- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zoli03
őstag
válasz Zola007 #25882 üzenetére
Haveromnak Nexus 8-a van, újan vette, 1000-1500 km biztos van benne, sose volt gondja vele, eddig még karbantartás se volt. Másik haveromnak Nexus 7-ese van, használtan vette, még ennél se volt karbantartás (de tervbe van véve, hogy egyik hétvégén szétszedjük, annyira nem bonyolult, ha nem szeded szét teljesen darabarira), ő 80-90 kilométereket teker vele egyhuzamban, akár heti többször is, még neki se volt vele semmi gondja.
-
zoli03
őstag
válasz Zola007 #25889 üzenetére
Milyen vázba akarod rakni? eBike szerint az SG-3D55-nek 135 mm a villasaru távolsága, az SG-3R40-nek meg 130 mm. Az Inter 3 elvileg többféle villasaru távolsággal készül(t), nem tudom, hogy lehet-e hézagolni.
A Sturmey-ket én soha nem nézegettem.
Elhiszem, hogy jobban tetszik a garanciális boltból, de nem tudom, hogy mennyire valós a garancia. Ezeket azért tönkre lehet tenni, ha akarod. Ha nem is a te hibádból megy tönkre, a bolt ki tudja, hogy mit mondana. Kerékpár alkatrészeknél nemigazán hiszek a garanciában.
Az áttétele úgy van, ahogy írtad.
Vagy nem veszel hozzá integrált hajtóművet (én nem is gondoltam volna, hogy integráltat akarsz), vagy lecseréled rajta a lánctányért. Ha jól láttam, az integrált országúti hajtóművek és az Alfine is 5 karosak, 130 mm lyukkörrel. Elég sokféle SS/fixi lánctányér van ilyen adatokkal, ami 1/8" lánchoz (a szélesebb fajta) való. Én nem cseréltem le, elöl nekem is 3/32" (6/7/8 sebességes) lánchoz való a lánctányérom, de 1/8" széles lánccal használom, tökéletesen működik. De a 9-es lánc sajnos még keskenyebb. A másik megoldás, hogy keresel négyszögtengelyes hajtóművet, elég nagy a választék 1 sebességesből.
Amit írtál áttétel, az kicsit eltolódna a könnyebb áttétel felé, de nagyjából ugyanakkora.
-
zoli03
őstag
válasz Zola007 #25903 üzenetére
Nekem 2,55-ös áttételem van, városban tökéletes a számomra, bár itt nemigazán vannak dombok, csak 1-2 kisebb, úgyhogy szerintem amiket írtál áttételeket, azok optimálisak lesznek. De ha mégse jönne be, el tudod tolni bármelyik irányba egy kisebb vagy nagyobb fogaskerékkel, párszáz forint csak.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #25960 üzenetére
Igazából ha valakinek van érzéke hozzá, segédlet nélkül is össze tudja rakni. Segédlettel meg nemigen lehet elrontani, ha valaki ért a szereléshez valamennyire.
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #25999 üzenetére
Beírod Google-ba vagy Youtube-ra, aztán pár perc alatt megvan, hogy milyen mélyre kell ütni (15 mm-t írnak több helyen is, a Park Tool szerszám is annyira üti le).
A villanyakat olyan hosszúra vágod, amilyenre akarod, hézagoló nélkül is jó. De ilyenkor feljebb már nem tudod rakni a stucnit, meg eladni se lesz egyszerű. Elég egyértelmű, hogy annyi hézagolót érdemes berakni, amennyi a régin volt (ha az úgy kényelmes volt), vagy meghagyni hosszabbra, aztán később még vágni belőle. A stucni fölé is rakhatsz akár, de valamelyik gyártó meg szokta szabni, hogy maximum mennyit lehet. Ha nincs elég hézagolód, érdemes lehet venni, nem olyan drágák. -
zoli03
őstag
válasz Monyos #26043 üzenetére
A csapágyház méretet jól mérted, 73 mm. 68 mm-esből többféle van, de 73 mm-est is találni fogsz. A tengelyhossz a hajtóműtől függ, a gyártók általában leírják (a Sunrace oldalán is fent van), hogy adott láncvonalhoz mekkora tengelyhossz kell. Amit néztél hajtóművet, annak igen rövid a hajtókar hossza (152 mm). Szándékosan néztél ilyen rövidet? Az elterjedt méret 170-175 mm.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz ígyvanferi #26058 üzenetére
Én a mért értéket használnám, az pontosabb. A kerület függ a gumi formájától, meg a nyomástól is. Országúti guminál még elmegy a táblázat, de MTB-nál már nem használnám. Háromszor meg szoktam mérni, pár mm eltérés szokott a mérések között lenni, az átlagukat veszem.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz lsebestyen #26193 üzenetére
Nem kell, van láncfeszítő is (egy és két görgős is). De tényleg egyszerűbb és letisztultabb lenne csúszópapucsos vázzal.
-
zoli03
őstag
Amit PS7A linkelt, az nekem teljesen alkalmatlan lenne a vetítési képe miatt.
Amit yodamester10 linkelt, az már jó lenne, de volt olyanom, kegyetlenül alul volt hajtva, jó, ha 1500 lument tudott (többet semmiképp). A módkiosztása is nagyon rossz, az elemlámpás topikban írtam róla.
Még ezt próbáltam, ennek jó volt a vetítési képe, fényerőre is jó volt, a módkiosztása is majdnem tökéletes. De ehhez még kell külön akkupack meg töltő.[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Teasüti #26277 üzenetére
Ezeknek a lámpáknak kb 99%-a alul van hajtva, jellemzően az eBay-esek méginkább. Ha valamelyik webshopnál van vélemény valamelyikről, érdemesebb azt venni.
Egy ilyen lámpa még 3 LED hőtermelését sem tudná elvezetni, nem hogy 7 db-ét.
3A-en kb 7% különbség van az U2 és a T6 között. Még egymás mellé rakva is nehezen vennéd észre.
Ha van hozzá leírás (eléggé ritka), vagy értesz hozzá, akkor talán tudsz rajta tuningolni. Másik drivert nemigazán fogsz kapni bele. -
zoli03
őstag
válasz PumpkinSeed #26521 üzenetére
A hátsó papucs ki lett cserélve csúszópapucsra. Főleg régebbi országúti vázaknál szoktak ilyet csinálni.
-
zoli03
őstag
válasz PumpkinSeed #26525 üzenetére
Ugye ejtőpapuccsal nem lehet használni (vagy csak eléggé bonyolultan), ilyenkor jön az átpapucsolás. Ha normális a papucs, és normálisan van megcsinálva, akkor szerintem nincs vele baj, sokan használják így. De egy használt biciklinél ezeket nem lehet tudni, ezért én nem hiszem, hogy vennék átpapucsolt vázas biciklit.
-
zoli03
őstag
válasz PumpkinSeed #26528 üzenetére
Én a Cathfaern által linkelt biciklire gondoltam, nem a BTWIN-re.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Az XC32 nem rossz, kinti áron meg ár-érték arányban is jó. Mit akarsz felújítani egy használton? Olyan sok mindent nem érdemes bennük cserélni, vagy drága lesz, vagy be sem tudod szerezni. Új kerékpárból bontottat vennék, vagy használtból csak rendszeresen karbantartottat, de olyat biztos nem, amit fel kell újítani.
-
zoli03
őstag
Szimeringet nem biztos, hogy kell cserélni. Szétszeded, aztán kiderül. De utána más is kiderülhet, ha nem értesz hozzá annyira.
Ahogy én olvasgattam, az XC32 kb a Tora-nak felel meg. A Tora felett még van a Recon, afelett meg a Reba (utána meg a SID). Szóval a Reba SL azért már jobb teló, mint egy XC32, én nem is vennék magasabb kategóriás Rock Shox-ot, nekem egy Reba bőven elég lenne.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #26656 üzenetére
Van, amelyik váznál működik, a Cane Creek-nek van hozzá kormánycsapágya. Utánaolvasgatni nem fogok, milyen körülmények kellenek hozzá, nekem nincs rá szükségem, akinek kell, majd utánanéz.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz imyourfriend #26677 üzenetére
Minden évben kiadnak egy új szettet? XTR-ből tudtommal 2011-ben adtak ki legutóbb, előtte meg 2007-ben. 2015-ben jön az új szett, szóval az 1 év inkább 4.
-
zoli03
őstag
válasz sssent #26696 üzenetére
Szerintem nem nagyon fogsz találni hozzá, meg más alkatrészt se. Ezekben nem úgy megy a tengelycsere, mint egy sima agyban, szerintem az egészet szét kell szedned hozzá (a tengely se csak egy sima tengely), plusz a szerelék is kérdéses így, mert nem hosszabb tengelyhez van tervezve.
-
zoli03
őstag
válasz superecneB #26962 üzenetére
Felraksz egy kábelkötegelőt a villára, egy pillanat az egész, ahhoz már tudod nézni.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
MTB-ra akarok aszfaltra gumit, Velotech City Rider-t néztem ki (olcsó és helyben is kapni). Van belőle 1,5" és 1,75"-os is, melyiket vegyem? Gondolom az 1,5"-ossal könnyebb lenne tekerni, de a belső gumim elvileg 1,75-2,125"-ig jó, és az aszfaltgumit csak néha raknám fel, inkább a terep lenne rajta.
-
zoli03
őstag
Minek fellebbezni? A rendőrnek van igaza, elő van írva, hogy lennie kell a biciklin prizmának. Nem számít, milyen lámpád van.
De már a fényvisszaverő matrica is szabályos, és a mérete sincs meghatározva, csak a helyzete. Felragasztasz egy kis darabot, aztán amiatt már nem tudnak beléd kötni. Olcsó, és a bicikli kinézetét se rontja el, mint a hagyományos prizma. -
zoli03
őstag
Nem muszáj küllőprizmát használni. Jó a reflexcsíkos külső, vagy itt is lehet használni matricát.
De nekem mindegy, hogy valaki rárakja vagy nem. De az elég gyenge kifogás, hogy nehéz a prizma mondjuk a 8 kg-os országútin (matricának gyakorlatilag nincs súlya), meg hogy csúnyán néz ki (prizma igen, de a matricát alig venni észre).
-
zoli03
őstag
válasz Zola007 #27213 üzenetére
Azért szerintem egy levegős XC 32 nem belépő kategória. Ott van még az XC 28 és az XC 30, bár az XC2 8-at már nem látom az oldalukon. Az XC 28 TK kb egy Dart 3, ami már azért használható, azt nevezném belépő kategóriásnak. Az XC 32 meg kb egy Tora TK, ami szerintem közelebb van a középkategóriához, mint a belépőhöz.
-
zoli03
őstag
válasz pepe091 #27420 üzenetére
Nekem van Lidles vezeték nélküli, nem pont ez a típus. Nagyjából használhatatlan, igen érzékeny a környezetre, alig tudtam valahova lerakni a szobába, ahol nem mért magában (1-2 hétig használtam, azóta a dobozában van). A vezetékes órájuk jó, de vezeték nélkülit nem vennék (nem csak a Lidleset, hanem semelyik olcsóbbat).
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs