Aktív témák
-
szoja
tag
Az LCD panel háttérvilágítás fokozatairól beszéltem, amitől látható kép lesz a panelen, nem az ambilight-ról. Ezt a legtöbb tévén lehet automatikus-ra és manuálisra is állítani, ez utóbbi esetben a világítás erősségét te magad tudod állítgatni, statikusan. Közvetlenül a panel fényerejére és a kontrasztra van befolyással, LCD típustól függően a CCFL vagy LED backlight fényerejét tudod vele állítani.
-
szoja
tag
Próbálom érthetően megfogalmazni:
A kontraszt és a fényerő nem azonos az LCD háttérvilágítás erősségével, noha ez utóbbi az első kettőre is befolyással van. A Philipsnél ezt úgy valósították meg, hogy a kontrasztot ha állítod, kb 0-50 között csak a kontraszt paramétert állítja, afölött a kontrasztot ÉS a backlight-ot együtt. Más típusoknál nincs ilyen megkötés, ott feljebb tudod tolni a kontrasztot úgy is, hogy a backlight-hoz nem nyúlsz hozzá.
Az avforums.com-on ezt írják erről:
Like other Philips displays, there is no dedicated Backlight control, but instead it is bundled together with white level control in a setting called “Contrast”. Lowering this control will at first dim the intensity of the backlight lamps, and when these are at their lowest allowed light level, the TV will then begin digitally altering white level. Ideally, these should be two separate controls, because White Level sometimes has to be adjusted by a few clicks to improve Greyscale purity in the brightest areas.
Kb ugyanazt amit én is írtam fent. A teljes teszt itt:
http://www.avforums.com/reviews/Philips-32PFL7404H-LCD-HDTV-Review.htmlE tekintetben a 7404 és a 8404 ugyanilyen, de a tesztben írják, hogy ez általános Philips gyakorlat, úgyhogy minden típusba ezt a megoldást implementálták.
Ennél érzékletesebben szerintem nem lehet ezt megfogalmazni.
[ Szerkesztve ]
-
szoja
tag
Anrab: az ambilight-ot én kevertem bele, félreértettem egy mondatod, arról most nincs szó
Arról van szó, hogy nincs külön állítási lehetőség csak a háttérvilágításra, hanem ezt összevontan tudod csak állítani a kontraszton belül, a szürke-szint és a háttérvilágítás összevonása miatt.
-
szoja
tag
Nagyon kitekered, amit mondtam
Tévedésben élsz, nem szükséges minden állításnál egy másikat is korrigálnom. Vannak helyzetek, amikor nem szerencsés, ha meg van kötve az ember keze két külön funkció elválaszthatatlan összevonása miatt. Sötétben én pl csak a háttérfényt szoktam visszavenni, a fényerőhöz (szürkeszinthez) nem nyúlok. És szerintem ez szerencsésebb, mert a végeredmény minőségét tekintve jobb. Nekem - és a fórumokat olvasgatva másoknak is...
-
szoja
tag
Látom, nagyon nem hagy nyugodni a téma... Te tényleg nem érted vagy csak ennyire nem akarod megérteni, miért mondtam azt, szerencsétlen megoldás a több funkció összevonása? Ugyanazt szajkózod, a marketingesek polírozott mondatait idézed be ide, de ha mutatok neked 3-4 képet egy ISFxxx kalibrációt támogató készülék menüjéről és részletesen elmagyarázom neked, miért nem szerencsés, ha nem állítható külön a backlight és a szürkeszint, akkor csend van - majd ha már szinte mindenki elfelejtette a témát, bedobod újra a marketinget.
Ne haragudj, nem akarlak megbántani, de ezt muszáj volt leírnom.
Egyébként soha nem támadtam mások egyéni ízlését, ha neked ez tetszik, legyen, de ettől még ez a felhasználók és a gyártók többségének nem praktikus megoldás, nem véletlenül van a tévék többségében ez külön választva.
-
szoja
tag
válasz
Gabrielo #43708 üzenetére
Pár napig teszteltem egy SL8000-est. Nagyon szép képe van, MKV-t játszik USB-ről, feliratkezelés szép, stb. Alapvetően nagyon elégedett voltam vele, de sajnos nem vált volna be otthon, mivel nagyon világos a lakás és a képernyője előtt egy plexilap van, amitől nagyon dizájnos lesz a tévé, viszont nappal mindent visszatükröz.
Most Sony W5500-at használok, de ez nem tud MKV-t lejátszani, viszont DLNA 1.5 kompatibilis, vagyis PC-ről tudsz rá streamelni videokat. A felirat belekódolása a videoba viszont kicsit körülményes, még ha a legjobb DLNA szerverek ezt meg is csinálják, üzemszerű használatra szerintem körülményes, ráadásul izom gép kell hozzá, ha 1080p-t is szeretnél.
A Sharp-ot nem ismerem testközelből, de azt tudom, hogy MKV-t nem lehet vele lejátszani.
Képminőség: a Sharp-ot nem ismerem, de a másik kettőnek szép képe van, A Sony-nak telt a feketéje, viszont a két felső sarokban tearing (fényszivárgás) van, tehát nem túl egyenletes. Az LG-nek brutális a fényereje és a kontrasztja (LCD-n még nem is nagyon láttam ilyet előtte) és szép, telített színei vannak.
Sajnos tökéletes választás nincs...
[ Szerkesztve ]
-
szoja
tag
Igen, ezt könnyen el tudom képzelni
Mondjuk vissza lehet venni, de érdekes módon a teletextnél akkor is maxon nyomta, függetlenül attól hogy visszavettem az erejét. Hosszú távon tényleg probléma lehet, de a teletextet nem órákig nézi az ember.
Fólia: valóban valami színfokozó cucc lehet, de az LG-nél nem csak fólia van, hanem egy kb fél cent vastag plexilap is. Erre a plexilapra van ráragasztva a fólia. Ha közelről megnézi az ember, a peremén látszik a széle. Viszont ennek a plexilapnak köszönhető az is, hogy a panel és a káva egy síkba kerül, amitől az egész tévé kinézete nagyon dögös.
-
szoja
tag
BBéci, erről írj egy kicsit többet, mert én is azt a nézetet osztom, hogy digitális átvitelben nincsenek minőségbeli eltérések a különböző vezetétkeknél. Digitális átviteli hiba esetén nem romlik a kép minősége, mint az analóg korszakban, hanem sokkal durvább jelenségeket produkál: szétesik, ugrál, vibrál, kockásodik, pattog a hang, stb..
-