Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #37414 üzenetére
Mondta ezt neked ki, egy lelkes hazai Samsung PR-es?
Nálam ez jó esetben is max a pletyka rovat kategóriába esik..A váltás amiről én beszélek az ennél amúgy régebben történt, még az NX előtt. Mert a Samsung bizony gyártott ám DSLR vázakat is. És bár tudom túl nagy nyomot nem hagytak maguk után, de 4db APS-C DSLR-t így is kiadott a cég. Az első háromban Sony CCD volt, az utolsóban meg már saját tervezésű CMOS.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #37423 üzenetére
Persze, meg a hozzá Schneider címkés obik is átcímkézett Pentaxok voltak. Később aztán biztos adott a közösbe a Samsung is, egészen addig míg végül le nem lépett ebből a kapcsolatból.
Szerintem a márka fanatikusok szeretnék ezt is kicsit egyszerűbben látni, mint ami. Miközben a valóságban ma már sokkal több az átfedés a cégek között, mint azt sokan gondolnák.
Sőt! A mai nagy japán márkák, amikre ma már azt mondjuk, hogy tradícióval rendelkeznek (Pentax, Canon, Nikon, Fuji, Minolta) ezek is mind anno úgy csöppentek bele a fotózás világába, hogy első körben lekoppintották az akkori német fényképezőgépeket.
Szóval elhiszem, meg látom, hogy például a fanatikus Pentax hívők most épp azért kapnak a szívükhöz, mert a K-3-on felbukkant egy Ricoh felirat, de azért szerintem ebben is van egy nagy adag romantika..
De mondhatok erre házon belül is példát. Mint utólag kiderült az mZuiko 75/1,8-at a Sigma tervezte. Ez is egy olyan dolog amire max az elvakult márka fanatikusok kapják fel a fejüket, de amúgy meg mit számít ez ha az obi amúgy rohadt jó?
-
FEDman
addikt
Teljesen azért nem voltak azonosak, a Samuknak pl más Jpeg motorjuk volt teljesen más volt a színvilággal.
De amúgy ugyanarról beszélünk szerintem. A Sony bevásárolta magát a Minoltába, a Samsung meg a Pentaxba. Csak annyi különbség volt, hogy utóbbi esetbe a felvásárló nem kebelezte be az eredeti gyártót, megmaradt a Pantax márkanév is. Olyannyira, hogy később ugye le is lépett a Samsung.
De ami a lényeg hogy ettől függetlenül gondolom a Sony se eresztette automatikusan szélnek a Minoltás gárdát és így a jövőben a Sony és a Minolta közösen fejlesztett tovább csak az utóbbi márkanév közben eltűnt a süllyesztőben.
Ugyanez lehetett a Samu Pentax összeborulásnál is, csak ott nem forrtak össze egy márkaelnevezés alatt, de ettől még nyilván közösen fejlesztettek sok mindent. Így aztán nem csak a GX-20-ban volt volt sokminden Pentax, de a Pentax K20D-ben is biztos volt egy csomó Samsung fejlesztés. Ha mást nem a szenzor mindenképpen.
De persze a Pentaxos szíveknek biztos egyszerűbb úgy elintézni ezt az egészet, hogy csak átcímkézés volt és a Samu semmit nem adott bele ebbe a kapcsolatban.
Mint ahogy nekem az is vicces volt ahogy Miklosrabi Ricoh GR tapasztalatai végén azt írja, hogy Pentax a Ricoh márka tulajdonosa és mintha ezzel azt is mondaná, hogy az egy Pentax gép Ricoh felirattal. Pedig hát tudtommal a tulajdonosi viszony nem pont így alakult.
Ezen túl végignézve azon a gépen, a tudása és a kialakítása alapján nekem az egy ízig vérig Ricoh kompaktnak tűnik ás látod mégis..
Az emberi lélek fura dolgokra képes, valószínű Miki a Pentax márkát jobban ismeri és emiatt egyszerűen jobban esett a lelkének mindezt ebben a formában levezetni. -
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #37430 üzenetére
Sony és a Pana együttműködési szerződést kötött egymással arról hogy a jövőben közösen fejlesztenek fényképezőgépeket és ezen felül közös bajonettet, közös rendszert is fognak használni?
Mert a Samsung meg a Pentax anno ezt tette.
Na jó részemről befejeztem, egyrészt teljesen értelmetlen ez a vita, másrészt meg nem akarom ezzel szétoffolni itt a terepet.
-
FEDman
addikt
válasz FEDman #37485 üzenetére
Röviden és tömören DSLR-es korszakomban minden cucc amit a fórumokon agyba főbe dicsértek, hogy na ez AF szempontból atombiztos azzal nekem szinte mind problémám volt. Miközben volt több olyan obim is amit mindenki a földbe döngölt a pontatlansága miatt, de nálam meg pont ezek voltak pontosak.
Mi következik ebből? A fórumon megforduló pár 10 ember tapasztalatából kár messze menő következtetéseket levonni, ehhez ez szerintem egész egyszerűen nem elég nagy merítés. És pont ezért én se fogok itt típusokat felsorolni, mert nem akarok senkit ezzel befolyásolni. Főleg úgy hogy tapasztalataim alapján teljesen mindegy ki mit mond, szinte mindenre van jó és rossz példa is.
Amit én megtanultam, hogy a DSLR világban olyan nincs hogy valami tuti jó, minden egyes váz és obi kombinációt alaposan le kell tesztelni, hogy ha biztosra akarsz menni.Ennyi..
Én amúgy nem voltam túl szerencsés ilyen téren és nagyjából akkor döntöttem el, hogy végleg elhajítom a tükröt, mikor azon kaptam magam, hogy többet tesztelgetem az AF-et, mint hogy fotóznék a gépemmel.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz .: JuSzT :. #37577 üzenetére
Érdekes módon nem, pedig milyen jó kis váz..
Épp most vittem le az árát 62-re, lassan kezd fájdalmas lenni a dolog. -
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #37607 üzenetére
Akksi nélkül az én kezemben is járt pár röpke pillanatra egy GX7-es. Sok mindenre ez nem volt elég, de rám is pozitív benyomást tett. A tiltes EVF mechanikája is tetszett, kellő ellenállással járt, minőséginek éreztem. Ha nem váltottam volna rendszert, akkor most kellene, nem kicsit!
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #37646 üzenetére
Néha tényleg nem árt egyet hátralépni, hogy jobban átlásd a terepet. Lehet tényleg azzal járnál a legjobban ha egy ideig az X20-assal tolnád. Egy kis kompaktozás kitisztítja az ember fejét.
Aztán majd ráérsz a nagyobb döntést akkor meghozni mikor már tényleg letisztázódtak benned a dolgok. -
FEDman
addikt
Még tegnap megnéztem pár Nocticronnal készült képet és azt kell mondjam a tegnap bemutatott két portré obi közül a Pana már biztos hozza a papírformát, durván jó üveg lett!
Ezen felül még egy apróság tűnt fel nekem, mégpedig hogy a rekesz gyűrű pont fordított állású, mint a Fujin.
A forgási irány kevésbé érdekes, azt idővel megszokja az ember, viszont az A állás elhelyezése a Fujin jobban tetszik. Gondolok itt arra, hogy az ilyen mechanikus gyűrűnek többek között az is az előnye a modernebb megoldásokkal szemben, hogy a 2 végén lekoppan. Ennek megfelelően egy ilyen gyűrűn van két állás amibe bármikor vakon be lehet tekerni a gyűrűt egy mozdulattal. Éppen ezért szerintem nem mindegy mi kerül a két végállásra. A Fujinál az egyik végén a nyitott rekesz, a másikon az A állás található. Ez így, legalábbis az én fotózási szokásaimhoz passzol.
Ezzel szemben a Pana obin a két végálláson a legszűkebb rekesz és az A állás található, hát nem is tudom melyiket használom ritkábban.
A számomra fontos nyitott rekeszen meg túl tekerhető.Persze ez tényleg csak egy apróság, ettől még bármikor vennék (ha nem lenne ilyen drága) Nocticron obit, mert egy piszkosul jó üveg lett.
-
FEDman
addikt
válasz Gondwana #37681 üzenetére
Úgy látom nem értetted meg amit mondani próbáltam. Pont az a lényeg egy manuális rekesz gyűrűnél egy modern vezérlőtárcsával szemben, hogy hiába lehet a rekesz állító gyűrűn is 1/3 lépésenként állítani a rekeszt, valójában itt a kialakításnak köszönhetően egyetlen mozdulat lehet a gyűrűt az egyik végállásból a másikba tekerni.
Ezt figyelembe véve a Pana két végállásán az A állás és a legszűkebb rekesz található, azaz a lekoppanás miatt ezeket lehet egyetlen mozdulattal betekerni. Én valahogy kétlem, hogy túl sokan vannak itt olyanok akik gyakran használják a legszűkebb rekeszt, vagy rosszul gondolom?
Az A állást már persze biztos többen használják, de az a Panán is az egyik végálláson van, azt ott is egyetlen mozdulattal be lehet tekerni.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Persze, teljesen vakon nyilván ma már nem állít semmit az ember, de a véletlen elállítom című történet azért ma is létezik.
Például épp portrét fotózol és minden idegszáladdal az alanyodra koncentrálsz, az obi mondjuk f2,2 rekeszen áll, te meg közben áttekered f1,2-re, csak lányos zavarodban ebből véletlenül A állás lesz és csak otthon veszed észre, hogy az f1,2 rekesz helyett az automatika f6,3-akat dobott neked.
De tegyük fel kellően figyelmes vagy, azért meló közben ha teljesen nyitni akarod a rekeszt akkor az mindig gyorsabb lesz ha csak koppanásig kell tekerned a gyűrűt, mint az hogyha arra kell figyelned, hogy nehogy túltekerd azt.
Ettől függetlenül nem akarom én túlbecsülni ennek a jelentőségét, ennél sokkal rosszabb dolgokkal is vígan együtt lehet élni, csak gondoltam megjegyzem ezt is, mint érdekes apróság.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Ahogy nézem most már azért kezd körvonalazódni, hogy a Nocticron a fényerejéhez és szenzor mérethez képest is miért lett kicsit nagy. Már a OIS is szokatlan ebben a kategóriában, de azt talán még furább, hogy egy f1,2 fényerejű obi nyitott rekeszen ennyire ne kómázzon.
Ezeket figyelembe véve már teljesen érthető miért lett akkora amekkora. Sajnos az árát tényleg messze túllőtte a Pana, így várhatóan túl sokan nem élvezhetik majd mindezt. És attól tartok ez pár év múlva se lesz másképp. Már a PL 25/1,4 is viszonylag ritka a használt piacon, de itt gyanítom még rosszabb lesz a helyzet.Hacsak nem kap észbe a Pana és pár hónap múlva korrigál kicsit az árán..
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ne érts félre, nem írtál semmi butaságot, csak nehezen veszem azt a logikai ugrást amivel egy hosszabb használat után született Robin Wong cikk meg a között van amit linkeltem, miszerint valaki egy fotós expón adott körülmények és fények mellett kattint párat egy pulthoz kikötözött pre-prouction üveggel?
Pana is szokott egyébként neves fotósokat felkérni, hogy lőjenek a felszereléssel pár vevőcsalogatós képet, csak náluk ez jellemzően a termékek bemutatása után szokott megtörténni.
De ha már itt tartunk az ilyen marketing fogások tényleg nagyon hatásosak és bolond az a gyártó aki ilyenekkel nem él, de egy átlag fotós számára az ilyen képek kicsit olyan, mint a látványpékség. Megnézi, elámul, megveszi, aztán soha a büdös életben nem lő vele olyan jó képeket.
Ellenben ha ilyen pocsék körülmények között is jó képek születnek az sokszor beszédesebb, mint 100 az előbbiből. Mert hát egy profi irányított körülmények között szinte bármivel lő jó képeket.
Az általam linkelten lehet nem legszebb lányokat láthatod a legtermészetesebb beállításban, de lökd meg, ez nem a top modell leszek, én csak arra voltam kíváncsi itt, hogy az obi hogy teljesít, arra meg elég jó ez a pár kép.
-
FEDman
addikt
Az XS1-gyel én se nagyon tudom mit akart a Fuji, egyértelműen az identitászavaros gépek közé sorolandó szerintem is.
A XF1 viszont nagyon cuki és nagyon ötletes kialakítású. A camerasize felülnézeti képén pedig nincs semmi leradírozva, ennél a kompaktnál két ütemben mechanikusan tényleg ennyire be lehet a vázba süllyeszteni az objektívet. Hogy őszinte legyek párszor el is gondolkoztam azon, hogy beszerzek magamnak egy XF1-est, de ezt részben azért is vetettem el, mert nem csak külsőre hasonlít az RX100-ra, de abban is, hogy ennek is elég középszerű az obija. Nem úgy az X10, aminek az obija minőségre köröket ver az XF1-re.
-
FEDman
addikt
Én nem egészen így értelmeztem ezt.
A lényegi információ, hogy az E-M5-nél kisebb lesz és lesz benne beépített vaku is.
Ugyanezt mondták anno a Stylus 1-re is, hogy kisebb lesz. És kisebb is lett, de csak nagyon minimálisan és került bele vaku is.Én itt is kb ezt várom, szerintem az E-M10 méretre és kialakításra leginkább a Stylus 1-re fog hasonlítani.
Ami az E-PL vázakat illeti, ilyen téren csak annyit állítottak, hogy a váz kb. E-PL5 méretű lesz, plusz a kiálló EVF. Ami simán elképzelhető, nagyjából bele is passzol a fent vázoltba. Csak egy E-PL5 kiálló keresővel már nem lesz sehogy se E-PL méretű.
-
FEDman
addikt
Viszont úgy nézem elsősorban méretben lesz hasonló, de amúgy inkább a korábbi Pana palacsinta zoom obira fog hasonlítani. Értem ezalatt, hogy a menő mechanikus kialakítás helyett ez elektronikus zoom lesz, valamint az átfogása is marad a megszokott, számomra kicsit unalmas 14-42/3,5-5,6 EZ.
-
-
FEDman
addikt
Érkezik egy új BCL-0980-es váz sapka obi is. Csak most gondoltam bele, hogy a jelenlegi BCL-1580 elnevezéséből kiindulva az új egy 9mm-es verzió lesz.
Hmm..
-
FEDman
addikt
Méretre nagyságrendileg egy kategória lesz a Lumix 12-32-vel, azaz baromi pici mind a kettő.
Nagyjából összedobtam a kettőt egymás mellé a szűrőmenetüket egymáshoz igazítva:
De Roboterhez csatlakozva a legnagyobb különbség a kettő között az a -2mm induló a Pana javára.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A 9mm-es body cap lens végül halszem lesz, jobban örültem volna ha nem az..
Bár az úgy már lehet túl szép is lett volna ekkora méretben. -
FEDman
addikt
válasz hegyimorc #38522 üzenetére
Miből gondolod, hogy nem tudjuk, hogy az egy átcímkézett Sunpak vaku?
Csak hát ez egy elég butácska vaku, értem ez alatt, hogy csak TTL-ben megy, Sunpak meg ugye nem gyárt Fuji TTL-t tudó vakút így akinek kell kénytelen a drágább Fuji feliratosat megvenni.
Ez van, rendszer vaku téren a Fuji szívás.
-
FEDman
addikt
Lumix 12-32/3,5-5,6 SLRgear teszt kipipálva!
Új hozzászólás Aktív témák
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- Robotporszívók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mercedes topic
- További aktív témák...
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink eladó (standard kit)
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs