Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz forceberg #102351 üzenetére
Erre én is ráakadtam. De mint ahogy elhangzott akár 4 verzió is van, ehhez tudni kell melyik melyik. H-FS14140, H-FSA14140, de a másik kettő? Az első verzió típusszámát a szürke seggűjét itt találtam meg tehát ahogy írtam, az tényleg nem tud dual IS-t. Ez után jelent meg a fekete végű 3,5-5,6 piros HD felirattal, ami tulajdonképpen egy másik objektív. Majd ennek az MKII verziója alulra helyezett szürke HD felirattal. Egyelőre úgy tűnik 1+2 verzió van.
H-VS014140, G vario HD, MEGA O.I.S.17 optikai elem 4 aszférikus, 2 ED,
H-FS14140, GX vario, POWER O.I.S., 14 optikai elem, 3 aszférikus, 2 ED lencse.
H-FSA14140, G vario, növelt por és fröccsenésálló, 240fps AF. -
MrChris
nagyúr
válasz Sleek #102412 üzenetére
Mi lett életlen? Környezet éles, vonat bemozdult? Kép minden része életlen? Mozgatod közben a kamerát, hogy kövesd a vonatot? Milyen záridőn, gyutávon? A Miniversumban fotóztam látszólag sok fény volt, de 12mm-en 1/100-nál is a mozdony bemozdult. Fókuszálni viszont simán lehetett az egy síkban lévő környezetre.
-
MrChris
nagyúr
válasz Sleek #102414 üzenetére
"Igen pont a vonat lett életlen." Akkor ott talán a vonat mozdult be a számára hosszú záridő miatt, csökkenteni kell ISO emeléssel, vagy vakuval, vagy más fénnyel, fényerősebb objektívvel. Próbálni kellene, de szerintem célfotósan lőve pozíciótól, gyutávtól is függően az 1/500s könnyen lehet, hogy kellene. Ha leköveted a mozgását, akkor a háttér mosódik el, de ez azért inkább ritkán sikerül élesre (érdemes sorozatot lőni) és az IBIS-t ki kell kapcsolni, mert az kompenzálja a gép mozgatását. Ettől még lehet, hogy nem bírja a géped AF-a, követőt nem szoktam használni, sima egyszeri fókusz.
Mobil az csalóka, simán feltolja az iso-t és ráküldi az agresszív szűrőt, nagy a mélységélesség, némelyikben fejlett pdAF rendszer van, az eredmény mobilon első blikkre elmegy, aztán jobban megnézve már nem olyan. -
MrChris
nagyúr
válasz ROBOTER #102464 üzenetére
A Lumix 12-35/2.8 picivel kisebb, pár grammal könnyebb, van benne/vele dual OIS, végig fix 2.8, időjárásálló és elég jó képminőségű. Ennek a Yongnuo-nak az előnye a belső zoom és a rövidebb közelpont, az ára bizonyára olcsóbb lenne, mert átváltva 152e Ft-ra jön ki, ami nálunk szerintem 200e. lenne.
Utka: GX9-t venném, ha már Olympus nem játszik. GX80-am volt, ami nagyon jó meg szép, de a G3 után képben mégis a GX9 lenne az előrelépés.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
Olcsóért em10mk2, kézbe véve szerintem szép gépész műszer jellegű, elég sok a kezelőszerv. A videó minősége (vonalélesség, blokkosodás) nagyon gyenge, ezért választanám az mk3-t. G3-hoz képest picivel kevesebb zajú, kicsivel más színjellegű képet kapnál, jó IBIS-el Olympusosan.
-
MrChris
nagyúr
válasz Monya78 #102543 üzenetére
Ha bizniszelés szempontjából nézem ennyiért nem vennék, újszerűt 300e-t is nagyon nehezen lehet eladni. A 25/1.7-nek inkább 40-45e az eladási ára, 10-15-el többért már hónapok óta visszatérő példányok tanyáznak a hirdetésekben.
A követő AF-el sohase boldogultam igazán, végül mindig s-af a vége. Objektív sebesség is számít, Leica12-60-al gyors, 35-100II-el érezhetően lassabb, 100-300II-el határozottan lassabb. Ettől még nagyon jó, nagy profi gép.
300e-t az EM1mk2-vel meggondolandó lenne, össze kellene gyakorlarban hasonlítani... -
MrChris
nagyúr
válasz Monya78 #102545 üzenetére
Igen az van, EM1-t soha sem próbáltam, ha a videó ennyire nem érdekelne akkor olyat vettem volna. Lehet, hogy az mk2 videója is bőven elég lenne a hobbira, de ki kellett próbálnom. 4k-ban valszeg lényegtelen lenne a különbség (kivéve az 50/60fps-t), de fhd-ban az Olympus mindig a leggyengébb volt.
Látatlanba, előre utalva nem vennék én sem. Viszont négy vázat, egy halom objektívet vettem már használtan, eddig mindegyikkel szerencsém volt. Most így azt mondanám egy jóárasított mk2-ért elbuszoznék 200km-t...
-
MrChris
nagyúr
válasz Monya78 #102557 üzenetére
G9-n EVF képét lehet csökkenteni a kereső oldalán lévő gombbal. Az EVF frissítését az alacsonyabb értékre érdemes állítani mert a nagyobbnál kicsit lecsökken a felbontás.
(Jó tudnom hogy az em1mk2ben is csak állvány hires van.) Van egy HA-s mk3 380-ért.
Kevesebb expó (és vele a kevesebb használat) biztosan megérné a +20e-t.wms: sőt, még annál többet is jöttek hozzá a 10 bites videóficsőrök hangsúlyosabb REC kijelzés, pár obival a lineáris MF. Ha még az adobe-hoz a pana készítené a kameraprofilt az lenne a netovább.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz yle_greg #102631 üzenetére
A tömeg elég jó iránymutató, kb attól függ mennyi cella van benne, itt van egy példa rá, de biztos találni még többet. Korábban láttam olyat, hogy gomb akkuk voltak beletéve, pár darab. Egy kis horgászólommal persze lehetne ezen is segíteni...
-
MrChris
nagyúr
válasz HollyBoni #102635 üzenetére
A felsoroltakon kívül a G6 és aszem a GX80 eshutterrel 10 bites raw-t köpött. Ki kell tesztelni, GX80 emlékeim szerint ekkor zajosabb volt emelt ISO-val, de a GX9-ben új szenzor van. G9-en elég egyforma a kettő.
forceberg: Ja igen ultrahighspeed e-záras sorozatnál nagyon fos volt a GX80, tiszta zaj, végül ezt nem is használtam. Most már emlékszem, hogy ebben a G6 jobb volt.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz yle_greg #102650 üzenetére
Magam se tudom, hogy most az 50/70-200 alatt mit értünk. 4/3-os Oly 50-200 párja a PanaLeica 50-200, ami sajnos jó drága, használtan sincs. Mintaképeit nézve mintha az Oly 50-150/2.8 picivel jobb képű lenne.
35-100II számomra nagyon bevált. A kistesóját próbáltam, sajnos az nagyon gyenge képre, de nagyon tetszett a kivitel, passzol a 12-32-höz, GX9-el egy komplett szet lenne. -
MrChris
nagyúr
válasz aginor #102653 üzenetére
Igen ezek ismeretében vagyok. Csak be lett dobva az Oly 50-200, meg adapter.
G9-en próbáltam 4/3-os Oly 14-54-t, 40-150, 9-18, 50/2, 35/3.5-t, AF-től nem voltam elájulva, hatalmas a traktorozás, sokat szidott, lassú Lumix20/1.7 sokkal halkabb és sebességben is messze jobb, gyanítom az Oly 50-200 se lenne lényegesen jobb. Viszont a 70-80ezer forint nyomós érv mellette. -
MrChris
nagyúr
válasz HollyBoni #102658 üzenetére
Raw-t egyik progi sem mutatja meg, mert az eleve bayer rácsos, tehát mindenképp konvertál, másrészt a 12bites színek felbontását, szintjét... is valamilyen eljárással korrigálja, harmadrészt a rengeteg hibás pixelt, vagy korrigált pixelt is helyre kell tenni. Ebből adódik ahány program annyiféleképpen értelmezi, konvertálja és jeleníti meg a raw-ból készült megjalaníthető képet.
A Win ha esze van a beágyazott jpg-t mutatja, különben marha lassú lesz megnézegetni, mert előtte konvertálgatnia kellene a saját konverterével.
Gyári fénykép app alatt a Windows képnéző, vagy az Olympus gyári appját érted? -
MrChris
nagyúr
válasz forceberg #102686 üzenetére
Meg bekapcskor, obicserénél nem kell a gyutávval szórakozni, hogy helyesen stabilizáljon. Nekem főképp emiatt kellene, más manuál obik adapteréhez vennék chipet, csak ebből 4-5 darab már elég sok pénz és még fel kell heftölni... 12 éve 4/3-hoz vettem ilyenből néhányat, de az töredék áron volt.
-
MrChris
nagyúr
válasz forceberg #102689 üzenetére
Ha több manuált is használsz rögtön szembesülsz a problémával. Pl. manuálból 7.5, 50, 100mm van főképp a gépen és mikor cserélek Custom módban nem szívesen kapcsolgatnám ki a vázat... Már volt hogy manuál obit cseréltem és elfelejtettem menüzni a gyutáv állításért.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz HuMarc #102711 üzenetére
Gyárilag és szervizben kétoldalas ragasztóval ragasztják. A Penekre utólag rakható gumiburkok is kétoldalassal vannak ellátva. Pl papírboltokban lehet ilyeneket kapni.
Mobiltelefonok ragasztásához vannak kétoldalashoz hasonló ragasztók tubusos, szétkenhető takonyszerű ragacs formában, pl. B-7000, esetleg azt.
Ciánakrilát (pillanatragasztók) és más szétfolyós és agresszív oldószerest nehogy használj. -
MrChris
nagyúr
válasz Grillo #102713 üzenetére
Ezért is gondolkodom egy ilyenen, persze feketében, de szörnyen elcsúfítja és valszeg még sokkal nagyobb lesz.
yle_greg: jó kérdés, pálmatex kontakt ragasztó, szerintem az befecskendezésre nem jó mert a két felületet hagyni kell száradni és utána lehet csak ragasztani. (Munkám miatt sokat használom) Amúgy elvileg alternatíva, mert annyira nem folyik be, de pl a plexit megmarja.
Ha púp van akkor szerintem ott már megnyúlt, vetemedett az a szívás. -
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
WB lockot még nem találtam, valszeg nincs, pedig az AE lockba opciózhatnák. A joystickre is ki lehet rakni előre beállított WB-ket.
Ezen kívül a kézi hires jöhetne. Státusz LCD-re én is alig pillantok, kevesebb infót raknék rá minél nagyobb és kontrasztosabb karakterekkel. -
MrChris
nagyúr
válasz pilisi #102820 üzenetére
Lehet, hogy van záridőkorlát (1sec?) és max ISO korlát (1600?), nekem nincs G90-em. GX80 elektronikus zárral zajosabb képet csinált. Ezt kitesztelheted ha lősz 1 másodperces képet alap érzékenységen és pl. iso 1600-on, mechanikus és elektronikus zárral, mindenféle szűrőt kikapcsolva, legjobb raw-ban és a képpárokat összeveted pl. a Lr-ban.
Elektronikus zárral rolling shutter hatást láthatsz ami gyors mozgásnál néha észrevehető, valamint egyes műfényeknél csíkos képet okozhat. Felhasználás függő ez kinek jelent problémát. Ha a vad nem mozog szerintem az e-zár előnyös. -
MrChris
nagyúr
válasz gyapo11 #102828 üzenetére
???
"hosszú alagút végén látunk egy kis képet"
G9-en az EVF kereső bitang nagy, annyira, ha valakinek nem jó a perifériális látása külön gomb van a csökkentésére. Már a régi Pana G6 is nagyon jó, méretes keresővel volt ellátva."nincs semmi segédlet"
Tetszőleges mértékben akár többféle tárcsával lehet belenagyítani. Kép a képben is lehetséges, vagy félig lenyomott expógombra nagyítás. Ezen kívül van focus peaking, vagyis élkiemelés, változtatható mértékben és színben. Fujinál aszem még szimulált törőék is van.Ezen felül pedig (gépe, kora válogatja) nagyon jó minőségű az EVF keresőképe, nagy a felbontása is.
stewe2: a G5 milces mértékben már nem egy mai darab, 11 éves, szenzor, szolgáltatások szintjén is régies, nincs benne szenzorstabi és valszeg manuálozásra se egy jó választás. M4/3-on kétszeres a crop faktor! A legtöbb 50/1.4-1.8 filmes objektívet 1-2-t rekeszelni kell/érdemes, mert nyitva lágy a képük.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz gyapo11 #102833 üzenetére
Nekem elég jó a szemem, de mindig szenvedtem az E1 és E510-el manuális fókuszálásnál (jó kicsi OVF, főképp egy Oly OM2-höz képest), van egy kis élesség tartomány amit már nem tudtam megállapítani, hogy mely részén van a fókusz ott tekergettem ide-oda mint egy CAF aztán csak végiglőttem hátha... Mondhatni megváltás volt a G6 hatalmas képű EVF-e ilyen téren is.
"Nagyítást állvánnyal lehet használni" Ezt oldotta meg a 2016-óta már minden m4/3 vázban alap szenzorstabi.
"élkiemelés autofókusz, nem én látom az élességet, hanem a gép" Elvileg ez a feladata, tény, hogy Panasonicnál nem tökéletes. Belenagyításnál az élesség/életlenséget szoktam figyelni a peaking erre szokott még ráerősíteni, azt tudom mondani hogy én így látom az életlenedést-élesedést. Elismerem, hogy előfordul az éltelen kép.
GX7 lehet ennyit tud, (10 éves) régebbiek még gyengébbek ez kétségtelen, de kár lenne ebből ilyen sommásan degradálni, eltelt jó pár év és nagyot fejlődött az EVF, de nyilván nem az alapgépekbe kerül a legjobb és a rájuk biggyesztett optika is némelyiknél nagyon gáz (pl. GX80).
A régi filmes manuálfókuszos képek a maguk papíros 10x15-ös méretében akár mind élesnek is tűnnek a régi albumban. Ha elkezded a negákat nagy felbontáson szkennelni akkor derül ki hogy ez koránt sem így van. Ennél összehasonlíthatatlanul pontosabban és gyorsabban tekerem oda a fókuszt a G9-el. -
MrChris
nagyúr
válasz ricsko72 #102859 üzenetére
Képminőségben biztosan nagy előrelépés, méretben is hatalmas ugrás. 14-54, 9-18, 40-150, 14-42, 35, 50-es 4/3os obit próbáltam G9-en néha sikerül fókuszt találnia 1-2 másodperc alatt, eldolgozik vele, legjobban a 9-18-al működött (ami amúgy lényegesen jobb képminőségű mint a micro változat). Írd meg majd mit tapasztaltál, mert néha én is elgondolkodom amikor feldobnak egyet ócsóért.
-
MrChris
nagyúr
Bemutatták az új nagyvasat a G9mkII-t.
-
-
MrChris
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
válasz totálkezdő #102922 üzenetére
Nálam bejön, de tudtommal már nem frissül:
https://dpreview.com/news/9097452022/imaging-resource-closed-following-acquisition-by-new-owner -
MrChris
nagyúr
Van valakinek tapasztalata, hogy a Pan és Oly 100-400 között élességben van e különbség? Ebben a tesztben van az Oly javára, pont annyi, hogyha ránéz az ember a Pana mintaképekre akkor észrevenni, hogy egy leheletnyit lehetne élesebb. A két északi dumálásában is mintha ez elhangzana.
A Pana 100-400mk2-ről még csak videókat találtam. -
MrChris
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Trollok komolyan
- Horgász topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen