Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hoorus #40890 üzenetére

    Nekem az a véleményem, hogy kell egy kis időt hagyni a csapágynak mire bejáratódik. Konkrétan pedáloknál tapasztaltam azt, hogy kicsit szorult új korában, majd gyönyörűen forgott amikor bele került pár száz km. Az is lehet, a tömítések még feszesek és ez fogja vissza.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hoorus #40890 üzenetére

    Alapvetően nehezebben forognak az integrált tengelyes hajtások mint a monoblokkos. Az már más kérdés hogy a kisebb tömegéből adódó kisebb tehetetlenség miatt sem pörög ki a világból a hajtókar.
    A monoblokkban kisebb csapágy van, ezekben nagyobb, nagyobb, így a tömítések súrlódása is nagyobb. Márpedig itt kör kerületről van szó, aminél ugye ismeretes a PI szám, tehát a súrlódás az jóval nagyobb kis mértékű tömítés kerület növekedésnél is.
    Ha kicsit kipörög belőle a zsír, bekopik a tömítés, beigazodnak a pontatlanságok, akkor csökkenni fog az ellenállás.
    Egy hibát lehet elkövetni ezeknél az torque rendszerkenél, hogyha túl széles volt a középcsapágy ház, nem volt méreten, akkor a csapágy előfeszítése megnőhet, és megszorulhat.

    Itt van egy kerámia golyós csapágyazású ugyan ilyen rendszer, valószínűleg a tömítés sem kontakt benne hogy könnyebben forogjon, és a zsír is lehet lágyabb. [link] Ez azért forog úgy mint egy monoblokk. Nekem is van shimano hollowtech rendszerem kerámia golyós csapággyal, az is pörög mint a rettenet, míg a gyári csapágyból az XTR -t se lehet körbe pörgetni lendületből egyszer sem.
    De a kerámiásnál a tömítés is hanyagabb.. és lágyra kikevert zsírral raktam össze.
    Egy példa kedviért, ha az XTR -t szétszedném, kiszedném belőle a tömítéseket, kimosnám belőle a zsírt, raknék a helyére olajat, vagy akár maradhat szárazan is, és megpörgetnéd, lehet pörögne vagy 40 fordulatot.

    De azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy terhelés alatt mekkora a csapágy súrlódása, valószínűleg akkor nincs akkora különbség. Pl egy nagy és kevés golyós monoblokk terhelés alatt nagyobb ellenállása kell legyen, mint egy kis golyós, nagyobb átmérős csapágynak.

    Nem kell ezt túldramatizálni. Hasonlítsd össze a többi hasonlóval, ha nem szorul nagyon, akkor nincs baja.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák