Új hozzászólás Aktív témák
-
Soulfly842
addikt
Nem, olyan konklúziót vonsz le, amiről nem esett szó a videóban - csak szimplán feltételezd, hogy a rendőr ilyen komoly kalkulusok mentén gondolkodott Hogy helyesen magyarázta vagy sem - arról nem történt itt állásfoglalás Lehet, hogy így volt (de lehet, hogy nem - s pont az e miatti kétely miatt kérdeztek meg egy hozzáértő(bb)et is), de ez esetben foghíjas az anyag, mert erről szó viszont nem esett s arról sem, hogy oldalról kanyarodó autó, vagy az adott úton közlekedő autó volt-e aki ütközött... Innen minden más már csak találgatás. A 'szagértő' is csak az általános KRESZ-t illető szabályokat taglalja, s nem gyakorlati esetet elemez.
Szerk.: De úgy látom a cikkhez kapcsolódva a facebookon is többen erre jutottak, hogy a rendőr sem ismeri a KRESZ-t
Viszont van legalább aki kicsit rálát figyelembe vevendő sorrend:
1. rendőr jelzése 2. lámpa 3. tábla 4. útburkolati jel 5. jobbkéz
Értelemszerűen az előbbiek felülírják a későbbieket.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Soulfly842 #951 üzenetére
-
Soulfly842
addikt
Itt sem a biciklisnek kellene várnia a jobbra kanyarodóval szemben, ha zöld a lámpa
[link] -
félisten
válasz Soulfly842 #951 üzenetére
Igen, a facebookon általában mindig jobban értenek mindenhez, mint a rendőr, a bírók, ügyészek, orvosok. Oda írnak a leképzettebb, legvérprofibb egyének. Főleg azért érdekes a megállapításuk, mert nem ismerjük a körülményeket. Csak azt, amit a rendőr mondott. Abból pedig az következik, hogy a lámpák nem működtek.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
Végignézted a videót? Nem ugyanazt láttuk? Van egy kerékpár az autó alatt, meg egy krétával berajzolt nyom, amiből egyértelmű, hogy az autó a kerékpárost balra kanyarodva ütötte el. Onnan kanyarodott, ahol neki pont ugyanaz az elsőbbség adás kötelező tábla van mint a kerékpárosnak. Később Pető Attila egyértelműen elmondja, hogy mindegy, hogy működik vagy sem a lámpa (az adott telezöldes irányítás mellett) minden esetben az irányváltoztatás nélkül továbbhaladó kerékpárosnak elsőbbsége van a balra kanyarodó autóval szemben.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
PETEE78
senior tag
Hát ez meg hogyan meríti ki az elindulás előtti ellenőrzést?
[link]You are being revived
-
lali81
tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne.
Kispesten megyek, egy normál kis utcában, szemből is jönnek. Jobb kézről viszont lakó-pihenő övezet kezdetét jelző tábla felől jön ki egy autós. Elsőbbsége van -e velem szemben?
Egymás után 2x is van ilyen tábla kb 30 m távolságra, a könyék lakói oda teszik le a kocsijukat. Az első tábla esetén egyszintben van a "kereszteződés' a másiknál ahonnan kihajtanak kb 30-40 cm magasabban van út a lakó-pihenő övezet kezdete táblával. Nem tudom ennek van- jelentősége. -
lali81
tag
ez a helyszín:
-
TazLeacher
nagyúr
Üdv!
Érdekes kérdés:
1. Azt hiszem abban egyet értünk, hogy az első képen a piros autóbak a rajzolt kanyarodású útvonala helyes:
2. A kérdésem az lenne, hogy behúzodhatok-e zöld autóval a felezővonalig, miközben a piros autó kanyarodik, ahogy a 2. képen van, vagy amíg a kanyarodást nem fejezte be, addig nem hajthatok be a kereszteződésbe?
Ha nem, miért nem? Ha igen, miért igen?
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
félisten
válasz TazLeacher #967 üzenetére
Behúzódhatsz, mivel a másik járműnek is a menetirány szerinti jobb oldalon kell maradnia. Tulajdonképpen ha mindketten szabályosan közlekedtek, semmi problémátok nem lehet egymással. Besorolsz szépen, megadod az elsőbbségét, elkanyarodik, majd kanyarodsz te.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
Útkereszteződésben tilos megállni. Szerintem bármilyen okból. Azonkívül a másikat sem ildomos azzal szívatni, hogy nem hagyjuk bekanyarodni. A fordulókör átmérője ugyan járművenként változik, de tetszőlegesen kicsi nem bír lenni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz Lassú Víz #969 üzenetére
Csak hogy értsük a pontos helyzetet. Az az út, amire ráfordulok, az kétirányú. Végre nem jönnek balról, van egy viszonylag nagyobb "luk". Jobbról is beférek a kanyarodó autó után, ezért kigurulok, mert ott a "helyem" mögötte.
Az én VÉLEMÉNYEM, hogy ameddig én kigurulok, az az én sávom, és nagyon nincs ott keresnivalója egy forgalommal szemben közlekedő autónak, kanyarodási ív ide, vagy oda.
A hehyes kanyarodási ív kb. az autósok 90%-ának gondot okoz. Fogalmuk sincsen róla.
Egyébként hogy lenne tilos megállni? Mi van ha kanyarodok és zebra van? Csak nem hajtok be közéjük...
[ Szerkesztve ]
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
félisten
válasz TazLeacher #971 üzenetére
Kresz szerint szabályos amit csinálsz.
Megállásra; forgalmi okból állsz meg ilyenkor, tehát szabályos. Azért állsz meg, mert elsőbbséget adsz.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz TazLeacher #971 üzenetére
Egy két sávos úton, ha kiteszed a lökhárítódat a felezővonalra nem hiszem, hogy a balra forduló jármű vezetőjének őszinte lesz a mosolya. Főleg, ha egy kamion az. Ugyanakkor egy elromlott lámpás kereszteződésben, ahol balról 5, jobbról 3 sávban jönnek, szinte lehetetlen lenne az alárendelt útról kihajtani, ha nem húzódsz be a résekbe. Ebben kénytelen vagyok revidiálni a korábbi álláspontomat.
A forgalmi okot árnyalja a lámpás kereszteződésekre vonatkozó szabály, hogy ha nem tudsz kihajtani a zöld jelzés tartama alatt akkor nem hajthatsz be, és az útburkolati jellel megjelölt különösen veszélyes terület, amin még forgalmi okból sem szabad megállni. De ezek nélkül is ott a józan ész, amikor pl. HÉV vonalak mentén lehet látni, hogy nem lehet elhagyni a kereszteződést, mert a fénysorompó tilosat jelez, és az autók már feltöltötték azt a pár métert ahová ilyenkor menni lehetne, akkor nyilván nem fogod megállítani a keresztirányú forgalmat is, hanem kivárod a túloldalon amíg lesz hová menned.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
TazLeacher
nagyúr
-
félisten
válasz Lassú Víz #973 üzenetére
A forgalmi okot árnyalja a lámpás kereszteződésekre vonatkozó szabály, hogy ha nem tudsz kihajtani a zöld jelzés tartama alatt akkor nem hajthatsz be
Nem árnyalja, mivel semmi közük egymáshoz. Ilyen esetben azért nem hajthatsz be a kereszteződésbe, mert ha nem tudod elhagyni, akkor a piros időtartam alatt ragadnál ott és adott esetben akadályoznád a keresztező forgalom útját.
-
PETEE78
senior tag
You are being revived
-
gyáliSanyi
őstag
Sziasztok!
Lenne egy kresz kérdésem. Vagyis inkább egy ismerősömmel ezzen vitatkozunk.
A képen látható egy 2 sávos autópálya, amibe egy lehajtósáv csatlakozik, ez visz le a pályáról.
A kék autó halad már ebben a szélső 3. lehajtósávban, a piros autó pedig indexel előtte, hogy bemenjen a lehajtósávba.
Kérdés, hogy ilyenkor van-e elsőbbsége a piros autónak a kékkel szemben vagy sem?Az ismerősöm szerint, ha (lakott területen van) akkor nyugodtan bemehet és el kell engedjék a szélső/lehajtó sávba.
Szerintem meg szépen be kell már időben sorolni és a már lehajtást végző autót sem lehet veszélyeztetni azzal, hogy épp a piros autóval az utolsó 5 méteren vág be elé valaki, hogy épp beférjen a lehajtó végénél.Live poor, die ritch.
-
félisten
válasz gyáliSanyi #978 üzenetére
Az ad elsőbbséget, aki sávot vált. (Kresz 29. § (1))
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz gyáliSanyi #978 üzenetére
Laudának igaza van. Ami a napi rutint illeti szerintem is a te álláspontod a helyes magatartás. A veszélyeztetés meg általánosan is tilos: 3.§ (1) c. Az ismerősöd mivel indokolja ezt a gyakorlatát?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
gyáliSanyi
őstag
válasz Lassú Víz #980 üzenetére
Állítólag ő kreszbe olvasott valami ilyet. Azután mondta, hogy jó ledudált egy kamionos egy hasonlóért, mikor vele mentünk.
Na most szép nagybetűkkel kinyomtattam neki ezt a jogszabályt.
Egyébként kicsi faramuci helyzet, mert ha épp később kezd el bemenni, mikor már mások bent vannak akkor kicsit nehézkes lehet a besorolás, meg 100-al azért másabb, nem csak 40-50-el kocognak, mint a városba az autók. Főleg egy 100-200 méteres sávnál.
(Aztán lehet, hogy ő is tudta, csak ezzel álcázta volna a ballépését.)Live poor, die ritch.
-
félisten
válasz gyáliSanyi #981 üzenetére
Amellett, hogy nem tudja a szabályokat, még felbuzdulva a saját tudatlanságán keménykedik is. Jó lenne, ha megtanulná az alapvető kresz-szabályokat, mielőtt meghal valaki.
-
gyáliSanyi
őstag
Igen. Kicsit veszélyes szituáció.
Mert ha épp azt mondja valaki, hogy nem tudja, hogy ilyenkor mi a kresz legalább óvatosabban cselekszik.
De az meg már erős, hogyha a saját ostobasága mellett áll ki valaki, hogy márpedig ez a szabály és ő nem lehet hibás.
De mennyi ilyen ember lehet az utakon?Live poor, die ritch.
-
Winner_hun
félisten
Ilyen van? Azt látom hogy igen, de ez szabályos? 20 vagy 30? Ugyanerre a területre nincs már kint a 30
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
félisten
válasz Winner_hun #984 üzenetére
A magyar kresz szerint ilyen kombináció nem létezik. Legfeljebb 20km/h-val haladhatsz a megjelölt övezetben.
[ Szerkesztve ]
-
Kérdés:
Ma hajnalban külső körgyűrű gyér forgalom egy lassú jármű (traktor füvet vágott az út szélén igen lassan 10-el kb) haladt előttem. Az útszakaszon szembe jövőknek két sávjuk van, nekem meg egy és záróvonal végig. Gondoltam egyet és szabályosan mentem mögötte egy kevés ideig. De láttam hogy feltorlódott vagy 5 autó mögöttem, szembe meg senki nem jött mivel korán volt, a szakasz könnyen belátható volt. Így megelőztem a záróvonalat átlépve, persze mögöttem mindenki követett.
KRESZ nem ír valami ilyesmit hogy ha nagyon lassú/álló járművet záróvonalnál megelőzhetek-e?Illetve kicsivel később elfordított 40-es tábla útépítés amit nyilván nem vettem figyelembe de utána meg még egy ami nem volt elfordítva, szerintem kint hagyták vagy elfejetették elfordítani. Persze ezt sem tartotta be senki.
Kint felejtett táblákkal mi a helyzet?Vintage Story PH szervere újra fut!
-
félisten
válasz MasterDeeJay #986 üzenetére
KRESZ nem ír valami ilyesmit hogy ha nagyon lassú/álló járművet záróvonalnál megelőzhetek-e?
Nem előzheted meg a kresz szerint.
Kint felejtett táblákkal mi a helyzet?
Semmi, be kell tartani.
-
-
félisten
válasz MasterDeeJay #988 üzenetére
Ha pl műszaki hibás jármű áll az úttesten, azt kikerülheted záróvonalon is, de most meg nem mondom hol találod ezt meg.
Hirtelen:
A KRESZ-ben megfogalmazott szabályok között létezik egyfajta fontossági sorrend. Például egy baleset megakadályozása alapvető kötelessége minden közlekedőnek, még azon az áron is, ha ezzel egy vagy több szabályt megsértünk.
Ugyanez a helyzet olyan esetben, amikor a forgalomban valamilyen előre nem kiszámítható, rendkívüli helyzet adódik. Például műszaki hibás, vagy balesetet elszenvedett járművekkel találkozhatunk. Ebben az esetben a közlekedés folyamatosságát esetenként csak úgy lehet biztosítani, hogy közben némely paragrafust megsértünk. Például fel kell hajtanunk a járdára, vagy autópályán csak a leállósávon tudunk haladni.
És ilyen eset, amikor az úttesten záróvonal került felfestésre.Természetesen a szabály rögzíti a záróvonal átléphetetlenségét, amelyet normál közlekedési körülmények között be is kell tartani. De rendkívüli esetekben már áthágható a szabály, enélkül megállna az élet.
Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy ha egy ilyen egyedi esetben a záróvonal átlépésével balesetet okozunk, akkor annak a felelősségét viselnünk kell.
A KRESZ-hez fűzött magyarázatban ez így szerepel:
“A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át, ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személy állítása) mellett.”[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
őstag
Sziasztok!
Az alábbi Google Utcaképen szereplő tábla mit is akar pontosan jelenteni?
Szerintem kapaszkodósáv akar lenni, de az kicsit másabb:
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Lassú Víz
őstag
Arra hasonlít a legjobban, de jobb lenne ha nem az lenne, mert ez az út látszólag alkalmas párhuzamos közlekedésre, de mégsem mert:
36. § (1) [...] Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.Tehát akkor: 25 § (3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni. [...]
Ennek ellenére mégis: 36§ (9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
Tehát ha jól értem, a linkelt szakaszon egy 72-vel haladó jármű teljes nyugalommal szívathatja a "belső" sávban a nálánál gyorsabbakat, mert nincs jobbra tartási kötelezettség, nem kell igénybe vennie a kapaszkodó sávot, balról meg ott a záróvonal. Akkor már legyen inkább szimpla párhuzamos közlekedés.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
HoaryFox
őstag
válasz Lassú Víz #993 üzenetére
A tábla után nem sokkal amúgy is 70-es korlát van ~200 méter erejéig, a VÉDA kapu előtt megszünteti egy kis jobb oldali kereszteződés. Ennek ellenére 10-ből 9 autós 70-el csorog el alatta és csak néznek, hogy én miért előzöm őket belső sávból.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
#21346560
törölt tag
válasz HoaryFox #994 üzenetére
Ne is mondd!
Itt van egy véda kapu (a képen még nincs)
A főút jelző tábla után kicsivel, előtte 300 méterrel egy 60-as tábla, aztán a kereszteződés, utána a főút jelző tábla, ez után a tábla után pár méterrel a kapu.
10 autóból 9 50-nel megy át a kapu alatt, és még pár km-t, mert aztán nem igazán van semmi, ami oldaná, a már feloldott sebesség korlátozást...Rászoktam, hogy a kapunál előzök (szerencsére a záróvonal a mi oldalunkról szaggatott), és néznek mint birka az új kapura... Volt már velem utas, aki megkérdezte (20 éve van jogosítványa), hogy nem félek a büntitől?!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Egy két érdekes kérdés.
Ha a rajzon az A jelű jármű úgy indul el hogy nem használ irányjelzőt, vagy már akkor teszi ki az irányjelzőt és indul el amikor már a B jelű jármű odaér, így a B jelű jármű a legjobb esetben is balra tudja a kormányt elrántani, vagy belemegy az A jelű járműbe.Ha az A jelű jármű töketlenkedése miatt a B jelű jármű elkapja a kormányt, vagy nekimegy az A-nak és a C-nek is, akkor ki a hibás és hogyan alakulnak a dolgok,ki a hibás ? Biztosító hogy, és kinek fizet ?
[kép]Ez kicsit más téma, de a külföldi román, bolgár vagy akár a nyugat európai kamionosok,tréleresek, vagy a sima személyautókat is megbüntetik ha szabálytalankodnak idehaza ? Gondolok itt a gyorshajtásra pl. Akár fix trafira.
Ha egy ilyen külföldi kamion mondjuk meghúzza az autót, vagy kisebb sérülést csinál rá, akkor ott milyen hamar kap az ember a biztosítótól pénzt a kárért ? Ha egyáltalán kap.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab