- EAFC 24
- Diablo IV
- Több mint 20 percnyi játékmenet videón a Dragon Age: Veilguard
- EA Sports WRC '23
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Xbox Series X|S
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Befutott az Arcane animációs sorozat új évadának legfrissebb előzetese
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
Igen. Ha meg egy kicsit gyorsabban és szorosabban mész el mellette akkor isten bizony, hogy leszól, hogy óvatosabban..
(#86403) Vasinger! Én mondjuk csengőt nem használok, csak lassítok és átvágok közöttük vagy szólok, hogy legyenek szívesek már arrébb menni (persze ilyenkor is felháborodva adnak csak utat, mert ugye 3-an kell egymás mellett menni, hogy még a szembejövő gyalogos se férjen el). A gyerekekre itt sem figyelnek oda. Kis srácok azt próbálgatták múltkor, hogy ki tud ráugratni a bicikli útról a tőle másfél méterre eső betonos részre ami előtt persze füves talaj van. Rollerrel valahogy nem jutna eszembe ilyet csinálni. Az még oké, hogy a betonon elesel és dobsz egy hátast, de ha a betonost nem éred el.. ? Csóri roller kereke vajon mit fog csinálni a fűben? Mert az oké, hogy én 26'-os kerékkel és böszme gumival átmegyek a füvesen, de ő mit akar a csöpp roller kerekével? Olyat lehet taknyolni mint az állat.. Azt had ne mondjam, hogy amíg a kis srácok ezt tesztelgették a szülők nagyban fagyiztak rá sem szarva a gyerekekre. Az még a másik jópofa dolog, hogy nálunk úgy van a bicikli út, hogy a jobb oldal bicikliseké, bal oldal gyalogosoké (tehát fele járda fele canga út). Ha 2 ember egymás mellett sétál neked meg van egy 720mm+ hosszú kormányod akkor tuti, hogy nem fogsz kényelmesen elférni mellettük. Elég hülyén vannak kitalálva ezek a dolgok, meg a gyalogosok is megérdemelnének egy misét. Mindenesetre a Veszprémből induló Balatonig tartó bicikli utat kiakarom próbálni nyáron vagy egy jobb tavaszi napon, de már előre félek, hogy mik lesznek a nagyobb városokban..
(#86404) geotigris9 A kézjelet eddig haveroknál vettem észre, nekem még kell pár hét, mire beedződök erre a dologra. Itt nem napi szintű a dolog szerencsére, de a gyalogosokkal meggyűlik a bajod. Gondolkozok, hogy hosszabb hétvége alatt kellene valami olyan lámpát vennem bicóra, amivel én is látok valamennyit, nem csak engemet látnak és este fele forgalom nélkül elmenni tekerni egy keveset.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Nem szeretnék nagyon informálatlannak tűnni, de rengeteg dologra nem találtam meg azokat a válaszokat, amiket kerestem, szóval feltennék pár kérdést, ha nem probléma:
Felmerült bennem pár kérdés bicikli építéssel kapcsolatban. Nem sikerült magamat meggyőzni arról, hogy most mi hogyan van, elég idióta válaszokat találtam.
Ha alapul veszek egy Cube AMS 150 vázat, akkor annak van egy ajánlott rugóútja, 150mm. És ha én egy 140-es telót rakok előre, vagy ne adj isten 160-ast, 170-180-ast? Akkor csak a geometriája lesz rossz, és kész? Ahogyan olvastam itt a korábbi válaszokat az jött le, hogy egy rossz (túl kicsi / túl nagy) telóval ellehet rontani a geót és ezzel repedés is létrejöhet, ne adj isten törés. Szóval ha az ajánlott 150mm, akkor 140-be már ne is gondolkodjak illetve 160-asba se? Vagy mi az, ami még belefér?Ezt nagyon noob dolognak érzem, de most nem teljesen világos számomra, belekevertem saját magamat; ahogyan néztem átütőtengelyes telóknál meg van adva, hogy QR15, QR20. Ez mit jelent? Hogy olyan / akkora tengely van benne és ehhez kell agyat venni, amire aztán építve lesz a kerék? Ezeknek az agyaknak az ára legalább arany áron van? :/
Hátsó rugóstagok szemtávja: veszek 2 vázat, pl AMS 150 és AMS 130. Az egyiknek 216(x63)-os szemtáv van megadva a másiknak 200(x51). A szemtáv távolságokat értem, de ha az AMS 130-ba akarok berakni egy 240-es szemtávú tagot, akkor az bele sem fog menni, mert 216 a max, vagy csak az ajánlott? És ha bele is megy a nagyobb szemtávú tag, mi történik? Itt is el lesz cseszve a geo vagy valami más? A kisebb tagokkal hogyan van ez? Ha pl 216 os szemtáv helyett 200-ast akarok belerakni? Bele sem illik, nem is tudom belerakni? Vagy itt is lehet ezzel játszani, hogy valahogyan belerakom a kisebbet / nagyobbat, de valami el lesz cseszve, és az egész rosszul fog működni?
A hátsó és első rugóutat hogyan érdemes összehangolni? Pl. ha 150mm az út elől akkor 150mm legyen hátul is?
