-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gulupeti
senior tag
A kulacstartók felfogatása szabvány? A lyukak távolsága, illetve a hozzávaló csavar mérete?
Mérőszalaggal mérve kb. 5 mm-es a lyuk átmérője.Olvastam itt, hogy a Custom Race Elite vagy Elite Plus tartó ajánlott, igazából tetszik is, Alzánál elég jó áron van most. Literes palackot szeretnék belerakni, ez jó lehet bele? Vagy inkább 750 milishez van ez a tartó? Átmérő elvileg jó.
-
gulupeti
senior tag
válasz Hasaggymeg #211649 üzenetére
-
gulupeti
senior tag
válasz zsocy #211654 üzenetére
Köszi! És a kulacstartó infót is.
Macskaszemeket szívesen levenném, de kötelező.. ráadásul tudomásom szerint fehér színű sem lehet, reflexcsík nincs a gumin. Mi más megoldás van még erre, hogy Pro legyen + szabályos is?#211661Hasaggymeg
Jó tudni, hogy így kínlódik, lassan elszégyellem magam, hogy mennyire nem vagyok képben. Leginkább csak használtam az előző bringámat is, ha valami gond volt, akkor szerelő.A hátsó gumi forgás iránnyal ellentétesen van felrakva, ezt jeleztem is a szerelőnek, ahogy nála volt a bicikli átnézésen, de csak elfelejtette megfordítani. Van ennek jelentősége egy ilyen slick gumin, mint a Gatorskin? Külföldi fórumokat böngészve vki azt írta, hogy ezen a gumin nem is minden esetben van forgásirány feltüntetve.
-
gulupeti
senior tag
Vettem egy Abus Macator sisakot a Muzikertől. Épp akciós volt pár napja. Velvet blacknek írják, így abban a hitben rendeltem meg, hogy matt, ami megy a bringa színéhez is. Matt, fekete logóval. Ma megjött a sisak, a dobozán szintén velvet black van írva, de a logó az fehér, mint a gyártó oldalán is szerepel, ahol egyébként "velvet black shiny"-nak írják, a sisak pedig fényes...
Körbenéztem a neten, hol fényesnek, hol mattnak tűnik, hol fehér logóval, hol feketével.
Van helye a reklamációnak? Vagy ne is foglalkozzak vele? Vagy esetleg más modellévből származik a kép itt-ott és ezért különböző?[ Szerkesztve ]
-
gulupeti
senior tag
válasz Hasaggymeg #212164 üzenetére
Megreklamáltam, szerintem a webshopban rossz a kép.
Összehasonlítva nem is teljesen ugyanúgy néz ki a két sisak. Lehet tényleg különböző modellévről van szó... A Muzikeres termékkód alapján Shiny verzió van már csak a gyártó oldalán is.
Itt például írják is, hogy matt, a termékkód itt is ugyanaz, ki érti ezt..
-
gulupeti
senior tag
Ilyen pedált meg szabad venni Aliról? Vagy felejtsem el? A magyarországi kínálat jelentősen drágább. Fitness biciklire szeretném rakni egyébként.
-
gulupeti
senior tag
válasz balintbaba #213838 üzenetére
Telefontartóm egyébként nekem is van tőlük, azzal elégedett vagyok. Remélem akkor ezzel sem lesz másképp, köszi.
-
gulupeti
senior tag
Northwave-ből, akkor a 43-ast vegyem? Ennek a talphossza elvileg 27,8 cm.
A lábam szűk 27 cm, utcai cipőim talpbetétei 28 cm hosszúak. Túlnyomórészt azt olvastam itt és a neten is, hogy ezzel a gyártóval nincsenek méret problémák, de azért ellenvéleményt is találni.
44-es méretet, ami 28,5 cm majdnem nagynak tartom... Ti melyiket vennétek?Erről az oldalról 30-áig ingyen szállítanak és még egy 5 eurós kupont is kaptam a regisztrációhoz, 26k ezért a cipőért mindennel együtt igen jónak mondható, látva a hazai árakat.
-
gulupeti
senior tag
Sziasztok,
Az normális, hogy a fékkarfedél így szétesik a semmitől?
Komolyan mondom ez az M395 tárcsafék egyelőre nekem totál szívás.. a biciklivel elégedett vagyok, de a fék az gyenge láncszem. Elvileg új betétekkel vettem a biciklit, nem volt valami jó, kicsi volt a fékhatás és nyikorgott, mint a barom, kb. 2 hónap után új fékbetét, megint nyikorgás, pár hete gyári Shimano fékbetéteket kapott, valamint új tárcsát is, újra ugyanez, az elején jó, mondjuk 2 hétig, aztán folyamatosan gyengül, nyikorgós lesz a fékút végén, most meg ez az anomália, ahh. -
gulupeti
senior tag
válasz Gaben92 #227156 üzenetére
Ezt mondta a szerelő is, hogy nem ment a tárcsára valami tisztítószer, vagy valami? De semmi ilyen nem történt tudomásom szerint. Kövesúton használom, por mehet rá a levegőből, más nem, szerintem rendeltetésszerűen van használva. Milyen féktisztítót használjak, mint az autókhoz is van? Vagy ez jó lehet?
Azt sem tudom, hogy most mi tévő legyek, mert ez a fedél kb. beszerezhetetlen, de már nagyon BL-M396/395 féket sem lehet venni. -
gulupeti
senior tag
válasz Gaben92 #227161 üzenetére
Köszönöm a segítséget, akkor egy ilyen féktisztítót rendelek. Szerelésben sajnos nem vagyok otthon, de erősen gondolkodom, hogy nem ártana megtanulni, mivel a lakóhelyemen szerelő sincs, így minden egyes probléma alkalmával a biciklit begyötörni egy sedanba, nos, nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé.
Fékből esetleg van valami javaslatod? Új fékkarokat kellene csak, hogy vegyek vagy kompletten két db hidraulikus szettet? a Shimano SMRT26 tárcsák pedig maradhatnak? -
gulupeti
senior tag
válasz sebgutkopf #227180 üzenetére
Mindkettő fék csinálja. Ezt kérdeztem én is a szerelőtől, hogy nem lehet az, hogy magából a fékből szivárog az olaj? Azt mondta, hogy abból nem tud.., illetve amikor betétet cserélt, nem látott erre utaló jelet. A tárcsa az előző 2 betétcsere alkalmával ahol fogja a betét, ilyen fekete foltos volt és szerintem már megint az, full felesleges volt tárcsát is cserélni múltkor.
Év eleje óta használom ezt a biciklit, de abban biztos vagyok, hogy az előző években használt trekkingem patkófékje az keresztbe hosszába megeszi ezt az M395-öt, legalábbis a jelenlegi formájában biztosan. Mondjuk nyilvánvalóan azért nem működik jól, mert rossz. -
gulupeti
senior tag
válasz Fall-N #227188 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, igazából nem tudom továbbra sem, hogy merre induljak. A hátsó fékhez tartozó fékkar szétment, ez biztos. Most vagy veszek két fékkart vagy az eddigi rossz működés alapján tényleg inkább el kellene ezt engedni és 2 új féket beszerezni. Jó lenne minél gyorsabban döntésre jutnom, mert az idei szezonból így is ki kellett hagynom 2 hónapot kulcscsonttörés miatt.
Nem esett róla szó, de bízom benne, hogy aki kerékpár javítással foglalkozik az képben van ezzel. Levegő miatt is nyikoroghat?
-
gulupeti
senior tag
válasz Gaben92 #227199 üzenetére
Köszi az ajánlásokat!
Fitness kerékpárra kerülne ez a fék, de gondolom ez mindegy. Ezen kívül kell még valamire figyelni, vagy szükség van még ezen kívül valamire, ha szervizben csináltatom? A féknyereg felfogatása szabvány? Ha a fékcső marad (elvileg ugyanaz van mindkét fékhez SM-BH59-JK-SS), akkor vehetem külön is ezeket a dolgokat, a 2 féknyerget + 2 fékkart, ebike-on van is raktáron és így valamivel olcsóbb:
[ Szerkesztve ]
-
gulupeti
senior tag
Köszi! MT401 sajnos nincs raktáron, csak ezüst jobbos. Végignéztem csomó webshop kínálatát és kb. mindenhol ezt látom, hol az egyik hol a másik oldal hiányzik, bizonytalan beérkezés, tartósan nem elérhető, meg ilyesmik. Sok terméknél így van.
#227220sebgutkopf
Pedig ezt mondta, hogy nem folyhat, a tárcsa cserét pedig ő javasolta, felhívott, hogy nem boldogul a fékkel, hiába rakott új, gyári Shimano betétet, akkor is nyikorog, próbáljuk meg a tárcsa cseréjét, mert ha egyszer beszennyeződött, nem minden esetben lehet normálisan letakarítani. Így beszereztem a tárcsákat, talán a BikeLife-ról, mert nagykerben akkor nem volt elérhető. Fékkart muszáj cserélnem, mert a mostaninak szétment a fedele valami oknál fogva. Most lehet hülyeséget fogok megint kérdezni, de érdemes készre szerelt, légtelenített szettet vennem, ha a kábel a vázban fut és eleve szét kell szedni a felszereléshez?[ Szerkesztve ]
-
gulupeti
senior tag
válasz andrisbandi #227223 üzenetére
Köszi, én ezt bizony nem találtam meg! Szettben is kapható valamint külön csak a nyereg is és az ár is kedvezőbb!
-
gulupeti
senior tag
Tegnap megérkeztek a fitness kerékpáromhoz a netről rendelt alkatrészek. BL-MT401-es fékkarok, BR-MT500-as féknyergek, fékcső, stb. M395-ös féket fogják váltani. Többen javasoltátok, hogy a korábbi megoldatlan fék nyűgjeim és a felesleges féktárcsa csere miatt inkább keressek másik szerelőt, amit végül meg is fogadtam, ma reggel leadtam a bicót egy nemrég nyílt műhelyben.
Azonban a reggeli, szerelővel folytatott eszmecsere nem aranyozta be a napomat. Azzal indult, hogy azt mondta, hogy ezek a fékkarok nem is jók ehhez a féknyereghez, pedig Gaben92 fórumtárs segítségével alaposan körbejártuk a témát, tudvalévő, hogy ezzel hiba nem lehet. Miért nem szettben vettem a féket? Úgy olcsóbb lett volna, de ugye ilyen kiépítésben nem is lehet megvenni. Az is elhangzott részéről, hogy a légtelenítés annyira nem egyszerű! A féktisztító pedig nettó marketing bullshit. A roppantógyűrű kötelező cseréjét már nem is említem, azt csak akkor kell, ha folyik, egyébként maradhat a régi!
Szóval most van bennem egy kis para, hogy össze lesz taknyolva a gép, bár lehet ráérek csak utólag idegeskedni... -
gulupeti
senior tag
válasz sebgutkopf #227550 üzenetére
Nem szabadna, hogy gond legyen másik fékkarral sem, ugyanazt a BH59-es csövet használják. Ezt itt a topikban, a neten, valamint a 2Wheelsnél is megerősítették. Megvettem hozzá mindent ami kell, új fékcsövet is, bár azt csak hátra, illetve roppantógyűrűket, ezért is lepődtem meg reggel a "nem biztos, hogy kell új" infón. És természetesen szeretném ha új kerülne a csövekbe, máskülönben feleslegesen költöttem.
-
gulupeti
senior tag
válasz flash- #227560 üzenetére
Bár én csak egy fitness biciklivel tolom nem outival, eddig kétszer sikerült 30 feletti tempót mennem, annyira mondjuk már nem is vagyok fiatal. 30-as átlaghoz b@sszus már taposni kell rendesen.
Ehhez az átlagtempóhoz, 150-155-ös átlagpulzus tartozott (ez akkor sok?), a teteje pedig ilyen 171-172 volt. 25-26 km-en tudtam ezt megvalósítani.
Hosszabb távon, mondjuk 90 km-en 133 volt az átlagpulzus, max. 166. -
gulupeti
senior tag
válasz flash- #227573 üzenetére
Heti 4 alkalommal megyek, jó lenne többet, de nincs rá idő. Kb. 25 km az alap, ettől kevesebbet soha, néha valamivel többet 35-40 km környékét, havonta 1-2x van ezektől hosszabb. 3 év trekkingezés volt a fitness előtt, fejlődést mindenképpen tapasztaltam magamon, ilyen 145-150-es pulzus környékén már egyáltalán nincs az, hogy nem kapok levegőt, sőt, egész normálisan lélegzem. Most visszanéztem jó néhány korábbi kerékpározást, 28,5-ös átlagokhoz ilyen 143-144 környéke az áltagpulzus, szóval a 30-as átlaghoz a 150-155 kb. normális a részemről, úgy gondolom.
-
gulupeti
senior tag
RD-4700 Tiagra hátsó váltóhoz kellene vennem új váltógörgőket. Van ezek között különbség méretben? 11 fogasra van szükségem, kb. ugyanúgy néz ki mind. Valamelyikhez oda van írva, hogy Tiagra, valamelyik azt írja 8-9-10 sebességes váltóhoz, valahol csak 9-10, nem egyértelmű a dolog, a muzikernél lévő listában pl. pont nincs benne a 4700.
Az egyik, a másik, itt is kapható, csapágyas verzió. Mindegy melyiket veszem? -
gulupeti
senior tag
válasz Hasaggymeg #228249 üzenetére
Elég rendesen nem vagyok képben, de szerencsére itt mindig tanulok valami újat, köszi.
KMC láncom van, utánanézve valóban ők is alkalmazzák ezt, akkor ezért olyan, amilyen. -
gulupeti
senior tag
Erről a bicikliről mi a véleményetek? Nem magamnak néztem, unokabátyám (162 cm magas) szeretne valami hasonlót, tőlem kért tanácsot, de ezen a vonalon meg főleg nem vagyok képben.
Van hozzá link is, de lehet nem jó, nincs facebookom már 2 éve, be sem akart tölteni, jelentkezzek vagy be vagy mi...
-
gulupeti
senior tag
Ez a hajtómű mennyire van még vállalható állapotban? Csak a nagy lánckereket szoktam használni, a kicsi igazából lényegtelen.
Hátsó sort és láncot mindenképpen cserélnem kell, jó lenne, ha ezt nem kellene még.
11-34 van hátul, de gondolkodtam, hogy 11-32-t vagy esetleg 11-25-öt kellene rakni helyette, a környéken elég sík a terep (gyakorlatilag emelkedő sincs, inkább így a helyes ), most is csak kb. 6-9-ig használom a sebességeket. -
gulupeti
senior tag
válasz Hasaggymeg #228641 üzenetére
Szuper, ennek örülök, köszönöm!
Más:
Mivel a Shimano CS-HG500 hátsó sor nem igazán elérhető 11-32-ben, helyette melyik gyártó termékét érdemes választani? Microshift, Sram, Sunrace vagy amelyiket épp meg lehet venni ? Eléggé hiányosak ezek a termékek mindenhol. Minőségben melyik az ajánlott?Illetve lenne még kérdésem, Tiagra RD-4700 GS váltóm van, a 11-25-ös sort ez nem is tudja kezelni (2x10-es rendszerben) , ha helytállóak ezek az infók:
Teljes tárhely:
SS 33T
GS 41T
Max. elülső különbség:
SS 16T
GS 16T (2x10) / 20T (3x10)
Max. fogak nagy lánckerék:
SS 28T
GS 34T (2x10) / 32T (3x10)
Min. fogak nagy lánckerék:
SS 25T
GS 28T (2x10) / 25T (3x10)
Max. fogak kis lánckerék:
SS 14T
GS 12T
Min. fogak kis lánckerék: 11TEgy hátsó sor esetében a fogak kiosztása lehet eltérő a gyáritól? Csak a két szélső fogszámra kell figyelni?
-
gulupeti
senior tag
válasz Hasaggymeg #228659 üzenetére
A hátsó legnagyobb fogaskerék minimális fogszáma a 28 a GS esetében, tehát kevesebb fogú nem lehet a felső vagy nem? Jelenleg 34 van.
Közben találtam egy ilyet készleten Shimano 105 CS-5700 Cassette 10-speed Van ennek bármi akadálya, hogy ezt párosítsam a Tiagra váltóhoz? Kicsit drágább, viszont vagy 150 grammal könnyebb. Shimano oldalán egyáltalán nem lelem ezt a sort.
llyen távtartó kellhet hozzá? Nem tudom, hogy most van-e a 11-34 alatt, semmi infóm nincs a hátsó agyról. -
gulupeti
senior tag
Értem, köszönöm.
Fogak számában inkább lefelé szeretnék menni, tehát inkább 11-32 v. 11-28.
Egy másik oldalon is megtaláltam ezt a CS-5700-as sort, ahol fel is van sorolva az RD-4700-as Tiagra váltó. Viszont a 11-28-as változatához csak néhány fajta. A Shimano oldalán pedig kb. semmi info erről.Most, hogy jót mosolyogtatok rajtam. Akkor mi a megoldás? Szedjem szét első körben?
-
gulupeti
senior tag
válasz Ringman #228670 üzenetére
Közben csak sikerült kitúrnom a netről.
A Tiagra és a 105-ös hátsó sor halmazainak van metszéspontja.
Korábban azt olvastam itt, hogy Tiagra nagyjából semmivel sem kompatibilis.. Vagy felfelé igen?
Mindenesetre elgondolkodtató ez a Microshift is, kb. 6-7k-val olcsóbb és a súlya meglepően jónak tűnik. Nálad jól bírja, hány km van már benne?A szerszámokat már nézegetem: Nyomatékkulcs, láncos kulcs, leszedő fej, meg még egy láncbontó eszköz is kell.
-
gulupeti
senior tag
válasz -=RelakS=- #228690 üzenetére
Királydinnye az itt is van, ma is láttam, de azt igazából máshol nem is, csak és kizárólag kerékpárút mellett, mintha teljes mértékben a gumik kiszúrására specializálódott növény lenne.
-
gulupeti
senior tag
Visszatérve a tegnapi 10-es hátsó sor vásárlásra. Ha nem tudom, hogy milyen a hátsó agy a bicikliben, de most is 10-es sor van rajta, akkor ha ez egy 8-9 vagy 10 sebességes freehub, akkor a sorhoz adott 1 mm-es távtartó elég? Vagy ha 10 sebességes, akkor nem kell hozzá semmi? Netán most is fel lehet rakva valamiféle távtartó, amit sor csere esetén szintén illik cserélni? Ha pedig esetleg 11 sebességes, akkor kell hozzá a 1,85 mm széles spacer? Más lehetőség nincs? Csak, hogy ne akkor derüljön ki, amikor már csinálnám.
Ezt írják a CS-5700-as sornál:
"Használhatja a CS-5700 kazettát 8-/9-/10-sebességes Road/MTB freehub-okon a mellékelt távtartógyűrűvel, vagy 11-sebességes Road freehub-okon is, további 1,85 mm-es távtartóval." -
gulupeti
senior tag
-
gulupeti
senior tag
Az utolsó két bringázás alkalmával néhányszor valamiféle nyiszogást hallottam a fitness bicóm első kereke felől, legfőképpen akkor, amikor 8.-ból felváltottam 9.-be és abban haladtam , vagy akkor nem is az első kerék felől hallom? Pedig úgy tűnt... Mit kellene, hogy ellenőrizzek rajta? Kereket megmozgattam, nem lötyög, nem kotyog, szépen forog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Fotók, videók mobillal
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Futás, futópályák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Milyen egeret válasszak?
- iPad topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs