Új hozzászólás Aktív témák
-
Tanaka 4501
újonc
válasz Stihl024 #2029 üzenetére
Teljesen jó a japán ismertető, a forma adja a terjedelmet.
Annyi hozzáfűznivalóm van, hogy rád értettem a bushit. De kiderült, hogy van harcművészeti előéleted, látszott!
De igazad van, lehet úgy is érteni, hogy a gépre, hiszen voltak névvel és személyiséggel rendelkező kardok is.
És eddig a tanaka, meg egy harmincakármennyi cm³-es Hitachi volt a kezemben, de valahogy másmilyen. Nem tudom megfogalmazni, de tök más érzés.
Külön világ, ahogy a tajima kézifűrész is. -
Tanaka 4501
újonc
-
Istvan2020
aktív tag
válasz Stihl024 #2061 üzenetére
Választ köszönöm , pontosítok Oleo Mac GSH560 de igen Efco néven ugyan az, közben a Hecth et eladtam tegnap 45be így buktam a szállítási költséget ez nem nagy veszteség
Már most a Hecht ára sem csábító mert igen megemelték, mindenhol.
De az Oleon sem buktam volna sokat mert mivel be sem volt indítva, semmilyen folyadék nem volt bele töltve pont a hezitálás miatt így inkább vissza küldtem volna a boltba mivel ugye van a 14 nap elállás.
Max a futárt kellett volna saját zsebből fizetni.
De mostmár mindegy az Oleo maradt a Hecht ment.Ui: mondjuk a Hechtről nem ezt a véleményt szürtem le a videód alapján, de lehet én értettem félre valamit.
[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2168 üzenetére
Fuxiét! Ha lehetne. 😁
Pont erre gondoltam én is. Ez vagy egyedi eset vagy most kezdenek kipukkadni a lufik.
Így megnézegetve jó anyagú a kipufogó kívül és jó a kezelése is. Erre belül 0,5mm lemez. És iszonyat közel a katalizátor a hengerhez, bődületes hő ami odabent reked. Egy jobb belső áramlással még használható is lehetne. Talán.... Nem is piszkaltam volna de a leváló drótdarabkák aggasztottak. -
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2171 üzenetére
Igen, valami hasonló lángterelőt tervezek gyártani bele. Majd veszek a héten h9 lemezt, momentán nem volt itthon. Katot csak akkor raknék bele, ha tartósan biztonságosan meg tudnám oldani, hogy a motor ne főzze meg magát. Böngéssztem a neten némi inspirációért. Van pár külföldi láncos fórum amit követek. Ott is inkább herélés van, arra felé sem nyűgözte le a kezelőket a katalizátor.
Érdekes, hogy pl echo kaszákban közvetlen a kipufogó bemenetén van és olyan mintha az összes gázt kénytelen lenne a motor átnyomni rajta. -
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2184 üzenetére
Jah... Nem! Cseppet sem gondoltam, hogy az itteni pár poszt inspirálta volna a videót.
Közösségi médiában követek jó pár fűrészes csoportot. Amolyan ártatlan Néz Előd vagyok. Mint a külföldi fórumokon is.
Cseppet sem csak pár lakos fórumunk témája a katalizátor.
Elvileg a törvényi megfelelőségek a gépkönyvek utolsó pár oldalán megtalálhatóak. Azt, hogy milyen környezetvédelmi normáknak, rezgéscsillapítás stb felel meg az adott sorozat. Azt, hogy az a világ melyik piacán mit szabad forgalmazni nincs infóm. De gondolom a stihl pl itthon forgalmazná az MS260-ast ha lehetne. Igény lenne rá. Nem, hinném, hogy csak marketing miatt vezették ki vagy tévedek. -
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2184 üzenetére
Na rákérdeztem okosabbnál. Úgy találod meg a szabályozást ha kíváncsi vagy rá:
"NON ROAD ENGINES
Az új, nem közúti mozgó gépekben (NRMM) használt motorokra vonatkozó európai emissziós szabványok fokozatosan szigorodó szintekként, úgynevezett Stage I...V szabványokként épültek fel.
NRSh kategória – 19 kW alatti SI (Spark Ignition) -motorok, kizárólag kézi gépekben való használatra.
Nem a forgalmazók, hanem a gyártók lettek kötelezve a normatíva betartására. Tehát az elfogadott céldátum után csak azok az eszközök kaphatnak tipusbizonyitványt amik teljesítik azt. Így eleve kereskedelmi forgalomba is így hozhatók. Rögzítve van egy cél dátum is, ahol viszont a forgalmazás is csak ezen tipusbizonyítvánnyal rendelkező eszközöket engedélyezi. Ebben az átfutás természetesen több év. "
Linket nem kaptam. Se konkrét számot. Elfoglalt ember..... -
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2190 üzenetére
Igen. Brüsszel olyan túlbuzgó, mint Kalifornia. Csak miattuk nem cumiznak texasban, mi igen. Szerintem a kínai gépek azért lehetnek még forgalomban mert ahogy olvastam a rendeletet az új motorokat motorkonstrukciókat sújtja az egyre szigorúbb szabájzás. De a kínai gépeknek a motorja 20 év alatt nem változott. Fehértől a feketetéig minden színben és formában volt már. De blokkja mind ugyanaz a konstrukció. Persze ennek is vége lesz egyszer. De addigra már meglesz az életképes utód abban biztos vagyok.
-
kemenylegeny
csendes tag
válasz Stihl024 #2218 üzenetére
Rendben köszömöm. Kérdezte az eladó mibe való a szimering, mondtam neki benzines fűrész már hozta is a Vitont. A menet javítóból melyik a jó és hogy keressem? Az RBK 6465-be beragasztottam az olajpumpát az útmutatásod alapján, már nincs olajfojás csak ami a vezetőről lecsepeg, az alsó csavar az csak benne van nem fog. Azt meg akarom csinálni valamikor. Legyen rendben.
-
-
Taki55
újonc
válasz Stihl024 #2184 üzenetére
Amit egyszer meg vettél nem dobathatják ki veled. Vagy is a hang és rezgés vizsgálatnál így van. A 3-as szériás husqvarnának a rezgés csillapítása siralmas legalábbis a nagyobbaknak biztos mégis átmennek a műszakin. Sőt igazából nincs is "megbukó határ" úgy nézett ki nálunk egy ilyen vizsga,hogy egy szerelő átnézte a gépeket (burkolatok éppek-e, berántófogantyú nem e hibás, kormány nem-e görbe vagy törött és a rugók/gumibakok épek-e,valamint a kipufogó). Amennyiben ezek rendben voltak úgy el lett indítva a gép és alapjáraton a gáznál és a kormányon mértük a rezgést ezeket be kellett írni a dokumentumba amit adtunk hozzá (sima nyomtatott A4-es lap) majd ugyan ezeket a rezgéseket fullgázon kellett megnézni és azokat is beírni. Nem volt semmi norma,hogy mi jó vagy mi rossz 1-2 gép között amúgy elég sok eltérés volt egyébként gondolom fába megint más a rezgés ezért is gondolom feleslegesnek ezt. Ha ezek megvoltak akkor jött a kipufogó mérés mi abban az időben 2017 körül mi csak hangot mértünk azt a géptől számított 1 méteren belül alapjáraton majd fullgázon. De volt olyan,hogy ott se volt a gép és úgy kapott műszakit vagy volt olyan amikor a kisebb gép jóval többet rezgett mint a nagy szóval ez inkább csak pénzlehúzás szerintem. Aki elvégzi a vizsgálatot annak nagyon jó nekünk volt,hogy egy délelőtt megcsináltunk vagy 30db-ot és az áfán kívül semmi mást nem kellett rá fizetni. De erre felénk a kutya se ellenőrizte,hogy vannak-e ilyen vizsgák a gépeken némelyik önkormányzat megcsináltatta de sok nem vállalkozó talán egy se csináltatott ilyen vizsgálatot
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2272 üzenetére
Egy pillanatra álljunk meg! 😊
Ne keverjük a szezont a fazonnal, 2.5-3mm es csiga vastagságának semmi köze a főtengely tengely irányú kottyanásához!!!
Amiről ti beszéltek az nem más mint a kuplungharang holtjátékának a csökkentése. Ez így nagyon félrevezető.
A vastagabb olajcsiga értelemszerűen kiemeli a kuplungharangot, így csökkenti a szabad mozgásterét a rollniskosáron. Amúgy az eldobós videóban Árpi is ezt mondja szerencsére, nem azt, hogy a főtengely lógását ezzel meg lehetne szüntetni axiál irányba.A főtengely oldalirányú mozgásának 3 oka lehet:
1: főtengely kopott vagy alapból nem sikerült a köszörülése mint néhány husqvarna modell esetében, és csúszkál rajt a csapágy, ergo nem lehet zsugorkötéssel rögzíteni.
2: hasonló a jelenség ha a csapágyfészek kopik ki (lásd Árpi 372xp videója) amúgy ezért tesz a stihl porfémperselyt a blokkfeleibe (ami az utángyártott blokkfeleibenbtermészetesen nincsen benne és még az alu anyaga is siralmas, szakadnak benne a menetek), hogy megakadályozza zömülést a folyamatos terheléstől kialakult vibráció során, ezzel elkerülve a kiverődést. Tehát itt is zsugorkötésnek kellene lennie, de ha a csapágy külső lötyög, nem illeszkedik megfelelően akkor ettől is csúszkálhat a főtengely.
3: maga a csapágy van megkopva a golyóknál vagy éppen a hornyok koptak ki, vagy összefutottak benne a golyók valami oknál fogva
Szerintem ez így tiszta.
Amúgy az 5600 as hidegen feszes volt, melegen kezdett el lógni, úgyhogy csere lesz mindenképpen. Próbálok bele vitonos szimeringeket keríteni. Készül róla valami videó is, de nem profi minőségben 😎Még egy apró dolog C3 as csapágyat kell tenni. Ez hidegen lazábbra illesztett csapágy, ami üzemi hőfokon fog a megfelelő illesztési hézagra beállni a hőtágulás miatt.
[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
válasz Stihl024 #2292 üzenetére
Ami nálam van efco abban is ugyan ilyen fémházas a szimering a lánckerék oldalon.
Pedig azt a kuplungot 100%, hogy én szedtem le elsőnek. Szerintem apróbb módosítások voltak a gyártás során. Azért, gondolom, mert az enyémbe nagy légszűrő van. A kipufogón volt egy terelő lemez ami a kipufogógázt rányomta a fékkarra.
Elképzelhető, hogy volt beszallitó csere.... -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2291 üzenetére
Még egyszer ellenőriztem magam, mielőtt helytelen dolgot állítok.
Az az ominózus oldal irányú mozgás az néhány tizedet jelentett, természetesen melegen könnyebben előidézhető volt.
Félreértések elkerülése végett, nem vitát szeretnék, de megcáfolom teljes mértékben az állításodat, hozzá teszem, konkrétan erről a gépről beszélünk!A főtengely axiális irányú maximális mozgását egy dolog határozhatja meg. Tételezzük fel, hogy a csapágyak nem lógnak. Rámérsz a fizikai helyére, tehát a csapágyak benn vannak a helyükön a blokkba, mindkét csapágy fenéken van, egyik a blokk pereme miatt ül fel, a másik pedig egy zégergyűrűnek támaszkodik fel, tehát fix a helyük.Megmérjük a két csapágy távolságát egymástól, hogy mekkora táv van köztük. Össze van fogva blokk, tömítés közte van stb.... Majd felraktam a csapágyat a főtengelyre mindkét oldalon, ugye könnyen felcsúszott, megmértem a köztes a hézagot. Meg is kaptam egy pár tizedes eltérést, ami itt természetesen szűkebb érték volt. Ezt a kottyanást éreztem a gépen, plusz hozzá jött még a kuplung felőli csapágy holtjáték a kopásból eredően.
Ez egy fizikai korlát,ami meghatározza, hogy mekkorát mozdulhat a főtengely hosszirányba, ergó megcáfoltam a csigával való hézagolós téves elméletedet.A másik dolog ami miatt nem állja meg a helyét, gondolj bele, ha a szimeringnek nekiengednél kívülről egy forgó valamit, kb 2 másodperc alatt darálná le a gumi részt. Szerencsére ez nem fordulhat elő, mert a főtengely vállánál megfeneklik a csiga alja,és ez a távolság nagyobb mint az oldalirányú holtjátéka a főtengelynek tehát sosem találkozhatnak össze, max ha elfosta magát a csapágyazás, de akkor már a sonka beleér a csapágy külsőbe is.
Azzal a vastagabb csigával egyedül a kuplungharang holtjátékát tudod állítani. Ha túl vastagot teszel fel akkor ha felhúzod a kuplungot akkor összeszorul még a jó ég is,mert rápréseled a vállra a csigát, így nem tud szabadon forogni a harang. -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2300 üzenetére
Teljesen egyértelműen leírtam, hogy mitől és mekkorát mozdulhat, csúszhat ha így jobban tetszik a főtengely tengely irányba.
Várom a videót róla, szívesen megnézem.Napokban megjönnek a cuccok nekem is, fag c3 csapágy és vitonos szimeringek.
Összerakom majd és meglátjuk 😊👍 -
Stihl024
junior tag
válasz Stihl024 #2306 üzenetére
Amúgy nem -nem írtad le egyértelműen mi a nyűgje a gépnek, és amit mondtál nekem a videód alapján nem jött át-nem láttam. Kerestem a főtengelycsúszkát de egy simán lötyögős csapágyat láttam. Nyilván én arra mondtam -többet nem fogok ilyet elkövetni- ha csak csúszkál ne szedd szét a blokkot mert van rá megoldás anélkül is. Persze te már bőven tudtad akkor ,hogy a csapágy szarrákopott csak az első irományodban elég jól körbe jártad mintha keresnéd a dolgot....
Totálisan semmi másról nincs itt szó egy alkalommal olaj nélkül meggyepálták a gépet ,egy igazi sutakezű és megpróbáltad a gép szar minősége felé terelni a problémát-nekem ez hányingert okoz sry.... -
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #2307 üzenetére
Üdv!
Jó az újévi videód!A Villager mellett a tulajnak ha nincs másik gépe és nem tudja elhasználni a lapot , akkor ehhez a géphez érdemes lenne picit megfúrnia ( tágítani) az olajzó furatot. Pl lakkfilccel bekeni a géptestet, ráteszi a lapot, és látszani fog melyik irányba kell(ene) tágítani a furatot.
Az Oregon lap könnyebben fúrható, mint a Stihl. Papírforma szerint az Oregon 55, a Stihl 57 HRC, ( emlékeim szerint) gyakorlatban azért jóval nehezebben fúrható a Stihl lap. Hasonló esetben tán 1mm-el tágítottam átmérőbe, vagy 1,5mm nem emlékszem.
Érdekességképp.Az Oleo410-re egy Oregon lapot próbáltam régebben átalakítani. Működik. ( Több ilyen laphoz jutottam akkor nagyon olcsón hozzá + rávaló 64 szemes lánchoz, ezért próbáltam ráfaragni)
Az Oleo 410 gépteste ilyen
Ezt a lapot bántottam:
Egymás felett a kettő a lap. A felső az Oregon, alatta a gyári. A feszítő furatát kellett kifelé-lefelé reszelni, és a gyári olajzó furat fölé kb 45 fokban egy mási furat, hogy abból menjen az olaj a gyáriba.Az olajzás tökéletesen működött, viszont kb a felétől indult a feszítés.
Más fórumon már megkaptam, hogy csúnya, miért nem Dremellel csináltam, stb… Mert egy hirtelen ötletből eredő teszt, próba volt. Egyébként működik, nem kell semmit kidobnom.
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2306 üzenetére
Onnan gondoltam, hogy nem megfelelő a csapágy, hogy a szervizben kimondottan rákérdeztem, hogy amit adnak hozzá az milyen, és az volt a válasz, hogy sima csapágy égy nem c3, illetve a szimeringek is sima fekete nem vitonos szimeringek. Innen következtettem arra, hogy a gépben sem az van. Amúgy ez itt most egy teljesen másodrangú kérdés.
Amúgy pedig kerek perec elmondtam a videóban, hogy a csapágy axiális irányú kottyanását lehet érezni, a lendkereket ahogy megfeszegettem akkor lehetett még talán hallani is. Nem azt mondtam, hogy csúszkál benne a főtengely!
A főtengely csúszkálását Te említetted Árpi a kínai gépeknél, és azt, hogy ezt a csigával lehet orvosolni.
Erre mondtam én azt, hogy nincs igazad mert nem azzal kell hézagolni. Ha már itt tartunk akkor valószínű nem tudtad, de létezik hézagoló gyűrű, több méretben és vastagságban tizedes lépésekkel, és ezekkel kell kihézagolni ilyen esetekben a főtengelyt. Vagy a tengely és csapágy közt, vagy csapágyfészek csapágy közt.Semmilyen rosszindulat nem volt bennem a géppel kapcsolatban sem, nem tudom miért kell elferdíteni a dolgot.
Még azt is elmondtam a videóban, hogy minimum ilyennek kellene lennie egy gépnek.
Sajnálom, hogy ennyire rossz néven veszed ha valaki ellentmondd, vagy esetleg kijavít.
Csupán elmondtam, hogy miben tévedsz a hézagolással kapcsolatban. -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #2313 üzenetére
Sajnálom, hogy így állsz a dologhoz, ez nem az én szintem. Nem volt semmi hókusz pókusz. Ha nem érted mi a gond azzal amit állítasz akkor az nem az én problémám. Megoldást kínáltam egy adott problémára, de ebből is viccet csinálsz. Rajtad kívül más azért tudta értékelni azt amit a videóban elmondtam és megmutattam.
A koronát nem én hordom, nem én beszélek magas lóról. Nem is volt szándékomban, segíteni szerettem volna de úgy veszem észre te félted a saját koronádat, így mástól nem fogadsz el még egy apró észrevételt sem.
Nagyot csalódtam sajnos, de gondolom ez sokat nem változtat a dolgokon.További sok sikert 👍
-
Grafy12
aktív tag
válasz Stihl024 #2322 üzenetére
Sziasztok! Árpi, légyszives mondd meg melyik a karbi összerakós videód, mert valamit rosszul rakhattam össze.A primer pumpát ha nyomom, nagyon nehezen megy a benzin pár nyomás után és a gép egy pillanatra felpörög és leáll! Valamit összekeverhettem a karbi szereléskor, de nem jövök rá, hogy mit! Végig kallene néznem megint, de nem találom! Légyszi add meg a linket, vagy a címét! Köszönöm!
-
Grafy12
aktív tag
válasz Stihl024 #2335 üzenetére
Következő probléma: most elindul felpörög elég nagy fordulatra és pár másodperc után elkezd lassulni dadog és leáll...nem értem miért pörög annyira fel, igaz az alapjárati csavart eltekertem, de a többit nem, majd miért áll le?Lehet, hogy még mindig rossz helyen van a cső?Úgy értem esetleg a visszatérőn szív? Mert szerintem mivel megcseréltem most pont rossz cső lehet rajta.
-
Grafy12
aktív tag
válasz Stihl024 #2350 üzenetére
Hát ez azért eléggé szomorú egy 135000Ft-os géptől ennél többet vártam! Árpi 100% szabad kezet kapsz, heréld ki a katalizátort nyugodtan és a karburátor korlátozásától is elbúcsúzunk! Csináld meg úgy, ahogy te jónak látod! Ez egy jó videó alapot ad neked azt hiszem.....Sajnos az EU-s norma, csak a bajt hozza ránk!
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- LEGO klub
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Milyen program, ami...?
- Escape from Tarkov
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest