Új hozzászólás Aktív témák
-
SzaboZE
addikt
válasz aleister #2515 üzenetére
Nem csak hogy eltűnik a felár, hanem olcsóbb is lesz. És ennek oka van!
A kettőstömegű egytömegűre alakítani nagyon gány megoldás, cserébe szép lassan tönkremegy főtengely, a váltó és egy csomó más alkatrész a nem kívánt rezgések miatt, de ez utóbbit már nem említik azok, akik erre vállalkoznak.
Így hirtelen ezt találtam a googlen, csak hogy ne kellen a puszta szavaimnak hinni:
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/kettostomegu.htmlHa nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz stilo18 #2509 üzenetére
Azért lehet olcsóbban is találni benzinest. És a 2.0 is már elég jól mozog. A gond az, hogy ha ráköltöd azt a 800k ft-ot a dízelre, akkor ugyanúgy lesz egy 1.6-ot érő autód, amiben továbbra is tönkremehet egy nagynyomású, egy turbó, egy lendkerék, kitilthatják a városból stb, egy forintot nem tol felfele az értéken a ráköltött pénz. Míg a benzinesnél az értéke az autónak eleve magasabb marad (hosszútávon is). És minél hosszabb távon gondolkozol ez annál inkább így marad.
Ettől függetlenül járhatsz jól műszakilag egy drágább dízellel mondjuk 2.1-2.3m Ft-ért, de az értékcsökkenés magasabb lesz megintcsak, azzal együtt hogy mondjuk nem kell rá költened, mert jó állapotú.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
-
SzaboZE
addikt
Én a hétvégén néztem a 2006-os hatosom alá, nem igazán találtam rozsdát. Az ajtókon sincs egy pötty se. A hátsó kerékív legsarkában van egy pici pötty. Igaz, mikor 4 és fél éve vettem, akkor azonnal kapott alváz és üregvédelmet.... Szóval ha rendbe van rakva, akkor van remény, csak sokba kerül.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz ReSeTer #2687 üzenetére
6-12 Tojás vs Városi dugó. Nekünk városban (Hungária krt dugó) 9-10, vegyesben olyan 8. Országúton volt már 6-7 között is, a rekord 6L. Egyébként autópályán pont 120 körül nő meg a légellenállás, ezért óra szerint 130 és 140 közt van vagy fél literes fogyasztási különbség.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
A németországiaknak mindegyik részén.... Inkább olaszból nézegess, ha már külföld, a németek eszetlenül sózzák az utakat, rohad ott minden autótipus.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz commanDOS #2996 üzenetére
A szín nem jelent semmit, az összetétel a lényeg. Ha olyat veszel, ami alu hengerfejjel is megy, akkor biztos nem lősz mellé. Én a hatosba gyárit vettem, arra 10 év / 100.000km a csereperiódus.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz UberMutant #3118 üzenetére
Nem volt ford motor. A fordban volt mazda motor. Ezerszer felmerült már, el kell fogadni
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz ReSeTer #3117 üzenetére
Nekem is volt céges 1.6TDCi focus sokáig, a fűtés télen tényleg gyatra volt. Városban sokszor be sem melegedett 10-12km-en, mert nem kapott elég terhelést. Termosztát jó volt, egyszerűen el se érte a víz a 90-100 fokot.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz UberMutant #3125 üzenetére
Nem annyira, mert ő az 1.6TDCi-ről beszélt a focusban, ami a ford-psa-mazda formációban használatos közös motor, mi meg a mazda6-ról, amiben 2 literes dízel volt és 2.2-es, ezek pedig mind echte mazda motorok. Tehát két tökéletesen különböző motor, teljesen más eredettel, így nagyon nem csöbör és vödör
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz ReSeTer #3151 üzenetére
Én ezt úgy értelmezem inkább, hogy bármely alkatrész hibája a futómű egészére kiterjedő problémát okozhat. Pl egy szilent hibája miatt az úttartás is elmászik (ehhez nem értek, lehet hogy hülyeség, de kb ezt gondolom).
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz ReSeTer #3221 üzenetére
Én gyárit használok, az elmegy 10 évig. http://www.rx8alkatresz.hu/h-t-folyadek.html
https://tesztelok.hu/ne-csak-a-szinet-nezzuk-hutofolyadek-kisokos/
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz UberMutant #3237 üzenetére
Az alvazszam kellett csak korábban, az is azért hogy be tudja azonosítani, hogy milyen és melyik autóról van szó.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz Moleman #3487 üzenetére
A can buson történő kommunikáció zavarása és az akkumulátor lemerülése/tönkremenése semmilyen összefüggésben nincs egymással, hidd el Nekem is zavarta be a canbust hibás bekötés, tudom miről van szó.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz tobias40 #3561 üzenetére
Hát a két autó között totális a különbség, szóval simán lehet hogy nem lesz jó az a tetőrúd.... Majd elválik. Ha gyári, akkor thule, ahhoz meg lehet kulcsot utánrendelni a zárra írt szám alapján.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz Moleman #3616 üzenetére
Az ajtóban van a zár is, tehát amikor be van zárva, akkor tudja a kütyü, hogy zárás volt 12V fix vagy oda kell vezetni vagy van már ott (szokott lenni, főleg a tükörbehajtás, helyzetjelző fény stb miatt.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz rasotamas #3624 üzenetére
A Prius egy Mazda6 ellenében érdekes választás, kb mint egy lajhár és egy kecses őzgida között teszünk különbséget Se méretben se vezetési élményben nem passzolnak Cserébe a priust lopják egyben és alkatrészenként is...
