-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Olyan embert keresek, akinek van vagy próbálta már valamelyik ultrahangos ékszertisztító gépet.
Olyan érdekelne pontosan, hogy ez csak az ilyen oxidációs "koszt" szedi le a fémekről vagy mindent leszed mindenről? Konkrétan nekem kerékpár lánc lemosásához kellene.
Valamint csak azokkal a folyadékokkal lehet használni, amiket hozzá adnak vagy lehet tiszta (forró) víz is?„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Nekem még nem sikerült tökéletesen leszedni ezzel a módszerrel a ganét. Kívülről igen, de a belső részek (amik a fontosak lennének) meg nem. Ott fog állni benne a fekete kavicsos olaj. Nagyon sokáig kell vakarni hogy kijőjjön, nekem meg már így a sokadik után nincs humorom hozzá. Ez az ultrahangos cucc meg leszedné a koszt belülről is róla mintha új lenne.
És a felesleges köröket elkerülendő, ha ezzel 5 percre le tudom szorítani a takarítást és sokkalta egyszerűbb is mint vakargatni, akkor nem sajnálom rá a pénzt, csak nem tudok a készülékről semmit.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz Szakbarbár #24935 üzenetére
Ha lemosod és közben felveszed kamerával, azt megköszönném.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz Runner_fxr #25055 üzenetére
Mifelénk meg két fajta bicajos csaj található. Akinek vadi új Schwinn-csepel bicaja van és peckesen ül rajta meg azok akiknek mindegy milyen bicaja van, az ülése tutira lejjebb van állítva mint, ahogy az kényelmes lenne és inkább szenvednek és dülöngélnek jobbra-balra, mivel képtelen értelmes erőt belevinni a pedálba, menet közben viszont a térdük a nyakukban, mert képtelenek megkérni valakit, hogy felemelje az ülésüket, bár rendszerint ezt észre sem veszik.
Az az érdekesség, hogy akit én megkérek arra, hogy had állítsam már feljebb az ülését, mert én nem bírom nézni a majomkodását, akkor az a kifogás szokott lenni, hogy de nem ér le a lába (ülésen ülve az a jó nekik, ha telitalppal állnak a földön, esetenként mind a két lábukkal is meg tudják tenni). Na már most, tudjátok a lányok hogy szállnak le a bicajról? Pedálon állva, lassítás közben egyik lábat átrakva a másik mögé majd amikor már annyira lelassulnak, hogy jön az eldőlés, leugranak. Ehhez a technikához minek kell leérjen a talpuk az ülésen ülve???
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Lenne egy nagy problémám!
Vettem nemrég egy vázat és belső bowdenvezetéses a cucc. Na most az a bajom, hogy felül benyomom a bowdent, de az egy istennek sem akar alul kijönni. Érzem, hogy megakad egy ponton (lemértem a becsúszott hosszt, végig megy) és onnan semerre! Mind a kettő oldalon ez a helyzet. Létezik, hogy ez a belső vezető cső nem egy cső hanem a váz belsejében szabadon mehet mindenfelé a bowden??? Ebben az esetben, hogy a sörétbe tudom átvezetni hogy a másik oldalon kijöjjön?„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz ---Lasali--- #59833 üzenetére
Nincs cső? Komolyan? De hogy lehet valamit ilyen elvetemült módon legyártani? Ìgy hasznos, csak 10x nehezebb munka. Fel nem tudom fogni.
Egyèbkènt egy Cube AMS130 össztelós váz. Alsó csőben fut a bowden.
Mi a módszere a mágneses verziónak?„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Egyik havernak keresek gumiköpenyt a bicójára jó ár érték arányban, de inkább értékben. Tudnátok ajánlani valami boltot, akciót, helyet ahol most van jó elérhető, jó áron?
- 26"
- 1,75 szélesség
- 80%-aszfaltra 20% földútra, de lehet csak aszfaltra is ha abból van jóáron)
- Reflex csík, de ha nincs, az se vészAZ olcsóságot itt most 4-5000Ft/pár-ra értem.
MÁS!
Év elején vettem egy CUBE AMS 130 vázat, benne egy FOX Float RP23 rugóstaggal.
Összeszereltem (ez sem volt egyszerű), majd menet közben arra lettem figyelmes, hogy a rugóstag bármennyire is keményítem, nem lesz merev, mindenképpen rugózik, ami aszfalton való tekeréskor roppant zavaró, elnyel sok erőt. Hiába tekerem hármas fokozatra a ProPedalt, az akkor is mozog valamennyit.
Szétszedtem, kitakarítottam, bezsíroztam a szimeringeket (igaz nem a FOX zsírjával, hanem Motorex 5W-ssel), ugyan az a jelenség. Az első és hármas fokozatok közt van minimális keménységi eltérés, de kifejezetten merev, 0 rugózású sosem lesz. Testvéremnek is van egy ilyen rugóstagja, csak az nem pont ez a típus (már meg nem mondom melyik), azt be lehet keményíteni masszívra, ezt nem.Kezdjek aggódni? A probléma a belső mechanikával meg hidralikával lesz vagy a Nitrogénnel?
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy kerékpárszerelőt keresek Békés megyében, akire nyugodt szívvel rá lehet bízni egy Manitou Black Elite 130 villa rendberakását belsőleg. Gyulán lakom, itt van 4 vagy 5 bringabolt, de ezt a szintű technológiát már nem bíznám rájuk.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz samujózsi #139187 üzenetére
Itt Gyulán nincs ilyen szolgáltatás. Mindenre rábólintanak, belekezdenek, aztán rájönnek, hogy nem úgy van az ahogy elképzelték. 2 helyre vittem el az XT olajos fékváltókaros rendszeremet, egyik helyen se lett tökéletes. Sőt az egyik helyen fizetnem se kellett, mert sztem utána még gyengébb lett mint volt (és éreztem az átadáskor, hogy szerették volna közölni, hogy többet ne nagyon menjek oda azzal a biciklivel).
Szóval itt Gyulán a középkategóriás cuccok megszereléséhez van ember, de aföltött az esélytelenek nyugalmával lehet keresgélni inkább máshol.[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Tudnátok mondani olyan boltot, üzletet, szakszervizt, ahol, akikre nyugodtan rábízhatok egy hidraulikus teleszkóp és egy hidraulikus fék átvizsgálását és fullos rendbetételét?
Én Gyulán lakom, de itt berendezkedtek a rugós teleszkópra és bowdenes fékre, egyszerű bicajokra, minden máshoz inkább, ha nem muszáj nem nyúlnak, de tapasztalatom, hogy jobb is, mert a legjobb esetben is ugyan olyan állapotban kapom vissza.Lehet ez megyén belül (Békés), esetleg Szeged, Hmvh, Pest.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van egy CrossCountry bringám, rajta hátul egy 203mm-es tárcsa. Valami úton módon elhajlott kb 1mm-t egy részen, ami azt eredményezi, hogy beleér a pofába és nyikorog ha lassan tolom, meg persze nem is egészséges így.
Lehetséges ezt valahogy visszahajlítani vagy kuka? Lévén hogy kb fél fél mm van mindkét oldalon a pofák meg tárcsa közt, nem lehet egyszerű feladat.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Korábban beszereztem magamnak egy XTR fékszettet, de egy ideje úgy vettem észre, hogy a dugattyúk engedik az olajat, fellevegősödik a rendszer pár hét után. A dugattyúkhoz lehet valahol kapni tömítést vagy dugattyúval együtt tömítést?
Válaszokat köszönöm!
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Eztet a kereket ti ismeritek? Jóféle? Megéri a pénzt? Vagy valami másik típust tudtok ajánlani? Városban rohangálós/helyközi tekerős aszfaltos bicajra kellene.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Volt/van dolga valakinek Sigma órákkal, egészen pontosan Rox 6.0-val? Nekem van egy ilyenem évek óta, de most már végképp felb@.z.Azt műveli, hogy az esetek 90%-ban kiírja indulás után, hogy merül az elem a sebességmérő jeladóban és/vagy a pedálfordulatszámmérőben és/vagy magában az órában. Ha ezeket leokézom, után minden rendben megy rendesen, méri a fordulatokat rendesen, csak vinnyog, hogy merülnek (pedig nem). Nem mindig, de kb 20-ból 17x tutira! Ha cserélek elemet mindenben ez a jelenség akkor is megvan. Mi lehet az oka?
Másik idegörlő f@..sága, ami ennél is bosszantóbb, hogy van, hogy nem is veszi a jeleket és minden egység 0-val villog. Ez van hogy így is marad vagy random egyszer csak magához tér. Most nemrég az is előfordult, hogy elindultam, majd menet közben minden mutató visszaesett 0-ra. Háttérvilágítást be nem lehet kapcsolni, mert azt írja, merül az elem, ami 3 napja lett beletéve vadonat új, szóval itt magával az agyával lehet baj.
Találkoztatok már ezzel a jelenséggel???
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Sziasztok!
Lenne kettő darab nagyon gáz problémám. Jelenleg itt próbálkoznék meg az ügyre megoldást keresésével. Gondolom vagytok elegen ügyesek, okosak, tájékozottak és legfőképpen jártasak az adott témákban, egyfajta tálentumok.
A mélyen benyalás után következzenek a problémáim.
1.: Van egy Manitou Black Elite 130 teleszkópom úgy idestova 4 éve. Akitől vettem küldött E-mailben egy kisebb leírást is a karbantartásáról, hogy mit hogyan, ha szükség lesz rá. Elő próbáltam keresni idő után, de sajna a levél elveszett. Lényeg, hogy a levegős része folyamatosan elengedi az összes levegőt 24 órán belül, az olaj csillapítás LOCK-ja, meg beengedi a szárat minden egyes fékezésnél és utána a beesett szint lesz az alap megtartási magasság, nem megy vissza az eredeti pozíciójára sehogy.
Egy ismerősöm kicserélte a szimeringeket nagyon megegyező darabokra ("sajnos" nem gyáriakra, de megegyező méretűekre) már 2x is, de ugyan az a jelenség.
- Van itt valaki leginkább békés megyéből, aki keni vágja a maltertémát és meg tudná nekem csinálni a teleszkópot? Vagy esetleg neten keresztül segíteni ebben?2.: Fékem a kétkerekűmön egy Shimano Deore XT ST-M775 Dual Control szett. Az ebben lévő BR-M775 tárcsafék picikét engedi az olajat és fel is levegősödik időnként. Ami főként azért gáz, mert ha jön egy kis eső, az kimossa azt a pici olajat a dugattyúról, az rámegy a pofára, ami fogni nem fog, de visít mint a ku..@anyja és innen kuka is az egész. Mellette a sokkal kisebb gond, hogy a fékkarokban lévő tömítések és karmantyúk is cserések elmondása szerint, mert nem így kellene mozognajak (lassú húzásra nagyon be lehet húzni a karokat, ha hirtelen húzom, akkor kissebb út alatt tapadási pontot érek el vele). Ismerősöm azt mondja, nem lehet ehhez a cucchoz felújító szettet kapni sehol a világon.
- Kérdésem, hogy esetleg valaki fel tudná reparálni a teljes rendszert vagy felújítót szettet tudtok hozzá valahonnan, mindegy mennyiért??? Nézegettem már, hogy veszek újat, de szeretem, ha valamit meg lehet javítani, nem kukázni.Segítő válaszokat előre is nagyon köszönöm!
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz f4lcon #274406 üzenetére
A DoktorBike-ról csak annyit (ami nem feltétlenül a teljes bagázst jellemzi, csak azt az egy seggfejet, akihez én mentem), hogy bevittem a bicajomat, mondtam, a problémáimat, srác ránézett undorral, majd megjegyezte, hogy 'dehát ez egy épített bicaj!' (CUBE AMS 130 Pro alapok, XTR kerekek, XT hajtás)' Mondom igen, és? Ez a baj, ezt kellene megcsinálni!!! Hagyjam ott. 3 óra múlva mehettem érte, konkrétan semmit, de SEMMIT nem csináltak vele, majd itthon derült ki, hogy minden ugyan olyan szar mint előtte, de legalább 5000Ft-al rövidebb lettem (bár gondoltam, hogy ez nem fedi a teljes szervizet). Szóval most vagy az adott faszfejnek nem fűlött a foga a munkához vagy a teljes DoktorBike csak csillivili, egyedi, extrém és/vagy mainstream dolgokat javítanak, amihez a sarki fűszeresnél is van alkatrész vagy ha munka is van vele, de marketingnek jó a facebook falukra, hogy ők az adott presztizs darabot javították! Márpedig nézegettem a fb falukat és ha ilyen 1993-4-5-ös kiadású teleszkópokat is a halálból képesek visszahozni, akkor egy Manitou ami full rendben van, csak tömítései öregedtek el, nehogy már kifogjon rajtuk!
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
válasz Fall-N #274441 üzenetére
Ez annyira ku..agáz, hogy itt egy amúgy nagyon jó fék, csak ki kell dobni a kukába azért mert nincs hozzá pár apró karmantyú! Ez köpedelem így! Még ha egy utolsó noname szart vettem volna, de így, hogy ráadásul márka és annak is majdnem a plafonja és szarnak a szervízre, szinte hihetetlen.
Most megint vennék 50e+Ft-ért egy új fékszettet, aztán 5 év után megint vegyek újat, mert könnyebb mint megszerelni!
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
-
wolfman
veterán
válasz f4lcon #274469 üzenetére
Ezeket a Manitou villám szervizére mondtam. És azzal kapcsolatban is azért, mert amúgy ha végignézel a munkásságukon, nem ritka a szarrá rozsdásodott, széthajtott, összevert villák újjáélesztése náluk. Úgy tűnt nekem csodákat művelnek a munkapadon, majd ordított a csókáról a flegmaság, mikor meglátta a bicajomat, hogy ez 'épített bicaj' aztán meg se csinált rajta semmit. De mondom, ez egy ember volt a sokból. Számomra szar helyzet, hogy Csepelen vannak lent a f@..omban, ahova el kellene vinni a villát. Járok néha Pestre, de Csepelre kb sosem.
Gyulán van egy fószer, aki régebben versenyzett, komolyban tolta a bringázást. Ő mondta, hogy minden ilyen dolgot úgy kell, hogy valami úton módon megtanulod te magad megszerelni, beszerezni az alapanyagokat, mert aki érten is hozzá, annyi szopással jár, hogy nem éri meg másnak nekikezdeni, ahogy ő sem vállalta, bár valszeg meg tudná csinálni soook sok idő után.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
Új hozzászólás Aktív témák
- Autóhifi
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen légkondit a lakásba?
- Trollok komolyan
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Építő/felújító topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...