-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz
Massmurderer #124944 üzenetére
Az nem szar gép volt, sőt. Szingós baromi régi versenygép. Megvan még?
Nem hiszem, hogy alu inkább acél lehetett régen bőven alámentek 10kg-nek acéllal is.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
A convoyhoz hasonló szintű gyártó csak az AXA bringalámpában, de ők dinamósban utaznak. Az AXA lámpák viszont tényleg elég jók. Elemesben nagyon gyenge a kínálat, ott a convoy bőven ver mindent. Kb. nincs olyan lámpa ami 18650-ról megy, ami AA-ról megy az alapból szemét (AA-ból nem szedsz ki normális áramot), a kis líthium aksik meg gyengék, és nem lehet pótot vinni magaddal.
-
ivana
Ármester
válasz
Massmurderer #125238 üzenetére
Én tuti betiltanám az ilyen AAA, meg AA elemeket, elavultak, környezet szennyezőek. Röhejes, hogy az, hogy ma már a 18650 a norma lámpáknál a kínaiaktól indult, ha a nyugati gyártókon múlna még mindig AA-val, meg bébi elemekkel szórakoznánk.
-
ivana
Ármester
válasz
Jester01 #125245 üzenetére
A NiMh nem igazán jó aksi, magával a formátummal amúgy nincs baj, nekem is van itthon 14500-es aksim is (AA méretű lithium cella). A másfél volt (NiMh esetén 1.2), illetve a viszonylag kis áram viszont teljesen behatárolja a lehetőségeket. A megbízhatóságuk is katasztrofális, emlékszem a régen a fotógép aksikat hidegben cserélgetnem kellett, az egyik adag a belső zsembemben volt.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #125341 üzenetére
Ez tényleg drága, de manapság már nem drágák. A montik meg alul vannak árazva. Amik retek túlárazottak azok a trekkingek.
Alkatrész meg mindenhez van, a lassan 100 éves styriámhoz is.
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #125519 üzenetére
Azért az látszik, az alu meg amúgy is inkább törik meg reped. Ezen a festékkel sincs gond.
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #125532 üzenetére
Szerintem csak előre érdemes 2.2-es, de akkor már XKing. Nekem nagyon bevált a 2.2-es Xking 2.0-ás race king kombó.
jjeah: mert a szélesség nem mérhető pontosan (más felnivel más), de a súly igen. Ezért megéri kicsit alullőni a sok grammmániás miatt.
-
ivana
Ármester
válasz
Hasaggymeg #125544 üzenetére
Az alpinestars-on feltűnőnek feltűnő, de nem az, hogy vastagabb, hanem az, hogy 2.2-es a vintage montin. Szerintem jobb elsőnek egy vastagabb, jobban veszi az ívet.
-
ivana
Ármester
válasz
Runner_fxr #125555 üzenetére
Ma már 25 az ajánlott minimum
A magyar utakon meg a 28 sem eretnekség. Én tavasszal 30-as CX gumit akarok felrakni
(#125559) Hasaggymeg Ha ilyeneket nyomnék akkor leginkább doublefighter én azt használok városban, kicsit nehéz, de elég semmi zaj. A defektvédelme is fasza, tegnap átzúztam a népligetben valami üveg törmeléken, ropogott alattam, azt hittem tolni kell az Infoparkig.
Vagy valami low cost acél outi.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
Runner_fxr #125566 üzenetére
Ilyenem van [link], csak nem ilyen buzi rózsaszín, hanem piros, illetve modern cuccok vannak rajta. Azért elég necces már a 30-as is, a 32-est próbáltam befért, de annyira kicsi a hely, hogy inkább nem.
Szerencsére a nagyon vékony peremes gumi elég rövid ideig volt divat, mert rohadt szar érzés vele menni. Egy régi 20-as szingó komfortban kb. olyan 25-ös peremes.
-
ivana
Ármester
Mérj láncnyúlást, a váltó tényleg ferde, de attól nem fog ugrani, max. szarul vált.
Ránézésre a racsnid jó, nem hiszem, hogy a lánc nagyon kopott lenne. Tippre a racsni ment szét, de az is lehet, hogy csak letapadt a hidegben. A cserés akkor sunrace-t rakj fel, a shimano drágább és biztosan nem jobb.
-
-
ivana
Ármester
Na ma nekem sikerült szépen odavernem magam
Tanulság becsicsentve ne emberkedjetek hóban
Amúgy poén volt, de sikerült összeszednem a combomra egy tipikus sí esés jellegű sérülést
Utaná haza jöttem simán, de ez holnap randa lesz
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #125931 üzenetére
Egy időben menő volt ez az ocsmány geo. Ezek meg viszonylag olcsóbb kategóriában adták ezt a kinézetet.
-
ivana
Ármester
válasz
b4zsi- #125935 üzenetére
Annyira nem rosszak ezek a CST City Classic gumik, de a gyártó is tanyabikera szánja. Pl. a csepeljeimen vannak ilyenenek, meg a kempón. Én montira ilyesmi helyett a double fightert ajánlom, sokkal jobb gumi minden szempontból.
(#125940) xXxian A fékváltó baromság monitra, Sunrace váltókart dobj fel.
9 SPD hajtóművem, tudjátok, hogy ez mennyire működne együtt a 7 SPD lánccal valószínűleg nem gond, de ha már nyúlt a lánc inkább 9 sebit rakj helyette.
Tubeless egy Caprine akármibe
Szerintem inkább rakj rá valami defektvédős külsőt.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
xXxian #125944 üzenetére
Ha elromlik akkor elromlik az egész, nem állíthatod szabadon, illetve montin műszakilag semmi értelme, hogy ezek egy egységet alkossanak (ellentétben az országútival).
Veszel egy ilyet váltókarnak, valami nagyjából értelmes olcsó fém fékkart, meg két normális fékpofát (ebből érdemes valami jót, a filléres darabok és a shimano szemét).
Bocsi nem igazán különült el, átsiklottam a zárójeles részen.
-
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #126031 üzenetére
Hülyeség megtartani add el a fenébe, ha ez a méreted.
-
ivana
Ármester
válasz
Mezga Aladár #126307 üzenetére
Attól még csökken a fékerő az alsó fogáshoz képest. Egy szélesebb gumijú gép meg már csak a gumi miatt is gyorsabban áll meg.
-
ivana
Ármester
válasz
6030D #126440 üzenetére
Nekem van shimano sor, shimano lánccal az országútin 8 sebiben, shimano sor, sram lánccal az egyik vintage montin és sunrace sor, sram 9 sebi lánccal az másik vintage montin (vintage monti 3x7-es by default).
Na ezekből egyértelműen a legutolsó kombó a legjobb, erre még öcsém is azt mondta, hogy mi a franctól vált ez ilyen jól, pedig ő max. használja a bringát.
-
ivana
Ármester
Ne szórakozzunk már, ezzel a szettel ez 200-at ér max. Ilyen külső bowdenes shimano szettel ne vegyél, baromi gagyi a fékváltókar, inkább egy új sora mint egy ilyen ultegra.
Ajánlom inkább a campát, chorus és record szinten. Sokkal tartósabb cucc, ezerszer jobb fékváltókarral. -
ivana
Ármester
válasz
kacsyx #126597 üzenetére
Csomagtartó meg sárvédőszem elég sok régebbi montin is van.
A nagyobb áttét nem számít, mert úgyse lehet kitekerni. Még az outimon is 48/36 van mert 48/11 gyakorlatilag mindenre elég, 70 felett beletekerni meg nem annyira szoktam.
A más tartás igaz, de pl. szerintem ez hátrány és hosszú távon nem jó.
A suntour rugós telókról annyit, hogy mentem már vadonat új XCR-el szerelt géppel (ami legdrágább rugós suntour) és földúton annyira kotyogott, hogy érezhetően rángatta a kormányt.
Más: kezd szétesni a lidl spd cipőm (amúgy egész sokáig bírta), mit érdemes venni szerintetek 15 körül?
-
ivana
Ármester
válasz
Runner_fxr #126612 üzenetére
A múltkor már amikor feljött a cross trekking téma szerintem már kitárgyaltuk, hogy a bergamont geoja tök más mint amit általában cross trekking néven kapni. A legtöbb cross trekking esetén magasabban van a kormány és laposabb a fejcsőszög.
-
ivana
Ármester
válasz
-=RelakS=- #126648 üzenetére
Ezt a becsomagolva dolgot nem értem, minek becsomagolni? Ezt ki találta ki? Azt se értem teljesen, hogy a rendes ebikeal mi a baj.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #126697 üzenetére
Vegyél gumikesztyűt. A legolcsóbb a sima 95-ös benzin, de az büdös, meg hagy nyomot, meg elég agresszív is, de legalább mindent leold.
Finomabb dolgokhoz petróleum, az nem olyan agresszív és annyira vészesen nem büdös.
Én WD40-el szoktam ráfújni és utána áttörlöm ronggyal, a láncnak kifejezetten árt a ful benzines mosás. Csak akkor érdemes, ha valaki meglocsolta motorolajjal.
-
ivana
Ármester
válasz
balazs1022 #126718 üzenetére
Azt a gumit ami szakadt dobd ki a fenébe, főleg első keréken. Nem is értem mit szórakozol vele, ez kb. ilyen CST szintű gumi.
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #126748 üzenetére
Akkor már szerintem inkább ez [link] Drágább, de sokkal minőségibb darab. Fém test, normális fej.
-
ivana
Ármester
válasz
IMIIKE1998 #126754 üzenetére
A 8k-s szerintem best buy, elég jó minőség. Az olcsóbb jóval gyengébb, még dupla feje sincs (ami egy műhelypumpánál nálam kizáró ok, szétszedni macera).
A vidéki házunkban ilyen van
[link], a csepelekhez jó, nyomásmérő nincs rajta, de oda nem is kell. Mondjuk ennél emlékeim szerint egy ezressel olcsóbb volt.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz
flash- #126805 üzenetére
A felsőcsőből indulj ki, csak ne pontosan, hanem vonj le az effektív felsőcső hosszból kb. 3-4 cm-et.
(#126804) ígyvanferi Én a helyedben nem szórakoznék azzal a dögnehéz 26-os akármivel, 5 ezer körül van vintage monti váz.
Országúti hajtást nem tudsz montira rakni, beleérne a láncvillába. 44-esnél nagyobb tányér amúgy se kell montira, meg kell tanulni pörgetni
Két értelmes lehetőséged van:
1. Roseról új acera integrált (kb. 15-ből kijön és elég jó)
2. Deore lx vagy exage (asszem van XT is) 110 BCD hajtás, nekem az outin van ilyen (kis tányért lekaptam)Ez még tuti racsnis? Kazettásak szoktak lenni a hasonló korú gépek már.
Bowdenvágó nem kell, megoldható csípőfogóval csak ésszel kell.
Kónuszkulcs nem árthat, esetleg kormány+középcsapágy kulcs.