-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #78903 üzenetére
Nyaralás (de saját szervezés). Nem vagyok itt sok ideje, de eddig nagyon bejön, szerintem gyönyörű.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Minibeszámoló a nyaralás eddigi autós vonatkozásáról:
Két sziget, két bérelt autó: aktuális Clio ST és egy K Astra Sports Tourer. Előbbi a 900 ccm háromhengeres benzines motorral jött, 5 sebességes manuális váltóval, utóbbi a legkisebb 1.6 dízelt kapta, 110 lóval, 6 sebességes manuális váltóval.
A környezetről annyit érdemes tudni, hogy nincs két méter egyenes és vízszintes szakasz, az átlagos lejtők 60-70%-osak.
A Clio nem tetszett. Nagyon nem. Érzésre fönt nem megy, lent nem megy, középen valami motoszkál, jó mélyen elrejtve, de legalább mindenhol hangos (és nem a jó értelemben). Elvileg 12.2 a 0-100, szerintem ezt nem tudta, rugalmasságban viszont még ennyire sem volt a toppon. És vagy a váltó volt szörnyen hangolva, vagy a motor ilyen, de a 2-es 30-45 közt használható, ami ezen a dimbesdombos vidéken folyamatos váltogatást eredményezett, amit pedig a váltó nem szeretett. A gyors váltani akarást akadással jutalmazta, a fordulatot jó 8 másodperc alatt ejtette vissza 5.000 környékéről, a kuplung pedig a meglehetősen könnyen járás mellé a felső 2 centin fogott, tehát gyakori volt a bólogatás. Belül így alapfelszereltség mellett elég komor a cucc (minden fekete és kopogós műanyag), de a néhány számomra idegesítő francia dolog mellett nem volt különösebb gond vele. A fejtér kicsi, de ez az irreálisan magas üléspozíció miatt volt. Nagyon nem zörgött, mondjuk a minden egyes ablaktörlés előtti kattogás kifejezetten idegesítő volt. Ami pozitív, hogy alapfelszereltség ellenére volt benne kékfog, tempomat, bár az utóbbi bekapcsológombjának pozícióját már nagyon időszerű lenne átgondolni (két első ülés közt jó mélyen). A kombiságának sok értelmét nem látom, a hatchback szép forma, a kombi nem, a csomagtartó pedig továbbra is kicsi.
Ezzel szemben az Astra ég és föld. Ismertem már korábbról, de dízellel és kombi formában nem próbáltam. Sokkal csendesebb, mint a Clio, motorhangból kevesebb jut az utastérbe, mint az alsóhangon több mint duplaennyibe kerülő Q3-ba. Érzetre meglepően jól megy, ezekre az utakra biztonságos és a körülményekhez passzoló élvezetes autózáshoz elegendő, és 1 literrel kevesebbet eszik, mint az elvileg spórolós Clio. Adatok alapján ez 1 sec-kel gyorsabb csak 0-100-on, de simán rámondtam volna 4-et, annyival jobban passzol ide. Jól extrázott példányt kaptunk, minden működött, minden kényelmesen használható. Jó a radar (és elöl automatikusan kapcsol, ha adott tempó alatt előremenetben akadályt észlel, nem úgy mint a legtöbb VAG vagy BMW by default...), gyors és pontos a navi, nem zavaró a sávtartó+ütközésfigyelő, bár ezeket nagyon nem tudtam kipróbálni, itt nincs hely nagyon 60-nál többel menni. Az utastér rendben van, bár 9k km-rel már ez is zörög, pedig az itteni utak sokkal jobbak, mint otthon.
-
brumi1024
veterán
Ahogy focvis mondja, 100% = 45 fok, itt meg két dolgot néznek meg az autón visszaadáskor: a felnit (közel kell parkolni a padkához) és az orrát, mert annak ellenére, hogy nincs fekvőrendőr, de minden második lejtőnél trükközni kell, hogy ne érjen le az orra, vagy a fara (!).
Turbós volt a Clio természetesen, 0.9 TCe, 90 ló, 135 nyúlmókus.
-
brumi1024
veterán
Mondták a helyiek, hogy itt ha 10 fok alá csökkene az idő télen megállna az élet. Igazuk van, szögesgumi nélkül minden lejtőről szakadékba lehetne csúszni. Csináltam videót az egyik ilyen leereszkedő útról, ha lesz wifis netem felrakom vhova.
Fun fact: a top bérautó itt az MX5 ND.
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #79928 üzenetére
Ápoló.
-
brumi1024
veterán
válasz bbubby00 #80730 üzenetére
Az Infoparkból (pontosabban nem is teljesen onnan, az irinyi 4-es számtól) 30 perc alatt jutottam ki a Petőfi híd alá a felső rakpartra, de azt is csak azért, mert feladtam az alsó rakpartra való lejutásom. Milyen jó ötlet lezárni a Petőfi híd budai felhajtóit és a rakparti lehajtót szeptembertől decemberig. Még véletlenül sem nyáron, hogy legalább az a 21000 BME-s (+n Eltés) hallgatót ne vonjuk bele a mókába, ó nem.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz EQMontoya #80734 üzenetére
Jó a csapat, jó a projekt, az utóbbi években ellenszolgáltatásban is felzárkóztak, az új épületre meg már kíváncsi vagyok. De hogy utána mit hoz a jövő jó kérdés.
(#80743) bitpork: Mikor mentél el?
(#80769) tboy93: Te még a viszonylag szerencsés irányból jössz. Észak felől rátesz négy lapáttal a feltúrt felső rakpart és a kisutcák zsúfoltsága.
-
brumi1024
veterán
válasz bajnokpityu #80901 üzenetére
Amúgy kifuttatják az 1.8-at VAG szinten is - a Skodánál még van, de az Audi már kirakta az A3-ból, 2 literes 190 lovas, Atkinson ciklusban is működni képes egység jött helyette, ha jól rémlik +70 nyúlmókussal (320).
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #80954 üzenetére
Az kemény ár Ennyiből kijön (a német prémium vonalon maradva, szalonba besétálva és megrendelve):
- ugyanez prémium változatban, sokkal jobb motorral, nagyon más liga teljesítménnyel: RS3 (itt már alap a rendes fék, dicsérik a kerámiát, de az nem fér bele)
- ugyanez egy szvsz szebb kasztniban, de kisebb hátsó térrel, ügyesebben hangolt quattroval: TTS
- ha számít, hogy hol hajt és igazán élmény legyen vele menni: M240i
- sokat nem kell magyarázni (de kicsit kell alkudni, hogy az extrák rendesen beleférjenek): Porsche 718
- utazóautóbb (és a hajtás miatt nagyobb élmény) vonal: 430d, kis alkuval 440iHát nem tudom. Előre sajnálom azt, akit ezzel át tudnak verni. Akrapovic kipufogó ide vagy oda.
(#80959) lenko: Nem kell annak 3 év, 1 éves, 10-15k km-t futott modellek vannak már 8-10 közt. Persze nem eszetlenül extralistát végigx-elt példányok.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Annak egy elég komoly baja van: annyira olcsó a fenntartása, hogy kriminálisan drága. Három G30 5er-t olcsóbb fenntartani az első 5 évben, mint egy Model S. A "semmi" szerviz ~800 euró és 1 nap szabival jár, mert Bécsbe kell vinni az autót. Az első apróbb sérülés javítása meg nagyjából annyi, mint a javíthatatlan új Q7-en 3 lökhárítóelem cseréje márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz kisza25 #80996 üzenetére
Nyilván nem, gondolom bevésik az első adatot, amit találnak. Nálam sem stimmel az 1200 kg.
(#80995) [vilike]: Ez a vicc az egészben. Nem tudom amúgy, amikor egy M2-t ingyen szervizelnek 5 évig (pedig annak tényleg van karbantartásigénye), az egész megvan pár óra alatt és még előtte adnak egy sütit meg egy kávét + normálisan (jó nem Saint szinten) lemossák, akkor egy ugyanennyibe kerülő Teslánál ne kelljen már egy egész napot szívni és mellé még 800 eurót kifizetni. Ennyiből Porsche-t szervizelsz, ami azért feljebbi liga.
Ja és Bécsbe jó eséllyel ~5 óra alatt lehet kiérni (+5 vissza), ugyanis ha nem 110-zel mész egy útra nem elég az akksi (legalábbis a Model S P85D tulajoknál nem), a töltőhálózat meg itthon szegényes...
Tehát tanulság: full elektromos 3er kell.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Szerk a Tesla-s részhez: USA-ban egy fokkal jobb, de az irreális javítási költségek ott is problémásak. Itten egy GTK-s autó. Azért meglátszik, hogy nincs ez még kiforrva (gondolok itt magára a Teslára), végsősort kis gyártó, a hazájában is több Lexus RX megy el, mint Tesla összesen.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Persze. Én mondjuk úgy vagyok vele, hogyha nem érdekelne az a 800 euró, akkor sem arra költeném ezt az összeget (és a vele járó napot), hogy kifizessem a kerék- és a fékolajcserét, hanem mondjuk elutazom belőle valahová egy hosszúhétvégére/bérlek valami versenypályára való autót és elmegyek a Nordschleife-ra, stb.
Mert valószínűleg ugyanezt a faszaságot (látva az i3-ról alkotott véleményeket), jobb beltérminőséget (Teslánál általában ezt kifogásolják azok, akik ültek európai prémiumban) és esélyesen jobb kinézetet várhatok innen nézve olcsóbban a BMW-től, csak ott ingyen lesz a szerviz. És ha rossz napom van/belémjönnek/stb. nem lesz az esetek 80%-ában GTK-s az autó. Ezek mellett gondolhatod mennyi a cascoja egy Teslának, szerintem kéthavi díjból megvagyok egy évre az A3-nál, kötelezőstül (az autók árában (Model 3-hoz hasonlítva) pedig nincs eszeveszett különbség).
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Szimpatikusnak nekem is szimpatikus, múltkor láttam a teljes changelogot a Model S frissítéseiből valamelyik fórumban, őszintén meglepődtem a hozzáálláson. Az rendben van, hogy user feedback alapján apróbb működési dolgokat módosítanak (mikor s hogy jön ki a kilincs pl), de az őszintén meglepett, hogy utólag, ingyen kaptak menetdinamikát javító csomagot. Ettől függetlenül a bétatesztelő és fejlesztést aktívan fizetőnek érezném magam tulajként, ami egy autónál nem biztos, hogy előnyös számomra.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz pècsimunkás #81024 üzenetére
Hát normális ember tényleg nem rak gumiszőnyeget az autóba.
A vicces félretéve igaz, de én is csinálom (csak általában otthon).
(#81025) [vilike]: Az itt a nagy kérdés. Musk ráadásul nem egy vasat tart a tűzben. Szerk.: Bocs, megint így válaszoltam, next time újat nyitok.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #81027 üzenetére
A kocsiba? Kocsis topik ismét?
-
brumi1024
veterán
Az a Vitara felni egyébként kísértetiesen hasonlít a Q3 egyik legdrágább felnijére, csak rendesen lebutítva. Vajon mi lehetett az ihletadó?
-
brumi1024
veterán
válasz K Norbi #81434 üzenetére
Opeles orr, ausztrál rendszám, Holden logo: Holden VE Commodore SS V sedan.
-
brumi1024
veterán
Én tegnap egy 458 Italia-val araszoltam a körúton a dugóban, legalább volt elfoglaltságom. M4, S8, RS3 volt még az utóbbi időben, mindegyik szépen szólt.
Más: Ezt már pár napja meg akartam osztani. YTAlert, egy remappelt, átalakított futóműves, kiszerelt belű UP (125 ló) vs egy 430 Scuderia a Nürnburgringen. Érdemes megnézni, elég jó az UP vezetője.
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztrofotózás
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- bambano: Bambanő háza tája
- Óra topik
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs