Aktív témák
-
Manitou
addikt
Üdv ízi rájderek !!
Beírom már én is a konfigom .. akarom mondani bikeom.
-16'' 7005 Aluváz (noname, de úgy tom CHEYEENE) kicsit lezúzott álapotban
-'99-es piros Manitou SX telo 80mm@92mm
-'94-es Deore XT agyak+ Mavic X517+Noolen küllők+Shimano HG70 kazi
+ Sachs PC51 lánc
-'97-es ESP 7.0(SRAM elődje) váltórendszer karbon cuccos+ ipari csapágyas váltógörgő nagyon pöpec kis cucc XT~XTR kategória
-2000-es Deore XT hajtómű+monoblock (bordásteng.)
-GT pedál ( a fullos, nem a gagyibb)
-Magura HS33 hidraulikus fék(hátul) & Dia -Compe fékkar+ DC737 V-Brake(elöl)
-Bike+ DH stucni + Club Rost (DH)Freeride kormány 660mm széles
-Vetta Trishock Magnézium gyereg
-IRC Mythos 2,10-es gumik (piros oldalfallal)
Másik gépem:
-1995-ös 18'' Marin Bolinas Ridge Titán színű Triple -Butted Cro-mo
-1996-os Manitou SX fekete 63mm@70mm
-98-as STX-RC hátsóagy, 98-as LX gold elsőagy, SUN CR-17 gold felnik+DT küllők+ 9-es LX kazi+LX lánc
-9-es XT hátsóváltó + STX -RC elsőváltó+ 9-es LX rapidfire váltókarok
-Sugino Impel 500 h.mű( LX~XT kategória) + LX monoblock
-Dia Compe V-Brake 737
-Shimano 747 SPD pedál
-Ritchey Z-Max 1,95-ös Grey gumik + Ritchey Superlight belsők -
Manitou
addikt
Szerintetek mennyit lehet elkérni ezért a telóért:
Évek óta nem volt használva. nállam kb 2 évet ment 97-99 között
1996-os Manitou Answer Mach SX CC villa
65@70mm út
gyári elasztomer speedspings rugóra cserélve,állítható előfeszítés
állítható olajcsillapítás
1,4-1,5kg
magnézium lábak
Alu váll,és teflonbevonatú alu becsúszószárak
Teljesen szétszedhető, becsúszószárak cserélhetőek
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
Milyen alkatrészed volt STX-RC? .Mostmár kiváncsivá tettél.
Azért ezt te se gondolod komolyan: ''Pentium MMX meg a P4 Extreme Edition elődje volt'' A kerékpáripar nem hasonlítható a rohamosan fejlődő számtech iparhoz.
Ez meg kész röhej:''Szerintem egy Acera, Alivio is jobb az STX-RC-nél (gyorsabb, pontosabb, szebb).'' Az újabb alivio még csak csak, de hogy acera, ami tiszta macera, nem említeném egy napon az STX-RC vel.
-
Manitou
addikt
Nekem meg nagyon pöpecül működik az első váltóm a mai napig(STX-RC). Az LX meg már majdnem széthullik.
Lehet abban az Acera elsőváltóban van valami, mert haver is nagyon csodálkozik rajta hogy a mai napig milyen jól működik neki, le akarta cserélni, de mivel nem volt vele baja ezért maradt.
Nekem Acerából csak hajtóművem volt még 95 vagy 96-ból(szegecselt tányérok, nem egy pillesúly, de csak erre tellett akkor), hajlott mint a rétestészta, persze az előtte lévő full acél h.művemhez képest ég és föld volt így is.
Alivióból csak egy hátsóváltóm volt 96-os, meg egy 97-es 7-es Rapidfire váltókarom,STX-RC-ből meg első+hátsóagy(7-es és 8-as is volt), elsőváltó.(ezekkel nem volt semmi bajom)
Azokban az időkben ez az STX-RC cuccos volt a ''best buy'' ami már versenyzésre is használható volt úgymond.
Havernak van fékkar, meg V fékje(ez speciel nem tetszik, mivel pálcás fékpofa kell bele, és elállítódik állandóan) De a fékkar rendben van szerintem. A rapidfire váltókarok tényleg nem egy szépségdíjjasok.
Persze manapság nyílván a deore elérhetőbb cucc, mint az STX-RC(amit már csak használtan lehet venni) -
Manitou
addikt
válasz
Bikeman #3391 üzenetére
Nekem is HS33-am van igaz csak hátul, már 7 éve megvan, és nekem nincs vele különösebben bajom, csak most egy nagyon retek fékpofa van benne és hidegben nagyon nem fronkón fog(meg kerámiafelnihez való a pofa nekem meg nem az van). Hátránya a szerelhetősége, és a súlya se a legkönnyebb, egy ropi V fékhez képest. Viszont én annak idején amiatt vettem megt V-fék gyenge volt(trialra is kellett) Újkorába akkora isten volt, hogy csak na...
-
Manitou
addikt
válasz
golyani #3476 üzenetére
A nyolcassal nincs is problém, azt ''gyerekjáték'' kiszedni, nekem inkább a tojás kiszedésével van gondom, azzal el lehet szórakozni jódarabig, van amikor előjön a jobb volt mint lett kategória
.Persze egy miliméternél még nem zavaró a dolog, de jópár miliméter esetén már zavaró lehet.
Én akkor jöttem bele igazán a centírozásba mikor anno réges régmagam elkezdtem befűzni egy kereket. A 2-ik 3-ik már egész gyorsan és szépen ment.
-
Manitou
addikt
''sajnos (?) nem ismerem az eljárást
sőt,nem is nagyon tudom elképzelni, mi módon valósítható ez meg,
nomeg mi értelme''
Az az értelme, pl régebben mikor nekem 7-es shimano agyam volt és bejöttek a 8-asok, illetve én 8-as váltókarra váltottam 7-ről, akkor a teljesen jó 7-es kazettával rendeljkező agyamat le kellett cserélnem egy szinte tök ugyanolyan 8-asra, azért mert a 8-as kazi szélesebb a 7-esnél, és nem lehet rárakni a 7-es agyra rendesen. Persze lehet racsnit is cserélni 7-esről 8-asra, de az nem egy olcsó mulatság. Barkácsolással meg megspórolt magának az ember egy kis pénzt. -
Manitou
addikt
válasz
K.Viktor16 #4157 üzenetére
Az Avid anno félisten márka volt, manapság nem tudom hol álla presztizs, de rosszul nem járhatsz vele. Jah SD7-is van ha jól tudom az egy fokkal jobb. az SD-5 -től.
-
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz
golyani #4389 üzenetére
Bővebben: link
Erre a vázra gondoltál ? (mellesleg én is) -
Manitou
addikt
Nem ismerem annak a belsejét. De álltalában ezeket úgy szokták megoldani hogy egy kis zégergyűrűt kell arábbpakolni egy másik vájatba a nyomórúdon.
Szétszedéssel vigyázz, nehogy elkurd, figyeld hogy szetted szét. Lehet szarabbul is fog mozogni szétszedés után.Ráadásul némejik villához spéci szerszám is kell. Nekem pl Extrahosszú imbuszkulcsot kellett gyártanom amivel be tudok nyulni a teló belsejébe a szétszedés megkezdéséhez..Szoval óvatosan a szétszedéssel. A sprét szerintem hanyagold.
Legyen jól bezsírozva belül a teló, és akkor jól kell mozogjon a teló. -
Manitou
addikt
Jah igen rugózáson lehet tuningolni speciális rugóval.
Én annó nagyon régen ilyeneket prószáltam:
- simsonrugó(motorboltban kapható ócsón) vagy más krosszmotor rugó.
- légpuskarugó( ez inkább kisebb súlyuaknak)
- speed springs speciális direkt kerótelókba tervezett tuningrugók többféle színben és testsúlyhoz (elég húzós volt régen az áruk)
- kanga rugó ( speed springs rugó koppintása fele áron ) szerintem ez a legjobb vétel ha lehet még ilyesmit kapni -
Manitou
addikt
Aktív témák
- Újszerű Samsung S24 Ultra 12/512 GB Titánfekete Garancia: 2027.01.25.
- Navon ütés-por-víz álló, masszív, 4G, kártyafüggetlen ,2 sim kártyás készülék, AKCIÓS ÁRON!
- Samsung Galaxy A22 5G 128GB 8GB RAM Dual + kártyafüggetlen, újszerű, hibátlan, gyors, AKCÓS ÁRON!
- Logitech M705 vezeték nélküli egér Foxpost
- Samsung A03 4G 64 GB 4GB RAM kártyafüggetlen + dual sim, hibátlan, 2-hónap gyári garanciával!