-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nfsu17
veterán
Sziasztok!
Elnézést ha hülyeséget kérdezek, igazából csak megerősítést szeretnék kérni.
Van egy Focus Ecoboost-om, még garanciás.
Eddig 95-ös benzin ment bele mindig, egyszer volt benne OMV 95 Maxxmotion (tehát az eggyel jobbik).Most szeretnék bele (egyelőre csak egyszer) 100-ast tankolni.
OMV-t néztem ki, de lehet Shell is, MOL is, nekem mindegy.Egy kis belső tisztítás a cél.
Semmiképpen nem szeretném tönkre tenni, nem tudom mennyire tud átállni a kocsi az új benzinre, utána meg vissza a 95-re, ha úgy adódik.
Szerintem nem lehet vele gond, de nem találtam a leírásban erre semmit, csak valami 10% etanolos szöveget.
Használjon legalább 95-ös oktánszámú ólmozatlan benzint, amely megfelel az EN 228, vagy az azzal egyenértékű nemzeti előírásoknak.
Gépjárműve kialakítása lehetővé teszi, hogy legfeljebb 10% etanolt tartalmazó üzemanyag-keverékkel (E5 és E10) működtesse.
Köszi.
-
nfsu17
veterán
válasz molnarpeter #132858 üzenetére
Auchan Győrben?
Ezt most kihagynám.
Nekem már a 100-as benzin is kihívás lesz, ilyen E10-el (azt sem tudom azzal mit csináljak) nem akarok kísérletezni. -
nfsu17
veterán
Hello (megint).
Köszi mindenkinek a 100-as benzin témában írt véleményét.
Nem akarok hitvitát továbbra sem, de nem találtam erről még itt diskurzust.
Mi a véleményetek az Orange(s) benzinről?
Annyit olvastam - vagy igaz, vagy nem -, hogy OMV az alapja (lehet sima 95 OMV, csak olcsóbban, de lehet máshogy (kevésbé?) adalékolt.
Itt nálunk az elején a kutya sem tankolta, most meg nincs olyan perc, ha erre járok, hogy ne lenne valaki.
Van vagy 5 kútoszlop, múltkor mind tele volt és még jöttek is.Bevallom párezer km óta már ezt tankolom.
Viszont nincs nagyon összehasonlítási alapom, mert előtte csak egy-két tank MOL, meg OMV 95 volt a kocsiban.
Lényeg a lényeg, én nem tartom rossznak, de nem látok bele a motorba, és azt sem látom előre, hogy 10.000 km múlva mi lesz. -
nfsu17
veterán
válasz bbubby00 #132966 üzenetére
azért erre nem vennék mérget.
„A hazai töltőállomásainkhoz valóban két helyről, Schwechatból és Csepelről szállítunk.” Vagyis a nyugati országrészbe más megy, mint a keletibe? – kérdezek vissza. „Úgy gazdaságos, hogy Ausztriából a hozzá közelebb eső területekre, míg Budapestről máshová szállítsunk.” Hol a határ? Igaz a 80 kilométer, ami vissza-visszatérő szám? „Sopronba nyilván Schwechatból szállítunk” – így a végül szűkszavú válasz.
focvis
Győr
Sajnos én is inkább már efelé hajlok, vagy legalábbis elkezdem tesztelni, aztán meglátjuk.
Amúgy vicces, hogy a mazda6 skyactive (benzin) kipifogója kormosabb, mint az ecoboost-omé.
Ami kormosabb, mint egy 120.000 km-t futott Fiat Stiloé.
Lehetne folytatni...(tudom amúgy ez nem jelent semmit...láttam már golf TDI kipufogót is...olyan volt mint az új...talán az volt? ki tudja[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz Motion_Blur #133020 üzenetére
Elég impresszív fogyasztások.
Az 1,5l ecoboost sírva könyörögne ilyenért (150 ló, 4 henger), start stop mindig off.
Mondjuk azért panaszra nincs nagy okom, az előző autóm (szívó 1.4 benzin, nagyon könnyű karosszéria) csak kb. 1 literrel volt kevesebb, vagy még annyival se.
Ez 3 személlyel már 1,5 tonna, 5-el már akár 1,6-nál vagyunk.
50-el 4-ben krúzolva 4,5-eket ír ki a comp. Mondjuk a valós mindig fél literrel több.
Olyan 6l-el el lehet járni főút, autóút, kis város.Le is mérem legközelebb, lesz egy Győr-Sopron-Győr (bár 2 napra át fog nyúlni).
Lehet 100-as benzin lesz benne, ha lesz bátorságom tenni bele.
-
nfsu17
veterán
-
nfsu17
veterán
Helloka.
Klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
1 éves autó, nincs eltömődve a rendszer, sőt, sokszor magától bekapcsol a klíma (még télen is) pár hetente, gondolom azért, hogy járassa a "klímaolajat". De én is figyelek rá és járatom.
Szóval szerintem eddig minden OK.Amúgy nem nagyon szeretem a klímát, csak ha nagyon muszáj, akkor megy hosszabb ideig.
Télen sem párásodik a kocsi (csak belső keringetésen).
