Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére

    “itt mindig az jut eszembe, hogy 2,35"gumi/1,7bar nyomás/100mm rugóút mellet is agyonrázva mennyire nevetségesnek érzem a karbonvilla kiegyenesíti az utat féle megnyilvánulásokat”
    Tegnap ironman frankfurt volt, az utcánkban tépett felfelé a mezőny a macskakövön, ha 100 bidont/gatorade palackot nem szedtünk össze, akkor egyet sem. Két garmint láttam leesni, az egyikért megállt a user, a másikat én adtam le a szervezői standnál. 34 km-nél állítottam le, kb ennyi volt benne az átlag is, nem tudom, kié volt (tömegben jöttek, pattogott ott le minden), a kijelző kicsit megsínylette az esést. Remélem, hogy az órája is mért közben, szar lehet végigmenni egy ironmanen, hogy nincs róla adatod a végén. :( Rutinosabbak előre beállították a tartókat a macskakőhöz, jöttek is tesztelni.
    Az alu előállításáról meg volt szó korábban, annál nagyobb környezeti terhelése a világon semminek nem nagyon van. Mondjuk a fémipar alapból durva kibocsátó, szóval nem az acél lesz a megoldás.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére

    A váz anyaghasználat nagyon sokrétű dolog, úgy látom ebben talán a többség egyetért.
    A karbonnál ott vannak a jjeahh által említett anyag minőségű osztályok, viszont az igazi tudomány és mérnöki munka csak ez után kezdődik: a szövet iránya és anna kombinációi az egymásra épülő rétegekben, falvastagság és persze a forma folyamatos változatossága. Ezek az utóbbi faktorok azok amik miatt lehet a kínai karbon akár t300 vagy t1000, a beletett pontos mérnöki munkát csak a drága vázak hordozzák magukban. Ebből meg adódik is, hogy egy igazán komoly váz az 4000€ és annak max a crash replacement-es kedvezménnyel lehet 2000€ környékén hozzájutni az eredeti tulajnak.
    Mindezen felül behozok egy zavaró információt is a képbe, amivel jó magam is nehezen jutok dűlőre. Adott az, hogy a jó karbon vázakat nagyon jól kitalálják és sokoldalú, pontosan tervezhető erősségre, torzióra, regzés csillapításra, aki ment már karbon vázzal egy alu után azt tudja és már érezte a különbséget.
    Ehhez képest a karbon technológiájára nagyon büszke Specialized a nagy versenyre szánt és a gyári csapat által is használt Demo DH versenygéket aluból készíti. :Y A versenyzők ízlése szerint a karbon verzió túl merev volt (pedig ez pont megoldható lenne), így bizonyos frekvenciák csillapításában az általuk tervezett alu forma valamiért jobb nekik. A súly annyira nem érdekes, mert a picit nagyobb rugózott tömeg a lefelében még több stabilitást is tud nyújtani, igaz akár lehet kevésbé agilis (ráfoghatjuk), de a cél a lényeg a stabilitás némi növelése volt a cél a nagy sebességű modorn world cup pályákon. Ha jobb fordulékonyság kell egy szűkebb pályán, akkor hátra beraknak egy 27,5-ös kereket a 29 helyett és mennek mullet felállással.
    Cserébe demo-kat freeride ugrálós felhasználásra nem nagyon látni.

    Hogy ebből mi a tanulság? Talán annyit tudok levonni hogy a cél pontos meghatározásával lehet talán a megfelelő vázat összerakni, amire több anyag is alkalmas lehet, a varázslat pedig a mérnökök kezébe van és egy jó váz viszont anyagtól függetlenül drága lesz.

    szerk... UI: még annyit hozzáfűznék, hogy ez nem azt jelenti, hogy mindenki csak drága vázat és bringát vegyen. A drága váz annak való, aki tudja hogy, miért és mire van szüksége, tisztában van azzal, hogy milyen többletet vár el a drágább váztól, ebből adódóan egy tapasztalt bringás.

    [ Szerkesztve ]

  • jjeahh

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #222511 üzenetére

    Én nem vagyok karbon ellenes, nem is félek tőle, és ugyan érdekel a trend meg a jövő, de amikor bringát vagy alkatrészt vásárolok, nem a jövő, nosztalgia vagy elfogultság alapján teszem, hanem egyszerűen azt választom, amelyik a legjobb, legkönnyebb a pénzemért, attól függetlenül, hogy alu, karbon, kínai, vagy milyen logó van rajta. Mint látod hajlandó vagyok a fékbetétekkel, láncokkal meg mindennel kisérletezni, ami egyáltalán nem elfogultságra utal, hanem a legjobbat szeretném a pénzemért. Úgy gondolom pont azért vitázunk erről az egészről, mert nem vagyok hajlandó egy picit sem elfogult lenni a témával kapcsolatban, amíg más anélkül, hogy kipróbált volna több ezer különböző vázat, leszögezi, hogy a karbon minden esetben jobb és kész, én arra próbálok rávilágítani, hogy ez nem olyan biztos és valszeg vannak olyan esetek, amikor egy alu jobb vétel lehet. Pl. ez kb. azonos felszereltésű ezzel, mégis sokkal drágább, pedig az egyik "belépő", karbon vázas, másik high end alu vázas és elvileg menettulajdonságokban is nagyon ott van. Ha kipróbálnánk mindkettőt, lehet meglepődnénk, én nem zárnám ki, hogy a Chisel jobb, mert mint sebgutkopf is írta, nem csak az anyag számít, hanem a mérnöki munka is. Vagy Tarmac vs Allez 500$ difi itt is, az Allez a Chiselhez hasonlóan trükkös modern alu, ezeket nem ártana egyszer kipróbálni. A Chisel pl egy hasonló felszereltségű alu géphez képest drága, de ha az a váz inkább karbon alternatíva, akkor ahhoz képest meg olcsó :K .

    #222518 Hasaggymeg: nálad nem fényesedik ki 1-2 kör után a betét? Nálam mindkét pár ezt csinálta és nem harapott rendesen, pedig a tárcsát alkohollal rendszeresen takarítom és az új Ashima nem csinálja ezt. Úgy nézett ki mind a 4 darab B03S betétem, mint amikor kap egy kis olajat és kifényesedik.

    #222526 sebgutkopf: :K

    Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

Új hozzászólás Aktív témák