Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230411 üzenetére
Ne vesd el élből az alut, jó alapanyag. A váz geometria és a mérete a fontos. Rá kell próbálni pár biciklire és megtalálnád, hogy kábé mi lenne a jó. Outi helyett inkább gravel vagy trekking vázakat kéne nézned, mert pont az outi, ami "hasalós". Így árban is emberibb lenne a dolog, mint a karbonnal. És igen ha jó a váz méret és nem kicsi, akkor nem kell ennyire hosszú kormányszár. A mai modern geometriás vázak erősen ejtett felsőcsövesek, a te Landridered meg még vízszintes. Lehet ha elmész egy jól felszerelt bringás boltba akkor látsz csomó olyan biciklit, amire nem is számítasz és tetszeni fog.
A fék viszont tárcsának kellene lenni, a jövő az lesz, hogy a felnifék ki fog teljesen kopni. Nagyon nem is fogsz találni olyat, ami nem tárcsafékes. Outinál is ez a trend, de még találni felnifékest. Ezért írtam annó, hogy érdemes rögtön olyan agyat venni, ami erre fel van készítve, így nem kell rögtön agyat átfűzni vagy kerekeket cserélni.
De ez nem újdonság, MTB-knél már a 2000-es évek közepétől volt IS fékkonzol, később PM. Telóknál is az alap rugós is mind PM-es már régóta.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230431 üzenetére
Ezért írtam ha nem akarsz sokat költeni akkor valami nagyobb méretű MTB/trekking váz + teló + többi alkatrészed. Így olcsón meglenne. Később akár vehetsz egy Shimano MT200-as hidraulikus szettet kezdésnek. Ezekkel is már sokkal hatékonyabb lennél és nem költenél el sokat. Vannak tök jó vázak bőven 100 ezer alatt.
Tudom miről írok mert nekem is ideiglenesen egy olcsó, acél ezer éves vázam volt és az is kicsi volt nekem. A mostani vázam, igaz hogy 26"-os de mintha rám szabták volna. A kerék méretén kívül nem "elavultabb", mint egy átlagos alap XC. A kormányt direkt minél alacsonyabbra akartam és sokkal jobb, mint az előző "városias" pozíciója. Belefér a 27,5-ös kerék is, így egyszer mehet az upgrade, bár ez az ipari csapágyas Bontrager elég jól gurul.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #230444 üzenetére
Ne is mondd! Pár hónapos a 3x7/8-as hajtóművem, így sajnálom kukázni. Pedig nehéz az biztos (acél eleve). De lehet egyszer nem az első váltót cserélem, hanem valami egytányéros hajtóművet veszek (bonthatót). Egyelőre jó így csak tárcsákat veszek. A világ pénzét el lehetne cseszni erre a hobbira (is).
A történet nálam is úgy volt, hogy csak új váz + teló, összes többi megy át. Azóta semmi sem maradt a régiből. Ja de a két CST belső gumi. Többit eladtam, egyedül a kerékszett maradt még, elvileg jön érte egy közvetítő helyi emberke, csak még nem ért ide.
-
Fall-N
veterán
válasz mekker #230547 üzenetére
Nem kompatibilis egymással. A 6/7/8 sebességes hajtások kompatibilisek valamennyire. Például a 7/8 azonos láncot használ, kazettás agynál meg 8-as az alap fogaskoszorú. A 7-es elé hézagoló gyűrű kell, mert keskenyebb pár miliméterrel. Az Altus M310 7/8 sebességes, alapból a 8-as sort viszi, de a határoló csavarral be lehet állítani, hogy a 7-es fogaskerék után ne dobdja fel a láncot a küllők közé. Itt bár nem ajánlott, de 8-as váltókarral is simán lehet 7 sebességesre beállítani (értelme sem sok lenne).
A 9-es fogaskoszorú és lánc már keskenyebb, így azokat már nem lehet vegyíteni. A mostani hajtóműved valószínűleg 6/7/8 sebességes, így azt is cserélni kellene meg a váltókart is. Magyarul az egész hajtás cseréje lenne. Ebből neked csak a kerékkel jönne a 9-es sor. Gazdaságosan 3x8-ra tudnál átállni, bár a hajtómű maradhat, de váltókar az új kellene. A lánc kérdéses, hogy mennyire kopott, lehet az is cserés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mekker #230562 üzenetére
Igen így van. A 7-es sor elé kell egy 3-4 mm-es hézagoló. Nekem egy Shimano 3 mm van előtte. Nehezítés nincs mivel méretre azonos a racsnis a kazettással. Régen, amikor megjelent az első kazettás agy, akkor az keskenyebb volt. De az mára teljesen kikopott. Ezért kell hézagolni.
De ez csak 10-es sorig van így. 11-től már nem HG kazettatest van az agyon hanem microspline (Shimano) vagy XD (SRAM).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz PartyShan #230702 üzenetére
Dehogy, jó bicikli ez. A Mali vázak nagyon jók. Szemeztem velük, hogy veszek újan, de sosem volt a méretemben. Minidig 17"-os volt csak készleten, nekem 20"-21" kellett volna.
Testbikeon van pár ember, aki ezzel a vázzal jár marathonra vagy XC-re. Egyébként sem elavult ez a váz.
-
Fall-N
veterán
Végre találtam helyben tárcsákat, így mennek a görbe tárcsák a kukába. Előre egy 180-ad bts by Ashima került, hátra meg egy extend 160-as fog kerülni. Azt majd jövő héten teszem fel, nem lesz ma időm rá. Persze kellett PM to PM 160->180 adapter is, mert nem volt a boltban két darab 160-as tárcsa (az volt a terv). Majd beszámolok, hogy milyen az Ashima/bts. Elvileg rozsdamentes.
Az idióta torx csavar helyett meg rozsdamentes imbusz (3-as fejű) került, ha már nem divat csavart adni a rotor mellé. Sajnos a T25-ös csavar tényleg egyszer használatos, így kell cserélni a rotorral együtt. Egy két darab nehezen is jött le, mert könnyen elnyalódnak.
Itt az Ahima felszerelve, még "ki se hűlt":
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #230818 üzenetére
Igazság szerint, mivel mechanikus fékem van, így nem kell félni, hogy megég a tárcsa. Viszont meglepően jó merev, a Tektro tárcsát simán lehetett hajlítgatni. Könnyítettnek könnyített, de kompenzálja a 180-as méret. Gondolom ér annyit, mint a 160-as "teli" tárcsa. Egyébként sok hasonló formájú van, A2z és más márkák is használnak ilyet. Bár gondolom az Ashima lehet az OEM gyártó és az A2z csak a cimke rajta. Nekem az volt a lényeg, hogy egyenes legyen és ne hajoljon, mint a kifli. Shimano ST26s volt a terv, de az 7ezer Ft/db ha lehet valahol kapni. Ez fele annyi volt, mégsem noname. Az Extend márkájút lefotózom majd, az is könnyebb fajta, de nem dobócsillag forma.
ZolkoW: Kimondottan tárcsafék csavar, ismerős szerelő adta, mert egyik szakbolt ("szak") sem tartja külön a csavart, de azért megjegyezik, hogy a tárcsához nem jár. Kapják be, akkor mivel rakjam fel? Igen a kúlcsnyílás mérete 3 mm-es, de a rozsdamentes az bevonat, nem fogalmaztam pontosan. Amúgy acél csavar. Torx volt a cél, de azt még ennyire sem tart senki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #230833 üzenetére
Közben megtaláltam [link] Alligator néven is. Ugyanaz. Igaz több mint dupla annyiba kerül.
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #230903 üzenetére
Szép gép. A lánc egy ideig hangosabb lesz, idővel kicsit összekopik a sorral, akkor halk lesz. Nekem is kábé két hetes a sor és a lánc, kicsit van még hangja. Ha ez megtörténik, akkor kiderül kell-e izgatni a bowdenfeszítő finnomállító csavart.
A műanyag védőt nem raktad fel? , Nem is értem ilyen értékű biciklinél ki az aki felteszi a sor mögé? Be kell állítani a határoló csavarokat és kész.
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #230949 üzenetére
Feldobod apróra a kerék szettet és el tudod majd adni.
Lánc tisztítás: Van spéci lánctisztító spray, azzal a nagyja retket ki lehet fújni, utána esetleg féktisztító vagy isopropyl. Konyhai zsíroldót én sem ajánlom. Ismerősöm azzal marta szét az inox tűzhelyét.
Féktárcsa tisztításához meg szerintem jó az autós boltban vagy benzinkúton kapható féktisztító spray. Érdekes módon ugyanezek a sprayk (ezekkel óvatosan, mert valamelyik árthat a festésnek) ha kerékpáros már 2x 3x annyiba kerülnek. Pedig ugyanaz az összetétel. De a legjobb az isopropyl, de azt kevesebb helyen árulnak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #230955 üzenetére
Azért nem érzed, mert az uniós hülyeség miatt jóval szarabb minőségű, így nem ér semmit. Régen a festék lemarására használta mindenki, de szart se ér már. Marad a homokfúvás helyette. Van helyette zselés állagú festéklemaró, az jó cucc, csak fémre jobb a szemcseszórás.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #230959 üzenetére
Szerintem hagyhatod nyugodtan, annyira gyenge minőségű már a brigéciol, hogy nem fogja marni. A festéket nem képes már leszedni, látszik mennyit ér.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #230996 üzenetére
Nem a piros lámpa miatt aggódnék, mert az előre látható, hanem a sok hülye gyalogos, biciklis és autós, akik miatt hirtelen 0-ra kell fékezni.
Pénteken cseréltem az első tárcsát, erre délutáni tekerésnél az összes balfékkel össze kellett találkoznom. Mondanom sem kell, hogy alig bírtam megállni a tárcsa még be sem kopott. Előre félek, hogy holnap cserélem hátul is újra a tárcsát, így még óvatosabbnak kell lennem.Egyébként lehet egyszer kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #231056 üzenetére
Szép biciklije van a feleségednek és hatalmas előny a külső bowden-elvezetés.
Friczy: Lehet egyszer kipróbálom, de egyelőre - bár mindig ezt gondolom - a kopó alkatrészeken kívül mást nem veszek idén.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #231189 üzenetére
Sőt még a 7-es is megy hézagolóval. Szóval pontosan 7-11-ig működik a HG.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #231194 üzenetére
Lehet kapni öntapadós kis kockákat, amibe lehet kötegelőt tenni. [link] Azzal szépen és feszesen el lehet vezetni a hidraulikus fékcsövet vagy a bowdenházat. Igaz sajnos nem olcsó kábé 1000 Ft/db. Van 4 darabos csomagban is. 3M adhezív öntapadós.
Én a hosszanti szálas Acor bowdenházat vezettem ilyennel a telón, mert gyárilag nincs rajta elvezető szem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #231214 üzenetére
Igazad van. A Shimano szabványos HG kazetta test 8-11 sebességig azonos hosszúságú. A sebesség növekedésével a tányérok közötti távolság és a szélességük is csökken. Az első HG kazetta 7 sebességes volt, az kábé 3-4 miliméterrel rövidebb volt. Ezért kell hézagoló ha a 8-11-es kazettatestre valaki 7-es koszorút rak. De 7s agyat már nem nagyon kapni ritka, így az összes mostani 8-11s. SRAM dettó ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #231507 üzenetére
Szerintem ez is ugyanolyan függőség, mint minden más. Pont a teljesítmény hajhászás miatt marad el az élvezeti faktor a tekerésben. Szerintem mindig egy embert kell legyőzni, az pedig saját magunk. Így lehet fejlődni a legjobban. Persze lehet Straván KOM-ozni, ez is egy hobby.
-
Fall-N
veterán
Semmi esetre sem ajánlom a sima ""analóg"" (én is utálom ezt a szót, a bicikli az bicikli) bicikli átépítését, mivel csak egy dögnehéz hátsó agy motoros rásegítésed lenne, ami béna. A nyomatékszenzoros középmotoros eBike, ami megfelelő, főleg sport célra is. Az akkut is rá kellene kendácsolni a vázra, ami erre nincs felkészítve. A csomagtartó + akkupakk is béna meg plusz súly a hátsó traktusra, ahol még ott a nehéz agymotor. A gyári eBike akkuja bele van integrálva a vázcsőbe.
Használt pedelec vétele lenne ajánlott, de nagyon át kellene nézni, hogy milyen állapotban van a motor és az akku. Bármelyikkel ha baj van egy vagyont költhetsz rá és rögtön kijönne a matek, hogy jobban jártál volna egy újjal márcsak a garancia miatt is.
Esetleg Decathlonban néznék szét.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #231629 üzenetére
Én is azt mondom, hogy nem a váz, amit először ér behatás, hanem a kiálló alkatrészek. Kormány, fék- és válókar, hajtókar, gyorszár, tárcsák, teló lábai stb. Mindent sajnos nem lehet ez ellen kivédeni.
Más: nemsoká' meglesz az optikai tuning. Úgy jött az ötlet, hogy cserélem a kopott Bontrager gyorszárat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #231654 üzenetére
Ilyenkor ajánlanám, hogy szerelje le, majd vissza az alkatrészeket, amik gyanusak. Egy kis zsírozás és újra beállítás nem árt. Persze nem árt egy állvány+ speciális kerékpáros szerszámok.
Egyébként nekem néma a bicikli, ahogy általában, egyedül fékezés közben ad szép mély bugyogó hangot az első tárcsa, ami tetszik. Hayes tárcsák tudtak zümmögni, mint egy méh. Nem visít csak hangot ad. Forgalom mellett meg sem hallani. Hátsó tárcsa néma, annak nincs hangja.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #231713 üzenetére
Egyébként sem értem minek legyen fényes a bringa? Amúgy is a legtöbb mai bicikli matt festést kap manapság. Mondjuk az enyém nem matt, de nem is várom el, hogy fényes legyen mint a Salamon töke. Elég nekem ha nem poros és tiszta. A színe nekem amúgy is feltűnő. Holnap megjön az eBikeos csomag, akkor megkapja a sárga bicikli a narancs kiegészítőket.
Ha a gyári fényezés lakkjára gondolsz, akkor vegyél polírpasztát és menj át rajta mikroszálas törlőkendővel. Én is azt tettem a vázzal mielőtt össze lett szerelve. A kerekeken a felnit is fel fogom polírozni, csak még nem volt időm.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #231733 üzenetére
Sima kónusz - golyó felépítésű. Örülj neki, mert a régi agyakhoz nagyon nehéz találni alkatrészt, ha nem hagyományos felépítésű. Például egy 10+ éves ipari csapágyas agyban speciális alumínium tengely van, amin különböző távtartók vannak és ott más méretű a tengely vastagsága. Ilyeneket beszerezni külföldről lehet, ha van egyáltalán. Ehhez meg simán elég egy menetes tengely (gyorszáras vagy tömör) meg kónusz meg kónuszcsavar.
-
Fall-N
veterán
válasz sebgutkopf #231741 üzenetére
Csak a nem elektromos biciklit ha veszel hozzá szerszámot és felújító kitet, simán megcsinálod magadnak otthon anyagárban. Műszaki érzés kell hozzá, de meg lehet tanulni. A váz tagokat már nehezebb szervizelni, de meg lehet tanulni.
Elektromos biciklinél van szívás, ott nem árt ha van tapasztalata az embernek. Meg ott maga az alkatrész ára is borsos.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #231784 üzenetére
Nőknél inkább a külső ami dominál, így csak lehet, hogy nem jött be neki. Viccet félretéve, szerintem a nőknél ez a köszönés nem divat, ha egyedül vannak, mert az a hülye berögződésük hogy ezzel már olyan mintha kezdeményeznének egy ismerkedést. Sok félre is értené, hogy 'ez minek köszönget?'.
Munkahelyen is vannak ilyenek. Minden nap odajár vásárolni, de csak belebambul az ember arcába, de köszönni nem képes. Ha ráköszönök, akkor is csak néz, mint a birka.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #231799 üzenetére
Mi ez a 💩? Amúgy mi ez a túl hosszú kormányszár perverzió?
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #231807 üzenetére
DT Swiss ad. Strezi videóit szoktam nézni YT-on, ő is unboxolta a DT szettjét. Adnak CL gyűrűt és tubeless szelepet is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #231823 üzenetére
Ez igaz, valószínűleg a kereskedő nyúlja le. Nem emlékszem honnan vette (külföld talán?), de neki originál box volt, ő bontotta fel. Sok bolt meg a gyári csomagolást felnyitja és más dobozba teszi.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #231864 üzenetére
Vannak, meg emelkedők is, de nagyrészt lapos a terep, csak az Alföld. Egysebességes, dögnehéz biciklivel kezdtem, ott sem álltam ki. Megerősödik az ember. Néha szoktam a gyerkőcöt vinni az asszony dögnehéz Crusierével, ami lehet vagy 18-20 kg + a gyerek 18 kg, mégis felmegyek az egysebességes biciklijével óvoda felé van egy jó meredek rész). Mondtam már neki, hogy kell rá minimum egy 3s agyváltó. Sajnos nincs hátul semmilyen fék felfogatási lehetőség, így lánc váltó kizárva. (Lehetne a2z adapter+ tárcsafék, de nem ér annyit az egész biciki, mint amennyibe kerülne az upgrade ).
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #231876 üzenetére
Szerintem is jobb ülve fékezni, főleg ha csak az első féket húzza be az ember. A testsúly sem mindegy. Nekem a 100+ kilóm ha hátra van terhelve már eleve nagyobb blokkolást okoz. Hétköznapi embereket ahogy látom általában akkor állnak ki, ha elindulnak álló helyzetből és gyengék ahhoz hogy megindítsák a biciklit. Vagy ha emelkedőn mennek fel és a testsúllyal nagyobb erőt fejt ki, kevesebb erőfeszítéssel.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #231879 üzenetére
Ilyen régi menetes kormánynál jobb az outi stucni, az nem emelkedik az ég felé. Vagy A-Head átalakító+ A-Head kormányfej.
Ha megpörgeted a kereket és nem mozdul ki oldalra és nem szorul a kerék akkor jó. Érezni is ha pörgeted és be van rágva a csapágy. Othon is könnyű szétszedni, csak kell kónuszkulcs készlet. Az összekontrázás nehéz elsőre, de van sok jó videó szokás szerint YT-n.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #231865 üzenetére
Tárcsánál szerintem addig ameddig nem alubakos nem sok különbség van köztük. Alubakos meg a melegedés miatt jobb, jobban elvezeti a hőt. Shimano féktárcsák szerintem nem érik meg az árukat, alap szinten. Drágább kategóriában már más a helyzet, ott elég jók. Ott vannak a kisebb márkák, mint az Ashima, a2z, stb. Azokból is bátran vennék. Annyi, hogy ne sima acél legyen, hanem rozsdamentes. Bár szerintem már nem árulnak sehol olyat, ami nem az.
-
Fall-N
veterán
válasz venember83 #231941 üzenetére
Ha van holtjáték az nem jó. Ha tényleg maga a tárcsa mozog az agyon, akkor ki van kopva a fogazás, amihez lehet nem lesz külön felújító készlet, így agycsere marad. De ha sima golyós - kónuszos az agy akkor lehet, hogy a tengelyen nem jól van összekontrázva a csavar és maga a tengely fordul körbe az agytestben. Ha ez van, akkor valószínűleg a kerék is imbolyog oldlara. Meg kéne nézni ha kézzel mozgatod a tárcsát az agyon akkor van-e kotyogás. Persze a kereket fogd addig meg, hogy ne tudjon elforogni.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #232053 üzenetére
Tárcsafék felfogatásnál jóval kevesebb mint egy milliméter is bajt tud okozni. Pont ezért veszek most két kereket. Van a Bontrager agyamnál egy 5 mm széles spacer. Ez el van kopva emiatt annyira imbolyog a tárcsa, hogy beleér mindkét felén a betétbe. Természetesen ilyet sehol nem kapni. Mivel 28 lyukas a felni esélytelen találni agyat hozzá, ami nem boostos. Meg is rendeltem a hátsó kereket. Első van itt helyben jó áron azt holnap veszem meg.
Hasaggymeg: Jogos a tengely is forog körbe.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest