Új hozzászólás Aktív témák
-
Varoz
őstag
válasz Mela Kehes #550 üzenetére
Ja, értem már mire gondolsz. Nem, akkor nem kell elsőbséget adnod, csak az úton közlekedőknek.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Varoz
őstag
válasz Mela Kehes #552 üzenetére
Igen.
Ez úgy van, hogy amelyik úton vagy ott nem kell, de bárhová ráhajtasz, ott kell elsőbséget adnod a gyalogosnak stb.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Mela Kehes
addikt
Kerékpárost záróvonalnál meg lehet előzni fokozott figyelemmel?
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
félisten
válasz Mela Kehes #554 üzenetére
Ha tudsz megfelelo oldaltavolsagot tartani ugy, hogy nem erinted a zarovonalat, akkor igen.
-
Mela Kehes
addikt
Hát ez az, hogy nem. Visz egy út fel a hegyre, kanyargós, végig záróvonal. Megy a kerékpáros lassan, csak úgy tudnám megelőzni, hogy rámegyek a záróvonalra, vagy nem tartom meg az oldaltávolságot. Most cammogjak utána 500 méteren keresztül?
Más.
Szabálytalan helyen parkol egy autó a záróvonal mellett. Csak úgy tudom kikerülni, ha fokozott figyelemmel rámegyek a záróvonalra. Ott lehet? Nyilván nem állok ott addig, amíg a kocsi gazdája megjön.
Nem hasonló a két helyzet?"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
félisten
válasz Mela Kehes #556 üzenetére
Akkor nem elozheted meg azon a szakaszon.
Az mas, mert a forgalom nem allhat.
-
Varoz
őstag
válasz Mela Kehes #556 üzenetére
Nem előzheted meg így.
Nem egyforma, mert a biciklis megy, így igaz lassan de tudsz haladni. Ez az így jártál kategória sajnos.
Gyakorlatilag meg úgy is megelőzöd.hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Mela Kehes
addikt
Köszi mindkettőtöknek.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Sethdobaloah
senior tag
azonnali kérdésekről irányítottak át ide
Szóval a problémám: vonatkozhat -e bármilyen esetben is, egy gyalogosra az autósok lámpája.
Konkrét példa: vasúti kereszteződés, autóúton sorompó, + a 2 oldalon 2 lámpa; autóút mellet gyalogút (tábla kinn, bár nincs meg a 2 méter a 2 felület között)
DE: a gyalogúton nincs se sorompó, se külön lámpa, csak egy terelőkorlát.Az én értelmezésemben: mivel a kresz szerint létezik olyan gyalogos vasúti kereszteződés, ami nincs biztosítva, és egyetlen egy példát nem tudok felsorolni ahol vonatkozna a gyalogosokra az úttestre kitett lámpa, ezért átmehetnék annak ellenére, hogy az autósok ott várakoznak a lámpa előtt.
De légyszíves győzzetek meg, hogy nem így van
...csak én vagyok helikopter?
-
Debilon
addikt
válasz Sethdobaloah #560 üzenetére
a tilos jelzés a gyalogosokra is vonatkozik a vasúti átjáróban, teljesen mindegy hogy terelőkorlát van csak
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
localhost
Közösségépítő
válasz Sethdobaloah #562 üzenetére
Ott, ahol pocok már idézte.
[ Szerkesztve ]
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Debilon
addikt
válasz Sethdobaloah #562 üzenetére
én azt nem értem, hogy ez miért nem egyértelmű, miért kell ezt megkérdezni?
vasúti átjáró, piros se autóval, se biciklivel sem gyalog nem megyek át
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Sethdobaloah
senior tag
nem azt vitatom, hogy nem mehet át a gyalogos, ha tilos jelzést kap, hanem azt, hogy az úttestre kitett lámpa rájuk nem vonatkozik.
Eddig sehol nem láttam explicit kijelentve a kreszben, hogy abban a speciális esetben, amikor a közútkezelő nem tesz ki a gyalogoknak is lámpát, az úttesten lévő lámpa vonatkozik a gyalogokra is.
Tényleg csak ennyi a problémám: sehol máshol fel sem merülne, hogy az autókra vonatkozó lámpa a gyalogosokra is érvényes, tehát szerintem joggal várom el, ha van egy kivétel, az legyen megemlítve a kreszben. Vagy az nem is kivétel, és nem vonatkozik a gyalogokra az úttesten lévő lámpa itt sem....csak én vagyok helikopter?
-
Debilon
addikt
válasz Sethdobaloah #565 üzenetére
már beidézték pontosan a szöveget, abban minden benne van.. de menj át nyugodtan ha úgy gondolod
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
localhost
Közösségépítő
válasz Sethdobaloah #565 üzenetére
Nem az autókra vonatkozó lámpa, hanem a vasúti átjáróban levő lámpa. Te arra hivatkozol, nincs kijelentve. Én azt mondom, mindenkire vonatkozik, kivéve... de NINCS feltüntetve kivétel!
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Sethdobaloah
senior tag
8. § (4)16 Ahol a gyalogosforgalom irányítására külön fényjelző készüléket nem helyeztek el, a 9. § (1) bekezdésének a) pontjában említett fényjelző készülék jelzései - értelemszerűen - irányadók a gyalogosokra is.
9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek: ....A 9. §-ban nincs felsorolva a vasúti átjárókat biztosító berendezés. Tehát azt külön kezeli a kresz.
A 19. § foglalkozik a vasúti átjárókkal. Itt (4): A teljes sorompó a vasúti jármű közeledésekor és áthaladásának ideje alatt az utat, illetőleg az úttestet teljes szélességében - piros-fehér színű sorompórúddal lezárja.
Ezen kívül itt sem foglalkozik a kresz a gyalogos forgalommal, hiszen ha a teljes sorompó nem zárja el a gyalogok útját... Így ebben a paragrafusban implicit ki van jelentve, hogy a vasúti átjáró a teljes sorompó szélességében van értelmezve.
A gyalogút ezen kívül van, tehát keresek tovább:
21. § (10)169 Vasúti pályán (vasúti átjárón vagy más kiépített átkelőhelyen) a gyalogos csak akkor haladhat át, ha meggyőződött arról, hogy vasúti jármű nem közeledik. Nem haladhat át a gyalogos, ha a jelzőberendezés a továbbhaladás tilalmát jelzi.Értelemszerű, node pont a 19. § szerint a teljes sorompó ha nem zárja el a gyalog útfelületet, akkor rájuk nem vonatkozhat az ahhoz a sorompóhoz tartozó lámpa.
Persze simán lehet, hogy én értelmezem félre a kreszt. Vagy ez is egy, a rengetek hibából ami benne van. De annyit azért fogadjunk már el, hogy nem egyértelmű a szituáció.
ÉS: természetesen nem támogatom, hogy bárki is átmenjen egy ilyen kereszteződésen, ha piros a lámpa. Én sem teszem. Csak annyiról van szó, hogy a józan észen kívül a kresz nem kényszerít arra hogy így tegyek....csak én vagyok helikopter?
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz Sethdobaloah #568 üzenetére
hátha valakit érdekel. Mivel engem nem győztetek meg, és zavart a bizonytalanság, illetékestől szereztem félhivatalos álláspontot.
A gyalogosra nem vonatkozik az autósok lámpája. Ebben az esetben elég körbenéznie, és legálisan átmehet, akkor is ha lent van a sorompó, és pirosan villog a lámpa. Nem javasolt, de megteheti.
részemről ezzel lezárva
...csak én vagyok helikopter?
-
localhost
Közösségépítő
válasz Sethdobaloah #569 üzenetére
Akkor a félhivatalosnak sem volt igaza! De örülök, hogy végülis mégiscsak téged igazolt!
[ Szerkesztve ]
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
-
localhost
Közösségépítő
válasz Sethdobaloah #571 üzenetére
Az első konkrét jogszabályi hivatkozást tőlem(!) kaptad, csak akkor "elegánsan" átlépted, mert nem azt mondta, amit hallani szerettél volna. Most hogy ismerősöd azt mondta, ami "SZERINTED" az igaz, máris biztos vagy az igazadban.
És ha megengeded nekem, mégsem teszek a rád és a stílusodra minősítéseket.
A tények makacs dolgok!
[ Szerkesztve ]
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz localhost #572 üzenetére
köszöntem a jogszabályt, és ez arra az esetre vonatkozik, HA van lámpa az átkelőben. (ezt mondjuk szerintem tisztáztam az első reakcióim között)
És továbbra is a vita arról szól, hogy van -e.Formál logika szerint nincsen, mert
1: nem közös átjáró, a kresz szerint is külön kezelendő útfelületek (erre is ideéztem jogszabályt)
2: nincsen a gyalogos útfelületén lámpa
3: a gyalogosnak a kreszből kötelezően (és számon kérhetően), csak a rá vonatkozó jogszabályokat kell ismernie, a 19. pont nem azDe mivel a közmegegyezés látványosan az, hogy vonatkozik a gyalogosokra is ez a lámpa, ezért kérdeztem meg többek között titeket is.
Nyilván konstruktív vitára számítottam, amennyiben ennek én lettem volna a kerékkötője elnézést.De:
-ha az ellenérvemet egyszerűen lesöpröd, akkor köszönöm az értékes hozzászólásod, de a továbbiakban ebben a témában nem tudok veled vitatkozni, mert értelmetlen
-ha az ellenérvemet, nem tudod/ vagy akarod megérteni, akkor szintén köszönöm a korábbi hozzáadott tartalmat, de mivel továbbit már nem fogsz tudni produkálni, légyszíves ne is teddHa a stílusom bántó volt elnézést, nem annak szántam, de mivel TE biztosan annak szántad az utolsó hozzászólásod egy részét, ezért erre nem is tudok / akarok a továbbiakban válaszolni.
...csak én vagyok helikopter?
-
localhost
Közösségépítő
válasz Sethdobaloah #573 üzenetére
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Mela Kehes
addikt
Egyirányú úton, ha a jobb szélén egybefüggően parkolnak az autók, akkor a mellettük való elhaladáskor kell folyamatosan irányjeleznem?
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
SOAD19
addikt
Hali!
Nekem is lenne egy kérdésem, aztán lehet lesz még.
Szóval, haladok egy kereszteződés felé, ami nem főútvonal, sima egyenrangú kereszteződésnek tűnik. Mikor közelítek, mi a teendő, hogy eldöntsem, hogy kinek van elsőbbsége, milyen sorrendben haladunk tovább?
Úgy tudom, hogy ahogy közelítek a kereszteződéshez, meg kell néznem mindegyik oldalt, hogy nincs-e kint elsőbbség adás tábla, de mi van, ha úgy van elhelyezve, hogy nehezen látszik, kicsit zavaró lehet, hogy az ember folyamatosan közelít közben meg fordulgat jobbra-balra fürkészve, hogy na itt most van a másiknak elsőbbség adás táblája.Köszi!
Ja, és igen, nem tudok, valami játékot, vagy szimulátor programot, amivel lehetne gyakorolni?
[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz Mela Kehes #577 üzenetére
Csodás, maradok a bicajozásnál, ott van idő sasolni legalább.
Amúgy itt egy jó kis játék, gyakorlásra: [link]
-
SOAD19
addikt
Egy kis off, bocs.
Kuplung használatáról kérnék egy kis útbaigazítást a hozzáértőktől. Kb. hány másodperc altt kell felengedni a kuplungot váltáskor? Kuplung benyom, majd sebességváltás, utána engedem fel (mennyi ideig ), de közben adhatok gázt ugyi, és ha igen, akkor hogy, szinkronban, hasonló mértékben nyomhatom a gázt, mint ahogy engedem fel a kuplungot? Illetve kisebb fékezéseknél gondolom nem kell benyomni a kuplungot, mikor pl. valaki folyamatos haladásnál bejön elém, és minimálisat fékezek, hogy beengedjem. Szóval, nagyobb fékezésnél kell benyomnom a kuplungot, mikor akkora a fékezés, hogy sebesség váltás is szükségessé válik?!
Illetve elindulásnál engedem fel a kuplungot, de ekkor teljesen fel kell engedni a kuplungot, vagy nem muszáj? Azért kérdezem, mert 1-esből elég hamar kell 2-esbe váltani... Vagy úgy kell, hogy engedem fel a kuplungot, míg elindul a kocsi, kis gáz, felengedem teljesen a kuplungot, majd gyorsan visszanyomom, hogy kettesbe váltsak?Bocs, ha nagy hülyeségeket kérdeztem.
Köszi!
Nem tudok véletlen olyan osztott videót, amiben mutatják az utat, ill a lábtechnikát?
[ Szerkesztve ]
-
Mela Kehes
addikt
Nem kérdezel hülyeséget, csak ezt a gyakorlatban megmutatva sokkal egyszerűbb megtanulni. A kuplungot mindig sebességváltáskor kell benyomni, tehát enyhe lassításnál fölösleges.
Elinduláskor nincs időhatár a felengedésnél, a gyakorlat során egyre gyorsabban megy majd. Elindulásnál is fel kell teljesen engedni a kuplungot és a kettesbe váltáskot ismét benyomni."Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
SOAD19
addikt
válasz Mela Kehes #580 üzenetére
Értem, köszi!
Nagyságrendileg mégis mennyi idő, míg a kuplungot teljesen felengedem, 2-3 másodperc? -
SOAD19
addikt
válasz Mela Kehes #582 üzenetére
Jó, hát versenyautónál kicsit komolyabb a váltó is... Esetleg azt, miből lehet tudni, hogy túl gyorsan engedem fel a gázt, a motor hangján, vagy esetleg elkezd finoman berángatni, és ekkor kicsit lassítani a felengedésen? Tudom, majd gyakorlatban rájövök.
-
cigam
félisten
Azért olyan sokat nem kell gondolkodni. Ha nincs téged korlátozó tábla(ami mindíg jól látható), akkor sima jobbkéz-szabály.
Más.
A KRESZ 18. § (1) bek. j) pontja határozza meg a várakozóhely fogalmát:
várakozóhely; az egy gépkocsi várakozására szolgáló helyet jelöli meg;Amikor 1 autóval álnak meg 2 helyet elfoglalva, az szankcionálható?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
rgeorge
addikt
Üdvözlet! Hétvégén belefutottunk egy kérdéses szituációba. Egy utca végén egy Mindkét irányból behajtani tilos volt a jobb oldalon, az utca egy másikhoz T alakban csatlakozik be, ez az utca a T szára. Kérdés, hogy ez esetben mire vonatkozik a tiltás? Az ilyen táblának egy utca elején lenne a helye, jobb oldalt, ha ezt tekintjük, akkor a mi esetünkben a tábla a T felső részének jobb oldalára vonatkozhatna. A KRESZ-ben sehol sem találtam erre vonatkozó eligazítást.
A másik kérdés, hogy a behajtani tilos szakaszon megállni, várakozni, parkolni is tilos, ha ezt tábla nem tiltja?Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
Mela Kehes
addikt
Szerintem a táblát valaki viccből megfordította. Az elején nem volt tábla? Jó lett volna lefényképezni.
A megállást, várakozást és a parkolást nem a behajtani tilos tábla szabályozza, szóval ezeket az nem tiltja. Egyébként sem mehetsz be, akkor meg nem mindegy?
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
SOAD19
addikt
Egy megerősítést kérnék. Az adott képen látható forgalmi szituációban, ha balra akarok továbbhaladni, akkor nem kell indexelnem?! Indexelnem, csak jobbra kell, ha egyenesen, ill. ha jobbra akarok kanyarodni?!
Illetve, ezt a kereszteződést lenne valaki, aki kiemelemezné nekem, hogy adott irányokból nézve, hányadikként mehetek tovább?
Pl. az adott nézetből, ha balra akarok továbbhaladni, akkor csak a szemben jövő autósnak van elsőbbsége, ugye?
Innen nézve, elsőbbsége van az oldalról érkezőknek. És, ha balra akarok kanyarodni, akkor az oldalról érkezőknek elsőbbsége van, valamint a szemben levőnek is, ha egyenesen, vagy kis ívben haladna tovább.
Remélem nem jól elemeztem, ezt a pár szituációt.[ Szerkesztve ]
-
Mela Kehes
addikt
Az elsőnél kell balra irányjelezned, mert a kanyarodó védett utat meg kell erősíteni. Főútvonalnál csak lehet, itt kötelező az irányjelzés.
A másiknál a második képen látszik a stop tábla, gondolom szemben is van egy elsőbbségadás tábla. Akkor az onnan érkezők engedik el a másik úton közlekedőket.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
SOAD19
addikt
válasz Mela Kehes #589 üzenetére
Igen, rémlett, hogy főútnál nem kell indexelni, ha maradok a főúton, és az kanyarodik. De, akkor csak főútnál van ez, értem, köszi!
-
máyköl
veterán
Azért nem büntetnek meg, ha pláza parkolóban véletlenül az egyirányúba mentem, ugye? Vasárnap délután volt, nulla forgalom, nem láttam, csak később, hogy egyirányú.
-
máyköl
veterán
válasz Mela Kehes #592 üzenetére
Kérdés, hogy vasárnap délután ki foglalkozik ott ezzel.
-
SOAD19
addikt
Kis közvélemény-kutatás...
Ki, hogy fékez le nagyobb tempóról? Egy oktató szerint először, csak fékpedál, és csak a fékezés végén kell benyomni a kuplungot. De, pár embernél megfigyeltem, hogy már jóval hamarabb benyomja a kuplungot, az előzőektől eltérően, gyakorlatilag a fékezés megkezdésétől. Az oktató szerint, azért nem jó, ha már egyből kuplung benyomása mellett fékezünk, mert ezáltal a fékút megnő.
Nos?[ Szerkesztve ]
-
SOAD19
addikt
válasz Mela Kehes #596 üzenetére
Köszi! Mit takar az, hogy így tanítod, oktató vagy, bár nem hiszem, látom, hogy korábban Te is kérdezgettél?
[ Szerkesztve ]
-
Mela Kehes
addikt
Igen, másodállásban oktatok. És igen kérdezek, mert akkor tudok én is fejlődni. Vannak nem egyértelmű helyzetek, jobb kikérni más véleményét is. Nem az a fajta oktató vagyok, aki szerint csak az jó amit és ahogy ő csinálja.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
akyyy
senior tag
Nem tudom jó helyre irok e.
adott a következő kereszteződés:
[link]Balrol kikanyarodhat e az illető, ha egyenes felől nem jön már senki, "hátulról" pedig csak 2 autó jön, mindkettő egyenesen hajt tovább. Van ott ilyen gyorsitó sáv szerü sáv.
Új hozzászólás Aktív témák
- nVidia GeForce GTX 1050 / 1050 Ti (GP107)
- Politika
- Ukrajnai háború
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- HThomas: Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- Steam Deck
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...