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz rasotamas #4233 üzenetére
Ha rendesen rendberakják, akkor még sokáig jó autó lehet belőle. Ha nem rendesen, akkor egy időzített bomba :). Reméljük az előbbi lesz és nem egy nepper vette meg.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4324 üzenetére
Nem. Azok a mazda motorok vannak fordban is (és volvoban is).... Semmi közük a fordhoz másképp. Ha fomoco feliratot látsz rajta, az azért van, mert a ford is gyártotta a saját gyáraiban, de ettől még nem ők fejlesztették ki a mazda soros motorokat.
Moleman: előbb nézz utána légyszíves a témának, mielőtt téves információt erősítesz meg. (Mazda L engine)
"The Mazda L-series is a mid-sized inline 4-cylinder gasoline engine designed by Mazda as part of their MZR family, ranging in displacement from 1.8L to 2.5L. Introduced in 2001, it is the evolution of the cast-iron block F-engine. The L-series is used by Ford as their 1.8L to 2.5L Duratec world engine."
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4328 üzenetére
Az összes soros motor a mazda MZR családjától származik, az első sorban ott van. Ezek mind ős mazda motorok, tehát ha a ford "tervezte" volna, akkor már a 90-es évek elején neki kellett volna kezdeniük De akkoriban még Mazda részvényeik sem voltak. A fordba tett motorokon nyilván van egy pár módosítás, de az alap ugyanaz. Mint ahogy pl a PSA féle dízel motor a mazdákban egy picit módosítva sokkal megbízhatóbbra sikerült (a szervizek véleménye alapján), mint a francia vagy német autókba épített társaik. Még sem lett mazda motor belőle ettől.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz Moleman #4329 üzenetére
Előfordul japánban gyártott autóban is ford alkatrész, mivel a ford blokkgyártó kapacitása nagyobb mint a mazdáé. Ezért aztán sokszor a fordnál gyártott blokkot egyszerűen kiviszik japánba, mert logsztikailag egyszerűbb, mint mindent helyben adni hozzá.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4332 üzenetére
kb ugyanannyira, az 1.8-as verzió viszont szerintem kevés a kasztnihoz, így könnyebb lerúgni. Ami még érdekes, hogy a 2.0 verzióval kapsz 6-os váltót is, illetve nagyobb fékeket (ami az 1.8-hoz nem elérhető). Tipuscsaládon belül velük van a kevesebb gond.
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz Moleman #4334 üzenetére
A koszos pillangószelep mindkét esetben okozhat gondokat, szerencsére egy tisztítással könnyen orvosolható. Én pár évente megejtem egy motorvezérlő reset kíséretében (akkusaru le-fel). Kell neki egy 80-100km, mire betanul, de utána minden patent. Ha viszont máshol is van gond, az legalább előkerül (sokszor a vezérlő alkalmazkodik az enyhe változásokhoz és elrejtve marad egy-egy kisebb hiba, míg üres múlttal könnyebben detektálható).
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4339 üzenetére
Szerintem Te az EGR lefalazásra gondolsz, így kevesebb kosz kerül vissza a hengerekbe, de az a mazda motoroknál nem szokott ekkora probléma lenni. Cserébe környezetvédelmi aggályokat vet fel. Amúgy sokkal elegánsabb egyszerűen átírni a motorvezérlő programot, hogy ne nyissa ki az EGR szelepet.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4339 üzenetére
Közben megnéztem amit linkeltél. Az egy dízel BMW, ott más szerepe van a fojtószelepnek! Mi viszont benzines motorokról beszélünk.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4345 üzenetére
Ezek BENZINES motorok, engedjük el a kiiktatás témát, gondolom nem akarsz lemondani a gázpedál használatáról És ugyanígy a pillangószelep sem fog eltörni
[ Szerkesztve ]
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4349 üzenetére
Dehogy nincs köze hozzá, olvasd mán el amit linkeltem korábban!
https://www.autoszektor.hu/hu/content/fojtoszelep-dizelmotorokon-es-nem-egy
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz #04331520 #4351 üzenetére
Kezdetben CSAK benzinmotorban volt, manapság dízelben IS van. A halmazelmélet szerint az IS azt jelenti, hogy azért máshol továbbra is van Ha viszont a benzinesből kiveszed, akkor a keverékszabályzásnak annyi és nem fogod tudni a motort szabályozni. A dízelnél viszont csak az örvénylésben van szerepe, ami nem fogja hazavágni a szabályzást.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz lotuska #4357 üzenetére
Szerintem ezek a legolcsóbb újautók nagyon nem egy liga a mazda3-al. Azt kell először is eldöntened, hogy neked vezetési élmény kell vagy csak egy szükségautó. Utóbbi esetben nincs kérdés, új autó. Ha nem, akkor meg egy rendes átvizsgálással eléggé le tudod minimalizálni a kockázatot, arra nem szabad sajnálni a pénzt.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
SzaboZE
addikt
válasz ADAM1337 #4430 üzenetére
A startstoppos akkuk amúgy is rövidebb élettartaműak, a céges autómban 4 évet bírt, ehhez képest 6-7 éveket tudtak a nem startstopos akkuk általában. A mazdámban exide 602 van talán, most 3-4 éves, de az idei télre már érezhetően cserés lesz, pedig nem startstopos. Cserébe van, hogy áll 1-2 hetet.
Ha nem válaszolok 1-2 napon belül, akkor írj még egy privit, lehet hogy átfutottam véletlenül az előzőn! - www.mazdaklub.hu
-
-
SzaboZE
addikt