-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Műszakin emiatt nem szólnak?
-
BigBlackDog
veterán
Tiptronic váltókról mit érdemes tudni? Szabad olyat, vagy "#úgyismindenpénzemrámegyakövetkező10évben" típusú alkatrész? Elsősorban VAGnál (Skoda, VW) alkalmazott darabokkal kapcsolatos infók érdekelnének.
(#87176) Tsebacsi: Mihamarabbi gyógyulást!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz brumi1024 #87180 üzenetére
Mintha más gyártó autójánál is találkoztam volna ilyen automata váltó elnevezéssel, de akkor csak félreírás volt.
Akkor pontosítok; elsősorban az 5 fokozatú tiptronicokra gondoltam, amiket látok pl. B5-ös Passatokban, első generációs Superb-kben is. Ezek mennyire tartósak, mekkora futás után kell számolni felújítással (tfh. váltóolaj-csere megtörtént 50-60e km-ként)? Felújítás gondolom ezeknél is 200-300e Huftól indul...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz bitpork #87197 üzenetére
Igen, köszönöm az infót, közben ráakadtam egy korábbi hozzászólásodra is. Akkor nem feltétlen elvetendő, csak legyen szerelő hozzá.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szentkuti11 #87206 üzenetére
"...hogy lassan távozásra lesz ítélve..."
Hát igen, egy BMW mindig csak viszi a pénzt.
-
BigBlackDog
veterán
Ha már itt tartunk, megbízható trailerest valaki tud ajánlani? Eddig még szerencsére nem volt szükség ilyenre, de jó lenne egy normális szállító telefonszámát tudni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #87303 üzenetére
Na jó, de Neked BMW-d van.
-
BigBlackDog
veterán
Aegonnál kötött kötelezője van valakinek? Hogyan működik a kötelező 50%-os kedvezménye életbiztosítás kötése esetén?
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #87585 üzenetére
Nem Reaper bordó Camarojára gondoltál?
(#87589) bitpork: Kivéve, ha mindkettőtök autója pont ugyanannyit fogyaszt.
Aegon smarCASCOját próbálta már valaki? Esetleg bármi tapasztalat, vélemény ezzel kapcsolatban? Szimpatikusnak tűnik, igaz kicsit más szemléletmódot igényel.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #87595 üzenetére
Mondjuk jogos, egy évre átszámolva nem sokkal kedvezőbb már nálam sem. Viszont Aegonnál van egy All-In biztosítás nevű izé is, ami egész szimpatikusnak tűnik. Igazából nem akarnék minden szarra fizetni, amit egy casco tartalmaz, de pl. lopásra, vagy természeti csapás okozta kárra jó lenne biztosítás...
-
BigBlackDog
veterán
Én mondjuk még mindig olyan véleményen vagyok, hogy az autónak az elsődleges feladatát kéne a gyártóknak leginkább szem előtt tartani. Ez pedig véleményem szerint az, hogy "menjen". Értem, hogy fontos a prémium kategóriában a beltér minősége, a komfortérzet, meg a kapcsolók klattyanása, de azért nem ártana véleményem szerint az sem, ha a motor-hajtáslánc-futómű-kasztni-segédüzemi rendszerek működése mondjuk kibírna 20-30 évet rendszeres karbantartás mellett. Szóval a tartósság mintha csökkent volna az elmúlt 5-15 évben.
-
BigBlackDog
veterán
Valakinek egy jó kis Saab?
(#87731) pit stop: Úgyis akart valami elektromos kocsit venni a városi szaladgáláshoz!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Miért nem lepődök meg ezen?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #87815 üzenetére
Jó, jó, jó. Őszintén bevallom, hogy csak arra akartam rejtett utalást tenni, hogy véletlenül nem-e a sebességvektor idő szerinti első deriváltjának, azaz a gyorsulásnak a pozitív irányba történő változását akartad kiemelni korábban írt hozzászólásodban?
Akkor megpróbálom kicsit jogászul is; tehát igaz-e az az állítás, hogy jobban gyorsul a Jetta, mint korábban, miközben ugyanolyan gyorsan tud menni, mint korábban?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Én a mínusszal kezdtem. Ha belegondolsz, akkor elvileg a mínusz van a kasznin is. A kaszni így a negatív potenciálján van. Ha a pozitívhoz nyúlnál előbb, akkor figyelni kell nagyon, mivel a környezetében minden karosszériaelem negatív potenciálon van. Ha pl. a franciakulccsal hozzáérsz a karosszéria valamelyik csavarjához a pozitív leszedése közben (úgy, hogy a negatív még rajta van), akkor lehet kellemetlen meglepetés. Visszafelé meg fordítva.
Kis réz tartalmú, korróziógátló spray mehet a sarukra (vagy emlegetnek még vazelint is erre a feladatra), hogy ne tudjanak oxidálódni az akkumulátor csatlakozói (illetve felületek tökéletlenségéből eredő esetleges áthúzások kialakulásának esélyét is csökkenti véleményem szerint).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #87930 üzenetére
Mondjuk ez alapján inkább kihagynám valószínűleg. Bár ez még 2014-es teszt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #87960 üzenetére
A finom járású motorral szerelt BMW fenntartása drága.
-
BigBlackDog
veterán
Közérdekű közlemény; M1-en, a Budapest felé haladó oldalon, Tatabányánál két rohadt nagy méretű
kátyúmegsüllyedést láttam ólálkodni a külső sáv külső részében. Egész pontosan kb. innentől kezdve kb. eddig inkább már a belső sávban haladok reflexszerűen. Már múlt hétvégén is feltűntek, de azóta sem történt semmi velük. Komolyan rácsodálkoztam, hogy egy 1 méter széles, több méter hosszú, 10-15 cm mély megsüllyedés van egy autópályán (ráadásul a végeinél úgy tűnik, mintha "megtört" volna a burkolat), ha jól láttam. Ha valaki belemegy, szerintem messzire már nem fog jutni önerőből.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Hát, egy Jazz nem romlik el. Ez egy axióma. Mondjuk azt mondanám, hogy a hosszbordás szíj miatt nem romlik el a generátor, de végül is a hosszbordás szíj viszi át a hajtás a segédüzem (tehát többek között a generátor) felé, ha jól tudom, így szerintem akár lehet is köze a cserének ehhez. De ez csak hasraütés, várjuk ki a végét!
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #88040 üzenetére
Nem látod, hogy milyen mocsok van a Civicen. Muszáj lemosni és kicsit tisztába tenni. Lassan már lesz egy második autó is, csak a rajta lévő koszból.
-
BigBlackDog
veterán
Nálam mondjuk egy-két apróságot átíráskor javított az ügyintéző (pl. "DIESEL" helyett "GÁZOLAJ" került a forgalmiba, illetve beírta a típus jóváhagyási számot is). Értelemszerűen
"ingyen"nem járt plusz költséggel, átírásnál úgyis ki kell pengetni az új forgalmi költségét. Szóval szerintem, ha új papír kerül kiállításra, akkor tuti fizetni kell.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Gyors kérdés; ha az sokA autótól már fel is hívnak, nemcsak SMS-el próbálkoznak, az mit jelent? Sőt, meglepetésemre még vasárnapi napon a város túlsó oldalán lévő agglomerációba is hajlandóak lennének eljönni megnézni a kocsit. Gyanús ez nekem, de nagyon. Érdemes velük foglalkozni, vagy felesleges időhúzás?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz South Velen #88507 üzenetére
3 cm nem halál, de meg is próbálhatod becseréltetni. Szerintem a legtöbb autós boltban hajlandóak ilyen ügyletre, feltéve, ha még nem volt feltéve, használva a visszavitt áru.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #88537 üzenetére
Egy normális autót. Még nem is írtam róla, nem maradtál le semmiről. Kis kozmetika nem árt belülről, hogy "Saint szintre" hozzam. Aztán jöhet a 40 HD kép, meg a beszámoló, ha van rá igény.
tboldi: Pár nap türelmet kérek! Egyébként nem S-Crosst akartál venni (attól azért távol van az UFO Civic)? Mondjuk örülnék, ha ismerősnél találna új gazdára.
(#88538) aaron111: Mármint hogy érte, hogy "extra"?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Köszi mindenkinek, de úgy döntöttem, hogy nem lövöm le én sem a poént (pl. holnapig), túlzottan tetszik ez a tippelősdi.
Mindenesetre szerintem brumi1024 arról az X5-ről többet fog mesélni. Valószínűleg sok mindenbe nem nagyon lehet belekötni, korrekt autónak tűnik. Bár nekem az nem jön be, hogy az órák helyett is kijelző van, ha jól látom (igaz, még sohasem vezettem ilyen autót, így tapasztalatom nincs, csak a képek alapján vagyok okos.
(#88561) brumi1024: Grat hozzá és sok boldog együtt-töltött kilométert vele!
@Többiek; Holnap Aggregátorral 11 óra körül összefutunk a XI. kerben. Van valakinek kedve esetleg csatlakozni?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Szóval akkor néhány szó a
piros 850 T5R automata kombirólBarents metálkék S60 D5 manuál szedánról.2007-es példány, 175e km-el és az első tulajdonostól került hozzám. 185 paci, 400 nyúlmókus, 1,5 tonna üresen. Szedi a lábait eléggé és pályatempónál korrektül lassítja a féke (a Civicnél 80-90 felett azért már érezhető volt, hogy a fék lehetne hatásosabb is). Futóműve csendes és kellemesen ringatózik a "hajó". Az egész kocsinak eléggé nyugtató hatása van, utóbbi egy hétben többször is sikeresen tötymörögtem jóval az aktuális sebességlimit alatt. Pályán csendes, hatodikban 2500-at forog GPS szerinti 130 km/h tempó mellett. Ezen kívül a szokásos Volvós közhelyek illenek rá.
Felszereltségi szint ugyan csak Kinetic a gyári matrica szerint, de rendeléskor be lett ikszelve az ülésfűtés, a tempomat, a félbőr, vajszínű belső, a elektromos állítású, memóriás vezetőülés és tükrök, tolatóradar és a xenon fényszóró is többek között.Ma visszaülve a Civicbe a következő dolgok tűntek fel;
- A Civicben a padló közelebb van az ülés ülőlapjához, emiatt inkább feküdni kénytelen az ember.
- A Civic váltójához nagyobb határozottság kell, nem mozog olyan lágyan, viszont jól érezhetően klattyanik be megfelelő fokozatba.
- A Volvo után a Civic kuplungja kifejezetten lineárisnak és könnyebben benyomhatónak tűnt, a Volvónál a fogáspontját sokkal könnyebben meg lehet találni.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Köszi mindenkinek, remélem nem lesz gond vele.
(#88648) Gergőke88: Belsőről még nincs kép, még nem teljesen makulátlan. Egy-két nap múlva dobok fel párat. De akik ma a minitalin élőben látták, nem undorodtak a beltértől, sőt többen be is ültek, szóval annyira nem reménytelen remélem.
(#88646) tboldi: Igen, sor 5 henger. Ugyan "büdös dízel", de legalább ennek már a hangja szép és nem a dízel kerregést kell hallgatnom.
(#88653) Tsebacsi: Én engedem, de aztán nehogy én legyek a hibás, miután eladtad a Fókát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Bluetooth hangszórók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autós topik
- További aktív témák...