Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz MC Pite #213438 üzenetére

    Kenyelmi extrat sosem neztek de azt nem is kell (klima, kp zar). A tobbi viszont annal nagyobb baj…

    #nincsbennetarcsi

  • #89309696

    törölt tag

    válasz MC Pite #213438 üzenetére

    Amióta az eszemet tudom így megy ez, kenőpénz nélkül. Meg a jogsik is, kenőpénz nélkül. De említhetjük az alkalmasságikat is akár jogsira, akár munkára. Meg még sok mindent. Persze biztos vannak olyan helyek is, de általában nem kell pénz a műszakira. Valószínű, mert a kenőpénz elfogadása nagy balhé és börtön, míg egy átengedett autó csak nem vettük észre. Mozaik sem az átengedett autók miatt bukott... Mikor embertelen szervizóradíjak vannak, meg embertelen alkatrészárak amikből le is nyúl a szerviz is, nem fognak pár húszezressel ekkorákat kockáztatni, gyanítom ezért nincs kenőpénz a legtöbb helyen.

    Annyira nem bonyolult ez az egész. Közlekedni kell, az országnak a vérkeringése, a gazdaságot tartja fent. Úgyhogy az autóparkhoz igazítanak mindent, a politikus is ehhez igazodik, csak hazudik is mellé szépeket. Vajon miért mennek át az autók még online központi rendszerrel is. Mert a mögötte ülő ember is pont olyan. A szerelő, a vizsgáztató, a rendszer mögött ülő, a felettesek és a politikus is. Ehhez igazodik mindenki, mondani meg bármit lehet, minél szebbet. Márpedig nálunk ~15 éves az autópark és a medián nettó ~200 ezer. Ilyen a műszakin a szemle is. Egy 4 nyomvonalon közlekedő, gumit evő futóműves, csálé lámpás, repedt szélvédős, szűrő offos autót simán átengednek, mert magas kockázattal, rövid időn belül nem fog balesetet okozni mások számára. Ezért megy át a rozsdás küszöb is. Az max a benne ülőt öli meg, de hát az a saját ügye. Ezért nem érdekli az ABS, légzsák, klíma sem. Klíma nem is előírás, a másik kettő igen, de 15 éves átlagparkban rengeteg gyárilag nem ilyen autó fut, ha azok meg tudnak lenni akkor a többi is. Badummtss. Ettől még veszélyes egy csálé lámpa is, mert a szembejövő nekimehet miatta, de nem egy szint egy kiszakadó kerékkel vagy sosem vizsgált fékkel. Az ezek közötti különbségek és a belőle adódó veszélyességi mutatón múlik melyik megy át, ez minden vizsgahelyen egyedi és szubjektív. És ennek semmi köze a műszaki menetéhez, az csak papírforma. Ha be lenne tartva pontosan akkor sok autó kiesne, nincs gond a papír részével, mással van.

    A féket, kormányt, futómű rögzítési pontokat, meg minden olyat ami rövid idő alatt magas eséllyel balesetet tud okozni, amiben más résztvevők is sérülhetnek, azokat megfogják a műszakin.
    Ettől még persze vannak zug helyek ahol az ilyet se, meg van az ellentéte ami a Mozaik óta az új autót se meri átengedni, meg van a köcsög aki a piros rugót nem engedi át akkor se ha gyári, meg beleköt a ledes rendszámba, de a nagy átlag még mindig úgy vizsgáztat ahogy fentebb és ez nagyon régóta így megy.
    Persze Budapest lehet másabb, az mindig is más volt, mint Magyarország.
    Megoldani ezt nem könnyű, mert amióta ebben az országban lecserélték a lovaskocsikat ilyen a rendszer, az emberek gondolkodását meg nem lehet csak úgy megváltoztatni és itt nemcsak az autósokét kéne, hanem mindenkiét a rendszerben, ahogyan gazdasági mutatót sem lehet csak úgy feldobni és ezen el is vérzik az egész. Lehet itt törvényeket módosítani, meg szigorúbban ellenőrizni, de nem fogják megtenni ha igen akkor csak látszatnak, mert pontosan tudják, hogy ha kiesik az a mondjuk 1 millió szar autó az utakról akkor nagyon nagy balhé lenne. Nem ér ennyit gazdaságilag a biztonságosabb és jobb közlekedés a felettünk állók szemével nézve, nem nyernek vele szimpátiát, sőt inkább utálatot.

Új hozzászólás Aktív témák