Most az tűnt fel, hogy ment a klíma egy ideig...
Hogy kiszárítsam a hőcserélőt, offoltam a kompresszort, de a fújást nem szüntettem meg.
Pár percig még egész hűvös jött, aztán már nem.Utána feltűnően fura lett a levegő éreztre. Olyan dunsztos, párás, nehéz.
Megfogtam a szellőzőrostély végét (egy kis műanyag bütyköt) és szó szerint nedves, nyirkos volt, csúszott, mint ha szilikonnal fújtam volna be. Párszor megfogdostam és utána az ujjaimon is éreztem ezt a fura, csúszós anyagot.
A fagyálló a kocsiból nem fogy. Büdös sincs, szag sincs, semmi.Egy cikket találtam, amiben lehet erről írnak:
"A kondi kikapcsolása után a hideg utastéri hőcserélőn lecsapódik a pára, vizes, nyálkás mikroklímát teremtve."Szerintetek ő is erről ír?
Kell aggódnom, vagy kiderítni mi ez? Ugye nem lehet az a gáz, amivel fel van töltve a rendszer? Akkor hamar végem lenne.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz cOxeR #249883 üzenetére
Én már tankolnék 100-ast is kínomban, de egyik MOL kúton sincs. OMV kúton meg már korábban sem volt. Győrben most (már) káosz van, pedig itt még eddig egész jó volt.
A MOL kutak tömve (autóval), de csak dízellel.
Viszont qrva zavaró, hogy még a bezárt kúton is kint fityeg a világítós felirat az oszlopon a kút előtt, hogy 480 az üzemanyag, csak éppen nincs semmiből egy liter se. Mennyiből tartana egy qrva off gombot megnyomni, hogy a parasztja ne is keressen azon a kúton semmit?
Ugyan így tegnap este sorban állok...mondom előre megyek gyalog, hogy megnézzem mi merre, erre az összes benya töltő le van zárva, akik sorban állnak, gázolajat tankolnak.
Meddig tartana lekapcsolni a 95-ös mellett a 480-as árat, hogy OFF? Aztán arra se mennék.
Minden kúton, ahol áll a sor, gyalog nézzem meg előtte, hogy van-e egyáltalán benzin?
Vagy most égessem el a maradék benzint, hátha 50km túra után találok egyet vhol?
Tudom, egyéni szoc problémám, ez van, lehet busszal, biciklivel járni. Igen, van canga is, használom is, legalább 2-3 tankot már megspórolt idén min., de nagytáskával, messze, mindenhova nem tudok azzal menni.
(a hsz nagy része, csak úgy bele a nagyvilágba, a válasz inkább csak az első mondat) -
nfsu17
veterán
válasz troll81 #249896 üzenetére
Belső keringetés szokott gond lenni pl.
Az előző autómban belsőn maradt az az állító csappantyú, így tök mindegy, hogy külső szíváson volt, vagy belsőn, mindig párásodott, mert nem állt át a lapát...a motor mozgott, volt hangja, de nem kapcsolódott rá a lapátra.
Állandóan párás volt...ki lett manuálisan fixálva, és nyitva, azóta jó. Ezt klímásnak kellene megnéznie, ha nem tudod mit keress a műszerfal alatt/mellett/mögött, nem tudom azon a kocsin hol van -
nfsu17
veterán
válasz z0d1@Ku$ #249940 üzenetére
Nem tűnik rossznak, köszi.
Jópárat így végignéztem a környékünkön, van amelyik tegnapi állapotot mutat és az még helyes volt...már nem.
Most arra a kútra, ahol tízkor sorok álltak, mutat mindenből, hogy van. Ha igaz, akkor ki kellett volna várnom reggel.
Amúgy kb sehol semmi nagy átlagban itt -
nfsu17
veterán
válasz z0d1@Ku$ #249940 üzenetére
Hú, de hálás vagyok ezért a térképért.
Meg az OMV-nek is.
Kinéztem most este egy kutat itt nem messze, amit zöldnek mutatott, hogy minden van.
Mondom megpróbáljuk, ha már 100-as lesz, akkor win.
Délután, mikor linkelted, még tuti nem mutatott ide üzemanyagot...benzint...de lehet semmit.
Odaérünk, sor az van, de még a kivárható.
1-2 percet álltunk, egyszer csak 4-5 autó is beállt a helyére (legalább 4-5 fejhez lehetett menni), majd egy CSAJ! irányít, hogy melyik autó szerinte hova álljon...beállít a kúthoz, egy autó van előttem, 1 percet várok, majd én jövök és volt minden.
Úgy, ahogy a térkép jelezte. Azt nem mondom, hogy ez minden kútra igaz, nekem ez most nagyon kiadta.
Nagyon profi volt, a fizetésnél sem volt előttem senki. Ez nem is tudom hogy jött össze.
De azért szomorú, hogy 2022 végén, a már lassan önvezető autók korában annak tudok örülni, hogy tudok tankolni...eddig meg kb olyan természetes volt, mint a levegővétel...utóbbi is sajnos kincs lesz majd később, de azt már nem akarom megérni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest