-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
Próbáld meg, hogy csak a középső lánctányért használod, ha beválik és bonthatóak a lánctányérok, akkor át tudsz váltani 1x9-re vagy ha kell a 48-as, akkor 2x9-re (és csak a legkisebb 26-ost kell leszedni, igaz az első váltókar is cserés ha nem lehet állítani a 2/3 sebesség között.
Nekem már egyáltalán nem hiányzik a 48-as tányér a legkisebbet soha nem használtam.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #268020 üzenetére
Nézz rá a BikeMag új tesztjére, itt egy Cube Cross Race C:62 SLX-re, tök jó gép, 105 Di2 váltással. Igaz ez nem kormfort gép.
Nyugi csak szívjuk a véredet egy kicsit, engem nem idegesít ha kérdezel. Sőt senki mással sincs itt problémám. Ez a bicikli téma is szerteágazó, így megfér itt minden. Régi rossz bicikire én is volt, hogy költöttem, pedig nem volt racionális döntés, igaz én csak alap Tourney cuccokat raktam rá, V-fék meg egyéb gagyi cuccok. Eredetileg akkor egy Rockrider ST520-at akartam, de akkor született a fiam, így a büdzsé kevés volt, így részletekben újítottam fel azt a régi olasz, acélvázas ősmontit. Most hogy itt a Deore váltás, már csak fűznöm kell majd két 27,5-ös kereket és valószínűleg tényleg nem fejlesztek semmit. Na jó maximum egy karbon kormány még belefér.
Nézegettem komplett kerekeket is, de sokkal olcsóbban jön ki, ha én válogatom össze, meg ilyen kombinációban nem kapni. Valószínűleg Novatec ipari csapágyas agyak lesznek Sun Ringlé Inferno felnibe fűzbe DT külőkkel. Egész kultúrált áron jönnek ki, maximum 0-ás centrírozásra kell vinnem a kerekeket, mert azt nem vállalom be. Nincs kedvem órákig szarakodni velük. Igaz ha ebike-on rendelem meg, akkor össze is fűzik plusz pénzért, így kompletten összefűzve kapnám meg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Szerintem lényegtelen, használj annyit amennyi szükséges. Nekem a 10 fokozat sem lesz kihasználva, de modernizálni akartam és nem nagyon kapni már semmit 10s alatt. Ez is kopik ki már, a 12s is elérhető áron van, csak a sor és a lánc drága a többihez képest, így fölöslegesnek tartanám koptatni. Ha elégedett vagy az Alivioval és a 9s-sel akkor maradj azon. Bármilyen fejlesztés csak plusz pénz lesz és lehet nem hoz semmi pluszt.
Ha lenne valami Deore szintű 1x8 vagy 1x9 akkor azt vettem volna. Állítólag a MicroSHIFT hozza a szintet, de inkább nem akartam egzotikus kis márkát tesztelni. A Cues meg egyáltalán nem szimpatikus a Linkglidedal, mert abból van 9s.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #268114 üzenetére
Van csak nem Shimano vagy SRAM-ban. microSHIFT Advent és a SunRace RDM900, ami 9s és kuplungos. Egyébként is kopnak már ki a két nagy gyártónál a 9s rendszerek, csak a több évvel ezelőtti fejlesztések vannak, valami átnevezve (Alivio M3100).
Illetve a kettő között még van a Shimano CUES U4000, ami 9s és van clutch. Hátránya csak az önmagával kompatibilis LinkGlide lánc és sor, na meg a lassabb váltási sebesség és a nagy tömeg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #268136 üzenetére
SunRace kompatibilis az outi Shimanoval is, de leginkább 1x rendszerre van tervezve. Bár van aki első váltóval is használja és működik azzal is.
MicroSHIFT-ben csak 10s van, amiben van clutch, a Sword váltó, de az sem Shimano kompatibilis. Az R9 9s outi váltó, de abban sincs clutch. Sajnos más nincsen, outi/gravel vonalon egyik gyártó sem találja annyira fontosnak a clutch-csot.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #268139 üzenetére
Nincs mit. Sajnos a 9s ki futóban van, ezért mentem én is 10s-re a 8-ról. Igaz még dobozban vannak az alkatrészek, még nincsenek felszerelve.
Viszont gondolkodtam rajta, hogyha már ki kell cserélni mindent, akkor rögtön zsírtalanítást is csinálok és mehet a wax majd. Szerintetek elég lesz az új sort féktisztítózni majd leöblíteni (gondolom igen)? Illetve a zsír új váltó görgői gondolom még "szűzek, mert műanyagból vannak, így csak nincs rajta olaj gyárilag. A láncot azt ki kell majd mosnom alaposan, mert Shimano lesz, amiben lesz trutyi.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #268226 üzenetére
Sajnos így van. Én is akartam 27,5 kerekeket, iparisat out of box találni, de nehezítő körülmény a nonboost 100 és 135 mm O.L.D. és gyorszár, bár általában a kettő kéz a kézben jár. Végül csak nagyon low budget kerekeket kapni vagy egy vagyon. Inkább majd fűzetek darabokból. Szerencsére kapni normális agyat még a felni az univerzális, így valószínűleg Sun Ringlé felni lesz Novatec iparis aggyal meg DT vagy Sapim rozsdamentes küllőkkel. Ahogy kiszámoltam sokkal olcsóbban kijön, mint egy márkás szett, de nem sokkal drágább, mit egy kínai kerékszett. Majd szép apránként megveszem a dolgokat és majd össze lesz fűzve.
Mavic kerekek tényleg nagyon jók, de lassan nem kapni non-boost változatban.
-
Fall-N
veterán
Attól függ. Kolléganőm Csepel Budapest biciklijén kicseréltem múlt héten a bowdenezést és a fékpofákat. Az első tök jól ment és sikerült (Saccon V-fékek vannak rajta), a hátsón nem lett tökéletes. Az egyik gond, hogy az alacsony átlépésű váz miatt elég girbegurba módon lehet csak elvezetni a bowdenházat, ami nem tesz jót sosem, másrészt ez egy 7s lánc váltós változat. Emiatt a hátsó kerék, hogy beférjen racsnistól kicsit balra van gyárilag. A V-fék jobb oldala ezért nehezen ér be a felnihez, ami nagyon nem optimális és a fékbetétet sem lehet annyira ferdén rögzíteni, így nagyon nem ideális ahogy ráfog. Eggyel több kúpos alététet tettem alá, így már jobban állt, de fékerő elveszik a bowdenezés miatt. Így nyugodtan írhatom, hogy szinte beállíthatatlan a V-fék hátul normálisan.
Aki ezek után azt mondja nem jobb a tárcsafék. Komolyan a mechanikus fajtával nincs ennyi gond.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
Igen, de ez csak ez egyik dolog volt, amit ahogy írtam, plusz alátéttel tudtam kompenzálni. A hülyén megtervezett bowden elvezetést viszont nem lehet orvosolni. Sok nőivázas bicikin ezért raknak helyette kontrás kereket, mert nem lehet normálisan megoldani, hogy ne vesszen el a fékerő.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #268383 üzenetére
Igen fontos lenne. Nekem az edzés előbb volt, mint a biciklizés és nagy előny az erős törzsizmok. Ezért sem annyira kényes a testem a különböző beállításokra.
Ma kicseréltem a KLS kormányt (720 mm /15 mm emelkedés) a Funn Full Onra, ami 785 mm széles, meg egy picivel alacsonyabb lett tőle a cockpit, de semmi gondom nem volt belőle. Mondjuk nekem sokkal szélesebb a vállam, mint egy átlag ridernek, így nem okoz gondot a széles kormány.
-
Fall-N
veterán
Én irigylem a többieket. Nekem a 100 kilóm alá legalább 3 bar kell, mert olyan úszós érzés menni ha alatta van. 3,5-4 barra szoktam fújni az 1,95"/50 mm széles gumit. Egyszer próbáltam 2 baron, ott már féltem, hogy snakebite lesz a vége.
TomMusic: konkrétan nem működnek majd. Cserélj együtt váltót és kart. Mi a cél? 2x10, 1x10? 3x10 szerintem fölösleges.
Ha 2x10 akkor Deore M4100 széria, ha 1x10/12 akkor Deore 5100 váltó + 4100 kar.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz TomMusic #268445 üzenetére
Figyelmesebben olvastam, az első váltókart kellene cserélni, meg gondolom akkor a hátsót is. Az a baj, hogy valószínűleg a 10s kar nem kompatibilis a jelenlegi első váltóddal. A 10s láncok keskenyebbek, így elvileg kevesebbet kell húzni a karnak a 3x10-nél. Így a 3x8-nál nem lenne jó.
Viszont érdemes lenne elmenni egy olyan boltba, ahol van készleten mindkét fajta alkatrész, hogy meg tudd nézni, hogy elfér-e a váltókaroddal a fékkar.
Így kép alapján szerintem befér az SLX alá az Altus M310 bilincse, nekem is az van jelenleg a hátsó váltóhoz. De ahogy írtam, meg kéne nézni személyesen azt az SLX-et. Vagy érdemes lenne felhívni valamenyik értelmes boltot (például az eBike.hu), hogy szerintük elférne-e az Altus kar az SLX alatt. Ők meg is tudják mérni neked. Készségesek a fiúk, egy próbát megér.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #268450 üzenetére
Sok testbike cikk van a régebbi karbon merev villákról, állítólag 2-3 centit tudnak kimozogni. Régen a Shimano azaz a PRO is gyártott karbon villát (PRO 445) teszt, csak kifutott és nem kapni. Ritchey is jól csillapít. Manapság meg már vagy baromi drágák vannak (Ritchey, Enve, Niner) vagy a kínai. Pedig normális áron el lehetne képzelni egy ilyen régi PRO-t is simán.
Persze ez a 2-3 centis "rugóút" semmi egy alap 70 mm-es telóhoz képest is, pláne egy mai átlagos 100-120 mm-eshez képest sem, de aszfaltra elég lehet.
TomMusic: Az biztos, hogy az a váltókar nem kompatibilis a régi 8-assal. Úgyhogy ha nem is fér el fékkar mellett, akkor mást kell nézni. Mondjuk nem egyszerű, mert a Shimano karon kívül csak SunRace van talán. 9-es is kezd kikopni, 8-asból is csak Acera és Altus maradt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz TomMusic #268459 üzenetére
Elvileg az első váltó nem idexes, mint a hátsó, hanem a két szélső állás alapján igazodik. Tehát a legkisebb és a legnagyobb tányérra kell beállítani, a köztes meg igazodik hozzá, persze ha nem két tányéros, mert ott nincs köztes állás. Ettől függetlenül a szakirodalom szerint az újabb váltók (10-11-12s) már sokkal kisebb átéréssel vannak, mert a láncok is egyre keskenyednek, ahogy megyünk felfelé a sebességekkel. Azaz maga az átdobó "ketrece" (angolul cage) is keskenyebb. Ehhez van optimalizálva a váltókar is, a fene tudja be lehet-e állítani. Sosem próbáltam.
Viszont a 3x9-re való váltókar szerintem jó lehet, mert annál nincs olyan nagy különbség. A 10-11-12s-nél gond lehet.
Viszont lehet, hogy nem is lesz szükség a cserére, mert elképzelhető hogy simán elfér a jelenlegi kar az SLX mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #268478 üzenetére
A kettő összefügg. Nyilván a hajtómű lánckerekei közti távolság a mérvadó, de keskenyebb lánc mellé kisebb távolság van, ez logikus is. Vagy fordítva, azért keskenyebb a lánc, hogy adott kazetta hosszúság mellet több lánckerék férjen el. Valahogy be kell sűríteni.
Merev villával kapcsolatban semmiho kollégát kérdezzétek, ő rendes terepen is megy vele. Lásd Niner RDO MTB villa.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #268517 üzenetére
Ez igaz, de van egy olyan érzésem hogy a váltókar nem kompatibilis az első váltóval. Legalábbis az Altus a Deore-ral. Főleg hogy az Altus ha jól remélik 2008-as a Deore M6000 meg 2020-as. Lehet hogy igen, első váltó sosem érdekelt annyira, amint lehetett dobtam is le a hajtóművel.
-
Fall-N
veterán
Igen a karbon kevésbé közvetíti át a rezgéseket, mint az alu. Csak kompozit a karbon, a fémek meg minél merevebb el annál jobban vezetik a rezgést. Acél az rugalmasabb, de cserébe nehéz és rozsdás tud lenni. Vannak acél komfort villák arany áron.
Egyébként van különbség alu és alu között is. Eleve ott a 6061 T6 és a 7005, 7075 stb. Én például észrevesznem azt, hogy régi KLS duplán húzott, a Funn meg triplán húzott, így jobban érezni az úthibákat, cserébe merevebb.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #268572 üzenetére
Ha surlódik a lánc az egész nagy probléma. Eleve idegesítő a hangja, másrészt szét fogja egy idő után darálni a váltó kalitkáját.
De ahogy írtam TomMusicnak szerintem el fog férni az SLX fékkar mellett a jelenlegi Altus váltókar is. Ahogy nézem a hátsó váltóhoz való váltókart, ami nekem van (szintén Altus M31x széria) egyáltalán nem vastagabb a bilincse, mint az új Deore váltókarnak.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #268790 üzenetére
Ugye ez valami rossz vicc?! 4 cm semmit nem tart, el fog törni a váz nyeregcsöve. A szakirodalom minimum 10 centit ír, de jobb ha az megvan 15 cm is. Persze vannak olyan vázak ahol az össztelóson a tag miatt meg van hajlitva a cső és nem megy lejjebb vagy a kulcstartó csavarja idiótán van megtervezve és amiatt nem megy lejjebb, ezért a túl hosszú sem jó emiatt. De a legtöbb nyeregcsőn van skála ahol mutatja a minimum becsúszást és átlag 400-450 mm hosszú elég szokott lenni. Ha ennél rövidebb akkor inkább cseréld.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dr. 444Hertz #268757 üzenetére
Én vennék egy rendes biciklit és bele egy dropper post. Igaz nem erre találták ki, de ha nem viszel a hátadon semmit, akkor rá is tudnál ülni.
-
Fall-N
veterán
A legtöbb első váltó ilyen kompromisszumos, ezért utálja mindenki beállítani. Persze gondolom egy XT első váltó már jobban működik, főleg az oldalról húzós változatok jobbak.
Engem nem érint mert sosem szerettem, így dobtam is le. Elviekben a hajtómű és az új Deore hátsó váltó is támogatja a 2x hajtást, de biztos nem veszek.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #268829 üzenetére
Nem szeretem, hanem nem zavar. Egyedül a kormánynál zavarna ha ráz, ezért van levegős teló elöl. Hátsó résznél nem zavart sosem. Az viszont zavarna ha ide-oda hajlana. Inkább hatékony legyen a tekerés, mint komfortos. Nekem.
Karbon nincs semmi a biciklin, csak alu.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #268953 üzenetére
Nem kötelező, de szerintem jól jön sokszor. Például sok stucnit csak 6 Nm-re szabadn húzni, így sokszor túlhúzzák. De van amit max 2 Nm-re szabad. Én is kábé meg tudom saccolni mennyire kéne, de sokkal kényelmesebb nyomatékkulccsal addig húzni, ameddig le nem old.
Nagyobb nyomatékra én sem vettem még, ott szerintem nehezebb túlhúzni, de gondoltam én is sokszor rá, hogy egyszer veszek olyat ami lefedi a 40 Nm-t.
Eddig egyszer kétszer sikerült szétbarmolni csavart. Egyszer figyelmetlen voltam és az asszony Koliken biciklijén a V-fékcsapba beletörtem a csavart. Igaz ott az ideg is szerepet játszott. Másik meg az A2Z A-Head kupakjának a csavarja. Gyenge sajnos nagyon, meg eleve csak 4-es imbusz csavar. Az Acor és az XLC kupak, ami a csapágy mellé járt sokkal masszívabb. Igaz most úton van a színes Acor kupak, ami chubby2o6 is van. Elvileg piros-piros lesz. [link]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #268966 üzenetére
Csak arra vigyázz, hogy az MTB és az outi légtelenítő nem egyforma! Más a csavarmenet mérete a fékkarban. Én Topree márkájút vettem MTB-hez a Csodabike boltból, annyiba került mint AliExpressen. Teljesen jó minőségű. Adnak hozzá két fecskendőt, elszorítót, tölcsért. Külön vettem a fékkábel vágásához még dolgokat (műanyag biszbasz, amivel be lehet szorítani satuba, szorítóba a fékkábelt), meg műanyag távtartó betétet, hogy légtelenítéskor ne nyomodjanak ki a dugattyúk. Ezeket érdemes még megvenni, meg ha meglesz a fék, akkor légtelenígéshez Shimano ásványi olajat.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #268995 üzenetére
Eredetileg az XLC narancs kupakját szerettem volna, de sehol sem kapni. [link] Ilyen a csapágyhoz kapott is csak fekete alapon fehér mintás. Az Acorra emlékeztem a te bicikliden, de sehol sem kapni már narancs színűt, piros csavarral. Ezért lett akkor piros-piros.
Féknél nekem is adtak távtartót, de az nem jó, mert a fékbetétek közé való, vékonyabb fajta. Légtelenítésor meg elvileg ki kell venni a fékbetéteket, így oda vastagabb fajta kell. Bár elvileg le lehetne fóliázni és akkor nem kell kivenni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #269005 üzenetére
Ebikeról rendelem, remélem olyan lesz, mint amit linkeltél. Ha netán piros a kupak is, az sem baj, a kulcstartó, a láncvilla védő [link] , a Cube RACE bilincses markolat bilincse és a váltó bowdenháza is piros, nem minden narancssárga. Sajnos sok mindenből nem létezik narancssárga, csak piros. A Funn kormánynál gondolkodtam rajta, hogy az lesz, de a fekete is nagyon szép, így az lett végül.
Ringman: Vidd el szintereztetni. Sokkal tartósabb és szebb, na meg olcsóbb is. Oszi Szintert szokták dicsérni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Blackhole13 #269027 üzenetére
Sajnos csak bowdenvágó fogóval lehet szépen vágni, oldalcsípő fogó túl gyenge ehhez, meg más is a kiképzése. Másik alternatíva a flex vékony koronggal, de ahhoz ki kellene fűzni a bowdenházat. Kérj valakitől kölcsön szerszámot, vagy kérj meg egy szervizet, hogy vágjanak belőle egy kicsit. Ilyen apró dolgokért sokszor még pénzt sem fogadnak el.
Első dolog volt nekem is hogy vegyek ilyen célszerszámot, mert sokkal kényelmesebb és felgyorsítja a munkát ha van itthon. Ahogy ismerem magam ki is használom. Magamnak is jól jött már, meg ismerősöknek és rokonoknak való szereléskor is. Persze ha nem használod ki, akkor ne vegyél, nem is azért írtam, hogy rohanj a boltba érte.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #269037 üzenetére
Azzal az a baj, hogy foszlani fog a bowden vége, mert nem vágja olyan egyenesen el. Régen én is minőségi villamossági oldalcsípővel vágtam, de sokkal rosszabb, mint a célszerszámmal. A teflonos, rozsdamentes, köszörült kábelt meg nehezen vitte el, pedig éles a fogó.
6030D: ócska CST? Eddig talán ez az egyetlen márka, amelyikkel mindenki elégedett és kevés a selejt. Nekem sem sok gondolom volt velük. Az egyik el lett adva a biciklivel együtt, a másik meg nehéz volt a defektvédelem miatt, ezért ment a háztól. Egyébként egy olcsó Maxxis, vagyis fordítva a Maxxis gumik a drága CST gumik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #269079 üzenetére
Nem kell félni a hidraulikus tárcsaféktől, vicc nélkül könnyebb szerelni, mint egy makacs V-féket. Ott lehet pöcsölni a beállítással, hogy jól fogjon és kemény legyen a fékkar. Személy szerint utálok V-féket szerelni, csak sajnos az asszony a világ összes fékbetétjét elkoptatja. Neki egy szett fékbetét 1-2 hónapig elég. Legutóbb a KLS két komponensűjét vettem, nem sokáig bírta.
De tervben van, hogy építve lesz végre az acél Cruiser helyett egy normális bicikli neki. Csak kéne találni vázat, ami alacsony átlépésű MTB/trekking (kábé a Rockrider 120 női váza vagy a Gepida Alboin 500 ami hasonlóan jó lenne.) Sok alkatrész van itthon, így a váltó, tárcsafékek a fékkarral, ha lesz új kerék akkor azok is vannak. Gondoltuk, hogy vegyen egy kész biciklit, de az többe kerülne és gagyibb alkatrészek lennének rajta, mint ami itthon van, ami beférne a budgetbe.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #269095 üzenetére
Vagy az is lehet, hogy terepen nem jó a technikája a srácnak és nem tudta beosztani az erejét. Azért más a kettő. Mind a kettővel lehet fejlődni az biztos. Outin annyival könnyebb, hogy aszfalt azért más, mint a durva terep.
Dark Achron: Milyen széleset vettél? A súlya mennyi lehet? 200g sacper. Nekem a FUNN alu 340 g.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #269122 üzenetére
Jó ez a Mosso, én is szemeztem vele. Egy ideig a BikePro is árulta.
Nekem holnap a Deore lánc és sor jön meg pár apró cuccal. Ezen a héten szabadságon vagyok, így előre hoztam a Deore váltást. Azon gondolkodtam, hogy lehet egyből waxolni kéne és zsírtalanítani a sort és a láncot.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #269155 üzenetére
Én sem spórolnék rajta. Olcsó és kár vacakolni vele. Érdemes egyből teflonost venni ebben a sorrendben: Jagwire, Shimano, KLS. Nekem váltónál bevált a Shimano OptiSlick, a Deore kar mellé is azt adtak. Jagwire meg fékhez volt nekem. Mostmár "olajos" a fék, így nincs rá szükség már.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #269262 üzenetére
Akkor a következő prodzsekt a fűtés legyen a garázsban. Vagy AXS-t kell venni, ott ki lehet szedni könnyen az akkut. Szerintem amúgy is sokkal praktikusabb és fejlettebb a SRAM megoldása. Di2 inkább az eBike mellé praktikus, ott amúgy is van beépített akku.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #269311 üzenetére
Szerintem jobban jársz a karbonnál, alu az ráz. Én érzem a különbséget a KLS (Advanced 70) dupla és a FUNN (Full On) tripla hőkezelt között. Merevebb a FUNN, de kissé jobban ráz. Engem nem zavar. Na meg persze a KLS 720 mm volt, a FUNN pedig 785. Engem nem zavar, városban is elférek vele, így biztos nem vágok belőle.
Megjött ma a FoxPost csomag, megjött végre a Deore lánc és sor. Az Acor kupak végül teljesen piros, de jól néz ki. Átszerelni a Deore-t nem tudom lesz-e időm, éppen felújítok (glettelés, festés, jó nagy szoba 4x5 m és 4 M magas). A glettelés holnap kész lesz, jöhet a csiszolás + festés holnap.
-
Fall-N
veterán
válasz semmiho #269358 üzenetére
Eladó? Mi lesz helyette? Bár van még biciklid, úgyhogy nem maradsz nélküle.
fulton: Én drasztikusabban váltottam. A Shimano 3 tányéros hajtómű 170 mm-es volt, a FUNN pedig 175. Nem éreztem semmi drasztikus különbséget. Elvileg könnyebb tekerni, mert nagyobb az erőkar, de nekem amúgy is változás volt a tripla tányér kiosztása (48)38/28) után a 36T.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #269373 üzenetére
Húzott, rosszul írtam. Fránya fáradtság. Double meg triple butted.
-
Fall-N
veterán
Csak azt nem értem, hogy a kínaiak már régen tudnak jó minőségű dolgokat gyártani, akkor miért nem tudnak valami normális márkanevet kitalálni? Vannak olyan dolgok amiknek megszokott az idióta hangzású neve (pl. Huawei, Xiaomi stb.). De lehetne valami angol nyelvű brand felelős ami kitalál egy nyugati szemmel is vállalható logót és nevet.
HEAHEA: Nekem is bejönnek a Trek biciklik, szerintem jó/érték arányú ez a Marlin.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #269528 üzenetére
Igen láttam róla képeket, meg H. András is teszteli nemsokára. Viszont tipikus példa, hogy angolul van a márka viszont rövidítve megint nem hangzik jól, annyira nincs érzékük hozzá. De ott vannak az Alin megtalálható biciklis gyártók a Rock Bros, West Biking, ZTTO (ZiTTO?), mind olyan suta. Érdekes a tajvani nagyobb márkák semlegesebb nevűek, pl. Acor, Jagwire.
jjeahh: Akkor már inkább a Kenda. Ha nem jön be az adott gumi akkor "Kend a hajadra!". Mondjuk pont Kenda gumik vannak fent. Láttam viszont, hogy például a Chaoyang Phantom elég komoly gumi, nem érdekelne mi a márkanév.
Hasaggymeg: Akkor nem látta a Xixo energiaitalt meg üdítőket? Azok pont Szikszón készülnek.
Ezt a YT dobta. Az idióta az 500$-os SRAM sort megvágta, hogy tiszta arany színű legyen: [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen