-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
Sziasztok!
A csendes olvasó visszatért.
Ugye tavaly egy Clio RS-el köszöntem be, ami azóta már egy Győr közeli úriembert boldogít, kiéltem magam vele és bár sokszor bánom, hogy eladtam, de az élet megy tovább.
Most van egy Xsara, ami az igazi jóvanazúgy igásló szerepében tetszeleg (első autóm, aminél nem viszket a tenyerem, hogy minden patent legyen rajta...).
És akkor jön egy magánéleti probléma és azon kapom magam, hogy tegnap este lefoglalózom ezt:Ma hozom el, nem hibátlan, de alkalmi vétel, a kasztni egyben, alváz rendben, 1999-es 1,6-os NB, gyárilag klímás (ami nem megy...).
Szóval engedelmetekkel csatlakoznék a kabriós klubhoz!Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Magnum_ #127786 üzenetére
& Qru és EQMontoya:
Köszi srácok, körbe lesz fotózva amint lesz időm ezt nappal megejteni, ma megyek érte a 13. kerületbe, sötét lesz mire odaérek...
Az első lökös áll csálén, meg a csomagtető fekete és nem ezüst, mert szín azonost nem talált a srác a rozsdásodó eredeti helyett...illetve a jobbos küszöbvég és hátsó sárvédőív vár cserére, azon kívül meglepően egyben van, az átlagos MX-5-ökhöz képest.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz bbubby00 #127853 üzenetére
Köszönöm! Hamarosan csatlakozok ezekhez a helyekhez, kelleni fog egy s más a géphez.
Igen, olvastam a piros szépség sztoriját, meg követem a topicot, és annyira messze sem vagy, mert én Öcsödön lakom, Szarvas mellett.Tegnap csináltam pár képet, meg ma egyet már nyitott tetővel. Itt még az ablakok nem voltak letisztítva, sem a műszerfal és egyéb dolgok leápolózva, de azokat pótoltam már, azóta még szebb.
Album2017-ben németből behozott 1,6 NB, klímás, 199 ezer km, gyári 14-es felnik, behozatal után teljes vezérlés és hosszbordás csere volt, tetőt is cserélték már (fűtött üvegablakos). Nardi kormány és váltógomb, frissen bőrözve, fékek, futómű rendben, a lenti elemeken kívül nincs vagy elenyésző mértékű a korrózió, szinte új nyári gumik, gyertyák és gyújtáskábelek frissen cserélve. És a kínálat alja volt, ami az árát illeti.
Ami kelleni fog első körben:
Egy első lökös, mert a jobb oldala meg van reccsenve, nem igazítható így a helyére teljesen, deformálódott a rögzítés, illetve a lámpatartó fül is eltört, az műanyagossal könnyen javítható, amúgy rendben van.
A jobb hátsó ív teljes egészében cserés, a balos nem tűnik rossznak, de a javítás minősége nem az igazi...
Bontott hűtő (ereszt bal oldalon felül minimális mértékben)
Vezető ajtón is van két rozsdafolt, remélhetőleg javítható még
Vezető ülés a képen is láthatóan szakadt, ezt javítani kell
Kesztyűtartó ajtaja ordas módon össze van karcolva, csere
Szőnyegszett, csomagtartó szőnyeg
Nagy szélfogó, mert a gyári kicsi nem a hatékonyság netovábbja, bár a semminél jobb
Klíma nem kapcsol, itt nincs sok tippem, a volt tulaj tömítetlenséget említett, hogy elengedi a közeget (ez esetben az nem annyira költséges...)Soknak tűnik, de a kasztnis munkán kívül úgy érzem, hogy fillérekből nagyon szép vasat ki lehet hozni belőle.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz bbubby00 #128894 üzenetére
Igy van, megvolt a nagyon mini tali.
Nagyon szep az az NA, lesz munka az enyemmel mire versenyre kelhetek vele. Na de egye fene, allok elebe.
Ez is filtermentes, legalabb latszik rajta, hogy volt pofam porosan odaallitani...amiert ismetelten elnezest kerek.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Na ugye a Mazdát azóta is élvezem, bár most az elmúlt pár napban talán túlságosan is...ugyanis minden nap kénytelen vagyok azzal járni, emiatt:
Édesanyám leoffolta a kicsikéjét (utolérés lámpánál, nem jó etnikum a vétlen hölgyike, így szépen szabálysértési feljelentés is ment anyumnak, mivel egy órára a helyszínelés kezdete után mégis elkezdett fájni a pici feje).
Eddig én azt hittem, hogy lépten-nyomon 206-osokat bontanak, de az Istennek se találtam színazonos elemeket...szóval vasárnap össze lesz rakva, majd töltök fel képet mit hozunk ki belőle, kíváncsi vagyok én is.
A lámpák és a homlokfal/zárhíd új lesz, a lökös mögötti műanyag kereszttartó és a motorháztető (ezüstöt találtam végül) az pedig bontott.
Szerencsére a futómű és a motor nem sérült, pöccre indult és lábán távozott az autó.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Hulye kerdes, kovezzetek meg, de fel kell tegyem...
Ugye megvan a kis MX-5, elvezem, minden kiraly, osszeirtam a listat mi kell hogy teljesen patika legyen, hat eleg hosszu es az osszeg se keves.
Erre egyik ismeros elem tol egy BMW Z4-et, hogy eladna...
Szinte koltsegmentes, hibatlan kasztni, 2,5 192 pacis sorhat, sperr, 5-os automata. Baromi jo aron, a Mazda iden tobbe lenne, mint amennyit ker erte...
Egy a baj, a kormany a rossz oldalon van, de mar 11 eve magyar papiros, rendben van.Kerdes:
Mit tegyen az egysegsugaru autobuzi hulyegyerek?Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Jaffa75 #129466 üzenetére
Koszonom Neked es az osszes tobbi velemenyt formalo Forumtarsnak is a valaszokat!
Delutan hanytam-vetettem a dolgot, igen egyszeru modon, beleultem a Mazdaba, teto le es mikozben kruzoltam gondolkoztam, majd egy kave kozben atneztem a piacot, hogy mi ujsag.
Es marad a Mazda...jobb befektetesnek tunik, meg ha patent allapotra hozom is, konnyen eladhato, bar hamarabb menne a melos autom, mint ez, az tuti.
A BMW minden tekintetben dragabb, es fene tudja...sem a jobbkormannyal, sem a bejemve sztereotipiakkal, ahogy irtad is, nem tudok azonosulni.
A kicsi MX5-ot ma is mosolyogva neztek meg, menocsavok noi az Audibol lesnek at, hogy aztamindenit es nem megveto tekinteteket kapok, ami jo erzes.
Na meg az is, hogy kanyarban ha picit ralegyezek a gazra mar teszi is ki a segget.
Ugyhogy legkozelebb mar remelhetoleg a faceliftes futheto borbelsot fogom prezentalni Nektek.Koszonom meg egyszer!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz bbubby00 #129708 üzenetére
Áhh ne is mondd...
Most hívtam fel újdonsült legjobb barátom a rendelésemmel.
Bontott lökös a mostani törött, szakadt helyére, két rozsdamentes FL ajtó és egy komplett piros-fekete FL fűthető bőrbelső ajtókárpitokkal...
A BMW-t elvetettem, nem fogom nyomorba dönteni sem a költségvetést, se nem akarok k..csög béjemvés lenni.
Ma meglestem egy 1,1 millás FL-t, hát elsírtam magam olyan ocsmány volt az enyémhez képest, szóval ez végképp egy jel volt, hogy patika állapotra hozzam és használjam fülig érő mosollyal.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #129716 üzenetére
En maig nem hiszem el, hogy az enyem ennyiert hozzam kerult...de bbubby is tudja igazolni, hogy 820-ert az alapjai nagyon rendben vannak, konkretan a mai FL, amit meglestem 1,1-ert egy romhalmaz volt hozza kepest...es ugye klimas is az enyem.
Nekem tetszik az a belso, ugye izlesek es pofonok, az biztos, hogy a koros alap, kicsit szakadt sima belter helyett nagyobbat fog mutatni es talan kenyelmesebb is lesz.
Gyari felnik vannak alatta, de fura, mert a 14-es NA fellak...nem rosszak, de szebbet mutatna 15-ossel...de ez most a lista vegen van megmondom oszinten.bbubby00:
Igen, en is ezt latom, hogy nagyon lapatolni kellene ra a penzt, hogy ez kesobb bukoval legyen eladva.
Üdv, Balázs
-
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Egy kérdés...
Hétvégén megyek az MX-5-höz jó néhány cuccért (első lökös, rozsdamentes NBFL ajtók, bőrbelső, stb...) és ugye utána lassan jönne a kasztnis munka, ami nyilván magával hozza a fényezést is.
Na már most...fényeztessem le azokat az elemeket csak, amit kell és polír (ezüst az autó, ahogy tudom nem túl hálás szín ilyen téren), vagy inkább legyen tánc és kapjon egy ennél kevésbé unalmas színt telibe fóliázva?
Igazság szerint nagyon szívesen megnézném a gépet az új Mazda zöldben (leginkább kis Mazda 2-őn látni) vagy Renault RS versenysárgában...Mit gondoltok? Esetleg más ötlet?
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Magnum_ #129854 üzenetére
Köszönöm a javaslatot! Az ültetést kihagyom, így is elég alacsony, ahol én lakok sokszor sarkos az alap hasmagasság is. A felni témában hasonlóban gondolkodok, mint amit Te is írtál!
focvis:
Olyan bőr nekem is tetszene, de sajnos igen ritka és ha van is, akkor aranyárban mérik.
Az újrabőrözés később ha marad tartósan a gép, még lehet opció, mert igen, a barna belső az egy nonplusultra kateg. ennél a verdánál, de most a célnak megfelel a gyári unplugged is.
A BRG nagyon szép szín, csak valahogy az az egy bajom vele, hogy túl snassz az NB-n...mármint mindenki szinte azzal a színnel azonosítja.molnarpeter:
Van itt Szolnokon bőrösemberem, nem tudom át bírná-e festeni, valószínűleg igen, de nekem tetszik a piros-fekete...kinek mi.
A telifény vezet eddig úgy látom.szentkuti11:
Természetesen NBFL ajtókat hozok, ha már csere, rákérdeztem a dolgokra, hogy biztos minden passzoljon, így az ajtókárpittal sem lesz probléma. Sokkal szebbnek, igényesebbnek találom az FL kárpitokat, így ha már ajtócsere, akkor mindenképp így akartam.
Igen, én is ettől tartok, hogy ha marad is a szín, akkor is telibe kell fújni, mert az ezüst el fog ütni...ma is láttam egy igen drága Mercedest, amin elsőre megmondtam melyik elem volt cserélve.
A fólia azért tetszik, mert mégiscsak visszaállítható később és lehetne jelentősen frissebb színnel is operálni, szerintem körülbelül bármi jól áll ennek a gépnek.EQMontoya:
Igen, ezt már beszéltük, hogy a bőr nem a legjobb, de na, még sosem volt, és még tetszik is, korrekt áron és fűthető, hát b@ssza anyját...max. eladom és lecserélem másik belsőre vagy áthúzatom.
Ha a klíma is menni fog és fűthető is lesz, akkor azért csak kibírjuk majd valahogy benne. Akinek meg nem tetszik, nem kell beülnie.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Tegnap egy egész napos kincskeresés volt Érden, hogy megkeressük a szent ereklyéket, vagyis egy törés és horpadásmentes első lököst, két rozsdamentes ajtót, a már emlegetett komplett piros-fekete bőrbelsőt és egy beépített hangszórós matt stylebart.
Minden sikerült, sajnos most már 4 színből építkezik így az autó ha felrakok mindent. De a rozsda és sérülések nagy része így el fog tűnni, aztán a kasztnizás miatt úgyis festés vagy fóliázás vár rá (EZ a szín nagyon esélyes amúgy, gyári, de mégsem az a snassz kályhaezüst, viszont ha a motortér ugye nem is lesz fújva, akkor sem fog nagyon elütni).
A belső nagyon tetszik, kövezzetek meg, de szerintem ha bekerül nagyon jól fog mutatni.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz molnarpeter #130201 üzenetére
Ha oda kerülök akkor a lehető legjobb megoldást fogom választani, elvégre befektetés is.
Tsebacsi:
Köszönöm, igyekszem!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Üdv Urak!
Amatőr kérdés következik:
A pár ezer forintos teleszkópos kerékkulccsal mennyire érdemes nekilátni egyéb szerelési munkáknak? Értem ezalatt olyan csavarok meglazítását, amit 1/2-es racsnissal nem mernék...Meghúzásra van nyomatékkulcs, ez csak arra lenne, hogy bontáshoz legyen erőkar, olcsón...
Megfelel erre a célra?Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz szentkuti11 #130596 üzenetére
Na a nagyon erős fix szár az, ami hiányzik.
Mind ami készletben van kb. hajlik, mint a tér-idő kontinuum, mert hát a csavar nem enged, én meg erős vagyok.
Igen, a nem teljesen derékszög miatt gondolkozom, hogy mennyire célszerű a cucc, de az biztos, hogy a racsnisakat nem fogom ilyennel szétqrni, nagyfater anno épp eleget tett így tönkre.Mágus:
Ilyen tömegpusztító fegyvernek elhiszem hogy könyörögve adja meg magát bármi.
De épp a napokban tört bele két csavar is korrózió miatt az elejébe és elhiheted a méteres vascsőnek a közelébe sem mentem hozzá.
A csuklós hajtószár lesz itt a nyerő, márkából van valami tipp, ami nem drága, de nem is ipari hulladék?Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Csak hogy közbeszóljak.
Egy képet prezentálnék:
A bal oldalit azt hiszem felismeritek, bbubby0 NA-ja.
A jobb oldali meg az enyém lett, az Ő jóvoltából.
A kis szürke eladósorba kerül, bár lesz ezen is pár apróság, hogy igényeimnek megfeleljen, de azért az 1,8 Sperr és klíma szentháromság megér egy misét.
Bár a Hungaroringre nem őt viszem nagy eséllyel (hacsak addig el nem kel a szürke), de azért így se lesz rossz sorsa.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Áldott, Békés Karácsonyt kívánok Nektek!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz focvis #153369 üzenetére
Ha irhatok par szot a kerdesedre:
Ha az NA kizarva, akkor csatlakoznek Gergoke88 valaszahoz es NB kell Neked.
Az NA bar nem rozsdasodik annyira, de erzodik rajta a kor es hacsak nem akarod felokositani, akkor a bukolampas kultuszan kivul butabb, mint az NB.
Nekem volt 1,6-os NB-m ugye, most 1,8 klimas van, sperrel. Van vele munka, epp bbubbytol vettem, de nagyon szeretem. Konnyu szerelgetni itthon, alap szerszamokkal csomo dolgot meg tudsz oldani olcson, ha ez szempont.
A vezetesi elmeny szerintem hibatlan, bar kene bele meg lo, de ha kevesnek erzed van kompi vagy turbo es maris 230+.
Gazpedallal szinte barmikor tancba viheto a segge es nagyon joindulatu, sosem volt elotte hatsokerekes autom, de egy pillanatig sem feltem benne, pedig neha megneztem mik a hatarai.
Az NC mar nagyon auto. Epp beszeltuk is bbubbyval, amikor a lentebb foton szereplo NC-vel kruzoltunk, hogy ez mar napi hasznalatra is boven sok, komfortos, nagyon felszerelt es draga is relative, a Miatazas meg nem feltetlen errol szol ugye, ettol fuggetlenul remek auto, a Recarok megvettek kilora.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Tegnap én is nagytakarítottam, nem lett egy Magnum_-minőség, de ahhoz még pár dolgot tenni is kell a mosáson felül, hogy rá merjem sütni a pecsétet.
Ami most listás:
Első lökös fényezés, motortető elején a hibák javítása/fényezése
Felnifelújítás
Középkonzol beépítése (1 dines tároló és BT-os Pio fej már úton hozzá).A motortérről is csinálok majd képet, de az még sok órás meló lesz, mire fotogénné varázsolom.
Egyébként imádom a gépet, oldalakat tudnék róla írni.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Azokat a lokos fenyezeskor helyreteszem, nekem is cseszi a szemem, na meg itt a matt fekete racs is a szajara, igyekszem vedeni a klimahutot, ha mar mukodik. :)
Van meg sok aprosag, amit helyre kell rakjak, de azok mar filleres itthoni tevekenysegek. :)Ádám16:
Igen, nekem is tetszik, nem sokat latok belole. :)
Bar a teto mar fekete szovet, de azert igy se rossz, foleg, hogy megvan a takaro hozza. :D
Ez az 1,8 sperr, klima volt a nagy alom, bar nem hibatlan a kasztni, de keves auto van, amiert araban elcserelnem. A Tied se kutya, a Sportive felnik mutatosak, felszereltsege is az? :)[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
-
gooool
őstag
válasz Ádám16 #162939 üzenetére
Minden vilagos.
Igen, egy 1,6-os szurke NB-vel kezdtem, tehat tudok hasonlitani es azt kell mondjam a nagyobb motor es sperr kettose boven megeri az arat.
De ha nem akarsz tul sokat beleinvesztalni es a motorero eleg, akkor kell egy sperr es kinyilik a vilag.
A sok nalam okosabb szerint a legjobb upgrade amire megeri beruhazni az az, hogy sperrt raksz a gep ala.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Barátnőm autójában fura hangot ad a motor, amiről mellékelek egy videót:
Elég ronda egy hang, nem gondolnám, hogy egy 1,4 MPI-nek ilyet kellene produkálni.
Nem klímás, vezérműlánc elvileg 2,5 évvel ezelőtt cserélve lett (én azért kételkedem, adott neki a kereskedő egy ilyen vezérlést, hogy ez lett cserélve, de számomra fura), 177 ezer km van benne, amióta nála van szinte csak rövid távos (5-8 km napi 2x) munkába járásra van használva.Ez lánccsörgés vagy valami más lehet? (Távgyógyítás tudom, de hátha Ti valamit kihallotok belőle)
Köszönöm szépen!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz #89309696 #164950 üzenetére
Itt már csak a generátor és valamelyik hosszbordás vezető/feszítő maradt akkor, mert mást nem hajt a szíj, a szervo elektromos.
Az a baj szétborítás nélkül meg igen nehéz diagnosztizálni a dolgot, bár a szíjat leszedni nem egy ördöglakat, mivel a generátor feszíti...utána meg már átforgatni minden görgőt sima ügy.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Remélem nem kérdezek nagyon hülyeséget...
Történt egy autóvásárlás, megkötöttük a kötelezőt, CLB-n, még utalás nem történt, csak az ajánlat jött meg.
Ebben az esetben van még bármilyen lehetőség átkötni másik biztosítóhoz az autót?
Még okmányban sem voltunk, esetleg az megoldás, hogy üzembentartónak bejegyzünk egyenes ági rokont?Köszönöm szépen a segítséget!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz MunezXBK #167026 üzenetére
A melegben való mosás otthon (amit már sokszor leírtál, hogy don't do that) nem igazán lett bombasztikus siker, de szegénynek több is kell majd, mint egy polír (nincs elem, amin ne lenne egy jó mély karc ).
De majd fog kapni, ha a jobbos első ív meg lesz csinálva, meg a lököst lefújják.Qru:
Így, közel sem 100%-os állapotban is elég vagány szerkezet, az 1,8-as NB-nél érzésre jelentősen nagyobbat megy, főleg lent sokkal nyomatékosabb.
Na meg...nem rozsdásodik.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Igen, bár ráfér egy gatyába rázás, szerintem olyan 90%-os most a blokk (sokat állt az utóbbi két évben és a szimmeringeknél igen szépen nyomja ki az olajat...).
tboy93:
Köszi!rbalint88:
Köszönöm! Nem lesz turbó, maximum egy 2ZZ swap, de jó kis seggrakéta ez így is.vilike:
Nem sperres, az most még csak az Emiksz privilégiuma, de úgy néztem ebbe se egy nagy tétel belepattintani, így lehet később kap, mert az nagyon sokat dobna rajta.focvis:
Az, a hokedli ülések nagyon mások, mint a Mazdában, de épp emiatt jobbak is (barátnőm azóta is mondja, hogy ez milyen kényelmes ).tboldi:
Megnézném, mert elég hátra tolni az üléseket, a kormány magasságban állítható, ahogy az ülés is, nagyobb a hely benne és sok centivel lentebb is ülsz.Szoszo94:
Más színben meg sem vettem volna.
Köszönöm szépen!grizlisandor:
És gondolj bele itt, JNSZ megye alján hány ilyen van...sokan életükben nem láttak még MX5-öt sem, nem hogy MR2-őt.kisza25:
Köszi!Montoya:
Mindenképp.
Akarok egy összehasonlító amatőr videót a két autóról, ugye most még egy ideig mindkettő adott lesz, és sokan kérték Miata Chaten, hogy örülnének neki.
Nem tudok róla, hogy lett volna motorcsere vagy bármi rajta (a leírt jelzések nincsenek meg az adott helyeken), de számoltam a problémával, még 40 ezer km benne van egy felújításig (200k km körül jön elő, ahogy olvasgattam).Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Nos az MX-5 nemrég elment, így már csak az MR2 maradt, amit itthon szépítek/építek, amivel igen sokat tanulok és szerencsére a rozsda hiánya miatt minden szépen lejön/kijön.
De felmerült az e heti Parc Fermé adásból az ötlet haverral, hogy meg kellene próbálni a Suzuki Swift rallycross OB-t, de legalábbis kellene egy régi Suzi, amit kibelezünk, itt-ott kis okosítás, semislick és irány a nyílt napok világa low cost költségekkel.
Mit gondoltok mennyire elborult ötlet a dolog?
Egy 3 ajtós bódé a cél, 1,3-as motorral, aminek kiszednénk a belsejét, plusz minden mást, ami nem kell, maradna két ülés (az anyós természetesen opcionális), sportkormány, merevítések (haver hegesztő, össze tudjuk dobni, nyilván nem lesz homológ, de nem is kell).
Filléres alkatrészek (és a könnyű otthoni szerelhetőség miatt) és karosszéria elemek okán sokkal inkább merném ennek rúgni pl. Kakucson, mint a Toyotának, hiszen ott egy jó gumiszett fáj annyiba, mint itt egy komplett donor autó.Hülye vagyok teljesen, vagy merjek belevágni?
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #172377 üzenetére
Igen, akartam is írni egy szösszenetet erről, ha már megadatott a dolog.
A két autó:1999-es Mazda MX-5 NB 1,8, Torsen sperr, klíma
2001-es Toyota MR2 mk3 1,8 VVT-i, sperr, klímaAlapvető különbség ugye a középmotoros elrendezés, ami miatt kétszéles a felni/gumi páros is, ez alapvetően sok mindent meghatároz érzéseim szerint. A kormánya sokkal könnyebb, mint az Emikszé, hiszen elöl nem sok súly nyomja a tengelyt, emiatt kanyarban még tanulni kell, hogy miként kanyarodjak (kell jobb gumi is, mert a mostani nem az igazi), baromi közvetlen, de sokkal könnyebb túlkormányozni, mint a Mazdát.
Kanyarban a gázelvételnél kiegyenesíti a kanyart...tehát vagy gáz nélkül nagyanyóba kanyarodsz vagy nyomod neki végig, akkor a sperr behúzza, nagyon jó az egyensúlya, bár a Mazda alatti Tein stabilitása azért hiányzik, elférne egy kicsivel kevesebb dőlés, de ezen lehet itt is javítani.
A beltér nagyobb, magasabb emberek is kényelmesebben elférnek benne, állítható magasságában az ülőlap és a kormányoszlop is, ami nagy segítség, szó szerint a padlón lehet helyet foglalni, Nem mellesleg a szélzaj is kisebb, nem kavar úgy be a szél, pedig volt nagy szélfogó az Emikszben is. A váltó hasonlóan kattanós és rövid, bár más az érzet, hiszen itt bowdenes a szerkezet, nem közvetlen a fogaskerekeket rakod arrébb.
A motor varázslat...bár még nem érzem 100-asnak, de így is meglepő amit produkál, gyanítom a VVT-i és a 100 kg súlykülönbség ami segít, de hiába a barom hosszú váltója (100-nál 2800-at forog, szemben a Mazdával, ami 90-nél tartott 3000-nél...) alulról is igen kellemes nyomatékot produkál, lehet vele előzni, nem feltétlen kell olyan hevesen visszagangolni, hogy bármi is történjen.
Összességében ad olyan élményt, csak másképp, mint az MX-5, nem annyira magától értetődő az első perctől kezdve, hogy ezzel Fittipaldi lehetek büntetlenül, mert kevésbé engedékeny. Pl. jómagam is még eddig 2x mertem rálegyezni a gázra kanyarban, hogy megindítsa a seggét, míg az MX-5-nél az volt a csoda, ha nem így tettem. Persze ez idővel változni fog, teljesen jóindulatúan csinálja, amit csinál, és azért annak van egy feelingje, amikor mögötted morog a blokk
Ja és ami nekem fontos:
A rozsda teljes hiánya és a szintén átgondolt japán tervezés miatt alapvető szervizes feladatokat gyerekjáték végezni rajta (értsd: futómű kiszedése kompletten, hosszbordás csere, olajcsere, fékek, beltéri elemek).Úgyhogy ha valaki ezen gondolkodik én bátran merem ajánlani, de csak miután volt MX-5-öse, mert a klubélet ott létező dolog és nagyon bírom őket, csomó jó haver/ismerős lett már ennyi idő után is, amit nem kívánok megszakítani, szerencsére ők is szívesen látnak ezzel is bárhol.
Az MR2 itthon ritka, klubélet is visszafogott, ha vidéki vagy, akkor szinte nincs is, viszont ez is drágul és nem mellesleg odakint is van értéke, ami azért az MX-5-nél nem feltétlen jellemző.Nagyjából ennyi első levegőre.
tboldi:
Ezeket megnézem, köszi!vilike:
Eddig 2:0..[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #172403 üzenetére
Ugy erzem korrekt arat kaptam erte, volt teljes koltsegvetes tablam, 10%os buko lett vegul a komplett penzrakoltest figyelembe veve, amit a hasznalat es a rengeteg jofej ember, akit megismertem siman karpotol. :)
Es igy is konkretan csoporton belul 10! perc alatt kelt el.dellfanboy, Qru:
Elso korben rendszamos lenne, nem akarok tul sok modositast, de utana persze kell egy alternativa, es mivel kibelezve nagyon konnyu a gep, siman egy kis futoval szamitasaim szerint viheto, az meg siman megoldhato. :)
Bar mar egy futo is dragabb lesz, mint maga a verda, ami eleg viccesÜdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #172481 üzenetére
Most kapta meg az MR2 a friss muszakit, ugyhogy kap is egy nagy szeretetcsomagot, amiert jo fiu volt. Mazli, hogy ebben is egy tomegtermek motor van, igy nemi utanajarasnak koszonhetoen fillerekbol meglesz a nagyszervize (olajal, szurok, gyertyak, hosszbordas, gorgok, ha szukseges, akkor vizpumpa is).
mandleee:
Koszonom a dicseretet. Most a Toyotaval is ilyen lista keszul, annyi kulonbseggel, hogy igyekszem nem annyira elszallni a koltsegekkel es minden letezo szervizmunkat otthon csinalok, ami tok jo elmeny, es nem mellesleg igy erzem a legbiztosabbnak, hogy ez keszen van/meg van huzva.CactuS:
Igen, jo is volt napi szinten meloba jarni Stewie-val. Sosem feledem az arcokat amikor egy-egy nagyobb vasat autoztam korbe igen temposan, megfelelo hangelmennyel kiserve
Most a muszakin a srac negykezlab maszott ki a Toyotabol...halalba rohogtem magam, majd megjegyezte, hogy nem latott meg ilyet, de p...ncimagnesnek minositi.
Orulok, hogy bejott, igazan nincs mit.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Kinéztem egy autót édesanyámnak, lekérdeztem és ezt látom róla:
Ez nagyon fura...főleg azért, mert a műszakik is érdekesen követik egymást, 2011 után 2016-ban járt műszakin, előbbin 51 ezer km-el, utóbbin 61219-el fotózták, 2018-ban pedig ugye 62291-el.
Na most vagy 2 év alatt 110 ezret beletekertek, majd le is tolatták vele, vagy nem értem...
Képről minden része az autónak egy 65 ezret futott gépet idéz, újszerű az egész.Érdemes megnézni vagy ez túl nagy kamu szagú?
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz molnarpeter #172716 üzenetére
Ha egy first gen. Swift lenne, meg nem is csodalkoznek, de nem az.
Es tenyleg fura, hogy 2011-ben keppel igazolva 51 ezer, 2016-ban keppel igazolva 62 ezer, kozotte meg szogre tobbszor is 160.
Holnap ralesek, csak latni ha evi 55 ezret durrantottak bele.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Sajnos a kis MR2-nél előjött egy apró motorprobléma, így át kellett gondoljam, hogy rendberakom a motort, eladom így, vagy átmegyek elmebeteg autób...ziba és megvalósítom, amit a lelkem mélyén akartam ezzel az autóval.
Létrehoztam egy mappát a képeknek, ami a projektet tartalmazza. A lényeg:
Egy 2ZZ-GE motor kerül bele, amit a Celica, Corolla TS-be és a Lotus Elisebe is szereltek, 192 lóerő, 8250-es maximális fordulat, Yamaha hengerfejjel. Marad az 5 sebis, sperres váltóm mellé, illetve kapott egy teljes nagytakarítást, cserélem mindazt, amire szükség van vagy megelőzés tekintetében ajánlott.
A futómű egy erősebb hátsó stabrúddal lesz gazdagabb, Eibach Pro-Kit rugókészlettel és 4 új Vredenstein Sportrac 5 gumival (elől 195, hátul 205). Pályára persze jön majd jövőre semislick, de utcára bőven elég ez is. :)
Nem lesz rossz setup a 960 kilóhoz a 192 paci, körülbelül 5 másodperces 0-100 várható és elég kellemes kanyarsebesség, ami a legfontosabb.És akkor a képek: [link]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz stickermajom #179003 üzenetére
Igen, azóta már túl két MX-5 NB-n is ugye...
De nem bánom, hogy végül meghátráltam, jelenleg egy Skoda Rapid a cégesem, januárban meg kapom a kombi Focust, ha minden igaz, majd reflektálok róla. Remélem csak a gázolajat fogja enni, a másikat nem.#ALL:
Köszönöm mindenkinek, időnként jövök majd újdonságokkal, meg a miata.hu-n ha lesz erőm és időm szeretnék egy saját topicot is szánni neki, amit lehet átemelek majd logoutra. :)
Nem olcsó buli és nem is mentes a meglepetésektől, de két hete vittek Kalocsán egy már kész ilyennel... hát...igen.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #179010 üzenetére
Koszi!
Igen, elég kedvelt, a motort ezért is vettem Skóciából, mert ott ez egy hétvégi swap kb...na meg olcsóbb is volt jelentősen.
Végülis néhány alapvető különbséget kivéve (jobb ecu, emiatt magasabb tiltás, könnyebb súly, stb.) eléggé hasonlítanak, bár az Elise inkább célszerszám, ebben akad valamennyi komfort is.Vilmos:
Van elöl is, ahogy Qru is mondja, de minden tag, aki ilyet épített (közte a japán elmebeteg Spirit MR2 tulaja is) azt hangsúlyozta, hogy az első teljesen oké, hiszen könnyű az eleje, viszont a gyári hátsó kukába való, amit még így full gyáriként is erőteljesen érzek, pedig nem vagyok egy Fittipaldi még. Egyszerűen elkezd nyúlni a segge, négy kerékkel megy az ivről kifelé, amint elveszed a gázt a kanyarban. Ezen javít nagyon sokat ez, persze a középmotor miatt a jelenség maga mindig megmarad, csak jóval később akar megölni (akkor viszont nagyon, ebből következőleg ).[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz tboldi #179015 üzenetére
Egyébiránt ebbe is a masodik legjobb swap a K20, csak dragabb es nehezebb, igy elvetettem, de ha arra tettem volna le a voksom barmikor osszedobtuk volna Neked.
Kisza:
Igyekszem rendszeresen boviteni a sztorit, jo lenne tavaszra a kesz verdaval nyitni a szezont. :)Montoya:
Persze, a klima marad, a kompresszor ugyan ott van, ahol az 1ZZ-n, maximum a bemeno csoveket kell kicsit meghajlitani/ujat csinalni, minden mas adott.
Ket lehetoseg mutatkozik a cserere, meg nem dontottem el, kinek adjam oda a befejezo fazist. :)CactuS:
Volt ugye a kis szurke 1,6-os NB, majd azt csereltem egy 1,8 klimas, sperres (kvazi fullos) NB-re, ami kapott nagyon sok extrat es torodest, kozel volt almaim autojahoz, viszont a rozsdaval nem tudtam megbekelni...na itt ilyentol nem kell tartanom.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz EQMontoya #184036 üzenetére
Én mostanság az alsó árkategóriát böngészem (értsd 500 ezer alatt), de felháborító az is...ezer éves kotla Swiftek, Corsak, stb. 400 ezer körül, ami nem úgy néz ki, mint egy tyúkól... bár tudom, hogy maga az igénytelen közlekedőedény tökéletes definíciója ez a típus, de nehogy már...nem is olyan rég még tök jó játszós kocsikat lehetett lőni ennyiért, most mindez esélytelen.
Tavaly eladott Clio RS-emet 1 nap alatt vittek el 1,2 milláért, most simán 1,6-1,8 között kérnek hasonlóan szépért, főleg, hogy alapból ritka jószág. És azért nem akkora kultmobil még meg ekkora infláció sem volt...[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Van egy szitu, amit nem tudunk hogy lenne a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldani.
Az alábbi:Van egy motorhibás autó, amit trélerrel elszállítana az új tulaj.
Az autó tavaly november óta van ideiglenesen kivonva a forgalomból.
Megíródik az adásvételi ugye.
Na de mi a jobb?
Így kivontan vigye el vagy helyeztessék vissza a forgalomba és úgy?
Utóbbi esetben ugye az egész éves adót rányomják a volt tulajra, mert pár napra/órára a nevén lesz idén az autó.
Előbbinél pedig a vevőnél felmerült a kérdés, hogy miként tudja elvinni eredetvizsgára az átíráshoz?Én jobbnak látnám azt, hogy intézze a vevő a dolgot, akár kérjen útvonal engedélyt, nem egy nagy tétel a 3500 Ft.
P rendszám tudtommal nem alternatíva, az nagyban könnyítené a dolgot.Mit gondoltok?
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Vilinek sok szeretettel Kecskemétről: [kép]
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz tboldi #191984 üzenetére
Ezek a mostanság előforduló problémák nem erősítik meg bennem a Jazz birtoklás iránti eddig igen erős vágyat.
Ma mi volt az utakon?
Személyautóval kevéssel találkoztam, főleg az M5-ön, viszont a kamionok mindenfelé hatalmas konvojokban vonultak tömegével...a 44-esen Kecskemét-Békéscsaba vonalon egy öröm volt így.Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
Igen, ki vagyok művelve a dolgokból, amellett, hogy bújom a netet, rendszeresen read onlyban jelen vagyok itt is, szóval fejben az enciklopédia.
Nehéz dolog ez az autó vásárlás, hozzá voltam szokva a saját hobbi célú gépeimnél, hogy kicsi a merítés, így aránylag egyszerűbb találni, mert vigyáznak rájuk, na itt meg sok a jelölt, de sokkal több a tényleg célszerszámként üzemelt autó, amire az agyamat meg át kell állítani, hogy más legyen az ingerküszöb.Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen