-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #104321 üzenetére
Konkrétan megtudnád mondani, hogy miért nem veszünk festett vázat, vagy hogy te hogyan jártál pórul? Persze azért valahol érthető, hiszen elég sok, korábban szerzett, kisebb-nagyobb hibát lehet vele eltüntetni.
(#104322) zoli03: Amit Zsohi mondott lejjebb abból gondolom, hogy annyira nem lehet elkopva (már mint a hátsó sorhoz képest). Bár így sem merném magabiztosan kijelenteni, hogy elviszi az új lánccal - viszont ha igen, akkor spóroltam egy pár Mátyást.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #104568 üzenetére
Lényegében a fogak tetejének a "hosszáról" (?) lehet megállapítani. Legalábbis nekem az tűnik fel főleg az új és a "kuka" között, hogy a fogak végei egyre kisebbek, vékonyabbak. Köszi amúgy a képeket, ez alapján holnap én is rálesek a Kellys hátsó sorára. Kíváncsi vagyok miért ugrál a 7-es.
-
deny330
aktív tag
válasz fulton #104594 üzenetére
Itt annyira nem probléma, ha megtudsz állni és tudsz lassítani. Persze most egy elég erős példát mondtam arra, hogy miért jó a tárcsafék..
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Egy kis pénzügyi tanácsadást szeretnék kérni.
A Kellyst sikeresen eladtam pár hete, egyik nap viszont összetákoltam mindenféle alkatrészből egy másik bringát. Nincs róla sok képem, ezt az egyet is haver küldte: kotla (a kép pont a pillanat hevében készült amikor haver leszállt róla, neki pedig lejjebb vittem az ülést, természetesen én nem így használom ). Nem ilyen "main" bicó lesz, bőven másodlagos vagy harmadlagos (télre meg dagonyázni szántam, meg amíg nincsen más használom ezt jobb híján), ezt figyelembe véve nem is akarok rá sokat költeni - meg alapból nem lenne értelme, jelenlegi állapotában van vagy 19kg a bicó. Amit vettem rá mert muszáj volt, az egy teljesen új hátulsó kerék (4k ), 7 sebességes koszorú és hozzá egy lánc. Hibátlanul működik szinte minden, viszont a hajtás ugrik. A hajtókarra gyanakodtam (azon belül is a tányéraira), de átszerelve haver bringájára azon problémamentesen ment. Ami tudom hogy szar és baj lehet, azok a váltók és váltókarok. Alapvetően a hátsó váltót is úgy raktam össze, hogy 3 különböző váltó alkatrészéből van összetákolva. A váltógörgő egyébként sem passzol a váltóba szerintem, mert legnagyobb tányéron hátul pl érdekes a pozíció amit a lánc és a váltó vesz fel. Ezen kívül azon a ponton, ahol a lánc "kiér" a hátsó váltóból, ott néha ledobja a görgő mellé a láncot, rá a fém lemezre - gondolom kopott és / vagy nagy a görgő. Szombaton semmi lánc ugrás nem volt a 28km-es teszt kör alatt, viszont tegnap csúnyán bevágtam a térdemet állva tekerés közben a kormányszárba 2x is - igen, sajnos a váz sem pont a méretem, de szaladgálni jó lesz. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek megérné hozzádobni a bringához 1-1db pillangóváltókart (pl ami van Ebikeon Sunrace 2k), és 1-1 első - hátsó váltót 800 - 1.200 forint körüli árban? Vagy használjam így, aztán max ne tekerjek állva?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Véreshurka #105652 üzenetére
Kisebb lejtős részeken is fékezek vele, nem merek vele még "hagyományosan" se menni. Érezni, hogy nyeklik váz és szar az egész. Van egy UMF váza havernak amit nem használ viszont, azt mondta oda adja, csak szerezzek hozzá első telót. Ha sikerül átépíteni akkor ezt a vázat meg felhasználom valami ördögűzésre, mert súlynehezéken kívül max erre jó még. Addig meg boltba járni ez is jó lesz, de más kezébe nem adom, mert megmondom őszintén néha én is félek felülni rá.
-
deny330
aktív tag
válasz Véreshurka #105660 üzenetére
Ennek hallatán egyre kevésbé van kedvem ezzel bárhova is elmenni még ilyen lassú tempóban is. Gyorsan nem tudok vele menni mondjuk, ugrik a lánc - ma cserélem ki a váltó görgőit. De ezzel amúgy sem mer az ember, mindenesetre a bukósisakot a fejemen hordom.
(#105664) Hasaggymeg: Volt gyerekkoromban rengeteg szar bicóm, szóval nekem annyira nem nagy cucc, hogy erre fel kell üljek azért, hogy eljussak A-ból B-be. A gyaloglásnál gyorsabb, persze hazudnék ha azt mondanám, hogy nem félek egy kicsit rajta.. Kellys Viper 50-em volt amúgy, ennél tényleg sokkal jobb volt. Pár hete sikeresen eladtam, azóta meg a maradék pénzt próbálom összeszedni a számomra "új" fully gépre - még váratom a dolgot, hátha felbukkan valami ami jó lenne számomra, és elég kedvező árban lenne plusz a távolság sem akadály. De már azon is nagyon gondolkoztam, hogy a SYS Bikes-os srácokkal behozatok Angliából valami gépet, Pinkbike oldalon rengeteg lehetőség lenne abban az árban, amiben én keresek bringát. Ami nem szimpatikus ebben az egészben, hogy Miskolc úgy 240km-re van, és előre kellene utalnom a bringa árát. Runner sokat segített ebben a témában btw, privátban elég sok infót megtudtam tőle - itt is szeretném megköszönni neki!
(#105665) ivana: Garázs ajtót valóban támaszt jelenleg.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz TomMusic #106217 üzenetére
Jelen! Sütögetésről igyekeztem haza lámpa nélkül terepnek (úgy volt, hogy ott sátrazunk kint és csak reggel megyek haza, így nem vittem lámpát.. ) amikor észrevettem hogy eléggé villámlik az erdő fölött. Az út közepén még terepen elkapott a vihar, de azon kívül hogy eláztam és sáros lettem nem lett baj.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz TomMusic #106222 üzenetére
Volt egy kis hangulata ahogyan az esőben tekertem, miközben a villámok bevilágították a környezetet. Amúgy meg semmi pénzért nem csinálnám meg megint, plusz legjobb tudomásom szerint "kicsit" életveszélyes viharban tekerni.
Felhívtam egyiküket miután hazaértem. (Ők kis teherkocsival hozták oda a sátrakat, egyéb cuccokat mindenkinek.) Bepakolás közben eláztak egy kicsit, de kocsival gyorsabban hazaértek. Ha én nem fáztam meg nekik sem illene!
Szerk: érdekes volt tapasztalni amúgy, hogy egyik pillanatról a másikra hogy leszakadt az ég. Konkrétan úgy éreztem mintha egy csutkára megnyitott zuhanyzó alatt tekernék..
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz trialboj #106293 üzenetére
Csak Runner régebbi szavaiból idéznék egy keveset átfogalmazva: a Canyon az egyik legolcsóbb a webshopok közül, elég jó ár/érték arányú bringáik vannak.
Bár ha jól rémlik akkor itt valaki panaszkodott régebben a(z) (talán?!) All Mountain típusú bicójára azzal kapcsolatban, hogy a forgáspontokon a csapágyakat elég hamar cserélni kellett. Akkora szaki viszont nem vagyok, hogy megmondjam, miért ennyire "olcsó" . Bár nyugodtan nézd végig a gyártó többi bringáját is, szerintem a nagyobb és nevesebb gyártók között ők eléggé kitűnnek az ár/érték aránnyal amit a bringáik képviselnek. Mondjuk "prémiumnak" nem nevezném a gyártót, de bőven a nevesebb kategóriába sorolható.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #106302 üzenetére
Úgy kellett volna fogalmaznom, hogy számomra prémium márka, emiatt bocsássatok meg - az egyéni személyes preferenciát véletlenül kevertem ebbe bele. Nekem a Kona, Santa Cruz, Orbea, Nukeproof, Yeti, Commencal, Transition, Specialized márkák kicsit olyan "egyedi" és "prémium" hatást adnak. Talán csak azért mert ezeket sokkal ritkábban látom szem előtt, vagy talán a vázuk tűnik kicsit egyedibbnek. Mindenesetre nem állt szándékomban leszólni a Canyont, vagy bármelyik egyéb márkát. Szimplán ha 2 millió forintom lenne bringára, egyszerűen előbb fordulna meg a fejemben ezen márkák közül a választás. Ettől függetlenül persze fülig érne a szám, ha elém dobnának valami Cube Stereo / Canyon Strive gépet. De ha lenne lehetőségem megvenni egy ilyen Canyon Neuron gépet ár alatt, akkor nem hiszem, hogy sokat gondolkoznék a vásárláson.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Csak tipp: havernak a hátsó váltó volt szarul belőve amikor az alsó fokozatokat darálta. Szervizbe vitte ahol 10 perc alatt megcsinálták, de meg nem mondom konkrétan mit állított a csávókám akkor. Tudom nem sok segítség, de hátha ad egy kiindulási pontot amivel előrébb jutsz.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #106747 üzenetére
Utóbbi napokban figyeltem meg a humorérzéked, azt hiszem már csak emiatt is megéri naponta 1-2x feljárni.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Szép estét!
Hát srácok megvan a bringa amit akartam, végül csak csak egy Enduro gép lett - igaz 26-os, emiatt biztosan megfogtok páran kövezni, de az az igazság hogy 3 hetet gondolkodtam rajta miután volt lehetőségem kipróbálni egy pár kilóméteres teszt körön. Átnéztem, tanakodtam, de én úgy érzem nem döntöttem rosszul. (Majd rakok fel képet ha megjön a telefonom, gariban van jelenleg.) Legelső tesztnek kivittem a szomszédos faluba, van egy bivaly emelkedő, gondoltam kipróbálom ott. Ha ott feltudok jönni, akkor szinte bárhol a környéken.. Első telót beültettem 130mm-re, hátsó tagot lockoltam, hátul váltottam nagyobb tányérra.. Amit tapasztaltam az az, hogy egy kicsit több izom munka kell felfele. Sokkal rosszabbat vártam mászásra, de egyáltalán nem vészes, sőt! Inkább a gumikat éreztem, hogy fognak, mint sem a telók pogózását. Lejtőzni még nem volt sok alkalmam kipróbálni, legalábbis nem olyan helyen, ahova ez való. Az ilyen helyeken ahol a Kellyssel már fékeznem kellett, ott most ezzel még gyorsultam lefele mindenféle félelem nélkül. Kb 5-6km-es távon belül próbáltam síkon terepen, aszfalton. Aszfalton még mindig a gumi az ami nagyobb akadályt jelenti, terepen berakva a hátsó tagot "trail" üzemmódba egyáltalán nem vészes tekerni. Jut eszembe.. első teszt körömön kapásból bekaptam egy kisebb szeget a hátsó külsőbe. Hazáig kibírta mert lassan eresztett csak, otthon cseréltem, majd mentem tovább. Erdőbe olyan részeken ahol eddig elpattogtam most fékezés nélkül átveretek mindenen.. Volt egy ismeretlen szakasz, ahol gyökeres lett hirtelen az út vízmosásokkal. Egy minimálisat fékeztem, majd bedöntöttem a kanyart jókora tempóval átgurulva mindenen, és mentem tovább. Élnék a szokásos "ez egy tank" kifejezéssel. Brutális gép. 4 órát voltam kint körülbelül, minden egyes percét élveztem. Kaptam egy pedált is a bringához (afajta kedvezmény, ingyen volt gyakorlatilag a bringához), illetve a srác teljesen átnézte, ő nem talált hibát, de bármi lenne fél - 1 éven belül teljes körű szervizt állják. Persze a hajtás cserét nekem kell megoldanom ha úgy adódna.
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #106978 üzenetére
B*ssza meg! Köszi, hogy szóltál.
Giant Reign X0. Ugyan ez a felszereltség van rajta jelenleg is, egyes egyedül a 2 gumi kivétel. Hátul jelenleg Schwalbe Hans Dampf 26x2.4 (pontos típust nem tudok, de minden féle EVO, TL Ready felirat van rajta - majd mondok konkrétabb infókat holnap), elől Continental Trail King 26x2.4 .
Nah jó, kiírom ide a teljes felszereltséget lustábbak kedvéért..
Fork: Fox 36 Talas CTD Performance, w/20mm thru-axle, OverDrive 2 steerer, 140-160mm travel
Shock: Fox Float-X CTD Factory
Handlebar: Giant Contact All Mountain, 31.8mm (750mm)
Stem: Giant Contact AM, OverDrive 2
Seatpost: Giant Contact Switch-R, 30.9mm
Shifters: SRAM XX1, Trigger Shift
Rear Derailleur: SRAM XX1, Type 2
Front Derailleur: N/A
Brakes: Avid Elixir 9 Trail, hydraulic disc, [F] 200mm, [R] 180mm
Cassette: SRAM XX1 10x42, 11-speed
Chain: SRAM XX1
Crankset: SRAM XX1, 34T
Rims: DT Swiss EX-500
Hubs: [F] Giant Tracker, w/20mm axle, 32h [R] DT Swiss 350, w/12mm Maxle axle, 32h
Tires: [F] Continental Trail King 26x2.4 [R] Schwalbe Hans Dampf 26x2.4
Weight: (én mértem, pedállal) 14.2kg.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #106977 üzenetére
Most látom, hogy írtál. Vagy szerkesztve írtál utólag nekem?
Tervben van egy bukósisak vétel, a mostani leharcolt, meg őszintén szólva egy kalapsz*r. Egyenlőre azzal használom, de később tuti cserés lesz - plusz elgondolkoztam térd védőn. Mindenesetre tapasztalgatom, próbálok ráérezni a fékekre, teleszkópokra, gumikra. Hát furcsa, nagyon szokni kell. De a sárga fostaliga után egy álom..
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #106990 üzenetére
Jó kis bringa, de valóban lecsökkenti az ember hatótávját. Bár pénteken megyünk haverokkal bringázni egy nagyobb körre, plusz fel akarnak tekerni egy igen jókora hegyre, ha nevezhetem annak. Ott jobban kifog jönni az előnye / hátránya. Kíváncsi leszek hol leszek amikor felérek, az utolsó helyen, vagy valamerre középen? Ha jól tudom ketten merevvel jönnek, én a Gianttel, másik haversrác egy CTM Rockerrel. Igazság szerint furcsa, mert a 2 merevvel aki jön 2 srác, hát ők 3 éve dohányoznak.. Ennek ellenére ők hívtak túrázni.. Konkrétan ők szervezték az egészet.
Nem tudom, hogy átmérőre mennyi különbség lehet a 27,5 és e között a kerék / gumi szett között. De ahogyan egymás mellé raktam a 27,5 ös bicóját havernak, hát.. Arra rájöttem már, hogy magasabban van az egész bringa. Legalábbis amikor haver bringájára ránéztem ahogy jött mellettem, nagyon úgy tűnt. Bár gondolom ez nem véletlen.
-
-
deny330
aktív tag
Szép estét!
Hoztam pár képet amiket tegnap - tegnapelőtt lőttem a bringáról és a kisebb "túráról" amit haverral tekertünk. (Előre szólok, hogy rossz minőségűek lesznek a képek és szerkesztett némelyik, mert rettenet mód torzítja a valós színeket a kamera. Teljesen fakó a kép és kiég mindenhol, így én megszerkesztettem egy kicsit fantázia világúra a képek színét. Remélem ez senkinek nem okoz problémát.)
Ez még nem a túra, de így néz ki teljes egészében a gépem. Persze nem ebben a nyereg magasságban tekerek, csak a kép kedvéért vittem le..
A túráról sok képet nem csináltam. Az az igazság, hogy el is felejtettem, meg tekerni mentem, nem fényképezni. (Ezek nem szerkesztettek!)
Mórocz-Tető
Mórocz-Tető PanorámaKis sztorizgatás: 1részt: Volt rajtunk sisak, de a kis ház mögött ültünk le kajálni, plusz a képek erejéig levettük amíg egymásról csinálgattunk baromkodás szempontjából képeket. Konkrét útvonal tervet nem tudnék leírni btw, annyit bóklásztunk az erdőben és a mezőkön, hogy azt hittem sose érünk ki onnan. Mindenesetre fél 3 fele indultunk, és olyan 7 óra körül értünk haza, én marhára élveztem. Az ismeretlen útszakaszok miatt azt hiszem elég sok időt elpazaroltunk viszont, de a sütögetés a "hegy" tetején nézve a tájat .. hát minden izzadság cseppet megért. A "hegy" magasságát így fejből nem ismerem egyébként, de vicces volt nézni ahogyan a Balatonnál repkedő helikopter nagyjából szem magasságban volt velünk, és konkrétan egyenes fejjel bámulva láttuk. A bringát a lefeléken pedig marha jó volt megereszteni. Haver ha felfele ott is hagyott a CTM-el a hosszabb emelkedőkön, lefele betudtam érni. A köves földúton úgy csapattam végig az egyik szakaszon, hogy az aljára azt hittem leszakad a vállam pl.. Egyébként szenvedősebb volt felmenni a hegyre a mostani Giant-tel, elismerem. De így, hogy akkora tányér van hátul mint egy edény, nem volt annyira vészes. Sokkal rosszabbra számítottam, azt hittem tolnom kell majd egy-két szakaszon. Egyszerűbb volt a Kellyssel mászni aláírom, de amit vesztettem a mászáson azt megnyertem a lefeléken szerintem. Annyival jobb, hogy nem ráz a bringa, és hogy a lefeléken nem csak a fékkart tépve tudok lemenni. Bár annyival fogok még könnyíteni az aszfaltos szakaszoknál a mostani bicón, hogy szerintem kap valami vékonyabb, kevésbé öblös gumikat. 2.25-ös Maxxis Ardent gumik jó alternatívát képviselhetnek 60-65% terep / 35-40% aszfalt használatnál? Marha jók a mostani gumik is, de ezeket max akkor raknám vissza, ha Eplénybe levinném egy karikára a pályára. Úgy harapnak mint a barom, de nem látom létjogosultságát. A lefeléken persze tök jó, csak nincs annyi csapatós lejtő, hogy ki is tudjam használni a gumik adta előnyöket.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #107492 üzenetére
Runner elég jó véleménnyel volt a Nobby Nic gumikról, de úgy általánosságban is jókat olvastam róla korábban. Jó ez a Hans Dampf és Trail King kombó, de az aszfalton bringázás már most is látszik a Hans Dampfon, a Trail Kingen hagyján. Ha olyan helyre megyek vissza rakom, de aszfalton rettenet mód fogja a bicót. Mindegy amúgy, még úgyis tapasztalat szerzési fázisban vagyok a bringával, inkább a Nobby Niccel szokjam meg hol mennyire tapad, mint a mostaniakkal, amikkel úgy kell taposni a pedált hogy guruljon. Ekkora árat képes vagyok a hajtás hatékonyságra feláldozni, hisz nem versenyezni megyek. Amúgy kifejezetten az általad leírt típus kell, vagy bármelyik Nobby Nic megfelel?
-
deny330
aktív tag
válasz Zsohi #107494 üzenetére
(#107504) jjeahh Nekem bezzeg még a fostaliga acélvázas bringámba is belemegy a 2.5-ös Maxxis Wet Scream. Az "elvileg ma vihar lesz témát" én is ismerem amúgy. Tegnap egész délutánra esőt és záport mondott felénk, ahhoz képest csak éjjel szakadt le az ég.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #107525 üzenetére
26-os, nálam valószínűleg azért nem jelentkezik a probléma, mert hátul egyébként is csak 6 sebesség van. Bár a Marshguard már nem fért fel se elől, se hátul, de még a V féken is állítgatni kellett. Megkérdezhetem amúgy, hogy milyen magas vagy? Havernak mondtam már rengetegszer, hogy vegyen 29er-t, mert fullyt nem akar, de terepen imád menni, ott meg előnyösebb. 168cm-es magassága miatt nem igazán mer 29re beruházni.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #107528 üzenetére
Nah jó, pedig esküszöm nem tudtam hogy pont azonos a magasságotok. S-es váz méretet kicsit butának tartom 29er-hez. A mostani bringája egy Miles Rush, 27,5, M-es. Nem tudom mitől függ ez, de amikor a hajtókar vízszintes állásban van és úgy kanyarodsz, akkor előfordul, hogy beleér a lábfejed a kerékbe. Nem tudom ezt mennyire sikerül elképzelni, de kipróbáltam én is kíváncsiságból, tényleg elég zavaró tud lenni - bár az én 186cm-es magasságom annyira nem lehet mérvadó, mert én a kormányba is könnyedén beütöm a térdem. Nálad nincsen ilyen probléma a 29er-el? Gondolom a felső cső hosszúsága lehet itt a probléma, de ha a hosszabb meg egyszer nagy és kényelmetlen neki, akkor mi a helyzet? Még a nyerget esetleg előrébb lehet állítani, de nem hiszem hogy azzal nagyon sokat nyerne.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #107534 üzenetére
Ennek a témának még utána nézek ha havert is komolyabban érdekli, azok alapján amiket leírtál tényleg megoldható lenne neki a dolog. A lábfeje nem élesben, bringázás közben ér bele a kerékbe. Inkább akkor tapasztalta, amikor próbált 1-2 trükköt megtanulni, és hirtelen elrántotta a kormányt, az elől lévő lába a pedálról pedig beleért egy kicsit a kerékbe, mivel az kifordult annyira. Ebből következtettük azt, hogy a 29er nagyobb kerékkel lehet, hogy még zavaróbb lenne. Én a talpam közepével lépek a pedálra (bár nekem 46-os lábam van..), és éles lassú kanyarodásnál 1-2x tapasztaltam én is ilyet. Haver nem tudom, hogy miként lép a pedálra, de nem tartom kizártnak, hogy valamit rosszul csinál. Ha holnap jobb idő lesz megnézzük ezt a dolgot is, de most esőbe inkább pihentetem a lábaimat..
A bunny-hop nekünk a 26-27,5-ös bringákkal is alig alig megy, nem hogy 29er-el. A padkára való "felugratás" már annyira nem okoz problémát, meg 1-2 gödörnél, terepen faágnál jól jön. De olyat, hogy egy útépítkezési bolyát átugorjunk, vagy esetleg egy vaskosabb farönköt terepen, hát csúnya baleset lenne.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz varsam #107536 üzenetére
Az itt olvasottak alapján ajánlottam neki még korábban, de most jjeahh kolléga tapasztalatai alapján még életképesebbnek látom ezt a dolgot, főleg terepen. Aztán majd haver úgyis eldönti, hogy ő mit érez jónak, neki mi a kényelmes. 27,5+ -on még nem gondolkoztunk, de szóba jöhető opció lehet.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
-
deny330
aktív tag
válasz eddie1978 #107708 üzenetére
Ha Tésig hajlandóak vagytok elmenni és szétnézni a mellékutakon, ott elég jó helyekre találhattok. A Tési kilátó pl elég könnyen megközelíthető (ha Várpalota felől jöttök, akkor lesz a falu elején jobbra egy murvás út, talán még sorompó is van ott. Onnantól kb 200m-re van egy kilátó, nagyon szépen rálátni Jásdra, Csetényre, stb..). De a murvás utat követve lesz pár leágazó mellékút amik átvisznek pl Jásdra - volt osztálytársam arra járt suliba az EXC mocijával - vagy pl Római fürdőhöz is le lehet jutni.
Szerk: Látom (#107713) 6030D írtad, hogy már Tés annyira nem jöhet szóba. Így tekintsétek semmisnek a fönti sorokat.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz 6030D #107718 üzenetére
Ha itt Tés környékén kéne útvonal terv nyugodtan írj privátba ha érdekelne, szerintem tudnék segíteni.
Az utak többsége amúgy erdészeti út meg turista útvonal, itt nem szólnak ha bicóval vagy gyalog mászkálsz, hangos járműért annál inkább, bár ez gondolom nyilvánvaló. Van Tés közelében egyébként néhány vadász terület és van egy elég nagy lőtér ahol rendszeresen gyakorlatoznak. A vadász területen még csak egy ejnye-bejnye ha megfognak, de a lőtéren havert meghúzkodták tavaly jó pár Mátyásra. Mindenesetre azért ezek el vannak kerítve, szóval nem olyan egyszerű betévedni, bár nekem a 4-5 aktív évem során sikerült.
-
deny330
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #107967 üzenetére
Runner által javasolt fitness bringát vennék a helyedben, de ezt csak így láthatatlanban, előzmények olvasása nélkül írom. Azok alapján amit mondasz a monti fölösleges pl.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #111004 üzenetére
Ha azt vesszük, hogy az én alu Endurom is 14kg pedállal együtt, akkor valóban nem olyan jó súlyú az az XC. (Nem rosszindulatból és hencegésből írtam, csak amolyan megerősítésnek, hogy tényleg elég nehéz az a 14kg egy XCnek. Bár tény és való, hogy az enyém nem is alsó kategóriás alkatrészekből van összedobva, de mint mondtam, semmi esetre sem akarok hencegni, vagy ilyesmi.)
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #111052 üzenetére
Nem belepofázni akarok, de ha engem kérdezel tuti azt mondanám, hogy a forgáspontoktól való félelem a sok sár miatt nem teljesen jogos. Csak, hogy említsek egy példát; haverom a bringáját tavaly szezon elejétől egészen tél végéig használta. Ezt úgy képzeld el, hogy kb juniustól augusztusig csak terep túrákra mentem vele heti 1-2x (ezek ilyen 40-60km es távok per túra), utána ahogyan kezdődött a suli, ő napi szinten átjárt szomszédos faluból gyakorlatra és suliba bringával, ez úgy oda-vissza 10km, ennek kb 60% -a terep. Persze ez így nem hangzik soknak, de szeptember elejétől február végéig sok km összejön, ha az ember 7 napból 5x megcsinálja hóban, esőben, sárban, szárazságban. A lényeg amit mondani akarok, hogy neki tél végére kellett egy lánc csere és a forgáspontokat kellett kicserélnie, plusz a kormánycsapágya beázott úgy 2x. Ha ilyen használat mellett neki csak tél végére jöttek elő a bajok, akkor nem hiszem, hogy olyan keveset bírnának ezek a forgó alkatrészek. A teló szervíz is annyi volt nála, hogy olajcsere + pucolás, + első telóba kellett neki egy szimering csere. Ha jól tudom ő 45 ből úszta meg az egészet, de a teló szervizek így is később lettek megcsinálva, szóval ez nem az egyben ott hagyott összeg.
Mindenesetre nem rábeszélni akarlak, csak szerettem volna élni az elő példával, hátha esetleg adsz neki egy esélyt ebből kifolyólag a későbbiekben.
-
deny330
aktív tag
válasz Toobee #111902 üzenetére
Ilyesmi kis szolid chain guide-ot lehet rá rakni, bár én konkrét láncfeszítőn is gondolkoztam már. Nekem mondjuk eddig egyszer sem dobta le a láncot még a rendszer, de ha neked hajlamos, akkor simán beneveznék egy ilyesmibe. 2x rendszerhez talán valami hasonló cuccli kéne, nem tudom ez mennyire oldaná meg a problémát. A váz aljára pedig mindenképp raknék valami védőt, a kövek csúnyán oda tudják verni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs