Új hozzászólás Aktív témák
-
Yeti910331
aktív tag
Helló!
Letölthető KRESZ oktatófilmet keresek a '70-es, '80-as évekből.
Előre is kösz a segítséget.Kizárt dolog, mert nem tudom. :)
-
szesa
senior tag
Kell e fizetnem a fizeto parkolohelyen pl belvaros ha ott maradok a kocsiba (de nem 5 monjduk 10 percre mert varok valakit)
?
[Szerkesztve]-
-
burgatshow
veterán
válasz Winner_hun #161 üzenetére
Tudomásom szerint így van! Bár ezt a részét a kresznek sosem tudtam rendesen megjegyezni.
-
szesa
senior tag
En se tudtam ezt a ket fogalmat ''normalizalni''.
Mindig azt hittem, hogy a megallas, az az hogy otthagyom az autot es kesz, megalltam
A várakozás meg az, hogy megalltam a kocsival es ott varakozok de pont forditva van az egesz...
---
Várakozas = parkolás, nem maradunk az autonal.
Megállás = megallhatunk 5 percig ugy hogy az autonal maradunk, vagy fel le rakodas-szallas.
Várakozni tilos tabla: amikor egy vonal megy kreresztbe a tablan
Megállni tilos = ket vonal megy keresztbe a tablan
Ahol megallni tilos ott varakozni is.
Ahol várakozni tilos ott megallni még szabad.
Ahol varakozni lehet ott megallni is.
remelem jol irom...-
-
Yeti910331
aktív tag
-
VladimirR
nagyúr
most latom csak, hogy irtal a hozzaszolasomra (nem kellett volna)
eloszor is, szeretnem leszogezni, hogy van jogositvanyom, tisztaban vagyok a kresz-szel (abbol, amit leirtal valoszinu, hogy jobban is, mint te), valamint nem csask vezetni, de ugy erzem kozlekedni is tudok
mellesleg aruld mar el nekem, hogy hogy a halalba megy ki onnan a sorban masodik jarmu (balra index-el), ha elsobbsegadasi kotelezettsege van?
fentebb azt is leirtam, hogy miutan ramdudalt, felrehuzodtam, hogy menjen - persze nem ment, mint ahogy nelked is csak a pofad nagy, te sem mentel volna, mert nem tudtal volna
de alattad auto van, alattam meg csak 20 kilo vas - mi a kurva anyamat keresek en az uton, igaz?
a vita es konfliktus pedig leginkabb a hozzad hasonlo, (de mindket oldalon elofordulo) intolerans faszok miatt van -
VladimirR
nagyúr
válasz Yeti910331 #164 üzenetére
Bovebben: [link]
-
Parsifal2
tag
Én az autósok ''pártját'' erősíteném egy kicsit.....
A pesti forgalomban felháborítónak tartom, hogy a biciklis jobbról bejön a kocsim mellé.
Néha csak milimétereken múlik, hogy nem ütöm el. Nem fogják fel, hogy ha bejön a holttérbe, nem látom...
Egyébbként meg a városi forgalomban résztvevő bicikliseket azonosítóra kötelezném, mint sok helyen teszik is. Rengeteget szabálytalankodnak, és veszélyeztetik saját életüket.
Amúgy meg BP alkalmatlan biciklis közlekedésre, kár eröltetni...Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
Parsifal2
tag
válasz VladimirR #169 üzenetére
Rendszámot a bringákra, vagy hasonlót. így legalább tudom ki viszi le a tükrömet
Egyébbként minden bicajosnak azt ajánlom hogy haladjon a sáv közepén, és ne próbáljon meg osztozni rajta. így szabályos és nem fogják elütni sem.Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
VladimirR
nagyúr
válasz Parsifal2 #170 üzenetére
francokat nem (mar elnezest)
munkaba menet egy 4 savoson kozlekedem, a kulso sav szelso 70-80 centije jarhatatlan, igy annyival bentebb megyek - naponta legalabb 1-2 kamion, busz ugy megy el mellettem, hogy majdnem leszorit (foleg ha ezek meg hosszuak is, tul hamar huzzak vissza a jarmuvet jobbra - nem egyszer kellett mar emiatt veszfekeznem)
hiaba tanitjak mar kresz-en is azt, aminek egyertelmunek kellene lennie, hogy egy kerekparosnak lenyegesen bizonytalanabb a nyomvonala (es nem azert, mert ivott, hanem mert akar a masodperc tortresze alatt (pl ha megriasztja a tole 20 centire elhalado jarmu) egyetlen kormanyrantassal akar tobb, mint egy meterrel is beljebb kerulhet az uton) es legalabb 1-1.5 meter oldaltavolsagot kell tartani elozeskor
szoval hiaba szabalyos, attol meg egyreszt semmivel sem kevesbe veszelyes a kerekparosra nezve, masreszt le is dudalnanak
sajnos sokaknak kellene megtanulnia (mindket felk reszerol), hogy hogyan is kell masokkal egyutt kozlekedni -
Parsifal2
tag
válasz VladimirR #171 üzenetére
Hááát.....én leginkább a kerékpár út építésében látom a megoldást. azt kellene eröltetni, de ne a Bartók Béla úthoz hasonlót, mert az életveszélyes.
Igazad van hogy mindkét félnek sok tanulni valója van, de egyelőre a kerékpáros azt tesz amit akar (illetve tud) mert ellenőrizhetetlen, és gyorsan el is inal(már ha tud)
Mindegy, én figyelek a bringásokra, csak ezt a ''jobbról megelőzlek'' játékot hagyják el, mert veszélyes.Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
Yeti910331
aktív tag
válasz Yeti910331 #154 üzenetére
UP!
Semmi olyasmit nem találtam a linkben.Kizárt dolog, mert nem tudom. :)
-
szesa
senior tag
Minap jottem haza a deli pu felol a moszkva fele, van ott a deli elott egy nagy park azok keresztul megy a kerekparut.
3 kerekparos is a fout szelen (a park melett) a patkatol 30cmre kerekezett, az autok rendszeresen dudaltak mert egyreszt lassan mentek masreszt egy auto sem fert el abban a savban a bicajosok mellett
ezek tenyleg eletveszelyes helyzetek foleg a bicajosra nezve, csak eppen maguknak okozzak - megpedig rendszeresen azert hogy gyorsabban erjenek celba-
-
ballington
addikt
hy all
ugye vannak olyan körforgalmak, ahol a kimenő és a bemenő sáv között van egy sziget, a körforgalom körül pedig zebra (kersztül megy a szigeten).
namost mi van akkor, ha megyek kifele a körforgalomból és ott áll a szigeten a gyalogos.
nekem kell elsőbbséget adni, vagy fordítva?Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
darabka
tag
válasz ballington #175 üzenetére
Ha a zebránál áll a gyalogos és jelzi az elindulási szándékát (értsd: elindul), akkor forgalmi helyzettől függetlenül neki van elsőbbsége (már ha nincs tilos jelzése, de ez egy körforgalomban nem jellemző)...
To protect trees means exterminating beavers.
-
szesa
senior tag
ha elindul a gyalogos (ahogy irtak lelep) akkor at kell engedni.
amugy osztrakoknal mar ot tart a gyalogos vs autos helyzet, hogyha a gyalogos kozeledik az atkelohely fele vagy netan annak kozeleben alldogal mar akkor lassitanak sot meg is allanak szinte meg akkor is ha nem akar atmenni ezt tobbszor tapasztaltam-
-
szesa
senior tag
ah rajottem hogy pont az elobb emlitett korforgalmas zebras tipussal talalkoztam az osztrakoknal is ha a gyalogos ott botorkal mar lassul mindn iranybol a forgalom meredt szemekkel nezik vajon merre fog majd menni es jol elore probaljak jelezni hogy at fogjak engedni. en pl vartam egy ilyen helyen hogy jojjenenk a tobbiek de hamar rajottem hogy ez igy nem jo mert minden autos egy pillanatra megallt elottem pedig nem akartam elindulni csak a zebra kozeleben alltam.
-
-
amargo
addikt
A déli pu feletti résznél tekertek vagy a másik oldalt a vár felöli?
Én sem értem miért az úton tekertek, amikor ott jó a járda is.. az meg, hogy nem fértek el a kocsik? Elég nagy rész van a déli pu felőlli résznél, álltalában 1sáv parkoló kocsi sor, 1-1,5 sáv a közlekedőké. Vagy melyikre gondolsz?
Igazából a nagy problémát az is okozza, hoyg a tahó autós (vagy mert máshova nem tud állni) rááll a bicikli útra..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Parsifal2
tag
Egyébbként nálunk nem könnyű udvariasnak lenni sem...
Kedvenc helyzetem, mikor be szeretnék engedni valakit mondjuk egy körforgalomba, vagy kereszteződésbe, vagy bárhová, de nem tudom megtenni, mert a kolléga nem része a forgalomnak. Ott áll egy lehetetlen helyzetben, de nem tud mozdulni, képtelen szemkontaktust kialakítani, mert nézi a tájat, beszélget, stb........ Hát ettől mászom a falra Volt hogy dudálnom kellett : légyszives, nézz már ide és fogadd el a felkinált elsőbbséget
A gyalogosok meg menjenek a fenébe, mikor egyesével, folyamatosan akarnak átmenni a zebrán.Minden annyit ér amennyit adnak érte......
-
ballington
addikt
na jóvan én is erre gondoltam....akkor ezek szerint nem vagyok annyira tudatlan
bár ha most mennék kresz vizsgára, tuti elsöpörnénekAki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
tildy
nagyúr
Most olvasom, hogy
''Autóúton, autópályán senki sem vontathat, tolhat lerobbant járművet, a KRESZ szerint félre kell állni, ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget, és meg kell várni a trélert.''
Azt udom, hogy magána pályán nem lehet vontatást végezni, de nekem mintha az maradt volna meg az emlékeimben, hogy ha lerobban az autó, akkor a legközelebbi kihajtóig a leállósávban el lehet vontatni.. .Rosszul emlékszem ?"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
-
tothbe
addikt
A szabály pontosan úgy szól, hogy leállósávon közlekedni sem motor sem emberi erővel nem szabad. Ott csak félreállhatsz és hivhatsz egy trélert, amire fölteszik a kocsit vagy egy autómentöst, aki esetleg megcsinálja. Vontatni is tilos az autópályán, csak a tréler szállíthat nem működő autót.
De még tolni sem szabad az autót, ott kell hagyni, ahol van és a legközelebbi autópálya telefonig vagy benzinkútig is csak gyalog mehetsz el(Mert autópályán stoppolni is tilos)
[Szerkesztve]By(e) Tothbe
-
joghurt
addikt
Pontosan ezt értettem folyamatos haladás alatt. Defekt esetén a leállósávra való ráhajtás illetve az onnan történő elindulás értelemszerűen engedélyezett. Amúgy ha jól tudom, az autópályán történő gyaloglás tilalma a leállósávra is vonatkozik - szóval segélyhívóhoz vagy benzinkúthoz baktatni csak a füvön szabad.
Izé, höhö. A leállósávra történő kiálláskor a záróvonal átlépésével mi van? (Merthogy az választja el a leállósávot a pályától.)A tej élet, erő, egészség.
-
spirit007
senior tag
KRESZ témában kérdezzétek a szakértőt
[link] -
corman20
újonc
Hello mindenkinek!
Ma történt velem: A városban parkoltam céges autóval, aminek éves parkolási engedélye van. Kint van az ablakban. A parkoló, mint utóbb kiderült mozgássérülteknek volt fenntartva. Megkaptam a mikuláscsomagot. A kérdésem az lenne, hogy jogosan büntettek-e meg. Ha jól tudom akkor a KRESZ szerint az csak egy gesztus a mozgássérültek felé, hogy nem állok a helyükre, de ezért nem büntethetnek meg. Nagyon kíváncsi vagyok a válaszotokra. Sürgős lenne. Köszike. Hello -
tothbe
addikt
válasz spirit007 #191 üzenetére
A büntetés teljesen jogos, mert árki számára kijelölt helyen csak olyan állhat meg, aki megfelel a kijelölésnek.
De amit spirit irt, az baromság, már bocsánat. Mozgássérültként bárhol megállhatok, ahol nem tiltja kifejezetten mások számára fenntartott hellyel tábla (mentöparkoló, taxisdroszt, stb) tehát még megállni tilosban is megállhatok, de akár a városliget közepén a gyepen is, ha bebizonyitom, hogy szabályosan jutottam oda.(Mert megállni ugyan szinte bárhol lehet a kártyával,de behajtásra ez sem jogosit sehová)By(e) Tothbe
-
erdey_a
őstag
Valaki legyen olyan jó és magyarázza el nekem, hogy mi a különbség a várakozni tilos és a megállni és várakozni tilos tábla közt.
Melyiknél mit lehet és mit nem? Aki várakozik, az megáll nem? Melyik az enyhébb? Szóval hogyan van ez? (se jogsim, se semmim, csak érdekel)Vérboci
-
erdey_a
őstag
-
tothbe
addikt
Igen, söt ez a fontosabb. A várakozás során a gépjármü vezetöje az autóban tartozkodik (és a várakozás nem haladhatja meg az 5 percet kiegésziti ezt, ha úton állsz vagy olyan helyen, ami amúgy a forgalom része, tehát az útpadka is, de a járda vagy a parkoló már nem).
Megállni tilos esetén pedig tilos még úgy is állni, hogy bent ül a soför, csak a müszaki hiba vagy a bedugult forgalom jelenthet kivételt, meg persze a megkülönböztetö jelzések.By(e) Tothbe
-
erdey_a
őstag
Na most jól összezavartál.
Van egy olyan tábla, hogy várakozni tilos és van olyan, hogy megállni tilos.
Ha megállni tilos, akkor gondolom soha, semilyen körülmények közt ott nem lehet megállni egy pillanatra sem.
De akkor mit szabad és mit nem a várakozni tilos táblánál?
Ott pedig max 5 percig lehet állni, kocsiban ülve?
[Szerkesztve]Vérboci