Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz SteveAd #277856 üzenetére

    Nem azt írtam, hogy olyan rettenetes dolog, de ismerjük el, hogy fejlődik a technika és az egyik előnye a merevség mellett, hogy tényleg ugyanoda kerül vissza a kerék. Nyilván nem nagy dolog a féktestet újra pozícionálni (semeddig sem tart, első keréknél sokszor nem is kell újra állítanom), de ha el lehet kerülni akkor miért ne? Persze emiatt nem cserélek én sem semmit, maradok egylőre a QR-nél. Egy bizonyos szint fölött meg már szerencsére amúgy is átütősek az új a biciklik.

    Biztos, hogy a megmunkálás minősége miatt van, más értelme nincs. Golyós csapágy él a velejáró tényező, hogy be kell állítani a csészéket, zárt csapágynál ha pontosak a méretek, akkor semmi szükség rá.

    Én elhiszem, meg tudom, hogy van jó Fulcrum kerék is, de az árán már biztos a bevált márkák közül választanék, nem vennék magamtól sosem tőlük kerekeket. Főleg, hogy a DT és a Mavic sok téren jobb. Ha más nem, akkor elterjedtebbek és könnyebben kapni hozzájuk bármit. Kónuszos agyakkal én már nem foglalkoznék. Mér elértem, azt, hogy az összes csapágy a biciklimen zárt csapágyas, még a pedálban is. :D

    Lacerta: Sok szerelős videóban, ahol hobbista szerel, sokszor előkerül az állítható villáskulcs, persze a nagy. Ott ha nincs érzéke az embernek akkor könnyen tönkre lehet tenni valamit. :D Nekem is van itthon, de csak kilazításra veszem elő, ha be van rohadva a csavar. Ez sem biciklinél szokott előfordulni. Főleg, hogy nincs hatlapfejű csavar egy sem.

    rétisün: Biztos olcsón adják OEM-ben. Ugyanez ha Campagnolo kerék lenne, már biztos nem lenne annyira olcsó.

    [ Szerkesztve ]

  • Fall-N

    veterán

    válasz SteveAd #277856 üzenetére

    Azt elfelejtettem írni, hogy vannak olcsóbb DT és Mavic kerekek természetesen, de közel sincs annyi hátulütőjük az olcsóságuknak. Ahogy a tapasztalatok mutatják (lásd Hasaggymeg amit írt), viszont gyakorlatilag szarok az olcsó Fulcrum kerekek. Az sem lehet véletlen, hogy sokat látok aprókon, amit már 0 kilométeresen árulnak nyomott áron, így gondolom megelőzi a hírneve és aki tudatosabban fejlesztik biciklijüket, azok inkább cserélik. Ugyanilyen hírhedtek a Formula alkatrészek (fék, kerék, agy) is.

    Viszont az olcsó Mavic és DT kerekekről nem olvasni sok rosszat. Nyilván nehezebbek, meg nincs olyan finom csapágy bennük (vagy DT-nél ratchet több reteszeléssel), de teljesen jók és megbízhatóak.

    [ Szerkesztve ]

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz SteveAd #277856 üzenetére

    A legolcsóbb Mavic Crossride kerekemben 25.000+km van, egyszer cseréltem csapágyat, mert mosás közben beázott. Haveri körben és a topikban is azt látom, hogy a Fulcrum, Shimano, WTB kerekek gyakran már 1000km körül "széthullanak", miközben a Crossride, Crossmax kerekeket mindenki csak dicséri.

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

  • chubby2o6

    senior tag

    válasz SteveAd #277856 üzenetére

    Én sem értem ezt a gyorszár-parát. A féktest felrakása óta többször is ki kellett vennem a kerekeket, de visszarakás után általában nem kellett állítgatni a féktesten. Egyszer kell középre tenni a kerekeket, és ahhoz beállítani a féktestet. Utána már csak arra kell figyelni, hogy középre tedd vissza. Igaz, nem a ráhajtós gyorszáram van, hanem a tekerős [link] , ezzel azért könnyebb ugyanoda visszarakni a kereket.

Új hozzászólás Aktív témák