-
GAMEPOD.hu
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Ha minden igaz, a következő hetekben megyek Ausztriába és az érdekelne, hogy milyen elektronikai cuccokat érdemes kint venni, ami olcsóbb, mint nálunk?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
válasz maj-viktor #15200 üzenetére
3-5 számítástechnikai cuccokat áruló .de végződésű honlapot átbogarásztam és a legtöbb dolog, ami engem érdekelt, drágább volt, mint itthon.
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Srácok!
Tudom, hogy offtopik, de elég segítőkészek vagytok
2 héten belül megyek Ausztriába és ha megéri, szeretnék behozni elektronikai cuccokat. Nem tudtok valami helyet, ahol érdemes vásárolni és kiváltképp megéri a magyarországi árakhoz képest?A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
A Geekbuying weboldaláról rendeltem néhány terméket a hónap elején.
A t.17track.net szerint a csomag legfrissebb állapota: "Receive receptacle from abroad (RESDES EDI-received)"
A trackitonline.ru szerint pedig: "Célországba elküldve (Export)"A kérdésem ezzel kapcsolatban annyi, hogy most ebből én honnan tudom, hogy hol tart a csomagom?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Két kérdést szeretnék feltenni nektek.1) Banggood
2019. szeptember 26-án postára adtak nekem 2db Xiaomi Yeelight mozgásérzékelős lámpát. Karácsonyra szerettem volna elajándékozni, de még a mai napig sem érkeztek meg.
2019. december 10-e környékén az After-Sale Details-hez sikerült odakörmölni, hogy nem érkezett meg a termék, és visszatérítést szeretnék.
Sem oda, sem máshova nem érkezett a Banggood felől semmi. 6500 forintot pedig nem szeretnék veszni hagyni.
Mit tehetek ez ügyben ?
2) Aliexpress
2019. július 30-án rendeltem egy csomag o-gyűrűt.
2019. október 6-án megkezdtem a kifizetett összeg visszaigénylését. Az eladó a legutóbbi üzenetében, november 2-án azt írta, hogy Ali-ék 15 munkanapon belül visszatérítik a pénzem.
Erre azóta is várok.
Mit tehetek ez ügyben 2 ?
Ezt a két esetet leszámítva egyik oldallal sem volt hatalmas problémám (utóbbitól már többször kaptam refund-ot, meg nem érkezett termékek után); most igazán az előbbin vagyok meglepődve, mert mindig nagyon nyugodtam vásároltam ott.
Bármilyen tippet, tanácsot megköszönök.A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
válasz aytukabozs #93139 üzenetére
Ugyanaz a kártyám, igen.
Köszönöm szépen az URL-t, annyira kerestem valami hasonlót, hogy nem találtamA lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Aliexpress rendeléssel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
2019. december 9-én rendeltem ~4400 forint értékben egy eladótól.
Folyamatosan figyelemmel kísértem a Package Information-t (megragadt a következőn: Arrived at destination country/Region), majd tegnap szembesültem vele, hogy az Order Status finished, elvileg február 9-e óta.
Különösen figyelmetlen voltam, ha ezt ennyire nem vettem észre.
Az "automatikusan válaszoló robot rendszer" (https://alimebot.aliexpress.com/) szerint kiestem abból a periódusból, amikor panaszkodhatok, így azt javasolta, hogy beszéljek az eladóval.
Az eladó pedig azt írta, hogy idézem: "Oh, it's over time, you can submit a dispute". (Amit ugye nem tudok megtenni.)
100 nap telt el a rendelésem óta, a csomag pedig nem érkezett meg.
Mit tehetek ilyenkor?
Szépen megkérhetem az eladót, hogy utalja vissza a pénzem (az újraküldésben nem bízok), és ha rendes, akkor megteszi, ha nem, akkor pedig buktam a pénzem?A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
-
jolti05
őstag
Köszi a válaszokat!
Parcelsapp:
2019. december 23.
Felvétel a feladótól
HAHN APT Y ETOE EGT (EGYESÜLETEN EURÓPAI), Németország
Ez a végső állapot. A Carrier nem nyújt további nyomkövető frissítéseket.Meest Tracking:
Parcel with that number not foundTrack24:
Tracking information about: RO*********EE
23.12.2019 08:15:00 [Magyar Posta]
Receive item from customer
DEHNHY
Sem SMS-t, sem email nem kaptam, a telefonszámom pedig megfelelően van feltüntetve ali-n.MST számom szintén nincs, így nem tudok mire hivatkozni a Sprinternél
Tracking alapján Hong Kongból repülővel közlekedett Németországba (Hahn Apt).
Írtam a Meest supportnak, hátha tudnak valamit a csomagról.
Az eladónak pedig megírom, hogy ha szeretne fair lenni, akkor visszautalhatná az összeget.
Bár kizártnak tartom, hogy ez bekövetkezne[ Szerkesztve ]
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Meest: Parcel with that number not found (szintén)
Ismét köszönöm, írtam a Sprinternek, de tudatosítom magamban, hogy most így jártam Bárhogy is, azt hiszem, az elmúlt ~8 évben ez az első "igazi" bukásom, úgyhogy próbálok nem szomorkodni.
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Az Aliexpress-ről érkező csomagok esetében lehet valahogy "force"-olni, hogy az eladók ráírják az email címet a csomagra?
Már a második rendelésem érkezik úgy, hogy 800 forintot hagyok a postán, ahelyett, hogy előre befizetnék 400-at.A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
válasz MaxxDamage #98975 üzenetére
Sikereket kínánok a projekthez, én ugyan nem hiszek az igazság(szolgáltatás)ban, illetve nem is vagyok egy olyan típus, akinek összejönne bármi, de mindig jó hallani pozitív végkimenetelű esetekről
Jahno: Megkérdeztem egy Aliexpress-es eladót a postom után (legutolsó, még ide nem ért rendelésem) arról, hogy az email címem rajta van-e a csomagon. Azzal együtt írta, hogy nem, hogy az egész csomagfeladás során nincs szükség email címre. Hát, így azért nehéz emailben értesíteniA lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Aliexpress rendeléssel kapcsolatban.
Vásároltam tavaly egy fülhallgatót. Ebből a típusból volt már itthon egy eredeti darab. Ami érkezett, minőségében minden szempontból gyengébbnek bizonyult. Az eladó privát üzenetben - egyetlen egyszer, nagyon röviden - visszaírt kínaiul, majd egyáltalán nem is válaszolt, így végül "felsőbb erők" segítségét kértem.
Case nyitásnál küldtem képeket (az eredeti termékről is - például precíziós mérlegen összehasonlítva a két fülest), és szerintem egészen jól megindokoltam a problémám, hogy miért szeretném visszakapni a pénzem.
Nagyon meglepődtem, hogy 5 pontnak kellett volna megfelelnem (első tapasztalásom, pedig ~12 éve aktívan rendelek külföldről) a teljes árvisszatérítéshez, ebből 1 sikerült, így igen nyomott összeget ajánlottak fel Aliék. Lehetőségem lett volna tovább bizonygatni az igazam, de mivel opció volt a visszaküldés (és teljes ár megtérítés), így ez utóbbi mellett döntöttem.
Jelenleg itt tart a procedúra:
Az eladó a case-re sem reagált egyáltalán, így nagyon remélem, hogy ez így is marad, mert akkor nem kell tovább bajlódnom (csak megkapom a refundot), ugyanakkor idáig még sosem jutottam el külföldi rendelést tekintve, így már csak a kíváncsiság is hajt, valamint akár most, akár később segítségemre lehet, ha tisztában vagyok a következő lépésekkel.
Ezért az alábbiakra szeretnék rákérdezni:
- Előfordulhat az, hogy nálam van a csomag feladásáról a papír, amit a postán kapok, és az eladó - ugyanúgy, ahogy eddig - passzív marad, és rajtam marad a postaköltség? Van erre valami következő képernyő a folyamatban, ahol csak csatolok egy képet, és ismét az eladónál pattog a labda?
- Az áru ellenértékét, és a feladás költségeit akkor kapom meg, amikor odaért az eladóhoz a termék? Ennek van valami időkorlátja, és ha igen, mi történik, ha letelik?
- Mi van akkor, ha az eladó nem igazolja a termék megérkezését, vagy ráver kettőt kalapáccsal, és azt írja (képpel bizonyítva), hogy tönkretettem?
- Amennyiben fel szeretném adni a csomagot, csak bemegyek a postára, bediktálom, hova megy a csomag, és kifizetem, vagy ez ennél bonyolultabb? (Külföldre még életemben nem adtam fel semmit.)
- Csomagfeladási díjszabást tekintve melyik rubrikába esik a visszaküldendő termék?
Köszönök minden fentiekkel kapcsolatos tapasztalatot!A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
válasz flegga92 #99775 üzenetére
Ugyan sokkal okosabb nem lettem, de köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataid.
Ilyen szorikat sajnos és szerencsére én nem tudhatom a magaménak, sosem kellett visszaküldenem semmit, de magam is valami hasonlóra számítanék jelen helyzetben, hogy a postaköltséget állják, aztán sz@rik rá az eladó.
Paypal-on annak, hogy visszaküldenél egy eBayes vásárlást, van egy felülete?
Jahno: Az újraküldésbe véleményem szerint nem szabad belemenni, csak az ideje annak, amíg a support center segít, aztán annyi Egyszer volt talán, hogy valóban megkaptam a terméket egy ilyennél, és úgy 2-3x nem, így ez részemről felejtős.A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
válasz flegga92 #99783 üzenetére
Igazad van, kissé szigorú voltam, bocsánat, hadd javítsam ki magam:
Azt nem tudom/látom még mindig, hogy Alin hogy mennek a dolgok, mik a következő lépések.Két opcióm volt azt a képernyőt megelőzően, amiről csatoltam képet, vagy partial refund (~1200 forintot kaptam volna), vagy full, de ebben az esetben visszaküldés is.
Elfogadtam az utóbbit, jelenleg az eladónak kellene tovább görgetnie a történetet azzal, hogy megadja a címét, nekem nincs hova írni, nincs kép csatolási lehetőség, ezt megelőzően pedig csak a termékről tölthettem volna fel (újabb) képet, hogy bizonygassam, miért jogos, hogy case-t nyitottam és teljes árvisszatérítést szeretnék.
Arra tippelek, hogy amikor legutóbb arra jártál, még más volt ez folyamat.
Az is ki volt írva az előző képernyőn, hogy a visszaút postaköltségét az eladó fizeti. (Ettől függetlenül paypallel fizettem.)
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lenne, ha írna egy címet, ott milyen opcióim lennének, és mikor mit kapnék vissza (ár - postaköltség), hogy erről is legyen tapasztalatom, de könnyen el tudnám engedni a történetet, ha csak simán visszakapnám a pénzt (még 22+ óra), és akkor ez a sztori is pipa, nem kell postára menni, újabb pénzmagot elkölteni, képeket, videót csatolni, írkálni, várni, miegymás
Nem semmi, hogy 3900 forint egy levél Kínába...A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
jolti05
őstag
Sziasztok!
Ez a topik jobban pörög, így bátorkodom ide írni (nem az Amazon témához).
Életem első (és lehet, hogy utolsó) Amazonos rendelése a napokban ért véget azzal, hogy a csomag mellé kaptam egy határozatot a NAV-tól.
Rákerestem a fórumban, volt-e már hasonló ~probléma.
Íme a kérdés, és a válasz.Az lenne a legszuperebb, ha valóban nem kellene vele foglalkoznom, de nem szeretek, szeretnék szórakozni a NAV-val, és nem értem (több ismerősöm sem), hogy mit szeretnének.
Szeretnék tőletek segítséget kérni, hogy van-e dolgom mindezzel, és ha igen, micsoda.
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Tőzsde és gazdaság
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Yettel topik
- PlayStation 5
- Xbox tulajok OFF topicja
- Wise (ex-TransferWise)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...