Illetve ilyen "nagy" (140-160) rugóutakkal szerelt telóknál lehet találni értelmes lockoutot (úgy értem, hogy tényleg lockol, és alig van pogózás)? Havernak van egy Magellán Vega váza, elől dupla vállas teló (Shock Works DH3) és hátul egy Fox Van R rugós tag.. az első teló még hagyján, mert elég kemény, csak azt tompítja amit kell, nem pogózik. A hátsó teló viszont rettentően. Állva nem tudsz tekerni, mert az egész pogózik. Rettenet sok energiát elvesz - szóval arra rájöttem, hogy a rugós tagokat csak keményíteni lehet(?), elzárni lockouttal nem. Levegős tagok esetén ez hogy van? A súlyra fújást értem, de 216-os szemtávval rendelkező tagok (216x63mm pl) tudnak pogózni még lockouttal is? + van valami hátrányuk / előnyük a levegős tagoknak / telóknak az olajosokkal szemben?
Bocsánat a sok bugyuta kérdésért, és köszönöm a válaszokat!
-
deny330
aktív tag
válasz CaNNa3IS #86447 üzenetére
Volt egy videó, amiben felemelték a bicók hátulját, és ott a rugós nem pattogott leérkezés után, a levegős viszont igen. Én azért tartózkodok a levegősektől, viszont a lockout miatt jobban bejönnek. Túrázás közben hülyét kapnék szerintem, ha pogózna. Bár a légnyomással lehetne játszani, hogy milyen puha / kemény legyen gondolom, csak nehogy tönkre tegyen valamit a nem megfelelő beállítás - én effektív jobban szeretem a puha, de elzárható telót.
Köszi a válaszokat!
-
deny330
aktív tag
válasz Strezi #86449 üzenetére
Szóval ha veszek alapul megint egy AMS 150-et, aminek mondjuk hátul van 130/150 rugóútja (bár ezt sem értem, hogy mi alapján tudom meg, hogy mennyit rugózik hátul. Hiszen a legböszmébb tagok is úgy vannak feltüntetve, hogy 240x73mm. Tehát a szemtáv 240mm, az út pedig 73mm, holott sokkal nagyobbat tud rengeteg DH, Enduro, AM gép, de szerintem még pár XC gép is) akkor előre is hasonló, 140-150-160-as teleszkóp mehet. Bár próbálok a váz geojának előírt teleszkópokat keresni, de nem sok 150mm-es úttal rendelkező teló van. A legtöbb kisebbel vagy nagyobbal rendelkezik. Mászás miatt mondjuk nem raknék túl nagyot előre, nem lehet túlzottan kényelmes.
Tehát full lock egyik hátsó telónál sem lesz, ami durvább AM kategóriájú. Túrázást ha nem nehezíti meg nagyon akkor okés, de amit a Vegánál éreztem az katasztrofális volt (igaz, az ízig vérig DH gép). A puha telók miatt azt hiszem rugóstag lesz nekem is beszerezve (bár ezt úgyis az ár dönti el, meg az, hogy be-e tudok szerezni egy akciózott AMS vázat mert ha nem, akkor a projektből sem lesz semmi), mert amikor próbáltam haver CTM Rocker gépét az a hátsó levegős tag elég merev volt terepen - csillapított, de elég gyorsan kellett menni, hogy érezd, ott van. Ettől függetlenül jobb, mint az én Hardtail bringám.
Köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #86457 üzenetére
Így kicsit kevésbé félek az AMS 150 váz vételétől. Tudom, hogy nem olcsó mulatság bringát építeni (főleg nem ilyen kategóriájú vázra), de időm van és úgy néz ki hétvégi melók is összejöttek. Nem sok 150mm úttal rendelkező telót találtam hirtelen Testbikeon, talán 2db-ot. 160-asból több volt a választék, de enduróba nem szeretnék átmenni, jó lenne túrázgatni vele. Kisebbet semmikép nem szeretnék venni, még olcsóbbnak sem mondanám. Mondjuk AMS vázakat nem tudom minek lehetne besoroli, az AMS 100 tuti XC / túrázós váz, 100mm út "nem nagy kaland" , AMS 130 kicsit jobb XC váznak tűnik a 120-130-as rugóúttal, AMS 150 tűnik lágyabb Endurónak, ha van ilyen..
Ezekkel az átütő tengellyel lesz még gondom szerintem. Egyébként hátulra van értelme tenni, vagy fölösleges és elég egy erősebb agy?
Szemtáv távolságoknál akkor remélem az a pár milliméter nem számít (216 / 213 pl). Mondjuk akkor tényleg megpróbálok törekedni az optimálisra, hátsó tagokból van rendesen választék. Elég kevés a 200mm alatti szemtávval rendelkező. A hátsó rugóutat hogyan lehetne lemérni amúgy (már mint elméleti szinten, mert gyakorlatba gondolom egyszerűbb)?
Ez a 2-3 állású dolog bejön egyébként, videók alapján vannak azért különbségek. Vegán kívül más DH géppel nem mentem még, azért hoztam fel példának, nem volt jobb összehasonlítási alapom a pogózásra..
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #86464 üzenetére
Stereo váznak én is jobban örülnék, de sajnos ezek vannak most csak nagyobb akcióban.Használtan nem igazán találtam normális AM vázakat (meg ezek valahogy jobban bejönnek úgy, hogy újak, de egy jó állapotú használtnak sem mondanék ellent). AMS 100 nem tudom mennyire bírná a zúzást, szeretek lejtőzni azért. Én nekem a tag elhelyezése nem a szívem csücske, egyébként nincsen vele bajom.
Váz függő, hogy átütőst fogad-e? Nem csak a villa határozza meg? Így kicsit elbizonytalanodtam a vázat illetően. Gyors zárassal nem is igen lehetne egy ilyen gépet komolyan venni. Ha komolyabb tengelyt nem lehet bele tenni akkor lehet, hogy ez kilőve..
Értem, köszi szépen!
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #86464 üzenetére
Up: Időközben rájöttem, hogy a hátsó agyról beszéltél, hiszen össztelósról beszélünk így a hátsó agy sem mindegy. Az én logikám szerint viszont akkor ezek pl megfelelőek lennének hátulra, nemde? Ha valamit rosszul értelmezek bocsánat, nem sok dolgom volt még komolyabb alkatrészekkel, kicsit új ez a terület nekem.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #86469 üzenetére
Jah, így már összeállt. Én értelmeztem rosszul azt, amit te írtál, ne haragudj!
Igen, konkrétan ezeket. Elég jó akcióban vannak, azért menstruálok ennyit rajtuk. Sajnos 27,5-ből (ami nekem is tetszik, és megszerettem haver Rockerje miatt) nem ennyire nyomottak az árak, de így is szép akció van rajtuk, csak 800 eurót egy vázért.. Kicsit sokallom, ekkora őrült én sem vagyok. 29-es vázakkal nem lenne baj , csak a kerék méretet nem ismerem (egyszer mentem egy Kelly's TNT 50-nel kb 200 métert ami 29-es volt). Aszfalton való tapasztalatom velük nagyon pozitív, tetszik, hogy nagy kereke van. Viszont lefelé illetve kanyarokban nem tudom, mennyire használható. Mászásnál is kételkedek egy kicsit bennük, plusz ezek csak AMS 120-ak, az ugye nem zúzós lefelére van, hanem XC váz.
Más akciót szívesen megvárnék, hogy akkor ne 26-osra építsek, hanem mondjuk 27 és felesre, de nem tudom, hogy mikor és hol lenne. Ha van weboldal ahol szoktak hasonlók lenni szívesen figyelem, addig is gyűjtögetek szorgalmasan.
Szerk: Pont a válasz elküldése után tűnt fel, hogy honnét vetted, hogy 12x142-est fogad. 26-os kerékméret egyébként halott ügy a piacon, és csak ezért nem éri meg, vagy egyébként is szenved bizonyos hátrányokkal?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #86471 üzenetére
Így már értem, hogy miért ennyire nyomott az áruk a 26-os vázaknak - bár a modellév sem mostani. A linkelt Canyon nagyon bejön, viszont egyenlőre a vázra lett volna csak lóvém és szépen lassan építgettem volna, ha úgy van - azért egy ilyen projektre alaposan rászánom az időt, tervezést, hogy mégis meg-e éri.
Kár, hogy a kerékméret manapság ennyit dob az árakon és a keresleten, mert amúgy nem beszélünk ordenáré nagy különbségekről - azért ez kicsit elszomorít. Sajnos rendesen össze kellene válogatni, hogy mit akarok venni a 26-os vázhoz ha esetleg az lenne. Első telót találni hozzá kapásból nem könnyű (használtan), átütős 150-160-as úttal rendelkező teló nem sok van. Ami van, az legalább még meg-meg fizethető áron. A rugós/levegős tag ára hagyján, de a felnikkel lettem volna bajban talán. Nem igen találtam 26-os felnit, de persze erre is ott lenne a használt piac mint minden másra. Csak pont azt találni, amit én keresek és megfelelő áron.. Anyagi csődnek nem nevezném, de nem sokkal a fent linkelt Canyon ára alatt lettem volna (legalábbis én olyan 300-350 között jöttem ki, amikor alkatrészek árakat nézegettem). Mondjuk nem sajnálom a pénzt rájuk apránként, de egybe azért nagy ár az a 2.000 euró.
Ha geo függő akkor valószínűnek tartom, hogy 29-et kerülni fogom. Sajnos kevés személyes tapasztalattal rendelkezek ilyen téren.
Szerk: szóval félre értés ne essék, a bicón nem sok minden lenne vadi új darab a vázon kívül.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #86473 üzenetére
Azt hiszem megvárom, míg 27,5-ös vázak lesznek ilyen akcióban. 26-osokból nem igazán van most a használt piacon értelmes gép ahogyan észrevettem. Akad 1-2, de XC gépek. Egy 150-es úttal rendelkező AM-et ha kitudok fogni lehet belecsapok, de kicsit frusztrál, hogy ha valami nem tetszik rajta azt cserélnem kell majd - bár lehet, hogy költség hatékonyabb. Szívem szerint 27,5 kerékméretű AM cangát elhoznék, de gondolom nem sok olcsó darab van. Hasonló darab kellene , csak sajnos ez már eltér az AM-től és nem túl kényelmes vele mászni. Mongoose Otero sem tűnik rossznak, csak az meg még messze van az AM-től. Holnap lehet, hogy összeszámolom mennyire jön ki a végősszeg az építéssel, de szerintem ebből úgysem lesz semmi.
Remélem a közeljövőben találok használható AM vázat, vagy valami értelmes cangát. Nem vonz az új bicók ára, de ha ne adj isten megveszek egy Canyon féle bicót jelentkezem!
Köszönöm a rengeteg választ és a "szőrszál" hasogatást, szerintem a pénztárcám sokat köszönhet most neked.
Szerk: Talán ezen a Scotton elgondolkoznék.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz CaNNa3IS #86477 üzenetére
+ (#86479) zoli03 ezt most komolyan mondjátok?
Nem túl kecsegtető az az alkatrész mennyiség amit találtam 26-os vázhoz. Sajnos tényleg nem sokkal jönnék ki jobban egy 26-os építésével, mintha kompletten vennék egy 27,5-es új AM-et. Ha találok értelmes vázat jó áron meggondolom, de így anyagilag tényleg lehúzásnak néz ki.
-
deny330
aktív tag
válasz andrisbandi #86490 üzenetére
Wow, köszi az infót!
-
deny330
aktív tag
Csak egy őszinte véleményt szeretnék kérni minden szakitól, hogy szerintük ez meg mi? Életemben nem hallottam erről a Lauxjackről, 90.000 forintért nem tudom elképzelni, hogy ez DH-ra való. Szerintem csak valaki belerakott egy túlméretezett első teleszkópot.
-
deny330
aktív tag
Szeretném megkérdezni azokat, akik vettek / árultak már használtan jó állapotú AM / zúzós XC gépet, hogy körülbelül milyen áron érdemes nézni ezeket? Illetve, hogy mit figyeljek? Teleszkópok rugóútját, váltókat (XT, SLX, stb), kormány + stucni párost, felniket, kerékagyakat, vázat? Gondolkodom, hogy nyár közepe fele belevágok egybe, de kiindulási pontom nem nagyon van - az újonnan kaphatóak tudom, hogy 400-600k között kaphatóak, amik bevallom őszintén kicsit drágák nekem.
-
deny330
aktív tag
Aszfaltra és terepre ki milyen gumit használ? A gyári Kelly's gumit nem érzem túl jónak aszfalton sem (nagyobb kanyarokat nem merek vele bedönteni, félek, hogy kicsúszik alólam a bicó). Föld utakra kellene főleg (eső miatt igen sárosak mostanság), de erdei gallyas terep, enyhén murvázott földes utak és ezek mellett bő 50%-ban aszfalton megyek. Valami alternatíva? 7.000FT/db lenne a max, amit szánni tudnék rá.
Más: Promax Solve fékeimet szeretném cserélni. Kipróbáltuk rengeteg tárcsával, több fajta fékpofával, de nincs fékerő. Első féket nyugodtan meglehet rántani, lehetetlen vele fejre állni. Hátsó fék is néha teljesen befog és koptatja a gumit, néha csak lassít. Nem tudom kitapasztalni mikor mi van, a tárcsák hajlékonysága pedig nevetséges. Használtan nézegettem Avid és Shimano fékeket, és az lenne a kérdésem, hogy hátulra egy Juicy 3/5 fék, előre egy Elixír 3 milyen lenne (hozzá való tárcsákkal persze)? Vagy mindenképp érdemes lenne egy szettet venni? Illetve újonnan mennyibe fáj egy normális, tényleg fékerővel rendelkező szett (csak munkahengereket és fékkarokat találtam elszórva)? Haver Elixír 3-as fékei nagyon tetszenek még a kopott fékbetétekkel is.
-
deny330
aktív tag
válasz bunddog #88064 üzenetére
Szóval külföldről rendeljek mindenképp? A smart sam mintázata miatt nem tudom, hogyan kapaszkodhat, nem találkoztam még ilyennel. Szélességre mi az ami ajánlott? 1,9? Vagy az sok aszfaltot is nézve?
Mi a baj az Avid fékekkel? Shimano zee tetszik a legjobban, de Deore-n gondolkozok ára miatt.
-
deny330
aktív tag
válasz bunddog #88079 üzenetére
Akkor gumi használatot megkérdezem még mástól is, így elbizonytalanodtam.
Rosebikes is elég jónak tűnik. "SHIMANO Zee BR-M640 disc brake 89 oreó" . Csak azt nem tudom, hogy ez komplett fék szett előre-hátulra (szerintem marhára nem), vagy ? ( E-bikeon sem vészes a Deore ára szettben. Vagy valahol külföldi webshopban még ennél is olcsóbb? )
Szerk: Van valami ajánlott külföldi webshop egyébként? Azért nem szeretnék fűtől-fától rendelni.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz bunddog #88082 üzenetére
Baaaaszki. Én azt hittem, hogy 22k első + hátsó, nem néztem az alsó táblázatot. Szóval majdnem 46k egy Deore előre-hátulra, és akkor tárcsám még nincs is hozzá. Az úgy baráti. Rosebikesről jövőhéten rendelem is a Deore / Elixír szettemet szerintem. Köszi az infókat, bár a gumikkal kapcsolatban még mindig nagy kérdőjel van a fejemben, de legalább a fékekkel kapcsolatban okosabb lettem.
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #88092 üzenetére
Köszönöm neked is a segítséget, szétnézek!
-
deny330
aktív tag
A gumi hagyján, féken filózok. Magura MT2 (bóvli fékkart írnak néhányan) + 1db 160mm + 1db 180mm Magura Storm HC brake disc (ez is elég hajtogatható tárcsának tűnik árához képest) összesen 45k (és nem teljesen világos a megrendelés, mert "front wheel or rear wheel" -t ír. Szóval adnak egy adott kábelhosszúságot, ami mondjuk 2 méter. Ha előre kell, vágsz belőle 1 métert, ha hátulra kell, akkor meg csak felrakod? Kicsit bizonytalannak érzem ezt a Magura dolgot.)
Shimano Deore + 1db 160mm + 1db 180mm SHIMANO SM-RT56 brake disc összesen 38k. Itt viszont külön-külön megtudom rendelni előre és hátulra a féket, kicsit átláthatóbb így a cucc és szimpatikusabb is. De elgondolkoztam azon is, hogy használtan veszek valami Shimano féket, cserélek egy fékbetétet és megúsztam (talán) olcsóbban.
Rosebike-ról néztem egyébként az árakat.Gumiknál a Maxxis Crossmark 26x2,1 , Maxxis Aspen 26x2,1 , Maxxis Ignitor 26x2,1 -et nézegettem amik bordázatra első látásra szimpatikusak voltak. Kicsit félek a 2.1-es szélesség miatt, aszfalton jó lenne, ha nem kéne megdögleni azért, de mégis fogná a bicót nagyobb sebességnél földes, kavicsos utakon és nem kéne attól félni, hogy a gyenge oldaltartás miatt elesek. Esetleg esőben jó lenne, ha nem csúszna , de remélem ezek nem túl nagy elvárások ilyen árban. Ha esetleg aszfalton hosszútávon rossz lenne, akkor van egy alternatíva, mert régi MTB-m megvan még, ami viszont aszfalton pazarul megy. Ballonos gumit viszont nem akarok venni, egyszer haver bicóján volt, elég is volt egy életre. Nem lehetett vele haladni sehol, használhatatlan volt.
Más gumira is nyitott vagyok, amennyiben rendelkezik valaki tapasztalattal. De Maxxis gumikat preferálom a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Az a baj, hogy nem akarok mellé nyúlni, ezért gondolkodom teljesen új fékszettben. 38 at mondjuk sajnálok rá tudva, hogy használtan olcsóbban meglehetne úszni, de ahogyan néztem, nem igen van Deore testbike-bolhán. De mégis csak ott a rizikó, hogy hátha ereszti az olajat, levegősödik, bármi..
Promax Solve fékszettet mennyiért lehetne elpasszolni amúgy? Tárcsákkal, mindenestül? 2 hónapot volt használva. Fékereje jobb mint egy V-fék, adagolhatóság sem rossz, de lejtőzni kevesellem. Nagyon túra kerékpárra való.
-
deny330
aktív tag
Nah igen, ebben van valami.
(#88153) zoli03: Teljesen lutri, hogy mikor hogyan fog. Van, hogy teljes erőből ránthatod be a fékeket, csak lassít, azt se teszi túl erősen. Én bizonytalannak érzem magamat a biciklin, ha gyorsabban jövök le terepen. Haver Shimano BR-M395 fékéhez képest az enyém nem sok minden. Fog, és érezni, hogy erőteljesebb mint egy V-fék, de ugyanakkor még is zavar, hogy a maximális fékerőt használom ki minden egyes helyzetben és nagyon ritkán húzom csak félig be a fékkart. Mellette szóljon viszont, hogy viszonylag olcsón hozzá lehet jutni, és melegedésre nagyon kevés fékerőt veszít. Esőben mondjuk jobban visít, de szárazon is szokott, szóval megszokható.
(#88156) CaNNa3IS: Még ma rád írok! Köszi, hogy megemlítetted, hogy van eladó SLX-ed.
(#88179) geotigris9: Köszönöm a választ, teszek vele egy próbát!
Az a kis szöveg honnét van? Olyan marketing fogás szövege van, de gumik leírásánál nem láttam ezt. Ha te írtad, minden elismerésem és köszönöm!Up: Most vettem észre, hogy csak a gumi nevét raktad idézőjelbe.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz zoli03 #88215 üzenetére
A vicces az, hogy nekem az első fék sokáig nem blokkolta az első kereket. Nagyobb sebességnél nem volt merszem behúzni teljesen, kisebb sebességnél a teljes berántás blokkolta a kereket, és egy kerékre állt. Hátsó fékem mintha gyengült volna azóta, amióta elhoztam volna a bicót. Illetve a tárcsa is szeret rezonálni, de mellékes. Ezek ellenére én jobbnak tartom a tárcsaféket. Lehet, hogy a tizenéves logikámmal van baj, de kövezzetek meg, én nagyobb biztonságban érzem magamat tárcsafékkel. Mintha a kerék blokkolás is erőteljesebb lenne, adagolhatóság pedig nyilván jobb a tárcsaféknél. De az is lehet, hogy én rendelkezek rossz minőségű V-fékkel, nem tudom. Mindenesetre ez a lutri, hogy mikor hogyan fogunk dolog nem jön be, a Shimanohoz képest pedig tényleg keveslem a fékerőt.
(#88220) zoli03: Kötekedni semmiképp nem akarok. Saját tapasztalataimat írom csak le. Ha valaki nem ért velem egyet megértem, és szívesen meghallgatom a másik véleményét is. Az előző V-fékjeim nem voltak csúcskategóriásak, csak olyan "fognak 'oszt jo' va'n" . Lehet, hogy ami a te bicikliden volt igényesebb és erősebb, nem tudom. Hogy egyes V-fék típusok között mekkora a fékerő eltérés azt szintén nem tudom, én mindig csak a fékpofákat cseréltem ha elkoptak, bowdeneket ellenőriztem, stb.
(#88244) Hasaggymeg: Téli felhasználás alatt észrevettem, hogy biztonságosabb a tárcsafék, illetve olyan helyeken, ahol könnyedén lesz koszos / vizes a felni. De ez azt hiszem érthető, hiszen sokkal közelebb kerül a felni a szennyeződésekhez, mint a tárcsa a kerék közepén. Bár víz hatására én nem vettem észre fékerő vesztést tárcsafék esetén, mint a V-fék esetén. Nem csak a fékerő miatt mondtam / mondom, hogy biztonságosabbnak érzem a tárcsaféket, de az én véleményemben a fékhatás ereje nagyobb szerepet játszik, persze. Mondjuk azt nem tudom elképzelni, hogy a bowden ugyan olyan erősséggel képes összehúzni a fékpofákat, mint az olajnyomás. Bár napokban láttam Rosebikeos valami olajos V-fék cuccot. Kíváncsi lenék, hogy mit tud.
Szerk: Pl. nekem XTR fékpofás V-fékkel nem volt dolgom, amit belaazallat írt feljebb. Lehet, hogy tényleg erőteljesebb, jobb, nincs vele tapasztalatom. De Runner_fxr által említett 4 dugattyús Shimano Zee fékre is kíváncsi lennék. Lehet az XTR fékpofa, de szerintem Zee + valami 203-as tárcsa jobban megfogja a bringát.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Szerkesztésbe már nem fér bele, de: Azt sem tartom kizártnak, hogy az én Promax fékeim hibátlanok, mert a felhasználok 50-50%-ban elégedettek is vele meg nem is (hogy konkrétan ki hol használta, arról persze nincs infóm). Haverok ajánlották a féktisztítót (nem próbáltam, nem volt kéznél), hátha valami került a tárcsára, ami miatt nem fog úgy, ahogyan kellene. Egyszer esett át olajzáson a bringa csak (az az a lánc), amikor némi hóval lepett meg minket "holle anyó". De kizártnak tartom, hogy akkor egy csepp olaj is ment volna a tárcsáimra. Különféle fékbetétekkel is próbáltuk (konkrétan 2 fajtával), illetve 3 fajta tárcsával volt megnézve, hogy mit tud a "munkahenger". Az olajnyomás szerintük rendben volt, kemények a fékek. Levegősödést nem tapasztaltunk (vagyis arra utaló jeleket). Ha lenne a kezemben még 1 Promax Solve szett, és az is ugyan így fogna, akkor tudnám azt mondani, hogy a fék rossz. Mindenesetre nem akarom szervizeltetni. Anyagilag sem hiszem, hogy kifizetődő lenne. Inkább megválok tőle (vagy itt fog elrohadni a szobámban, ha valaki nem viszi el ).
Amikor elhoztam a bringát.. akkor sem emlékszek nagyobb fékhatásra, pedig akkor 0 napos volt minden. Erősebbnek éreztem mint az előző biciklieimen lévő V-fékeket, ebből kifolyólag nem hittem azt, hogy ez rossz, hanem, hogy ez normális, ennyit tud - mégis csak alsó kategória. De lehet, hogy más (komolyabb) bicikliket próbálgatva lett nekem nagyobb az igényem. Azokon csak-csak befigyeltek az Elixír 3-ak, Magura MT4-ek, XT fékek és társaik.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #88259 üzenetére
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy (féktárcsa?) adapter alatt mire kell gondolni? A teleszkópon lévő felfogató rész jut eszembe, ahol rögzíteni szoktuk a munkahengert a telóhoz / vázhoz. De itt tárcsákkal kapcsolatban irkálnak valamit.. nem teljesen világos. Lehet, hogy nagyon primitív dolog ez, de megkérnék valakit arra, hogy magyarázza el.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #88262 üzenetére
Okés, legalább már megvan, hogy mire kell gondolni. De pár dolog nem világos. Szerintem holnap kimegyek és áttanulmányozom a bringámat, gyakorlatba ha látom biztosan jobban megértem - vagy nem, de akkor úgyis jövök kérdésekkel.
Szerk: Ahogyan látom, lehet venni adaptereket. Ezek ilyen átalakítóként szolgálnak különböző tárcsák méretéhez / különböző munkahengerek felfogatásához? Mert nem teljesen világos, hogy ezeket az adaptereket hol kell elhelyezni. (Emlékezetből: nekem pl a teleszkópon közvetlenül volt egy rögzítési pont, ahova feltudtam csavarozni a munkahengert. A váz hátulsó részén ugyan így.)
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz deny330 #88263 üzenetére
Szerkesztés gombról megint lemaradtam, szóval bocsánat a "spammért".
Közben találtam egy videót, ahol sikerült megértenem mire valóak ezek. Az adapterek felszerelését elméletben nem tudom elképzelni, gyakorlatban valószínűleg könnyedén rájönnék, hogyan kell. Köszönöm a segítséget geotigris!
-
deny330
aktív tag
Így már világosabb, köszi!
-
deny330
aktív tag
A Viper 50-et nagyságrendileg tudom ajánlani, amennyiben nem vagy csapatósabb típus, és csak városban mennél vele (bár nekem a promax fékeim elég gyérek, a 17-es modellen hál isten nem az van már). Erre a Viper 30 is elég, vagy bármelyik a linkeltek közül. Bár én a Kelly's-ek geoját (nem is rossznak hanem inkább..) érdekesnek tartom. Ha belefér az a 10k, én mindenképp átgondolnám ezt. A sima aimmal ellentétben ez tárcsafékes. Környezeti hatásoknak jobban ellenáll, mint egy V-fék, a Cube pedig talán ismertebb és kedveltebb gyártó, mint a Kelly's. Én az Aim Pro-t ajánlom 29-esbe. De hallgasd meg a többiek véleményét is, meg persze döntsd el, hogy bele-e fér még a keretbe.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #89397 üzenetére
Akkor már én is hozzászólok a saját problémámmal a témához: valami kis hang nekem is jön a hajtás felől. Nem mindig jön elő, ha séta tempónál gyorsabban mész nem is hallani, de lassú tempóba nyekergő, néha kattogó hangja van. Ez dzsuvás lánctól előfordulhat? Nem tűnik koszosnak, de már arra gyanakodok. Sarat nem kapott, maximum por lehet rajta..
Más: minap elmentem egy kis "erőpróbára" , oda-vissza kb 27km-t tekerhettem le (szint különbségeket nem tudok, de elég sok meredek domb volt, lefele 50-60km/h megvolt érzetre). Amikor mentem visszafele, a teleszkóp "open" módban igen biztató hangokat adott ki és csinált pár érdekes dolgot. Pl.; nem tudom hogy mitől függően csinálta / jött elő, ahogyan észrevettem főleg terep alatt jött elő csillapítás közben, de mintha nyekergett volna az egész teló amikor tompított. A kormányon keresztül egy kis "rezgést" is lehetett olyankor érezni. Lock módban semmi ilyen nem volt, de ha kiengedtem előjött. Lehet, hogy földutas csapatás nem tett jót neki és a nagyon minimális lépcsőzés előző nap? Végül is csak egy XCT.. - azóta nem hallottam hangját, nem is éreztem semmi rendellenes dolgot, de ijesztő kicsit. Egy kis olaj viszont mindig marad, amit le kell töröli a villa szárairól. Ez normális? Mert Március óta törölgetem le kb.. Értem én, hogy a fölösleg kijön, de ne már, hogy az a fölösleg nem jött ki 2 hónap alatt.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #89405 üzenetére
Pedig láncot nincs 1 hete, hogy takarítottam és olajoztam. Nekem ezért tűnik gyanúsnak. Mindenesetre letakaríthatom az egészet hétvégén. Hátsó váltó görgőket is érdemes letakarítani? Esetleg hátsó fogaskoszorút és az elsőket? Szétszedni nem akarom, nincsen lánc szétszedőm sajnos. A váltó összerakást pedig megspórolnám. A szárakon szokott lenni egy vékony olaj réteg, ennyi. Leszoktam törölgetni, de 1-2 óra terepen és megint ott van. Ha nem probléma, akkor nem tulajdonítok neki figyelmet, csak furcsa.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #89414 üzenetére
Szinte csak döngölt földúton használom a bicajt ha tudom. Utóbbi időben szerintem az utak 60%-át murvás utak, döngölt földes mellékutak tették ki. Szerintem száraz olajom van - látásból leszűrve. Olajozás után nem látni, hogy lenne bármi kenő anyag a láncon. Egy nagyon picit sötétebb színt kapnak a patent szemek és fényesebbek. De őszinte leszek, nem tudom milyen olaj. Ahol vettem srác azt mondta, hogy por és víztaszító, azon kívül meg rá van írva, hogy kellys chain oil és heló.
-
deny330
aktív tag
válasz geotigris9 #89418 üzenetére
Igen, ugyan ilyen áll a fiókomban.
Hát enyhe "fehér" szaga tényleg van, bármilyen is legyen..
(#89420) Hasaggymeg: Még ezen a héten neki esek akkor, köszi! Lehet, hogy a féket is lefújom még egyszer féktisztítóval. Utóbbi időben megint ráállt a folyamatos malac visításra akárhányszor nagyobb fékerőt adok. A srác egyébként mondta, hogy esős időben hosszabb túrákon nem árt, ha gyakrabban olajozva van.. ezt csak én tartom egy kicsit túlzásnak? Télen még megértem, hogy gyakran kell takarítani a láncszettet, mert az idő gyorsan tönkre k*rja, de esős időben is?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #89422 üzenetére
WD40-et nem használtam bicón egyenlőre. Nem is terveztem, ami azt illeti. Száraz ruhával könnyen áttudom pucolni a láncot.
-
deny330
aktív tag
Csak halkan jegyezném meg, de elgondolkodtam azon, hogy ha vennék egy 29-es felni szettet valami értelmesebb, 29er-hez való RS telóval akkor nem tartom kizártnak, hogy átépíteném a mostani Viper 50 vázamról az alkatrészeket egy ilyenre. Elgondolkodtató egy kicsit, mert felszereltségtől függően talán jól jönne később egy 29er hardtail egy fully mellett. Bár nem tudom mennyi értelme lenne, mert magamból kiindulva úgyse mennék AM gép fölé, az pedig akkor valószínű lockolható lenne, szóval aszfalton jól lehetne azzal is haladni viszonylag..
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Látásból ki mit mondana erre a fékre? Egyébként ez használható SLX tárcsával, vagy mindenképp XT tárcsa kellene hozzá? Illetve SLX és XT fék között mennyi különbség van?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Köszi a rengeteg HSZ-t srácok! Így mindenképp SLX lesz (ha sikerül megegyezni)! Ez a Free Stroke mode valahogyan nem kötött le soha. Nagyon hasznosnak tűnik, de ha nem érzem csutka keménynek a fékkart, akkor úgyis babrálok valamit a fékrendszerrel. A fékkar távolság állító mondjuk érdekelne, nem igazán láttam még.
160-as és 203-as/180-as tárcsa közötti fékerő különbség mekkora egyébként? Még mindig félek, hogy csóri XCT telómat megcsavarná az SLX 203-assal (meg adapterrel sem szívesen bajlódnék ), de érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz nismoka #89575 üzenetére
Telón gondolkozok, de egyenlőre nyüstölöm, ameddig tudom. Ha télen nem fagy be akkor lehet, hogy átrakom a régi montimra, és ott fogom használni. Azt úgyis télen használom csak, jelenleg meg merev villa van benne, annál az XCT fényévekkel jobb lesz. A mostani Promax fékeket meg lehet, hogy megkapja akkor az. V fékkel nincsen jó tapasztalatom télen.
Telóból mi lenne a legalsó határ? (Bár nem tudom, hogy ezt a Viper50-et mennyire érné meg fejlesztgetni a maga 26-os kerékméretével. A fék csere más. Ha megleszek elégedve az SLX-szel, akkor ezt úgyse adom el kb.. soha. Egy váz csere jó lenne talán, de hirtelen felindulásból nincsen most erre pénzem - kapásból másik kerékszett is kéne és teleszkóp.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #89581 üzenetére
De, gyárilag XCT-vel szerelték. A merev villa a másik montimon van (amit most már csak télen használok). Csak mondtam, hogy ha úgy alakulna és a Viper kapna egy komolyabb első telót akkor valószínűleg rárakom a régebbi montimra az XCT villát. Hát én 66kg vagyok, olyan 60-70-et mozoghat alattam is a villa. A lockoutnak egyenesen semmi értelmét nem látom, de legalább jól néz ki, hogy van rajta. Nem tompít rosszul szerintem, viszonylag puhának mondanám az előző teleszkópjaimhoz képest, nekem komoly előrelépés volt már ez is. Dart3-at nem láttam használtan most, de Fox CTD van pl 45k körül - nem tudom, mennyire jó vétel, csak írtam egy példát.
-
deny330
aktív tag
válasz Pszihonaranc #89607 üzenetére
Igen, 2016-os!
-
deny330
aktív tag
Használ itt valaki krossz bukósisakot? Ha igen, milyet - őszinte leszek; fogalmam sincsen, milyet kellene vennem 35.000 forintig behatárolóan?! Mivel a közeljövőben tervben van egy motor vásárlás, szeretném letudni egybe a biciklis és motoros bukósisakot. A krossz bukót meg amúgy is jobban szeretem, a biciklisbe hülyén érzem magamat - még ha hülyének is néznek, hogy motoros sisak van rajtam, miközben bicóval megyek akkor is. Valami kis egyszerű letisztult jó lenne, vagy ha van rajta mintha vagy bármi felirat, akkor már bőségesen legyen az egészen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: a Noctua elkészült a D15 felfrissített változatával
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Medence topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Azonnali informatikai kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Polar mirage kerékpár eladó olcsóbb lett!!!
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI Avata 2 + RC Motion 3
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer