-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Most volt olajcserén anyum autója (2007-es Peugeot 206 1,4 75LE benzin).
Én vettem hozzá fagyállót, váltó és szervoolajat, fékfolyadékot, meg persze minden szűrőt és motorolajat is.
A szerelőhöz elvittük, mire az a munka végeztével közölte, hogy a fagyállót csak után töltötte (mivel 8 éves az autó és még sosem volt benne cserélve, gondoltam közel sem ártana már...).
Illetve sem fékfolyadékot, sem váltó és szervoolajat nem cserélt benne (fékfolyadékra az volt az indok, hogy a színe jó és a fékek is teljesen rendben vannak, így nem indokolt, jelzem ez sem volt még sosem cserélve 8 év alatt, a váltóolajra azt mondta jó a szintje és a gyárinál nincs jobb, így szintén ne akarjuk cserélni, a szervofolyadékra szintén a jó szinttel példálózott).
Na most a fékfolyadékot tudtommal 2 évente nem árt cserélni, és ha már 8 évig anyum lesajnálta, akkor épp itt lenne az ideje.
A fagyállót már említettem.
A váltóolajra a szervizkönyv 100.000km vagy 5 évet ír, na most ugye 8 éves a gép és 109.000 van benne.
A szervoolajra pedig azért gondoltam, mert igen nehéznek érzem a kormányt, bár lehet csak én vagyok már elkényelmesedve.Minden mást elvégzett, megy is szépen az autó, de a fékfolyadék és a fagyálló aggaszt, még ha a váltóolaj valóban jó is, ezek élettartama rég lejárt.
Mit gondoltok?
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Legalább valóban nem kért sokat.
De igencsak meglepett a dolog, bár lehet az fájt neki, hogy vittem az anyagot, de hát Istenem, ha én akarom megvenni és olyat amilyet én akarok, akkor hadd tegyem már meg. Főleg, hogy fusimunkás, szóval no számla.
Most felhívtam a közeli nagy márkafüggetlen szervizt, lehet elviszem oda és kész.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Morris #27881 üzenetére
Csak azért kérdezem, hogy esetleg Szarvashoz közel nem tudsz valami jól dolgozó és megbízható szerelőt?
Ne embertelen áron dolgozzon, viszont ha mindent korrektül elvégez, akkor szívesen fizetek, de ne akadjon fenn azon, ha én viszem a cuccost.KisBundi:
Én pollenszűrőt mindenképpen ajánlanék, 2 évente pedig levegőszűrőt.
De ha olcsó a levegőszűrő, akkor mehet az is minden olajcserekor, de ez csak az én véleményem.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Nem akartam ilyen vitát kirobbantani srácok.
Én megvettem a cuccokat, mert úgy voltam vele, tudni akarom mi kerül bele. Elmondtam mit szeretnék, hogy kész legyen, ahhoz mindent megtalál a csomagtartóban. Közölte, hogy rendben.
Majd mikor mentem érte, mondja, hogy ez meg ez nincs megcsinálva, mert minek...
Na most kérem, engem nem érdekelt volna, ha a munkadíj amit elkért 2-3x is annyi akár, mert annyival számoltam egyébiránt, de akkor ha már nyugtázta a kérésem, akkor legyen már kész...
Most itt ülök egy csomó olajjal meg felbontott fagyállóval, amiről azt sem tudom, hogy egy komplett cserére elég-e így, hogy öntött ki belőle.Szóval megértem én a szerelők oldalát is, autókereskedésben és szervizben dolgozom, de kötve hiszem, hogy ne lehetne egy maszeknak megoldása arra, hogy ha hozott anyagból kell dolgozni, mivel nincs előírt óradíja ha zsebre dolgozik hátul a garázsban.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Ha már ennyire példálózunk:
Most kérdeztem meg a raktárostól mennyi az említett Pözsibe a vezérlés szett.
Bruttó bekerülési ár (vagyis ugye ha most én cégen keresztül megvenném magamnak) 19.120 Ft (Gates szett, vízpumpával).
Ugyanitt ügyfeles ár, ha magánszemélyként vásárolsz 32.xxx Ft.Szóval no...
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Elnézést, elfelejtettem, hogy itt mindenki professzora a dolgoknak.
Egyébként csak az akkumulátorra próbáltam reflektálni, hogy előferdülhet, hogy annyira olcsón be tudta szerezni az adott szerelő.
És még mielőtt tényleg háború alakul ki, nem, nem várom el, hogy hozott cuccal szerelje meg az autóm.
De ha rábólint és pénzt kér érte, akkor amit megbeszéltünk csinálja meg. Édes mindegy mennyiért, de legyen kész, ez lett volna a lényeg.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Fájdítsd csak a szívem.
Az a rossz egyébként, hogy a motor bőven jól viszi a kasztnit, azért a 139 paci tud haladni, még úgy is, hogy 1370kg a kocsi, de iszonyat gyorsan magas lesz a fordulat és akkor meg már azért lassítok, mert 10 liter köré megy a fogyasztás. Na most vagy egy hosszabb 5. kellene vagy egy 6., mert bőven elférne, anyum kis 1,4-es Pözsijében 110 körül van a 3000 és az csak 75 ló.Az utóbbi témára:
A Laguna 40 felett már elvan 5-ösben.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
válasz Mágus2 #28137 üzenetére
Pedig mindenki tudja, hogy az igazi élet afelett kezdődik.
Apropó, látta már valaki a Fiesta ST200-at?
Iszonyatosan tetszik a sima ST is, de ez meg már egyenesen beteg.
Kár hogy nem tudunk szerezni tesztautóként ide, pedig megkergetném a kis ördögfiókát.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Kérdeznék valamit:
Kicsit fel akarom újítani a gépet, a 19 év nem múlt el nyomtalanul, bár az előző tulaj nagyon vigyázott rá, így teljes polír van az autón, miegymás.
A kérdésem, hogy úgyis le akarom festeni az ablaktörlő karokat, azzal a lendülettel és akril festékkel át lehet fújni a fényezetlen műanyag lökhárító és oldalvédő elemeket is?
A műanyagápolón gondolkodtam, mint egyszerű megoldás, de az 1-2 mosás után lekopik és kész...Üdv, Balázs
-
-
-
gooool
őstag
Ha azt tapasztalom, hogy indulásnál ránt az autó, illetve gázelvételnél is minden egyes fokozatban, akkor gyanakodhatok a tartóbakokra?
Mást nem tudok elképzelni, mondjuk korábban simán tudtam rántás mentesen váltani felfelé, ez mostanában nem igen megy, pedig nem felejtettem el vezetni.
Gondolom nem a váltó vagy a kuplung kezdi megadni magát...Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Jól beszoptam a helyzetet.
Ugye januárban vettem egy Laguna-t, amivel kapcsolatban írtam is már itt Nektek.
Na most tegnap valami nagyon csúnyán összeszakadt benne, még nem nézték meg a fiúk, de már előre látom, hogy nem eszek egy ideig (vagy féltengely vagy kuplung).
Illetve mint kiderült a fékek is rommá vannak kopva.
Szóval kezdem azt érezni, hogy túl jóhiszemű voltam vásárláskor, mert az előbbi problémát ha nem is szűröm ki, de a fékeket legalább megnézhettem volna, nyilván nem az általam eddig belerakott 3.000 km alatt lett tropa...
Úgyhogy pénztárcanyitásra fel, csak nehogy induljon egy szopóroller, mert akkor hamarabb gyújtom fel mint gondolnám.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #28429 üzenetére
Jah, de Batman-nek menőbb verdája volt.
Benzines a gép, nem dízel.
Isten igazából azért fura mindez számomra, mert elvileg 30.000-el ezelőtt volt benne kuplung cserélve, ha esetleg az kotlott meg akkor nem értem, ennél talán többet kellene bírnia, hacsak nem hibás a szerkezet.
Féltengely oldalról maximum a kátyúra tudok gondolni, amit megfogtam a hét elején, hogy az intett be neki.Benne volt, hogy költeni kell rá, nem vártam mást, mert öreg autó és használt, nincsenek csodák.
De péntek este nem az volt a vágyam, hogy riadóztassak egy embert aki bevontat és hogy le kelljen tolnom csúcsforgalom idején a belső sávból a gépet.
Van megtakarításom, de szívesebben adtam volna ki részletekben, mint hogy így most egyben ráborítom.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #28431 üzenetére
Elindultam a lámpánál, majd amikor kettesbe betoltam már csak gurultam, a motor pörög gázadásra, a kilométeróra is méri a sebességet, de nem halad az autó. Ha a kuplungot felengedem sebességben, akkor olyan a hangja mintha valami súrlódna néha, de meg se moccan, a pedálnak van ellenállása.
TaaT:
Nem neppertől vettem, hanem egy PH-s kollégától.
Megnéztem én az autót, mentem is vele, de ezek szerint felületes voltam...Első autóm és nyilván elkapott a gépszíj, hülye voltam, túlságosan akartam.
De nem kell basztatni, így is elég szar érzés most, mert magamat hibáztatom...Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #28436 üzenetére
Igen, alapvető esetben ez lenne, de ahogy Mr X is mondja, meg a sokat látott szerviz munkafelvevő kolléga miután beült és megleste, nem lehet kizárni, hogy a kuplung, és én is kezdek egyre inkább afelé hajlani. De amíg nem néztek rá a szerelők nem tudok semmi konkrétat, remélem nem a váltó, mert akkor inkább felkötöm magam.
TaaT:
Most számoltam anyagköltséget és egy Sachs kuplungszett és Ferodo Premier tárcsa+betét szett előre-hátulra meglenne 85-ből nagyságrendileg.
Van rá félretéve, nem is vág földhöz, de na, zsugori fasz vagyok és sajnálom a pénzt, amit nagy nehezen megtakarítok. Persze ha kell ráköltöm és nem garasoskodok, csak kicsit fáj, hogy lerohadtam az út közepén.w333:
Ne is említs ilyet, hogy szétesik a váltó...Meg állítólag az nem egy hangtalan folyamat, illetve érezhető korábban is, hogy be fog következni.
Na mindegy, alkatrész árakból betáraztam, aztán reméljük a legjobbakat.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz gooool #28443 üzenetére
Végre sikerült ránézni, van annyi mázlim, hogy a szerelő kollégám 12 éves Renault tapasztalattal rendelkezik, így 3 perc után tudtam hova kell nyúlni.
Egy jobbos féltengely kell, mivel a váltócsatlakozásnál a fogakat elnyalta (a gyári zsírozás kimegy belőle idővel és fém a fémen elnyalódik. Ami a váltó felől van az nagyon kemény anyagból van, de a féltengelyé kevésbé.). Azt mondta típushiba, szóval ne lepődjek meg, 28 a féltengely, lehúzza a régit, felmegy az új és kész. Én hiszek neki, remélem tényleg csak ennyi lesz, mert akkor megkönnyebbülök picit.SzlobiG:
Anyum gyári hátsó lámpája is ilyen, van hogy áll az alján a víz és lötyög...[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #28446 üzenetére
Következőleg majd AUTÓT veszek.
Így is lábon ment, mert 3-an toltuk.w333:
Örülök is neki.Még jobb hír. Egyik alkatrész beszállítónknál van csak külön ez a fogashenger és csapágy és mivel a féltengelyem amúgy jó, csak ezeket kell cserélni. 5000 Ft a kettő...Pofám leszakad.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz gooool #28457 üzenetére
Kész az autó, egy jobbos féltengely fogashenger és féltengelycsapágy lett cserélve, munkadíjjal együtt 15-ből kijött.
Fizetés után pedig komplett fékszett, mert igencsak szarok a tárcsák, a betétek rendben vannak, de hát azzal sokra nem megyek.
Meg a fagyállót kell feltölteni, mert minimum szint alá került. Fehér füstöt nem látok távozni a szerkezetből, szóval csak nem hengerfej.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Örültem is neki, mert már fenyegetve éreztem a nehezen összekuporgatott garasokat.
Most TRW-t és Ferodo-t néztem, mindkettő 45-re jön ki (első-hátsó tárcsák és betétek), ami elég kedvező és a tárcsák már engem valószínűleg ki is szolgálnak.
Nem olajos a víz, szép tiszta, na mindegy úgyis megy csütörtökön olajcserére, majd utántöltetek. Nem akarom megfőzni a jó kis Volvo blokkot, így is meg lettem dicsérve, hogy a legjobb motorral vettem.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Én arra gyanakszom, hogy mivel 3 éve volt hűtőcsere az autón, lehet, hogy valami csatlakozásnál fogy a víz, mert a hengerfejesedés egyetlen másik tünete sem jellemző rá.
Szerintem maradok a TRW-nél, gyárilag is azt hiszem a TRW/Lucas rendszert használja az autó (féknyereg legalábbis biztosan az), szóval rossz nem lehet. Annál ami most van rajta pedig tuti 1000x jobb lesz.
Üdv, Balázs
-
-
gooool
őstag
válasz bandus #28786 üzenetére
Jó hogy említetted ezt a kihangosítót, mert nekem is kellene. Egész nap nem keres a kutya se, csak nyilván akkor amikor azt a cirka 1 órát autóban töltöm...
És ugye akkor nadrágzsebből előhalászni és a többi, nem a legbiztonságosabb megoldás.Mi a legolcsóbb és használható megoldás e tekintetben?
Ez tetszik, amit Te vettél, de ennyit nem feltétlen áldoznék az ügy érdekében.Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
Visszakerestem erre a hsz-edre w333!
Ugyanis most ráztam ki a gumiszőnyegből a sarat és mit látok?
Áll a víz a vezető oldali padlókárpiton.
Akkor ezek szerint gyanús a fűtőradiátor? Ha igen, az mennyire kurva drága?(Amilyen jónak lett eladva ez az autó, kezdek kicsit kiábrándulni... irónia off )
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
Szagra stimmel, meg az érzete is olyan, selymesebb, mint a sima víz.
Csak a vezető oldalon a lábtérnél van ez a folt, egy olyan 30x30-as területen nagyjából.bitpork:
Ne ijesztgess már, így is forr az agyvizem, mert ezt muszáj megcsináltatni különben szétrohad a padlólemez és elfolyik az összes fagyálló napok alatt...Üdv, Balázs
-
-
gooool
őstag
válasz bitpork #28921 üzenetére
Megnyugtató...
Szóval:
Ez esetben akkor biztos a fűtőradiátor a ludas?
Mert ha igen és nem más, akkor berendelem akár holnap, nem akarom sokáig áztatni a padlólemezt és a kárpitot.
A volt tulaj felajánlotta, hogy vigyem el hozzá és szívesen kicseréli nekem, mivel a korábbi Lagunájában csinálta már, és nem kell bontani.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Ti mit gondoltok mi az a szint, amire már azt mondják, hogy egy ember fanatikusan szereti az autóját?
Hétvégén baszkuráltam a Lagunám, és közben azon gondolkoztam, hogy te Jézus Mária, a szélvédőn van egy kavicsfelverődés és már megvan az időpont a javításra, most szereztem Renault-s rendszámtábla keretet és vatta új csavarokat hozzá, a régi törött, rozsdás helyett, nem beszélve arról, hogy hétvégén minden egyes beltéri csavart egyesével utána húztam, hogy meg se nyikkanjanak, a kárpitot újrafeszítettem ahol a kötése elengedte és a többi.
Teszem mindezt egy 19, lassan 20 éves autóval.
Most kap vadonatúj TRW fékszettet és erősen gondolkodom egy szép kormány és váltógomb bőrözésen is.Persze van 1-2 hibája, pl. a fűtőradiátornál való fagyálló eresztés (ezt valószínűleg sikerült orvosolnom a tömítés csavarjainak meghúzásával, mert azóta nem hiányzik a fagyállóból és a szőnyeg is felszáradt), illetve a vezető ajtó alsó élén tapintható a korrózió, illetve a tanknyílás sapkáját rögzítő elemnél korrodált egy ujjnyi területen, bár ez nem látható, csak nyitott fedélnél.
Ez már karcolja a fent feltett kérdésem körét vagy csak egyszerűen ez lenne a normális?
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Akkor jó.
Pedig már gyűjtenék a JTD Alfára vagy Volvo S60-ra, de hát mindig találok valami hülyeséget, amire költhetek...(mondjuk megszabtam egy költséghatárt, ami felé nem megyek, inkább megválok a géptől, mivel nem képvisel akkora értéket, addig még van cirka 70-80.000 Ft mozgástér )tboldi:
Nem szarta le a korábbi gazdája se, ezek többsége nagyjából elhanyagolható esztétikai dolog, de szeretem ha a lehetőségekhez mérten hibátlan a verda.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Na ne mókázzunk kérem szépen...
Most mondom, hogy a fagyálló szivárgását egy huszárvágással megoldottam. (ha meg nem, akkor is vágom, de ki a g@cibe a fűtőradit és megy be egy új ).
A korrózió meg elkerülhetetlen szerintem egy ilyen idős autónál, gondolkodom, hogy megcsináltatom, de mint írtam van egy határ...és még így is sokkal szebb, mint a 10 éves autók nagy része.
Tényleg lassan lefotózom már, régóta ígérem, de most már tiszta és megcsináltam mindent rajta, amit terveztem.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Mondjuk a drága már hagyott ott a város közepén (itt írtam is róla), meg eléggé összetett az elektronika is, de igen, valahogy szerethető, mert baromi kényelmes, jó a formája és ha odalépek neki, akkor a svéd 2 literes húz és morog szakadatlan.
Én speciel majd 22 leszek hamarosan, de eddig akármim volt azt önerőből értem el, imádtam, megadtam neki mindent (legtöbb tárgyam jobb állapotban, többért kelt el, mint ahogy hozzám került, előbbi eddig az autóra is igaz).
Igaz, ezt az autót nagymamám pénzén vettem, mivel amióta dolgozom annyit nem sikerült összeraknom, de fizetem neki vissza minden hónapban és a vételár, meg átírás költségein túl a biztosítást, kötelező cseréket, stb-t már én finanszíroztam és fogom is.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Lenne itt még egy kérdés a részemről:
Az autóval ahogy járok-kelek, azt veszem észre, hogy nem olyan közvetlen a kormányzása (persze a 19 évnek betudható a picivel nagyobb holtjáték).
Értem ez alatt, hogy ha kevésbé jó minőségű úton megyek, ami göröngyösebb, kicsi kátyúk színezik (vagyis kb. mindenhol ), akkor olyan, mintha a kerekek és a kormány külön életet élne.Ez lehet a kormányösszekötők kopása miatt? Én arra tudok tippelni. Persze ha tudok alánézek, de addig is próbálom szűkíteni a kört.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen