-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #176275 üzenetére
az ízesítőről jut eszembe: mi a helyzet a cukormentes italokkal? Feleségem inzulin rezisztens, legalábbis valami enyhébb szinten, tehát 1-2 éve, amikor ez komolyabban téma volt, akkor mondott olyat, hogy a cukormentes kólával képes megszivatni magát a szervezet, mert az ízre jön az agyból a reakció, de közben nincs cukor... szóval jó, nem jó, ha amúgy is hozzá vagyunk szokva (pl. körtés és málnás ásványvizet sokat iszom mostanában, és ezek cukormentesek), akkor mindegy ?
más: végre egy gyártó/modell, aminél pont olyan a geó, ami szerintem nekem kellene:
[Grand Canyon 7] 614mm TT, 440mm ST. Végre nem pont a 180 centimnél lenne a mérethatár, mint sok más esetében... tulajdonképpen az ár sem rossz, a dropper menne apróra, és akkor a súly is majdnem elviselhető[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ivana #176253 üzenetére
Egyre kevesebbet kell itthon a hagyományos karos hajtóműre lánctányért szerelnem, de minden egyes alkalommal megbánom, hogy MÉG MINDIG nem vettem egy körmös szerszámot az acél lánctányércsavarokhoz... Alu is van, de azokkal meg mindig megszívom előbb-utóbb, hiába zsíroztam, múltkor is le kellett fúrnom kettőt, mert elnyalta az imbusz/torx kulcs...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #176283 üzenetére
[ilyesféle] , ha egyáltalán meg kell fogni valamivel, akkor mindig egy nagy lapos csavarhúzóval szerencsétlenkedek, az esetek többségében mondjuk nincs rá egyáltalán szükség, pont ezért sikerült eddig halogatnom a vásárlást.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #176406 üzenetére
ráadásul elöl a merevvillával jól is jön némi extra rugalmasság, amit a szélesebb külső adhat, mondjuk a gravelen nekem még csak egyforma külsőim voltak, de az első villa pár mm-rel többet is enged, mint hátul, tehát ha ki akarnám maxolni, elöl lehetne 45-ös, talán 47-es is, míg hátul 42 a max. Így hogy egyforma van, így csak pártized bárral alacsonyabb nyomásra fújom. Ha megnézed, montikon is vagy egyforma gyárilag, vagy elöl van a durvább.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz FerNandor #176427 üzenetére
nem árt, ha tudod, hogy fogod-e vastagabb zoknival is hordani, nekem érezhető különbség van a vékony és vastag között, magyarul viszonylag passzentos lett a cipő, de az, hogy Shimanóból (és sok más márkából ugyanúgy) rendszerint 44-es kell a 43-as lábra, az NEM azt jelenti, hogy ezek nagyobb cipők, csak kibaszottul nem egyformán méreteznek, ergó a 44-es Shimano akkora, mint a 43-as utcai random márka. (ez általánosítás, és biztos van kivétel, de sokszor látom, hogy az terjed, hogy a bringás cipőből nagyobb kell, pedig csak el van szúrva a méretezése, tehát ugyankkora kell, de más van beleírva.)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #176416 üzenetére
Rossz hír, engem az aggaszt, hogy ameddig nem lesz oltás, vagy ameddig nem esik át rajta mindenki, addig szerintem már ez a kínlódás lesz. A teszt is eleve csak a pár nappal korábbi állapotot mutatja, ha úgy vesszük.. akkor meg ha voltál ezalatt valahol, nem tudhatod. Szóval bármi tünet, ami kicsit is hasonlít, már késztethet arra, hogy nem mész emberek közé, de ezt nem lehet örökké csinálni. Jó, vigyázol, mert maszkot hordasz a boltban, de addig már nem lesz nyugtunk, amíg ez meg nem oldódik rendesen. Nálunk a háziorvos is a helyzet csúcsán van, pedig azt gondolná az ember, hogy legalább az EÜ dolgozók kicist képben vannak, és nem éri őket váratlanul egy egyszerű kérdés...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #176721 üzenetére
nekem is átlag 1% a szint, de csak 19,26-os átlaggal
Ennek bő 3/4-e aszfalt ,vagy legalábbis a gravellel teszem meg, különben valahol 1000 alatt lennék :(Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Jofi81 #176739 üzenetére
Látom, lesz lámpakészlet is, ránézésre az első olyan, mint az előző akcióban (szerintem megvehető, ha valaki ennyit akar költeni lámpára, értsd: nem tizenezreket, vagy harmincat), a hátsó más, de remélhetőleg az sem hátrányára fejlődött.
(#176748) Hasaggymeg : mennyi a keret?
Bryton Rider 15: kissé buta kezelés a kevés gomb miatt, számok mérete mondjuk talán megjárja.. viszonylag jól olvasható, de nem túl testreszabható (~20e HUF).
Rider 320: testreszabhatóbb, okosabb kezelés (meg a kütyü is), problémamentesebb feltöltés a BT kapcsolat ellenére, a kijelző testreszabhatóságán még fejleszthettek volna, ki lehet tenni 3 értéket, és akkor az egyik tök nagy, jól olvasható rázkódó kormánnyal is, de a másik kettő fixen picike. Szóval vannak 3, 4, 5, 7, 8 mezős nézetek is, de mindig legfeljebb 1 nagy szám van, a többi elég apró. Jobban örülnék, ha lehetne 2 nag szám, és szabadabban szerkeszthetném, de tudom, mindig elégedetlen vagyok (~36K HUF, 40-ért már van amúgy 420-as is)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
-
ZolkoW
őstag
Nem tudom, a Formula az valami matricázott cucc-e, de a gyártónál kell megnézni, létezik-e külön a szabadonfutó ilyen verzióban, és csakis akkor merném megvenni. Tehát más agynak a szabadonfutóját szinte kizárt, hogy csak úgy átrakod...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz FerNandor #177095 üzenetére
Nem tudom a tutit, de a legtöbb nyeregnél oldalnézetben van egy mélyedés középen, és nekem az ilyenek általában úgy a legkényelmesebbek, ha picit felfelé (durva!) áll az orruk, mert máskülönben előre csúszom, és ott keskenyebb, tehát attól nyom. Mondjuk azért sem fogok érvelni semmi mellett, mert nemrég cseréltem vissza a hátrahajlós nyeregcsőre, ami hátrébb engedi tolni a nyerget.
Ha már nyeregbeállítás, nemrég találtam egy bikefittinges videót, amiben szintén azzal kezdték, hogy a függőónozás hülyeség (egyből nyomtam is rá egy lájkot ennél a pillanatnál), és azt a megközelítést alkalmazta, hogy tekerés közben (görgőn) olyannak kéne lennie az előre-hátra pozíciónak, hogy egyensúlyban maradj, ha elengeded a kormányt, és felegyenesedsz (tehát ne bukj előre, vagy ne kelljen extra erőfeszítés). Ezt amúgy főleg Imikének írom. És én is gondolkodtam, hogy akkor most nekem mire utal, ha majdnem teljesen hátra van tolva a nyergem, majd rájöttem, hogy egy nagyobb vázon pont ugyanennyire lenne hátratolva, hiszen a nyeregvázcső szöge tegyük fel, hogy azonos. Most a középcsapágyhoz viszonyítva értem, persze a kormány ettől lehet túl távol, vagy túl közel, de egyébként még nem jutottam oda, hogy ezt a szemléletet kipróbáljam a gyakorlatban.
Ja, nyeregnél az is csalóka, ha vastag a párnázása, hogy effektíve tök máshol van a vízszintes, ha ráülsz :)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #177125 üzenetére
Csak az változna, hogy a középcsapágy-nyereg vonalon hol helyezkedik el a bilincs, hiszen a nyeregmagasságot úgyis a lábamhoz állítom be.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #177128 üzenetére
Igen, de a nyereg helyzete elvileg nem a kormánytól kellene függjön, hanem a hajtókar helyétől, és ahhoz kéne megfelelő vázat /stucnit/kormányt választani, hogy ez aztán kényelmes legyen. Fogalmam sincs, mi fog kijönni, ha tovább elemzem a dolgot a saját bicómon, valószínűleg ezt a nyeregpozíciót sem azonnal fogom tudni eldönteni, hogy akkor most jó vagy sem. Vagy de...
Egyébként nekem eddig az sem működött annyira nagyon jól, hogy görgőn beállítok valamit, aztán kimegyek az utcára, és tökéletes - első dolgom volt utána tovább finomítgatni...
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz J.C.G. #177197 üzenetére
Most nem találom, de asszem, Sun Ringlé szkot lenni 10e körül 29-esben, ami tök jó súlyba nis van, igaz, az is csak 21mm, vagy efféle, de látom, linkeltél te is 20-asakat, szóval ezek szerint nem feltétlenül hajtasz a szélesebbre. 2,2-höz elég amúgy, főleg, ha szempont a kis tömeg.
lehet hogy ez, mindenesetre tipp: https://bikepro.hu/sunringle_helix_25_mtb_felni_26_colos_559x25_mm_32h_tarcsafekes_illesztett_fekete_14391
szerk: a tubeless-ségéről nem tudok semmit.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz szimpláncsak #177204 üzenetére
na, ráadásul pont 28 likast linkeltél, majd ha nem jön be a műanyag szalagos átalakítás, lehet hogy veszek ilyet.
Azt tudom, hogy a sajátjaim közül a DT volt eddig legmeggyőzőbb, de az is volt a legdrágább. Meg persze az is lehet, hogy csak a homokszórt-anodizált felület fogott megBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz J.C.G. #177211 üzenetére
nemtom, mi a kérdés, szerintem jó minden szempontból, én a DT-re azért fizettem ki a felárat, mert olyat akartam, ami 25 széles belül, ÉS még tűrhető súlyban is van 29-es méretben.
Másképp simán vettem volna ilyet, főleg, ha tudok rólaPulzuspánt: a Polar kellemesen picike, ez még érv lehet mellette, meg hát azt mondják, elég megbízható. Méretre tényleg kb feleakkora rémlik, mint a decás esetében, nem tudom, azóta változott-e valami. Meg a Polar H10 tud külső kütyü nélkül is rögzíteni, ha telefonról elindítod ilyen üzemmódban. Bajom még nem volt vele, csak nem szereti a gagyi elemeket.
más: ez jó cucc?
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #177224 üzenetére
Köszi srácok, rendeltem egyet, mielőtt elfogy. Nekem ilyenből van kettő különböző színű, ezekkel elégedett vagyok, de már megszűntek. Az XC-s akciósan még pont a lélektani határ alatt volt .
A gumicsirkét már izzítom a Ninerre, jövő héten talán szerelés. Az avatarom viszont azért ilyen, mert amikor ekkora hajam volt, tényleg így néztem ki. Átfotoshoppolom dzsigolósabbra, pár ősz hajszál, aztán jó is.(#177229) J.C.G. : a 27-es szalag, ha ez a szélessége, szerintem épp 25-ös belső szélességű felnibe való.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #177272 üzenetére
csak félig követem a rengeteg írást, de így is kikérem magamnak! meggyőződéses elsőváltó-tagadóként persze, hogy egytányérosítsunk! az eredetire, amit már nem tudom ki kérdezett: a 3 tányéros középső tányérja épp ott van, ahol a dedikált egytányéros egyetlen tányérja, az hogy 49, vagy 50 mm, már nem ettől függ,csak úri huncutság. (52 talán a boostos, azt hiszem) de ha valaki azért egytányérosít, mert menő, nem pedig azért, mert egyszerű és célszerű, akkor ő tudja.. ha valaki meg azt látja bele, hogy más a menőzésért csinálja, hát arra már nem találok szavakat :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #177336 üzenetére
A spoileres trabinak?
Nem tudom, állandóan biciklikre költök, nem tudom szétválogatni... (most próbálok komolyan válaszolni) Most, hogy lett az új Deore szett, lehet, hogy elgondolkodnék, hogy azzal már megérős, akár Microspline rendszerrel is, de amikor elkezdtem ezt, akkor még nem volt Microspline, csak XD meg HG, és az XD-s irányt választottam, ahhoz egy komplett sor+lánc Sramból mondjuk (1150) ~40-42 ezres , ha a könnyebbik, 1175-ös kéne, akkor 50+.
De ezek az infók akkor érnének valamit, ha tudnám, mennyit tudok tekerni egy sorral, vagy egy lánccal, majd legközelebb feljegyzem, mikor újat veszek. Ugyanis eddig kizárólag használt soraim voltak - vettem már 1150-es sort 5000-ért, meg állítólag 800 km-t futott 1175-ös sort (ezen alu a 42-es tányér, így csak 325g) lánccal együtt 25000-ért. Ezek még így is elég horror árak egy 9-es rendszerhez képest, én azzal kezdtem az egytányért, és akkor még a 10 sebesség volt a csúcs. A 11-34-es sorral kemény 309% volt az átfogásom, a mai 420% azért jelentősen jobb . Volt agyváltóm 256%-kal, meg egysebességesem 100%-kal is, szóval a 450-re már lehet, hogy azt mondanám, hogy kompromisszummentes .
A múltkor írtam, mikről számoltak be az 1x12 felhasználók a Bikemagon, mármint futásteljesítményekről, és eléggé az a konklúzió, hogy jobban bírja, mint az 1x11. És elég komoly km-ek voltak, nem városnézős felhasználás mellett.
Amúgy megfigyelhető, hogy a szélesebb átfogás leszivárgott a 9-10-es rendszerekbe is észrevétlenül, szóval igaz, hogy nagyobb ugrásokkal, de ki lehet már próbálni teljes hajtáslánc csere nélkül is ezt-azt. (ez kicsit optimista, mert lehet hogy csak a váltókarod marad a régi)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz RetepNyaraB #177411 üzenetére
Fura, én még korábbról, hangszerész mivolta miatt ismertem, később jött csak nekem a maraton téma, és az is fura lesz, ha jövőre nem lesz Fire :-|
köszönés: én általában köszönök (biccentek, intek), kivéve, ha már előre látom, hogy az illető nem fog visszaköszönni, egyébként a többség viszonozza, vagy előre köszön. Fehérváron egyszer az utcán olyan hangosan köszönt rám egy szembe tekerő, hogy azóta is azon gondolkozom, hogy talán ismernem kellett volna, de az én látásommal, meg ő is ugye beöltözve, hát csak remélem, hogy nem közületek való volt, és bunkónak hitt, hogy én csak simán intettem .
Egyébként azt szoktam figyelni, hátha ismerős, szóval még odáig sem jutok el, hogy milyen biciklije van, azon kívül hogy mtb/koskormányos, nem hogy még pedál, meg cipő, meg ilyenek meglegyenek .Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Napfénysüti #177444 üzenetére
Van az a decás alap villogó, meg kell nézni, melyik, de az enyémekhez adtak kis öntapadós tartót is, az pont erre való. És nem is drága, meg tud pirosat és fehéret is.
A kompresziós zoknihoz nem értek, de az UCI-s képen úgy láttam, a cipőre kívülről volt húzva, az meg gondolom az aeró miatt van. Nekem meg ilyenem sincs, na ettől nem haladok az emelkedőn!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz polonic #177463 üzenetére
Merinóm asszem,csak zoknim van, azt én is szeretem. Én menet közben a zippzárral szoktam egyfolytában játszani, mindig próbálok annyira izzadni csak, hogy ne nedvesedjen át mindenem. Ebben az is segít, hogy lehetőleg úgy öltözöm, hogy a túra elején nem baj, ha picit fázom, úgyis hamar elérem az üzemi hőfokot, akkor viszont már inkább baj a túlöltözés. Viszont egy tartalék szélálló mellény nagyon jó tud lenni, ha elszámítom magam.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #177472 üzenetére
egy ilyenem már van, még kettőt rendeltem belőle
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #177478 üzenetére
Esetleg az XT kar+SLX hátsó váltó, én ezt, vagy a full XT-t választanám, de a kar lehetőleg a jobbik legyen szvsz.
Egyedül az NX sor súlya aggasztó, de bízzuk jjeahh-ra, hogy idegeskedjenBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz dudi6 #177604 üzenetére
Keress rá a Park Tool szavakkal együtt, én az alapján csináltam
Ma a Kona Rove és a Sonder Camino amit először megnéznék, meg van még a Planet-X London Roadja újabban átütőtengellyel, amire te gondolsz, az nem tudom, a Csepel acél gravelje-e, de arról tudok, meg van egyedi vázkészítő is (pl. Hunor Kézműves Kerékpár, nekem ő javította a vázamat). Apróból is mentettem valami linket egyszer, ami ilyen témájú volt, és az olcsóbb árfekvésben.
Ja, akár már a Decathlonnál is érdemes körülnézni, nem tudom, most hol tartanak gravel témában.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zsocy #177607 üzenetére
Nem mondom, hogy olcsó, vagy hogy hipermegérős, de már az is nagy szó, hogy újonnan valami 300 alatt kapható: [Rove]
(szerk: az "esetleg elmegyek 500-ig" nálam nem az a kategória, hogy a kifejezetten budget megoldások jönnek csak szóba, bár még sok minden kiesik nyilván)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #177619 üzenetére
mer' sose figyeltek rám, írtam többször, hogy a Polárom is kényes az elemre. Aldis nagykiszerelésű CR2025-tel 1 hónap, márkással ~1 év.
Volt, amikor kivettem a korán halós elemet, rámértem, és 2,9V fölött volt, mondom ennek jónak kéne lennie... de a friss elem 3,3V körül van, és ezek szerint a terhelhetőségük is más, lehet hogy a pulzusmérő pillanatokra relatíve erősebben beterheli, és ha nagy a belső ellenállása az elemnek, akkor az olyan, mintha már le lenne merülve.A GX Eagle nem tudom, milyen, a 11-es előbb teszi át a láncot a kis kerékre, minthogy a pöcögtetőhöz komolyabban hozzáérnék (zötyögős terepen számtalanszor előfordult, hogy duplán váltottam, a rázkódás miatt olyan gyorsan nyomtam kettőt, ahogy direkt sosem tudnék). Azt el bírnám viselni, hogy kónusz irányba többet is váltson, de könnyebb irányba 4-et vagy 5-öt tud, az
Shimanosimán jó.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Toobee #177630 üzenetére
A Renata amúgy asszem, svájci, és órásoktól is hallottam már, hogy a legtutibb. (nem tudom, létezik-e egyáltalán 2032-ben, meg 2025-ben... a H10-es Polarnak amúgy úgy emlékszem, 400h az üzemideje, most ránézve a statisztikámra, ez nálam ténlyeg lehet egy év is akár
Rendes elemmel valós is lehet, de gagyival egy hónapon belül cserélnem kellett, persze először az órára gyanakodtam.Hasaggymeg: én bírom, hogy ilyen (a GX11), csak arra írtam, hogy hogy működik a kar. Nekem ez instantnak tűnik, bár nem tudom, "odaát" mit hívnak annak. Előre nyomom a kis kart, és már esik is a váltókanál lejjebb, aztán visszaengedem a kart, és már nem történik semmi. Remélem, nem beszélek hülyeséget, hetek óta nem ültem a MTB-n .
Egyébként az új Shimanó nem tudom, milyen, már régebben is (1-2 éve) olvastam olyat, hogy kezd elsramosodni, ami a vezérlést illeti, tehát darabosabb, direktebb lett a váltókar. Az biztos, hogy maratonon a japánokéval lehet jobban lopakodni, és halkan pakolni a fokozatokat az előtted menő után, ha én kattintok, azt a tisztás másik végén is hallják..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #177654 üzenetére
ha a pénz a gát (mi más..), akkor ki kell várni, amíg valami haver eladja a megunt, de még nem szétkopott cuccát. Vagy nem haver. Nekem is így lett GX. Persze én is siránkozok, hogy most 3 használt kazetta után jó lenne kipróbálni, milyen is amikor újan veszek, de most azon gondolkozom, hogy mivel jön a görgőzős időszak, lehet, hogy ezt a telet még kibírja a sor, senkit nem érdekel, hogy mennyire ugrik a 12-es lánckeréken (görgőn kiállva úgysem sokat fogom hajtani, de közlekedésben már zavaró), meg mekkora hangja van a pincében..
11-es komplett rendszereket szerintem még egy ideig sokat fogsz látni apróban.
De a képről állapotfelmérés még mindig nem megy nekem, múltkor is tettetek be fotót hajtóműről, stb, én még azt mondtam volna, hogy bejáratós, erre főni szerint cserés[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
50-est én is soknak érzek a GX 11-es kanálnak, de úgy rémlik, a 46 (E13-ból van ilyen, 9-46, a mélyebb zsebűeknek) többeknek működött vele gond nélkül, talán még a gyártó (az E13) szerint is. Ráadásul gravelre egyelőre nincs 12-es SRAM szett sem, tehát ott ha valakinek nagyobb tartomány kell, akkor lehet gyűjtögetni. Az E13 sora legalább két részletben cserélhető, nem kell minden alkalommal kipengetni 200+ eurót...csak 150-et .
Ha csak a nagyobb tányér a gond, bizonyára itt is működnek az extra váltófülek, amiknek nem tudom, mi a nevük, 9 sebességes (ja bocs, 8 sebességes, de 9-es karral és sorral raktam össze) Acera váltóhoz már kellett ilyen, hogy a 11-40-es Sunrace sorra fel tudja tenni mindenhova a láncot. Mindazonáltal én is jobban szeretem, ha papíron is működik a dolog. (a 40-eshez már papíron is kellett a tuning )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
nehezítettem picit a Nineren: (alu nyeregcső, bilincses markolat, nehéz hátsó gumma, a nyereg is elég nehéz, azt hiszem, ezek változtak. Vagyis a gumi régóta ez van, de talán még őszre felrakom a Ralphot. Ezekből pont olyan 400-500 g jöhet még le.)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #177739 üzenetére
tavaly még ezrével voltak az olcsó, vagy kevébé olcsó Cube, Radon vázak a bike-discount.de-n. Alu is, karbon is... méret is volt többé-kevésbé. Talán jövőre megint lesz...
ritkán nézek tesztelős videókat, inkább olvasok néha, de sok termékkel kapcsolatban (nem csak bringás) fogalmazódott meg bennem, hogy esetleg megvettem a teszt alapján, vagy attól függetlenül, és a hosszabb távú tapasztalat egy csomószor más, mint amit egy hét használatból a tesztelő levon. Pl. telefonok... Valszeg nem szabad annyira túlgondolni az egészet, hogy legközelebb a létező legtutibbat akard megvenni (persze én is úgy indulok neki mindennek).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #177758 üzenetére
Ja, nem is kattintottam, azt hittem, az újat linkeli 960 EUR a váz (egy aluváz...) a bike24-en..
Mondjuk nem akármilyen, 1,4 kiló. Az már lehet, hogy rugalmasabb, mint egy karbon, és egyben sérülékenyebb is (kéne ).
[link]Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz maximilian4 #177840 üzenetére
én azt az 1-2 mérhető paramétert nézném, ami a középcsapágyházad jellemzi. Szélesség, belső átmérő, meg a tengelyvastagság. A tengelyhossz is kell majd, de az talán kijön abból, hogy a hajtókart, amit kinéztél, milyen csapágyházakhoz ajánlják.
Zavaró, hogy azt hiszem, a BB30 jelöl egy hajtókar szabványt is, és egy csapágyház szabványt is, mégis a BB30 hajtókar belemegy esetleg más, pl. BB386 (talán) szabványú csapágyba is, mint ahogy nekem is a montin. De van a PF30 is, ami mintha nem 46, hanem 42 (vagy 41?) mm lenne a csapágyház belsejében mérve. Na mindegy, méricskélj, vagy olvasd le a kódokat, valószínűleg találni olyan csapágyat, amivel a vázat és a hajtókart össze lehet illeszteni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #177847 üzenetére
ja, bocs, te nem csapágyat, hanem hajtókart kérdezel. Akkor ahogy a kolléga írta, kivenni, megmérni, és a kinézett karnak is megnézni a doksiját, hogy jó-e a 86 széles (?) pressfit házba. Nekem is Apex1 karom van, de az GXP-s, tehát egyik végén 22, másikon 24mm-es a tengelye. Ettől még a 30-as tengelyű kar is jó lehet neked, de ahhoz más csapágy is kell. Mármint ez akkor merül csak fel, ha most nem 30-as lenne. Ha D.U.B szabvány, ami 28,99, akkor meg gondolom fel van ez tüntetve valahol, illetve egy tolómérővel könnyen megkülönböztethető a 30-astól.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz maximilian4 #177852 üzenetére
nem tisztem védeni őket, de valami céljuk azért biztos mindegyikkel volt. az én meglátásom szerint a DUBbal pl. az, hogy belássák, a BB30 nem sikerült elég jól. Egyébként onnan indulhatott ez, hogy a régi BSA szabványt úgy érezték, kinőtték a külső csészés megoldásokkal, aztán mindenki máshogy oldotta meg a kérdést. De a fentiek alapján némi méricskéléssel, és utánaolvasással szerintem meglesz a válaszod a hajtókar kérdésre. Ha mondasz konkrétumot, hátha megszüljük..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #177899 üzenetére
montinál úgyis az a trend, hogy már 50es stucnival adják lassan az xc kerékpárokat is, szóval én lehet, hogy a nagyobb felé tendálnék, inkább, mint hogy 120as szárat kelljen vadászni. ha ma venném, lehet, hogy én is nagyobbat venném. De nekem erősnek tűnik ez a kijelentés, hogy a gyártók ne tudnák belőni az ajánlásokat, akkora eltérés szerintem nem lehet, hogy kettővel nagyobbat/kisebbet ajánljanak, ha határon vagy, az általában azt jelenti, hogy tényleg mindegyiknek működnie kéne, csak a finomhangolni kell. Sokat kell tekerni, kevesebbet agyalni (mondom én.. ), és időt hagyni rá, hogy kialakuljanak a dolgok. Nálam most kezdődik a görgős szezon, külső hatásra :D végre beállítódik a nyergem, amit még csak felszereltem, nagyon kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle. Király, hogy ki van vágva, így a másik, egyébként rejtett csavarfejhez is hozzáférek az imbusszal
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #177903 üzenetére
A Cube-ok pl. elég rövidek, meg nem csak a hossztól függ a pozíciód. A kormányszár elég sokat tesz hozzá ehhez, és akkor a riser kormánnyal is lehet még játszani. Szerintem +/- 2 centi váz reach (a TT már nem menő, azt olvastam ) kompenzálható, vagy legalábbis +/-1 biztosan. A stack meg szintén változik, a riser kormánynál igazából erre gondoltam, tehát ha túl mély a fejcső teteje, nem muszáj hézagoló nélkül használni, csak ha rövid a villanyak. Pár centit általában enged a vas, és a közízlés . De már én is rég elvesztettem a fonalat, NEm emlékszem, mi is a baj. A függőónt szerintem felejtsd el, ha valamit egyenes nyeregcsőhöz találtak ki, akkor azzal használd, ha hátrahajlóval, akkor azzal, az valószínűtlen, hogy a normál tartománynál többet kelljen állítani.
Hogy összezavarjalak: Felkavaró képek a talpközépi stoplirögzítés témájában , ezt már múlt héten akartam linkelni csak úgy, mert szembe jött.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz FerNandor #178020 üzenetére
ha úgy körbe tudod tekerni a sarkaddal a pedálon, hogy nem billegsz közben a nyeregben, akkor jónak tűnik. A cipő sarka persze számít ebben, hogy ne legyen egyszerű, de a nyeregmagasság nekem jónak tűnik. Olyan, mintha nagyon felegyenesedve ülnél a leghátsó fogásban, de így nem szoktm látni másokat, tehát nem tudom Ha mélynek érzed a kormányt, akkor szerintem csak szokatlan még.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #178102 üzenetére
há, megvan, honnan kapta a nevét a mogyorósbányai maraton!
más, nekem kicsi lenne sajnos, pedig lehet, hogy értelmes áron áll meg a licit: Trek Stache alu 29+ váz meg Manitou villa
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz maximilian4 #178112 üzenetére
Köszi, de csak váz formában érdekes nekem, illeve úgy is csak módjával, valójában nem kellene hirdetéseket nézegetnem, csak amikor szembejön 1-2 kedvenc kinézett típus, akkor felkapom a fejem . Trekből azt hiszem, a 19"-os lenne a jó.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #178144 üzenetére
nekem ma úgy nem lett karbon vázam, hogy céges skype meeting miatt elfelejtettem licitálni - bár magasabb összegért kelt el, mint amennyit szántam volna rá, tehát egyébként sem lett volna az enyém, de jobban esett volna, ha saját döntésem
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #178152 üzenetére
köszi, szerintem az ebay alapból lekezeli ezt, de direkt nem is indítottam licitet, amíg nem fordul az utolsó órába, hogy lássam, van-e érdeklődés (nincs tudományos magyarázata, csak szeretek ott lenni)
ez lett volna egyébként, ilyesmi árra számítottam, de ennyit (sem) nem akartam adni érte most, pedig nyilván ennyiért is félár alatt van. A képen a leírás szerint XL-es van, de L-esre ment volna a licit, én M-es bringáról találtam csak geót, az alapján okés lett volna.
Nem feltett szándékom, hogy vegyek bármit, de érdekes lett volna[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #178167 üzenetére
arra azért figyelni kell, hogy a vannak kupakok, amik ezen az alacsony peremen már felülnek, és akkor nem tudod vele megfelelően meghúzni a kormánycsapágyat. Ha megfelelő hozzá a kupak, akkor pont jó íg.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nintendo Switch
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Parfüm topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...