Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2277 üzenetére
Szerintem meg menj vissza ahoz a kasztnishoz , és kerek perec mond meg neki hogy lehet ismét nekiállni a kocsinak , ha az első szép szó nem használ , akkor meg lehet neki említeni a munkaügyet , apehot , ilyen olyan ellenőrzéseket , feljelentés itt és ott . Ha hivatalos volt a munkavállalás , tehát számlás akkor hivatalos úton is megy a dolog , ha nem kaptál számlát akkor menj és kérj ha nem ad már sétálhatsz is át az apehhoz . Az ilyennel így kell bánni .
-
Templomegere
senior tag
válasz Babszivacs #2297 üzenetére
ugye w123 ?
van a két A oszlop boritás , azt ovatosan megfeszegeted és le is pattannak a helyükről , a hangszoró takarót pedig 1 db csillagfejü csavar fogja , majd megemeled a burkolatot és hátrafele tolva emeled fel hogy hátul kiakadjon a 2 pöcök és már kint is van .
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2409 üzenetére
boritékolom hogy annak a motornak annyi .
ekkora olajfogyi nem normális , főleg egy új motornál , itt nem nagyon kell kopnia semminek sem össze , mivel illesztett felületek . Szar munkát kaptál sajnos , ami ellen ráadásúl a hangodat sem emeled fel , hagyod magad hónapokig gyözködni , pedig te is tudod hogy valami el van baxva .
Most meg betesz neked nyárra egy atomsürü olajat , 20w50 .....
Amúgy az 500-asomban semmi kartergáz nem volt , olajat zabálta . szelepszárszimering , szelepek , vezetők , dugatyúgyürü . Ennyit cseréltem , semmi füst , semmi olajfogyasztás . Pedig azok a hüvelyek barátom........ nekem lenne olyan vállam
-
Templomegere
senior tag
minden motornak van olajfogyasztása , ez tény . Még a legújabb motorok is. Sőt ......
Én eddig kb 100 -120 Diesel motort újitottam fel , és egyik sem füstölt kéken és egyik sem ette az olajat ! Meg van határozva hogy mennyi üzemóráig tart a bejáratás , ilyenkor lehet egy kevés olajfelhordás , amit aztán ahogy jött el is hagy . Hozzátenném hogy amig van az olajfelhordás szakasza addig sem köpi a kéket .
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2418 üzenetére
szia !
A 20w-50 olaj az egyértelműen annak a jele hogy el akarja kerülni az olajfogyást és a füstölést az ember . Vagy bejön neki vagy nem , lényegtelen , az nem bele való olaj , abba a motorba olyan olajat öntsön ami bele való , annak azzal kell jónak lennie .
Egyenlőre ne követelj semmit , várd meg mi lesz ezzel a mocsok olajjal , azt is jó lenne tudni hogy összerakás után milyen olajat raktak bele .... sok minden kiderülne, ami így lehet bizonytalan is .
Amikor egy motor össze lett rakva , és minden klappol , akkor az kb a második harmadik fordulatra elindul , lehet hogy pár másodpercig dadorászik ( légtelenítésfüggő) de utána mint a kis angyal , úgy jár. hidegen melegen egy érintésre indul . kék füstnek nyoma nincs .
Olajfelhordás az 3-5 üzemórán belül el szokott múlni .
0,5-ös olajnyomi meleg alapjáratnál friss motornál azért elég kevés , vagyis kurvára ..... Amikor ilyet olvasok már bennem is van a gondolat mit nem csináltak meg , mihez nem nyúltak hozzá . olajpumpa , adagoló meghajtó tengely és akkor kedves voltam , és adtam egy lehetőséget nekik arra hogy a főtengely és a veztengely csapágyazását rendesen megcsinálták .
egy motor felújítása után általában hozza a megadott értékeket , mivel nincsenek félrekopások , stb , a gyűrű még nincsen tökéletesen hozzákopva a hüvelyhez , ennyi , de ettől nem lesz rossz , nem fog füstölni , nem fogja enni az olajat .
Menj el egy hivatalos helyre ahol adnak papírt a mérési eredményekről , ennyit megér a dolog . csináltatsz egy kompressziómérést és egy veszteségmérést .
-
Templomegere
senior tag
Figyi !
BÁRMILYEN 15W-40 -es olajat beletehetsz . ezek a motorok a 60-as években alkalmazott olajokhoz lettek tervezve , nem kell túlmisztifikálni a dolgot . Tegyél bele egy picit márkásabb olajat és kész . Én agip olajat használok, de simán beletenném a shell , esso , castrol, stb olajokat . Mercedes szervízben elárulom mostanában a meguin olajat favorizálják És jók a tapasztalataik.
-
Templomegere
senior tag
Szia!
Nem kivánom a szkeptikusok táborát erősíteni , de van egy két gondolatom !
Gyárilag meghatározott minőségi osztályú olajat használva ezek a motorok problémamentesen elfutnak 400-500-600e km-t . Persze ehez jobb ha nem magyar gazdájuk van .......... Az hogy neked is többszázezer km-t elment gond nélkül az nem a turbodiesel olaj miatt van , hanem azért mert lelkiismeretesen gondoztad az autót . Rosszat nem tettél vele , de jobbat sem . Lelkiismereteddel teszi a legjobbat .
Mondjuk az a MOL olaj , elég necces , bár erröl biztosat nem merek állitani Én is beletenném max hamarabb kidobálnám belőle .
a linkek szuperok .
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2475 üzenetére
lehet betenni 5-ös váltót , annyi a különbség hogy az ötödik fokozat az gyorsító fokozat .
A W123 -asnál a motorerő kérdést nem a váltó variálással oldották meg hanem a difik áttételének modositásával . minden motorhoz más áttétel dukál . Váltó mindegyiknél ugyanaz egytől-négyig . ötösnél mint írtam az ötödik fokozat gyorsító . -
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2530 üzenetére
amelyikben van olajhűtő az mind termosztátos . 95 fokon kezd nyitni 110 fokon teljes nyitás van +/- 4 C fok
-
Templomegere
senior tag
Ha balaton északi part akkor szuper , nem kellene sokat mennem
Amúgy ezek a belinkelt gépek ezek tákolmányok ........személyes véleményem az hogy csúnyák , és nem sok közük a valósághoz , az hogy copéból gyárilag nem nem volt 240D , de még a 300D -sem nagyon az már csak hab a tortán , az összesben az egyiken lévő AMG felnik tetszettek , azok jól állnának a w126-on .
-
Templomegere
senior tag
valószínűleg nincs vákum a rendszerben ! valahol falsot szív , repedés , szakadás stb .
A gyújtáskapcsoló végén van egy vákumszelep amit a kulcsal kapcsolsz ki-be . Ezeken a helyeken kellene megvizsgálnod , az adagolón van egy kar elvileg amit ha lenyomsz akkor megáll a motor . -
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2583 üzenetére
jó hír ez te , legalább mind a 4 hengerben ugyanannyi a cucc , ennek örülni kell . Amúgy veszteségmérés lenne a tuti nem ez . Mercedes műhelyekről annyit hogy ..... fogalmuk nincsen sem az új kocsikról , sem a régiekről ...... de azért abban bíztam hogy ennyit simán meg tudnak csinálni , és rendesen . De ezek szerint "ott" sincsenek biztosítva a feltételek.
Veszprémben szoktam rendelni néha kisebb alkatrészeket , rákérdeztem egy célszerszámra van -e nekik , hát nincs és azt sem tudja mire jó az amit én mutogatok neki , meg amúgy is szerinte a másik kellene nem az ....
Az egyik szerszám a hidrotőke helyzetét mutatja meg (ez kellene nekem) a másik pedig arra való hogy ki tudd szedni a szelep himbákat . ami nekem kellene az 40e ft , a másik az 80e ..... a 80e szerszám helyett én egy darab 4-es vagy 5-ös imbuszkulcsot használok , és mindenféle kinlódás nélkül szedem ki vele a himbákat .
Na erről ennyit ....
[ Szerkesztve ]
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2599 üzenetére
csak szimering , csapágy nincsen hozzá , illesztett felületek!
-
Templomegere
senior tag
válasz bokonon #2600 üzenetére
na csak óvatosan
Az alapjárati CO-t nem kunszt belőni bármennyire is szar a bemelegedés szabályzó . A fordulatit viszont nem fogja rendesen beállítani ha a bemelegedésszabályzó nem működik helyesen .
Ahhoz hogy azt beállítsák, kell egy benzin nyomásmérő és egy átjárószelep . hogy működés közben tudd mérni a nyomást . Minden autónak megvan a gyárilag megadott nyomásértékek mire kell belőni . Bontóból feltett tuti nem lesz jó mivel hozzá kell állítani a motorodhoz.
Ahhoz pedig 90% hogy a bemelegedés szabályzót szét kell szedni és alátétekkel tudod állítani a nyomást . A maradék 10% a szerencsés , és egy kupak eltávolítása után egy imbusz kulccsal lehet állítani menet közben. K-Jet-hez nagyon kevés ember ért, és aki azt állítja ért hozzá azok 90% kamuzik.
Nyomás értékek mérése után kell elmenni vásárolni . Amúgy az alacsony nyomás az = túlfogyasztás , de ha eleve a rendszernyomás is alacsony akkor már nem ez lesz a végeredmény.
Van rendszernyomás , és van vezérlőnyomás . A rendszernyomás is állítható , kérdés az AC pumpa milyen állapotban van .
Na, szóval nem egyszerű , de megoldható .
-
Templomegere
senior tag
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2619 üzenetére
van vagy 3 db
Amúgy attól függ melyik fajta van neked . Nyomás érték ami a kis táblán megtalálható az sokat elárul .
mikor ad hangot ?
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2622 üzenetére
következő kérdés , olajat mikor cseréltél ? és szűrőt ?
Ez a kisebbik szivattyú , ehhez szerintem kapsz szimeringet . Szedd le az ékszíjat , aztán mozgasd meg a tengelyt , mekkorát lóg ?
Nekem csak akkor ad hangot ha teljesen kitekerem a kormányt ütközésig . olyankor a megkerülőszelep miatt van olyan hangja amilyen .
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2624 üzenetére
szűrő az benne van a szivattyúban . kb a közepénél , de kicsit inkább lejjebb .engedd le az olajat az egészet , tegyél bele új szűrőt , próbáld ki , ha úgy is búg (ami lehet a lógás miatt is, de ha nagyot lóg akkor ne is kínlódj vele) akkor kuka .
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #2628 üzenetére
sétálj be egy Mercedes kereskedésbe , és támadd be a raktárost
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2852 üzenetére
sok mindent nem lehet erre írni .
Aki nem veszi észre hogy a vezlánc feszítő el van kopva és ki kellene cserélni , az vagy hülye vagy direkt tesz így .
Szelepvezető csere csak akkor fog segíteni ha a régivel több mint 1 mm -t lógott a szelep , ha ez alatt volt a lógás akkor nem fogsz észrevenni különbséget hiába új , természetesen jó szimeringekkel .
ha 1 dugót kihúzott akkor húzza ki a többit is , ne legyen lusta szar . Lehet éppen a maradék 3 henger valamelyikében van valami gubanc .
Jó lenne tudni hogy mennyi is volt az a hézag a dugattyúgyűrű végei között , mérje már le mr.pontos egy nyamvadt hézagmérővel . ha tényleg 1mm akkor ott valami el lett szúrva .
Vagy a gyűrű van biliacélból , vagy a hüvelyt fúrták el .nekem az 500-asban a gyűrűhézag 1,7mm volt , és nem volt kartergáz ............ azt nem tudom eldönteni a mai napig sem hogy a szelepszár szimering miatt füstölt pörgetéskor vagy a gyűrűk miatt , de most már nem füstöl , és nem is eszi az olajat . Pedig én nem fúrtam , maradtak a kopott "szar" hengerek . jó kemény kolbens új gyűrűkkel összerakva , régi dugókkal , amiket persze napokig pucoltam .....
nekem van egy elméletem a te esetedre .
bevitted a kocsit , ember látta hogy neked ez kínai .
Motort szétszedte , amit elkerülhetetlennek ítélt azt kicserélte (nem volt sok ...) , a többit max megpucolta (ezt is néha kétlem) , majd összeszórta . A szelepvezető nem lesz koszos , max kokszos , simán le lehet pucolni , úgy hogy halandó nem mondja meg régi vagy új. Szelepeket szintén meg lehet úgy hogy elhiszed azt hogy új . Szimeringel nem érdemes kínlódni , van vagy 1500 ft a készlet .
ősszintén ..... aki ilyet mond hogy nem tud elfolyni az olaj mert nincsen elég furat , és azért a szelepek olajban állnak ami miatt az olaj mindenképpen lefolyik a szimering mellett , na azt az embert én vascsővel kergetném ki a műhelyből . Ha már kamuzik , és ezzel akarja a maga eredeti hazugságát fedezni , az csak annyit jelent hogy semmi jóra tőle ne számíts . Egy cél lebegett a szeme előtt , az pedig a minél nagyobb anyagi haszonszerzés . Ő nem azért szereli a merci motort mert neki az az adott kort megtestesítő csúcstechnikát jelenti , és természetesen kereseti lehetőséget , hanem csak is a pénz miatt .
na abba hagyom , tudnék még írni de csak ilyen "lelkizős " szarság lenne belőle .
menj be a "műhelybe" és kérjél írásos igazolást a szerelésről és munkalapot , és jelentsed ki hogy adsz a motornak újabb 1000km-t majd viszed igazságügyi műszaki szakértőhöz ha nem tér magához a cucc , a pénz már nem érdekel , pontot akarsz tenni a végére . De ha az egyetemen van valami műszakis ismerősöd akkor azzal együtt is besétálhatnál egyszer , aki végigkérdezne egy két értéket ............
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #2912 üzenetére
van adagolóm , és el is tudom neked intézni hogyha érdekel hogy mielőtt megvennéd előtte beállítsák rendesen . A kompresszióra nem akarok hülyeséget írni , de ez ugye a végnyomást méri , szóval ha a könyv 28-at ír akkor annak annyinak kellene lennie . Más a kompresszió viszony , és más a végnyomás , bar mértékegységnél csak nyomásról beszélhetünk . viszonynál meg arányról ami azt jelzi hogy a beszívott levegő mennyiséget hányad részére sűríti össze .
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Babzsákfotel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eglo Torretta LED IP44 tükörvilágító lámpa 94617 - NEGYED ÁRON
- BRUTÁLIS ERŐ: Baseus A3 15000Pa vezeték nélküli autós porszívó - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- TISZTA, MAKUÁTLAN: Tefal Ultra Compact 2000W - Konyhai grill bbq sütő - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- Eladó vagy cserélhető sörös korsó és sörös pohár gyüjtemény!!!
- Google Home Mini CSOMAGKÜLDÉSSEL IS, PRÓBAGARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs