Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz bozont #11 üzenetére

    Nem kell drága. Ahogy láthatod pár hozzászólással feljebb, alig van különbség egy PCI-E 3.0 és 4.0-ás SSD között. DirectStorage-nál mindig is PCI-E 3.0-at említettek. A CPU limit manapság a legnagyobb hátráltató tényező és ezt ez a megoldás csökkenti, hiszen a CPU-ról vesz le terhet.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bozont #55 üzenetére

    A Forspoken a DirectStorage 1.1-et használja. 1.0-t nem használhat senki, mert az hivatalosan nem került kiadásra. Az egy nulladik generációs verzió volt, amit csak fejlesztésre lehetett használni.

    A Forspoken LZ4-es formátumot használ, van benne CPU-s dekódolás, illetve külön compute shader a GPU-hoz. GPU-s dekódolást főleg a pályabetöltésnél használ, mert akkor nincs sok dolga a GPU-nak, így szabadon befogható a számítási kapacitása.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bozont #55 üzenetére

    4:40 körül nem hittem az érzékeimnek, hogy képes egy ilyen finoman idilli hangnemben folytatni a szövegét, mikor kirakta az RTSS overlay-t és az RTX4090 logót egymás mellé egy ilyen hétköznapiasan unalmas jelenet fölé, majd küld még egy sokkot a bullshitmeter-re azzal, hogy a DLSS már Quality módban van, miközben kicsivel 100 alatt pihen az fps számláló. Hogy hogy nem kezd el ilyenkor nevetni és/vagy szurkálódni ezen egy józan ember?
    :Y Az egyetlen kamu mentsvár az maradna, ha "azé', mer' RT-Ultra(!), érteeem...?!", de sajnos nem görget le addig a menüben, hogy lássuk az RT opciókat. Viszont később megmutatja, hogy milyen vacak az RT képminősége, és hogy mennyit morzsol le az fps-ből: nem is annyira sokat! -> Szóval innentől megint csak totál indokolatlan, hogy nincs meg neki a 117 fps-e az effektíve 1440-es felbontásban (zárt térben, dinamikus effektek nélkül), még akár RT-vel is.

    Jó, én is kipróbáltam a demót, nekem is kellett a DLSS Quality 4k-ban már a ~60 fps-hez is (nyilván RT nélkül, mert még sohasem játszottam 2 percnél tovább semmit RT-vel a Portal RTX-en kívül, csak kíváncsiságból kapcsoltam be néha pár játékban, de itt eszembe sem jutott, mikor megláttam az RT nélküli fps-t), de az RTX3080-am sohasem volt csúcskártya, és a kb. 2 évvel fiatalabb 4090 még "táposabb", mint a 3090 volt a maga idejében. Úgyhogy ettől nem várom el, hogy "mindent vigyen mindennel", de ha most vettem volna egy 4090-et, és ezt kapnám, akkor uszítanám az embereket, hogy "törjük be a játékstudió ablakát téglával bélelt 4090 dobozokkal", vagy ilyesmi. Nem ilyen finom és idilli hangnemben örülgetnék, hogy "hé, ha még ezt és ezt a képbutítást is megcsinálod, akkor már megvan a 117 fps zárt térben 'majdnem, csak nagyon nem 4k-ban' (~1080-ban)". Ezek őröltek (a játék és ez a review is). :O

    ---

    Vissza a DS-hez: Lehetne bármi érterme annak, ha egy kisebb/olcsóbb/öregebb VGA nyugodna a gépben, és a PhysX-hez hasonló "dedikált gyorsító" szerűen intézné a decompression-t. NVLink-en, vagy PCI-E-en keresztül DMA-val át stream-elve a VRAM-ok közt a kibontott adatokat...?

    Ez most csak azért jutott eszembe, mert nemrég azt vetettem fel, hogy shader fordításra vajon be lehetne-e fogni egy második VGA-t. Ha azon is tudna gyorsítani, akkor már 2 feladata lehetne.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák