-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Szoszo94 #266983 üzenetére
Mik a szabályok?
A "szabályok" egyszerűek:
- minimum 100 km távon,
- lehetőleg nem hegyről lecsorogva,
- bord computer kijelzés elfogadott,
- 1500 ccm alatti benzinmotor fogyasztása nem több mint 3,9 liter/100 km.Szerk: 4,79 a nagy átlagod -> sikerülni fog
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz barnam_ #267029 üzenetére
Majd Vilike megmondja.
Addig is, a benzin 32 MJ/l, a gázolaj 36 MJ/l fűtőértékkel bír, valamint a dízelmotor 15%-kal jobb hatásfokú. Ki kell számolni... 32/36*0,85= 0,755
3,9*0,755= 2,95. De ez szvsz nem jönne össze.
Inkább nézzük a GTI 4,8-as értékét (a fájdalomküszöböm határán produkáltam, érzésre pár deci maradt benne),
4,8*0,755= 3,624
OK?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Szada85 #267096 üzenetére
Nagyon jó hírek! 👍
Pár gondolat.
1. Én hiszek, vagy inkább bízok a neves gyártóktól származó löttyökben, rendszeresen használom egyiket-másikat. Legközelebb tegyél bele egy másik gyártótól származót, hátha úgy hatásosabb , pl. Pro-Tec "Valve and injector cleaner".
2. Van ebben örvény csappantyú (swirl flap)? Azt nézték vajon?
3. Koksznak kicsi az esélye. -
veterán
válasz focvis #266240 üzenetére
Fogyi fejtegetés, sorry akit nem érdekel.
Ez előző vasárnap ugyanezt az utat jártam meg az MX5-tel nyitott tetővel, mint ma a Golfommal. A légellenállás kis sebesség mellett kevésbé számít, mint tudjuk. A Mazda 2.0 szívóbenzin és 1 tonna, a Golf 2.0 turbóbenzin, és 1,3 tonna.
Bal oldalon a Mazda, jobb oldalon a Golf fogyasztását írom.
- Balaton nyugati része - Csopak végig a 71-esen, semmi száguldozás csak a tötymörgők előzése, kvázi azonos túratempó mindkét alkalommal, ez a szakasz teljesen összevethető:
4,9 VS. 5,4
- Tovább Veszprémig még mindig összevethető:
5,1 - 5,7
- 8-as út Szfvárig Mazda ~100, Golf 110-140:
5,1 - 5,7
- keresztül Szfváron az M7-ig:
5,1 - 5,8
- M7 a BAH csomópontig, Mazda 110+pici volt, a Golffal amit ki lehetett hozni pünkösd hétfőn, azaz 120-140, egyszer pici 160+
5,2 [kép] VS. 6,0 [kép] lett a vége. -
veterán
válasz MC Pite #267109 üzenetére
egyelőre ott tartok, hogy hátul a fojtószelep előtt veszem le a csövet, turbó, ic kimarad így, talán check engine se fog járni érte
Még 2014-ben a Morvai Autószerviz csinált BG-s kezelést a Golf 6 1.4 TSI-men. Ők konkrétan a fojtószelephez/-re adagolták a tisztítószert, utána törölték a hibakódokat, legvégül töltöttek az üzemanyaghoz adalékot. Megszűnt az égéskimaradás.
-
veterán
válasz MC Pite #267133 üzenetére
2014-es ár. 🤗 nemecsektibi akkoriban kért 100 ezer + áfát.
Igen, olvastam a leírást mikor korábban linkelted. Gondolkozom is rajta, hogy a tavaszi olajcsere előtt kap majd ebből a Wynn'sből a Mazda. (A Golfnak nem kell, dupla befecsis és úgy jár mint egy doxa.)
Hol tervezed beszerezni? Talán a Bárdi forgalmazza itthon.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #267136 üzenetére
Ha csak ezt nézzük, akkor egyiknek sincs jövője és vennem kell egy 1.2 TDI-t. (Nem valószínű.)
Figyelembe véve, hogy a Golffal valamivel gyorsabban menten a 2x2-3 sávos szakaszokon, kb. 10% fogyasztásbéli előnye van a könnyebb és gyengébb Mazdának.
Kíváncsiságból néztem pár aktív start-stopos munkába járást is; a Mazda 7,8 környéke; ma megnéztem a Golfot, 9,1 lett némileg nagyobb forgalom mellett. Ez 16,6% előny, azonos körülmények mellett legyen ~15%.
Súlyozva minden szirszarral, végül erősen a hasamra ütve azt mondom, a Mazda kb. 12%-kal kedvezőbb fogyasztást produkálEz alátámasztja a vizeletem sugallatát, miszerint vegyesben kb. 1 literrel kevesebbet fogyaszt a Mazda.
Miután leírtam a fentieket ⬆, ránéztem a spritmonitorra, mennyi volt az átlagfogyasztásom 03.01. és 05.30. között:
- Golf 8,54
- Mazda 7,58
Azaz 12,66% vagy 0,96 l/100 km különbség. (Autópályán a Golffal gyorsabban járok.)Ennyi volt, köszönöm a türelmet.
-
veterán
válasz norbert1998 #267146 üzenetére
Reméljük, talán lekopik a felkeményedett rész. Nem vagyok biztos benne. :/
Sima Zimmermannt - semmi lyuggatás - vennék magamnak, jó minőség baráti áron.Brembo-val mi a gond?
A Brembo közepes minőséget gyárt az aftermarket piacra.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Villantsd, Vili!
Ma fék-napot tartunk. ()Btw elgondolkodtam már, hogy a cicamobil elöl greenstuffot kapjon, nem vagyok egy fék-fetisiszta, de a Golfhoz képest
pudingmáshogy fog és nem szeretnék váratlan meglepetést casco hiányában.
A greenstuff ugye nem zabálja a tárcsát?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Integrale #267409 üzenetére
Ha hirtelen harapós féket kedvelsz / ahhoz szoktál, úgy a nagyobb Vectra C fék nem az eseted. Ebben teljesen biztos vagyok, ha bárki olyan vezette az autómat aki másik típushoz szokott, az mind megjegyezte, hogy taposni kell.
Más.
Reggel még egyszer nekifutottam a gazdaságos közlekedésnek (start-stop ON), 7,9-et hoztam a Golffal munkába menet. [kép]
Nem csinálok rendszert belőle.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Petyyyyy #267413 üzenetére
Semmi gond nincs vele, hatásos. De nem olyan harapós, mint jellemzően a kisautók fékje, főleg a franciáké.
Valószínűleg a Golfé a középutat képviselheti. Ehhez képest a Mazda fékét taposni kell, könnyen lehet, az a Vectraéhoz hasonló, viszont Vectrat nem vezettem 6-8 éve. -
veterán
válasz 6030D #267417 üzenetére
Szombat délelőtt szörnyű, délben talán már vállalható - utóbbiban nincs tapasztalatom.
Vasárnap délután szerencse kérdése, én igyekszem elkerülni a 91. és 65. kilométerszelvény közötti kétsávos részt, ott gyakran meg-megtorpan a forgalom. Ha tudsz, azaz az északi partról jössz, inkább a 8-ason menj Szfvárig. -
veterán
válasz szabonagyur #267489 üzenetére
Túl széles a káva?
Ha AA lenne, azt mondanám, a telefonon rosszul van beállítva az AA- appon belül a "vezetőülés helyzete".
-
veterán
válasz Peter.70 #267478 üzenetére
Azt tudjuk, hogy mennyire lesz akciós?
Asszem mindkét autó nagyjából tele van. A Mazdat nem láttam 7-8 napja, majd holnap (azaz ma) reggel váltok rá. Visszatérve BBD minapi felvetésére, "nagy" autóra volt szükségem pl. múlt pénteken, most hétfőn, szerdán és csütörtökön is.
-
veterán
válasz szabonagyur #267520 üzenetére
-
veterán
válasz szabonagyur #267516 üzenetére
-
veterán
válasz MC Pite #267532 üzenetére
hívásokhoz a gombok, tekerők praktikusabbak sokkal mint a tapi
Lehet, rosszul értelmezem ami írtál, de wireless is mennie kell(ene) a fizikai vezérlőnek. VW-ben és Mazdában működik, utóbbiban a tapi le van tiltva AA alatt, VW univerzális.
Normál P6 akkor melegszik, ha hosszabb úton meredek szögben süti a nap a Mazdában, múltkor ki is kapcsolt emiatt a telefon, aztán áttettem az "ajtózsebbe" (ami valójában az ajtóbehúzó mélyedés), félárnyékba.
-
veterán
válasz Tsebacsi #267549 üzenetére
Nyugalom a hosszú élet titka.
A melóhelyet is elkapta a jégeső, jellemzően borsónyi szemek estek, aztán volt köztük mogyorónyi is. A kollégák nézegették
utána az autójukat, egyelőre semmi kárt nem fedeztek fel.Részemről féltető alatt parkolok, amint szóltak ebéd közben, hogy szakad a jég, közelebb álltam a falhoz.
-
veterán
válasz szőröscica #267564 üzenetére
Hajrá, hajrá!
Az Amperát jó áron megszámítanám, de nem tudom hova tenni.#Jégeső: Villányi úttól a hegyvidékig mindenhol kimosott sár, ledarált falevelek az úton. A szomszéd elmondása szerint 15 percig hullott jég szinte eső nélkül.
-
veterán
-
veterán
válasz tboldi #267613 üzenetére
Megnéztem a macüdára a zöldet (DP22263)
fékmester 18 955 Ft
ebcbrakes.hu 21 060 Ft
Race-Shop 21.670 Ft (illetve az oliveramom kóddal, plusz szállítással 20 590 Ft)Ate 14 ezer, blue print 8 ezer... olcsó hozzá a fék.
Pár hete sikeresen eladtam az Abarthhoz vett első betéteket 20-ért, újonnan most 30 lenne.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz dnelb #267632 üzenetére
Ha többet rendel az ember, akkor persze. A Golf fékjeiben 42 ezer km van, az első Zimmermann szett még lazán 50% feletti, annál erősebbre nincs igényem, versenypályára nem készülök.
A Mazdaén javítanék picit, a hátsó szett kb. új (elvileg gyári); az első tárcsa ránézésre kibír még egy betétet, ugyanakkor a betét már kopottas, jövőre mindenképp cserélném a műszaki előtt.Szóval ha valaki budapesti rendel a UK-ból, hozzádobhatja az enyémet (DP22263) az ingyen posta érdekében, Revoluton utalom GBP-ben.
-
veterán
Feleség anyjánál, elmentem egyedül kicsit autókázni.
- Mosás 400-ból megvolt. ✔️
- Akciós Auchan95 529-ért megvolt. ✔️
- ESC OFF megvolt. ✔️
- Vatanen és a kiemelt szegély is megvolt. ✔️
- 1 db felnifelújítás meglesz.Vagy veszek egy db újat, nincs egy éves a szett, és nem baj ha van egy tartalékban. Valószínűleg futóműállítás se árthat. Fotó nincs, lakkfilccel lejavítottam, hogy ne bántsa a szemem. 🤷♂️
-
veterán
válasz Gergőke88 #267663 üzenetére
Túlélem.
Mazda bal első. Szerencsére nem lett nagyobb baj, én vagyok a hülye 100%-ban. Szégyellem is magam, feleségemnek nem mondom el, mekkora barom vagyok. (Nagyon megy a segge ESC nélkül.)A Golfhoz is csak 3 szett felnim van már. Pont gondolkodtam rajta, hogy veszek egy db használt, karcost a Clubsport szetthez, ki tudja mikor kellhet. De az nem megy keresztbe, így kisebb az esélye, hogy eltörik.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ja, Amom Olvernek képzeltem magam, csak ő többet gyakorolt előtte. A tehetségről nem beszélve.
~130 fokos forduló, vissza kettő... aztán ment tovább ~180 fokig, mire összekaptam, már a kiemelt szegély (útpadka) fogta meg az elejét.Leszedtem reszelővel a gumi felé néző sorjákat, újra kapott fekete lakkfilcet, 3 méterről nézve nem látszik. Gumi nem sérült. Kimentem az M1-re, nem húz félre, viszont egyenesben a kormány 1-2 fokot jobbra áll. Kitalálom mi legyen a rugóval, csere után úgy is futóművet kell állítani.
Úgy érzem muszáj vennem egy db új felnit (120+), hogy emlékeztessen a hülyeségemre. És a szerencsémre, hogy nem csináltam nagyobb bajt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Házimozi belépő szinten
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Router gondok
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...