Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #4002 üzenetére

    Amúgy te direkte írsz mindig úgy, hogy szöveg alapvetően a témához kapcsolódik, de valójában különösebb jelzés nélkül elkanyarodik tőle?

    Az ellenállásos trükköt mint rossz példát írtam a gátlástalan kapzsiságra és konkrét ''csiptuning'' átverésre. Akár fillérekért, akár pénzért rossz megoldás. Elvi síkon azért, mert csak ész nélkül elveszi a töltőnyomás szabályozását, gyakorlatilag meg azért, mert a T16 motor gyári belekkel sajnos nem bírja a nagyobb nyomást.

    Természetesen létezik számos korrekt megoldás is, de nem ezen volt a hangsúly :)

    Azért köszi a bleed valve leírást, bár szerintem kevered a golyós szelepet és a bleed valve-ot. A bleed valve becsapja a wastegate vezérlését, egyszerűen elenged egy beállított nyomásmennyiséget, így később épül fel a wastegate-et megmozdító nyomás. Tudtommal ez nem annyira nyerő, mert töltőnyomás ugrásokhoz vezethet - ettől még bevett eszköz, de a Roverek kimondottan nem szeretik. A golyós szelep (amit jellemzően mechanical boost controllernek neveznek, ahogy elnézem) ellenben valóban azt teszi, amit írsz - hagyja gyűlni a nyomást, amíg az eléri a rugón beállított értéket, és akkor hirtelen nyit, és nyit a wastegate is ezáltal. Végül vannak elektronikus boost controllerek ugyebár, amik ez utóbbit elektronikus szabályozással oldják meg, így elkerülhetők a nyomástüskék - bár egy minőségi, jól karbantartott mechanikus szelep is kiváló hétköznapi alkalmazásra.

    A többiek épülésére egy link, amin leírják mindezt - igaz angolul, biztos akad magyar forrás is: [link]

    Fontos megemlíteni, hogy ilyen jellegű beavatkozásokhoz elengedhetetlen kellék egy pontos töltőnyomásmérő műszer, különben nem látni, hogy mit állítgatunk :)

    A Rovernél sajna annyira ki van centizve a motor és a váltó, hogy a töltőnyomást nem érdemes emelni, max arra gyúrni, hogy minél előbb felépüljön a teljes nyomás. Jó szokás szerint a gyári konfigban az ECU tudja vezérelni a wastegate nyitását, és csak úgy 3e környékén engedi a teljes töltőnyomást. Ezáltal lineárisabb, vezethetőbb lesz az autó, és kíméli az erőátvitelt is. Mintha egy nagyobb köbcentis motort akarna emulálni, hirtelen jövő turbórúgás nélkül. Ezt az elektronikus vezérlésű szelepet szokták kicserélni egy golyósra, és akkor ahogy a turbó bírja, épülhet fel a nyomás a beállított értékig, amikor nyit a szelep és a wastegate. Alulról nagyobbat rúg, kb. ennyi az előny - inkább mentális hatás :) Gondolkoztam rajta, hogy beszereljek egyed, de jó lesz nekem a gyári konfig, eleget költök a fékekre, nem kockáztatom a váltó szétnyírását :D

    Department of Redundancy Department

Új hozzászólás Aktív témák