-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skillet
addikt
válasz McSzaby #20142 üzenetére
szerintem... nem tudom én anno a bánkiban végeztem el a két évet, utána a technikumot (+1 év), de semmi sem ragadt rám, a gyakorlati órákon sem. kizárólag a külsős helyeken összeszedett gyakorlat számított. ha érdekel a dolog, akkor máshonnan szívd magadba a tudást. haverokkal, ismerősökkel közös bütykölés pl.
olvass sokat a neten, szerelgesd az autódat, motorodat... de ne fizess be ilyen összeget... szerintem!! aztán lehet jön valaki, aki okosabb és mást mond.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
#94529552
törölt tag
-
tomiii.
aktív tag
válasz McSzaby #20142 üzenetére
Szerintem csak így hobbi kepzesre ez eleg sok ar, plusz a 2 felev is eleg keves. Szerintem is mashogy kezd. Haverokkal szereles a legegyszerubb, en is informatikus voltam mikor megakartam tanulni legalabb kereket cserelni... Fogtam az autot es nekialltam az egyszerubb dolgoknak, majd szepen fokozatosan a nehezebbekhez. A vegen otthagytam az infos fosulit szereztem egy szakmat es most gepeszmernoknek tanulok hetvegente meg autokkal foglalkozom. Esetleg ennyi penzbol vegyel szerszamokat, ha nincs semmid, olyan 100k-bol az altalanosokat megtudod venni es lehet haladni, olvass az autok mukodeserol konyveket, sot..ha van hely vegyel valami lepukkant szart szedd szet lepesenkent, majd ossze. Egyszerubb dolgoktol a bonyolutabbak ig. Ennyibol mar egy alap jatszos csuzpszkaos verda js kijon, majd eladod a picsaba, ha mar kiokosodtal De nem az elmeleti dolgok a lenyegek, hanem a gyakorlat es ott latod, hogy mit nem tudsz es annak utananezel.
-
runner 125
nagyúr
válasz McSzaby #20510 üzenetére
50-60.000km-enként le kell cserélni, úgy ahogy a diffiolajat is (feltéve ha van).
Nagyon sok gyártó (automatáknál pláne) élettartam olajat ír, ami baromság. Pontosabban arra jó, h 250k-nál legyen egy zsebbenyúlós 3-500k-s váltófelújítás."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
gaborbol
őstag
válasz McSzaby #20631 üzenetére
Amit megbirsz fizetni
Faterom 40 eve mechanikai muszeresz, nala a szerszamok nagyresze BETA es FACOM. Minosegi szerszam az draga mulatsag viszont, ha megbecsulod akkor egyszer kell megvenni es evtizedekig kiszolgal.
En egy ehhez hasonlo alap szettet hasznalok, gondolom nalatok nem kaphato,
A szett onmagaban jo dolog, mert relaive olcson kapod meg, de egy csomo szar kell hozza igy is, mert egyik szett sem tokeletes. Az enyem azt hiszem 4-estol 21-ig megy fel,de pl sokszor kell 22-es, 23-as, 32-es.
Aztan, ha futomu van teriteken, kerekcsapagy-kerekagy akkor kell az 1"-es szar is es a hozza valo fejek. Gyertyakulcs, O2 szenzor, olajnyomas szenzor... lehet kolteni. Amit igazan szeretek az a dontheo szar sokszor kihuzott mar a szarbol. 3/8-ost sem hagynam ki a sorbol sokszor jol jon.
Valami profibb szerszamboltba erdeklodnek a helyedben, de ahogy nezem egy normalis alapszett is siman 40-50K korul mozog.Attol is fugg, hogy mit csinalsz konkretan a kocsin. Ha nagyon nem vagy elengedve anyagilag akkor vegyel valami olcso szettett aztan, ha leterdel a szar akkor vegyel egy minosegi szarat, meg amilyen fej eppen hianyzik a melohoz.
-
runner 125
nagyúr
válasz McSzaby #20660 üzenetére
Érdemes figyelni egyébként jofogast, vaterát is, esetleg racing bazart, vagy a szerszámpiacot. Sokszor találni használt, minőségi szerszámokat jó áron. Illetve a LIDL-ben én számtalanszor vettem már baromi jó minőségű, de cserébe mégis jó árú szerszámokat.
Ha lehetőségem van rá, én is igyekszem magam megoldani minden műszaki problémát. Amennyire időm és energiám engedi, fejlesztgetem a sarkom:"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Reaper
őstag
válasz McSzaby #20660 üzenetére
Szerintem ennél jobb nincs, a villás kulcsok is sokat bírnak, a racsni is erős, ebben tényleg minden van ami kell, nyomaték kulcsot úgyis külön vesz az ember, ha kell, az emelőm OBI-ból van, a bakok meg LIDLből.
mannesmann 215. Néha, de tényleg nagyon ritkán van nagy TESCO-ban akciósan.[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz McSzaby #20666 üzenetére
Csavarhúzó témában én azt javaslom vegyél egy bitfejes csavarhúzót és hozzá bitfej készletet. Sokkal egyszerűbb, kisebb helyen elfér mintha csavarhúzó szetteket vennél. Mellé még egy műszerész csavarhúzó készlet és kész. Szerszámos ládából pedig inkább magasabbat mert úgy jársz mint én. Áthajtottam rajta az autóval.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz McSzaby #20673 üzenetére
Tankot csavarozol össze hogy eltöröd a fejeket? Nekem egy mezei 560 forintos extol szár van és egy 990 forintos black&decker szett + ami a dugókulcskészletben van. Torx csavarokat például ezerszer jobb így csavarozni mint az L alakú kulcsokkal főleg beltérben.
Kicsúszni pedig nem fognak a szárból ha mágneseset veszel.Redmi Note 7
-
-
kolosanyi
veterán
-
TaaT
veterán
válasz McSzaby #20959 üzenetére
"csóró magyar nem engedheti meg magának a hobbi autó fogalmát"
Csóró magyar úgy általában az autó fogalmát nem engedheti meg magának...
"esetleg Angliában gyakori pálya autók, amiket úton is lehet használni."
Oh igen, az angolok, akik mindenre adnak rendszámot
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
-
TaaT
veterán
válasz McSzaby #20970 üzenetére
Ja ok, de ez a rendszámos pályaautó dolog idehaza nem működik, vagy csak nagyon sok kenőanyaggal.
Give them hell Ukraine!
-
-
lsc
nagyúr
válasz McSzaby #21364 üzenetére
Kopott szinkronnál pont van értelme, hiszen szinkronizálatlan váltónál pont a duplakuplung illetve visszaváltásnál a duplakuplung gázfröccsel hozza azonos fordulatra a váltó fogaskerekeit a kapcsoláshoz, magyarán ezek a "műveletek szinkronizálnak". Ha a szinkrongyűrűk nem végzik el a feladatukat akkor pont emiatt van értelme, a gyakorlat legalábbis ezt mutatja.
Ja ami kimaradt, nem mindegy mekkora az a gázfröccs, ha nagyobb vagy kisebb akkor recsegés a vége, ezért találták ki a szinkronizált váltót, sokan egyszerűen nem tudnak úgy váltani.Az élet kegyetlen .
-
runner 125
nagyúr
válasz McSzaby #23189 üzenetére
Vaterán vettem a legolcsóbbat még október végén. A HR-V alá baromi pici lett, maxra kinyomott állapotában úgy 3cm-t emelt az autón. Legalább 20-22 cm magas emelvényt kellett építenem alá, úgy már elemelte, de egy sima személyautóhoz elegendő a magassága. Ettől függetlenül egy deszkát mindenképpen javasolt alárakni, h ne a járólapot / betont karistolja össze, illetve ez által kisebb az esélye annak, h elgurul, kibillenik.
(Sebességbe mindenképpen rakd be, kéziféket húzd be és valamely kereket célszerű akár 1-1 téglával mindkét irányból kiékelni.)mod.
De egyébként teljesen korrekten tartotta az autót, igaz kerekenként max 3-4 percig volt terhelés alatt.
Ami még plusz, h jár hozzá póttömítés.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz McSzaby #23196 üzenetére
2 autónál nekem évi 16 emelés pontosan, már eleve az emelő árával egy autó átgumizását bőven megspóroltam, szóval ha 1 évet is kibír már pluszban vagyok.
Elég egyszerű szerkezet amúgy. Itt a fő kérdés az lesz, h maga a hidraulika meddig fogja bírni, mikor kezd el könnyezni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
G@ben
addikt
válasz McSzaby #23230 üzenetére
Ha a légszűrő elkoszolódik, akkor ilyen hirtelen jön elő a hiba? Egyszer semmi, aztán meg hirtelen rángat? Persze régebben volt cserélve, mint egy év.
Skillet:
Eddig 2 szervizben járt. Az első gyertyát cserélt, a másik MAP-szenzort. Ki akarom olvastatni, de a márkaszervizek árairól mindig horror dolgokat hallani. És nem feleslegesen ment el a pénz, mert a gyertyák is nagyon régiek voltak, illetve a MAP-szenzor cseréje használhatóvá tette az autót, azaz indul rendesen, nem fullad le, van ereje, ez az egy rángatás maradt meg.
[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
válasz McSzaby #23754 üzenetére
Ez nem a szagember munkáját minősíti feltétlenül. Volt kollégám olasz autóján előjött. Kivágták, megcsinálták. 1 évre rá megint előjött. Ugyanott, a cserélt felület közepén. Akkor teljes ívet vett és az lett cserélve festve, méghozzá a Pappas helyi műhelyében. Egy évre rá megint ugyanott kezdett rohadni. Van ilyen sajnos.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- 3D nyomtatott versenypályák