- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- creation: Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Akos1994 #157980 üzenetére
Szia!
Csak a drága AGM akkuk készülnek felitatott elektrolittal. Vidd el akkumulátor szaküzletbe, hátha tudnak segíteni.
Ami kifolyt, az erős sav, óvatosan vele!@CactuS: egy GTI ugyanolyan VW, mint a többi, 1 év vagy max. 30 e. km, dinamikus intervallum, azaz a terhelés függvényében lehet kevesebb is.
Szvsz full pazarlás egy 30 k-ra tervezett periódust levinni 8-10 k-ra. (részemről 15-20 k) De mindenki arra cseszi el a pénzét, amire jól esik. Röhögök az olaj topikban, hogy XY max. 8 ezrenként cserél, de ugyanakkor alsópolcos szűrőket rak az autóba.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Reggie0 #158092 üzenetére
Sz@r droidos telefon, túl éles képet lő.
Ja, itt még padlógázt kapott, gyorsított (a jobb oldali pöcök mutatja, hogy mennyi teljesítményt kérsz a géptől, fent van a max); ment tovább, aztán el kellett venni... tippre 240 a vége @4000 rpm; gyári érték 230. Következő kép bemozdult, itt már nincs padló.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gzbotii #158320 üzenetére
Mostanában megyek zsebből tankolva évi ~25 ezret (legalább minden 2. hétvégén 460 km + az apró, minden munkanapon 20 km-t, ez eddig évi 17 ezer; nyáron minden hétvégén 300-460 km, így tarunk 20 ezer felett és még nem voltam sehol a szokásos rutinon kívül - még bevásárolni sem). A Volvoba 7 hónap alatt 16 e. ment, ez magasabb a szokásosnál.
Bármilyen saját autónak jelentősen leamortizálnám az értékét 5-6 év alatt, ezért is kell cserélgetni.A Vectrát nem én tankoltam, így nem kizárt, hogy 25 helyett évi 28 ezer volt a privát kilométer, a többi során pedig meglátogattam a fontosabb üzleti partnereket évi 1x-2x szerte az országban.
Anno - kiscsikóként - évi 60 k km körül mentem, főleg munkaügyben (trepnin ).
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az eddigi idei évi, első 4S gumis élményeim, tapasztalataim alapján* azt tervezem; a jövőben nyárra nyári, télre télies négyévszakos gumit használok.
Ettől függetlenül várom már, hogy vissza lehessen tenni a nyáriakat.* Mondjuk most télen egyrészt nagyon nem volt hó (eddig); másrészt most először van összkerékhajtású autóm, amivel egy pillanatig sem aggódtam azon, miként megyek haza az emelkedőn, hiába nem volt igazi téli gumim**. Szóval egy sima FWD autót könnyebben megtréfál a 4S.
** AWD + télies 4S megnyugtatóbb mint FWD + igazi téli.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz CactuS #158464 üzenetére
Szumma 700 ezret költöttem rá, így minden szarság kigyomlálva, kopók cserélve + némi szépészet. Azt beszélik, ami frissen bejön Hollandiából, arra mindenki elkölti a maga 600 ezrét. A klímát muszáj, a váltót érdemes rendbe tenni, problémás lehet még a generátor (felújítás időben), gyakori a turbószelep problémája. Vezérlés van minőségi utángyártott, generátor-ékszíj szett csak gyári létezik. Szóval hozzá kell számolni a 600-at.
Valódi Summum felszereltség legyen (xenon, igazi bőrkarpit), előfordul hogy bekamuzzák a Momentumra. -
veterán
válasz Reggie0 #158526 üzenetére
A Mergát (E300de) venném legközelebb, igaz nem ismerem.
A D6 k.nehéz, 155 kmh felett csak a dízel viszi, autópályán olyan keveset nem fogyaszt; előnye a D5 motor (szép hangú, strapabíró) és szükség esetén az összkerékhajtás, és véletlenül sem néznek cigónak/bűnözőnek benne. -
veterán
válasz CactuS #158642 üzenetére
[link]
Klímát átmossák, cserélik a töltetet másfélére, nettó 90. Ha fel kell újítani, az plusz 150 vagy 160 nettó.
Váltóban komplett olajcsere (flush), nettó 90.
Turbószelepet cserélik, biturbó, fent nem húz eléggé, hibakódot dob, nettó 35.
Generátor ha zörög, csapágyas, fel kell újítani - talán az is 150.
Vezérlés 180-nál esedékes, ékszíj 90 ezrenként - ebből csak gyári szettet kapni. A kettő cseréjéért fizettem 193 e. Ft-ot.
Szóval 600.(#158647) CactuS : Szívesen!
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz SzlobiG #158670 üzenetére
Nincs különösebb panaszom rá. Érezni a súlyát; állóból úgy indulsz, mint a csúzli; viszont 160 felett kb. egy 2.0 TDI dinamikája marad az 1950 kg önsúly és annak okán, hogy 155-ig működik a villanymotor, utána a D5 egyedül marad a tömeggel. Végre 238-at mentem vele, pici még volt benne, de óra szerint.
Villannyal kb. 30 km; hidegben 25 biztosan, jó időben 35+ (egyszer teszteltem, 40 kijött); dombon lakom, a hegymenet eszi a hatótávot.
Autópályán sokat megyek Bp-Zeg és vissza; 90%-95%-os akksival indulva, a végére 50%-ot hagyva 6-6,5 liter (tegnap 6,2 volt) kér; 150-160 (140-180).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #158679 üzenetére
Erre valaki?
(#158687) SzlobiG Egész pontosan ezek a Bp-Zeg fogyik, elindulok 10-15 km város - 160 km M7 - 60 km 76-os - 5 km város. Pénteken 6,5 volt, vasárnap 6,2 - pénteken feszültebb az ember; szombat este kilazul.
Egyenletes sebesség mellett azért kevésbé számít az önsúly; pénteken többször kell kigyorsítani; vasárnap nyugodtabb a forgalom - még nyáron is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz CactuS #158694 üzenetére
Vegyetek üléspróbát egy V60-ban, amiben motoros az ülés, azt sejtem, hogy a nem motorost tágabb határok között lehet állítani, viszont a Summumban szériában motoros a bal1.
Nehéz dög a V60, hiába a Mondeo platform, minden masszív benne, nincs kikönnyítve, talán még igazi Volvonak tervezték, érzésre el fog menni 500 000 km-t különösebb (zsebbenyúlós) probléma nélkül. Megvan július óta, közel 17 k km: eddig 2x vettem észre, hogy regenerált a DPF; az olajból fogyott 1 pálcikányi (1/4 liter) és ugyebár nem telítődik gázolajjal, mert csak hosszútávokat megy a dízel; nem zörög, nem nyikorog semmi. -
veterán
válasz MasterMark #158738 üzenetére
1. lépés: veszel egy retkes kipufogójú Golf 7 GTI-t.
2. lépés: lemosod, megvárod míg megszárad.
3. lépés: veszel az OBI-ban* 000-ás és 00-ás acélgyapotot / acélgyapjút.
4. lépés: a száraz kipucsövet megtisztítod a száraz acélgyapjúval.*Ebay-ről is rendelheted (steel wool), de az OBI-ban jobban megéri.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MasterMark #158741 üzenetére
Ahogy a többiek írják - aránylag ésszel, a rákövesedett retket súrolva. Nem krómozott acél, hanem rozsdamentes, polírozott acél (inox).
Hogy őszinte legyek, ami olyan állapotban van, mint az 1. fotón, abból nekem nem sikerült olyant kihozni, mint a 3. fotón szereplő. Sokkal jobb lesz, de közelről azért maradnak opálos részek. A 3. fotóhoz a rendszeres tisztogatás (akár egy nedves törlőpapírral) erősen ajánlott.
Vilikének. V60 kipu a mosás után 9 nappal, ~ 600 kilométerrel és ~ 30 liter gázolajjal később:
Köszönet a DPF-nek.
Nagyítva az alsó inox-szegélyen némi oxidáció megfigyelhető, ezt csak drasztikusabb polírozással lehetne eltüntetni, annyit nem ér, élőben szép így is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz daninet #158818 üzenetére
Ha még nem tetted meg, első körben egy alapos szélvédő-tisztítást ejtenék meg. Pl. mosogatószerrel, majd 10-20%-os ecettel vagy izopropanollal vagy vmi ilyennel. Lehet, hogy valami makacs koszréteg van a szélvédőn.
Részemről se fóliát, se csodaszert nem tennék rá - de ez a privát véleményem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kickass #158830 üzenetére
Belülről kb. egy modernebb 5 ajtós kompakt méreteit hozza; csomagtartó 310 liter, egy füleskosár már nem fér el a roló alatt, ellenben nagy alapterületű, a tetőig pakolható szükség esetén. Így valamivel praktikusabb pl. egy 5 ajtós Golfnál, ami 380 litert nyújt.
(A fordulóköre hatalmas.) -
veterán
válasz Kickass #158842 üzenetére
Napi 2x 25 km-hez nem elég egy töltés; én 2x 9-10 km-t megyek, így nem töltöm 100%-ra, ill nem merítem 0-ra se.
Esetedben az lenne az optimális, hogy otthon is felnyomod 90%-ra és a munkahelyeden is. Vagy egyik úton elektromosan mész, másikon vegyesben; 50 km-en így kb. 2 l/100km fogyasztás várható.Alapból nekem is egy városi futkosós kispók/C-zero/Swift/szakadtAstra; és mellette egy dízel autópályás csillagromboló az optimális - eddig működik az all-in-one.
W212 jöhetne ide is.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz CactuS #158844 üzenetére
Zöldrendszám jó kérdés... nem amiatt vettem, de eladásnál cumi lehet, ha bukja egy autó a majdani új szabályozás mellett.
Momentán 4 kategória van:
1. 5E - full elektromos - nem valószínű, hogy bukja.
2. 5Z (?) - alternatív, pl. tiszta hidrogén- szvsz ezt se piszkálják.
3. 5P - plug-in hibrid 30 km-es elektromos hatótávval - necces...
4. 5 N - növelt hatótávú elektromos, azaz plug.in hibrid 50 km-es hatótávval. Na ez a kérdés! Ebbe tartozik pl. a BMW i3 REX, Ampera, Volvo V60 PHEV, stb. -
veterán
válasz dellfanboy #158964 üzenetére
OK, de olyan kell Bp-re ami tud 70-et menni; ill. akinek nincs motorjogsija, az is tudja B-s jogsival vezetni.
Nem ismerem a viccet; kéretik kifejteni!
-
veterán
válasz CactuS #158965 üzenetére
Pár hónapja írtam valahol, hogy gangoltunk egy Passat GTE-vel a V60 D6-tal autópályán. ~160 és ~210 között mehettünk párat; nagyon hasonló volt a kettő autó, lehet hogy a Passat ment jobban, lehet, hogy egyforma... Állóból 160-ig jobb a V60, ill. Vmaxra; de nincs ordító különbség.
És a Passatban normális a csomagtartó. Az autópályás fogyasztását nem ismerem. A D5 motor mellett szól, hogy az állítólag a világból kimegy.14:00 óráig itt vagyok a 9. kerben; ha ideérsz, tudsz üléspróbát venni.
@Boti:
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Linkelem a Snowtiming 2. részét... várom vissza az eredeti Laptiminget.
Ehelyett inkább nézzétek a Better call Saul 5. évadát.
-
veterán
Vótmá a prémium életérzés 118i? A második rész?
Jó szándékú gyerek ez a Péter, maga a sztori azonban szánalmas. Meg az autó is.
"Ha az ember összeszámolja, hogy négy év alatt egy ugyanilyen autó ára lett ráköltve a 118i-re, akkor sokan azt mondanák, hogy elment az eszem. De akinek majma van annak legyen pénze banánra is! Szerettem mindig is a prémium érzést, a jobb anyagminőséget. Mindig is szerettem azt, ha megnézik az autómat. Ezt ettől az autótól megkapom, ezért nem is háborgok, hogy mennyit kell rá költeni. Figyelek rá, mert az egyik utolsó, a még valamennyire mechanikus érzésű autók közül, és még mindig hátsókerekes. Ezek pedig mind kárpótolnak minden egyes kiadott forintért"
⬆️ Ez nekem fáj.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron