-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #249499 üzenetére
Pedig azzal kezdhetted volna. Én is először csak egy vázat vettem, végül mindent az utolsó csavarig kicseréltem. Menet közben adtam el a dolgokat, de még van itthon egy biciklihez való alkatrész.
Ezért is kérdezem itt tőletek, nincs valakinek eladó női, alu MTB váza (26" vagy 27,5")? Elég lenne egy A-Head, tárcsa - és V-féket fogadó váz, venném is rögtön. Eddig nem találtam aprón. Asszonynak építenék új biciklit. Hátsó keréken kívül van itthon minden. Színe mindegy lenne, viszem úgyis szintereztetni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bogarfx #249504 üzenetére
Karbon villán erősen gondolkodtam én is. Nem ráz nagyon rossz úton? Igaz meg lehet szokni.
Eddig Toseekot néztem, de ha beválik nektek ez az OG-Evkin akkor megnézem azt is (valakinek van még itt ilyen villája).
A legjobb egy Niner RDO lenne, de az horror áron megy.
Bajod nem lesz vele, nincs ezekkel komoly baj, maximum kicsit nehezebb, mint egy nagy gyártó váza. A villák pariban vannak, nem nehezebbek, hozzák az átlag 6-800 grammot.
-
Fall-N
veterán
válasz bogarfx #249521 üzenetére
Lánctányérból általában tényleg acél szokott lenni. Nekem a Funnhoz gyárilag alut adtak, állítólag jól bírja. Egy versenyző emberke azt írta, hogy a legjobban az absoluteBLACK lánctányérok váltak be neki aluból, 5 láncot kiszolgálnak, a többi csak kettőt bír. Mivel a gyári Funn sem olcsó kategóriás, így lehet ha szétkopik, akkor absoluteBLACKet fogok nézni. Mondjuk szép ára van, a Funn fele annyiba kerül.
Másik ismerős, aki versenyezik időnként, azt írta neki jók a kínai tányérok, mert olcsók és ha szét is kopik egy lánc alatt, akkor is ötöt vagy tízet vesz a márkás árán.
A karbon villa témában nem tudom mi a "standard", elvileg azt szokták írni, hogy valamelyik karbon villa képes 2 centit kimozogni, lehet ez a fajta merevebb. Elég robosztus kinézetre. Majd olvasók teszteket. Ismerősöm gravellel megy az erdőben, neki azt mondta elég a karbon villa.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #249524 üzenetére
Az jó kérdés, gondolom a saras, homokos verseny megeszi hamar. Sokan külön több méretben tartanak kizárólag versenyre tányérokat és az adott terephez szerelik fel.
Fene tudja, nekem ez az első alu tányérom, előtte csak acél hajtóművem volt, az tényleg elpusztíthatatlan szinte. Kíváncsi vagyok meddig bírja. Mondjuk a Race Face pont a jobbik fajta, így nem csodálom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz velizare #249527 üzenetére
A Decathlon lassan átáll minden bicikliknél a MicroSHIFTre. A Rockrider 500-as széria még SRAM-mal volt szerelve egy ideig, mostmár kezd ott is a MicroSHIFT jönni. Pedig árban már nem olyan olcsó, mint volt, bár gondolom nagy tételben bevásárolt a Deca és fillérekért kapják. Viszont az jó hír, hogy sokan meg vannak elégedve a váltóikkal, így nem lesz minőségi probléma. Az Advent X is jó minőségű például és tartós tesztek is vannak róla, hogy tartós is. Az olcsó váltóik meg gondolom nem rosszabbak a Tourney és hasonló kategóriájú Shimanókhoz képest.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #249529 üzenetére
Attól függ milyen layer, hogyan vannak a szálak elrendezve stb. Ha úgy tervezik meg akkor merev, ha nem akkor rugalmasabb. Régen olvastam Ritchey és Niner teszteket, ott írták, hogy simán kimozog 2 centit. Kínai villáknál ez lutri, mert nem nagyon derül ki a leírásból. Esetleg ha valaki teszteli a YouTubeon.
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #249558 üzenetére
Villa csere. Egyik szerviz sem fog vele szarakodni. Amúgy sem könnyű utólag korrigálni és senki sem vállalna érte felelősséget, ha nem is sikerülne a művelet. Sajnos ez ilyen.
Szívtam én is már meg használt Bontrager kerékszettel. A 6 csavaros agy tárcsa fogadó felülete nem volt síkban és emiatt ferde lett a tárcsa. Emiatt cseréltem le új szettre és meg is fogadtam, hogy soha többet nem veszek használtan semmilyen alkatrészt. Az újra legalább van garancia, ha rossz. Legalább a hátsó kereket el tudtam adni, egy srác vitte el görgőzni.
Másik "fogadalom", hogy noname kínai alkatrészt sem veszek meg. Van egy színt, ami alá nem megyek. Például hajtás terén ott van nekem a bevált SunRace (lánc, koszorú), hajtóműből meg inkább drágábbat vettem (Funn). Karbon villát szeretnék majd később, itt lesz is rizikó, mert itthon vagy az EU-ban nem nagyon kapni, így ott marad a kínai. De itt is vannak ismertebb gyártók.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #249562 üzenetére
Na ezt fejezd be! Jó a tárcsafék, csak nem ócska minőségűt kell venni. Nem is érdemes mert olcsón kapni már normális minőségűt.
Mechanikus téren a az Avid BB5 vagy BB7, ami bevált. Tévhitekkel ellentétben van fékerő, beállítás és kábelezés kérdése. Ugyanilyen jó a Shimano Altus BR-M375, ez van nekem is. Fele annyi, mint az Avid, de nem rosszabb. Én úgy nem vagyok elégedve vele, erős a fék, egyáltalán nem jobb nála semmilyen V-fék.
Hidraulikus terén az alap szint egy Shimano MT200 vagy egy MT400. A legoptimálisabb egy Deore legalább. SRAM Level szériája is jó, vagy a Magura MT7 vagy MT8. Innentől ízlés kérdése, hogy kinek melyik jön be.
Tartósság szempontjából állítólag a Magura jobb, sok Shimano és SRAM dugattyúival van idővel hiba. Én ebbe nem mélyedtem bele. Állítólag a Shimano gumi alkatrésze, ami kinyomja a dugattyút, öregszik el. XTR nem érintett, mert abban kerámia van (abból az első széria szintén rossz, elkoptatja az alu házat a kerámia, később javították). SRAM dugattyúja meg be tud dagadni, olyankor alig mozog. Facebookon mutatta egy szerelő, képekkel a tipushibákat.
Ezek a hibák sem rögtön jönnek elő, hanem évek múltán és könnyen lehet javítani. Egyébként bármi kisebb hiba ellenére a tárcsafék a jelen és a jövő, egyértelműen ki fog kopni a felnifék.
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #249572 üzenetére
Az az igazság, hogy a PressFit egyáltalán nem jobb megoldás. Miben lenne ugyan jobb? Ha egy menetes váz normálisan van megcsinálva, azaz kizárható hogy hibás, akkor ha a középcsapágy nem rohad bele (karbantartás hiánya), akkor örök élet. Nem mocorog benne semmi, nem kell beragasztani a csészéket, hogy ne mozogjon. Inkább azt hallani, hogy sokan szívnak a PF-tel, hogy mozog benne az egész középrész és nyikorog, hosszú távon tönkre is tudja tenni a vázat és tényleg csak beragasztani lehet utána.
Egyébként sokkal több szabvány jött létre a középrészre, csak a gyártók ragadtak le a a PressFitnél. Na nem azért, mert ez a legjobb, hanem itt több tűrést meg lehet engedni a gyártásban és olcsóbb így. Persze karbon vázaknál már adja magát, hogy ne menetes legyen, de alapból sem olcsó gyártani őket egy BB386 vagy más szabvány még dobna rajta.
Ringman: Attól még hogy síkba csiszolják, a menet benne lehet ferde és ugyanúgy szar lesz az egész. Valószínűleg meg van tekeredve a Post Mount/Flat Mount, így akkor sem lesz jó. Sablon alapján gyártják így kisebb az esélye, hogy a síkja rossz, inkább a hőkezelés során csavarodott meg.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #249588 üzenetére
Az a baj a több lánctányérral, hogy sosem lehet olyan gyorsan váltani elől, mint hátul, így megtöri a lendületet. Egy jól megválasztott sorral hátul ki is lehet váltani simán a kisebb tányért. Nekem nem is hiányzik egyáltalán, elég egy tányér bőven. Nem volt hülye aki kitalálta, hogy el kell hagyni az első váltót. Mostani 11-50-es fogaskoszorúval szépen le van festve az áttételskála. Nekem még sok is lenne a 12s az Alföldön, így elég az 1x8.
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #249666 üzenetére
Dehogynem. A PF30 elődje volt a BB30, aminek század milliméteres (!) tűrése volt a csapágy felfekvő felületnél. Ebbe ment bele közvetlenül a csapágy és a 24 vagy 30 mm-es tengelyt fogadta. Ezen enyhített a PF30, mert nem kell ekkora pontosság, mivel a váz és a csapágy között ott a műanyag adapter. Ezt kell bepréselni, majd megy bele a csapágy. Olcsóbb gyártani. Utána való igaz a többi szabvány (BB86, BB386, BB386EVO, BB92 stb.) már műanyag adaptert használ, mert olcsóbb használni, mint pontos vázat gyártani. Azt hogy ennél még gyengébb vázakat is gyártanak az a gyártók szégyene. Az is biztos, hogy fölösleges volt ennyi szabványt rittyenteni, főleg hogy széles körben úgysem használja senki őket.
Ez az elmélet, de a gyakorlatban meg rengeteg ember panaszkodik, hogy nyekereg a műanyag adapter. Ragasztani lehet, de rohadtul nem egészséges és feleslegessé teszi az egész préselősdit. Magam részéről inkább örülök ha egy váz nem PF-es, mert mindig ott az esély, hogy szar és csak szív vele az ember. A menetes legalább "igénytelen" ilyen téren. Alu váznál meg nem gond.
Karbon váznál is van jó megoldás, hogy menetes legyen, de ritka.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #249677 üzenetére
Szerintem sok gyártó maga is menetrögzítővel szereli be, így nincs tünet az első cseréig.
De sajnos igen, rengeteg ismerős, szerelő cimbik tapasztalata és a szerelős/bringás csoportok is tele vannak nyekergős PF középrész miatti panasszal. Testbike fórumán is vannak ilyen kérdések.
Persze ez nem jelenti azt hogy az összes szar, gondolom minél igényesebben van legyártva a váz és a középrész is minél minőségibb annál kisebb az esélye hogy rossz legyen az egész. Hosszú távon nem tudom, hogy tud-e romlani, ez kiderül úgyis idővel.
Az viszont biztos, ha van rá lehetőség akkor kerülöm a PF-et.
MPowerH: "valtotarto alatti zsir hiany"
Oda elvileg nem is feltétlenül kell zsír. Nem azt mondom, hogy feltétlenül baj, de vannak olyan pontok ahol el tud emiatt mozogni, aminek nem kellene. Ezért nem szabad például a félintegrált kormánycsapágynál a csésze és a váz közé zsírt rakni. Elkezd a nagy erők miatt mozogni a csésze és kitágítja a fészket.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #249688 üzenetére
Nem tudom, nekem valószínűleg szárazon van. Ahogy megjött a váz az eladótól nem bántottam a fület. Csak azért furcsállom, mert szerelős videókban is szárazon láttam felrakni.
FireKeeper: Én elhiszem, hogy mérnöki szemmel jobb lehet a PressFit, de elvileg azért találták fel az elődjét (BB30) hogy lehessen növelni a csapágyház átmérőjét és a 24 helyett beférjen a 30 mm. Később érdekes módon a SRAM a DUB szabvánnyal meg tudta oldani, hogy a 28,99 mm-es tengely elfér bármilyen vázzal, lehet az menetes is. Igen BSA-nál kívül van a csapágy, de ez egyben előny is a szélesebb felfekvés miatt (azaz távolabb vannak a csapágyak egymástól). Nem profi szinten viszont szerintem nem sokat számít sem a menetes váz, sem a "csak" 24 mm-es tengely.
Másrészt ott a menetes T47 is, amit még nem nagyon látni, bár ha ennyi csapnivaló PF váz van, lehet előbb - utóbb lesz az is több.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #249694 üzenetére
Az lemaradt, hogy a BSA külső csapágyaknál is lehet kicsi Q-faktor, például az én Funn hajtóművemnek nagyon kicsi, nem sok hely van a váz láncvillája és a hajtókar között. Sőt kisebb is sokkal a régi 3 tányéros hajtásnál a Q-faktora, meg is kellett szoknom, hogy nem kell annyira "terpeszben" tekernem.
A könnyű otthoni szerelés meg mindennél többet ér.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz FireKeeper #249698 üzenetére
Azért jött létre Chris Kingéktől a T47 menetes, így sokkal nagyobb a csapágy mérete a nagyobb tengely miatt. Őszintén én sem értem, bőven elég a 24 mm, amikor még DH-ra is alkalmas. Profi szinten el tudom képzelni, hogy még több Wattot át lehet adni és azért "kell". De ha valakinek annyira nem elég a 24 mm, ott a SRAM DUB kvázi 30 mm-es tengelye (28,99 <- ez is no comment 😀).
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #249793 üzenetére
Na a környéken nálunk egész évben így néz ki az erdő, csak agyagos pluszba a talaj, ami ragad és csúszik. Talán egy hónap van a kánikula idején, amikor csontra szárad és olyan kemény, mint a kő. De ugyanígy össze van túrva. Ezért sem megyek terepre.
Ahol még nem agyag van, ott még laza homok. Az még a sárnál is rosszabb, meg eszi a hajtást is, így szintén kilőve.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #249915 üzenetére
Ha több token van a telóban akkor rövidebb lesz a rugóút, de progresszívabb lesz a mozgás, előbb megindul. Ha kevesebb van akkor többet kimozog, de kicsit lassabb a mozgás.
Amúgy jók írta Hasaggymeg, a levegő kamra méretét növeled vagy csökkented vele. DT villáknál a token például fémből van és menetes, egymásba lehet csavarni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #249933 üzenetére
Nekem nem lenne bajom az integrált kormánnyal és kábelvezetéssel. Láttam szerelős videóban, kicsit nehezebb szerelni, de szerintem nem csúnya megoldás. Gyakorlati haszna más kérdés, de a kábelmentes és kábel elrejtős a jövő.
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #249947 üzenetére
Vegyél Cannondalet. Ideje azokat is nézegetni. Amúgy viccen kívül, jó alternatíva lenne az is.
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #249962 üzenetére
Meg van a másik része, amit te nem látsz. Rengetegen vesznek boltban, újan most is biciklit. Az ismerősöm a boltjában Merida, Cube, Csepel bicikliket árul (eBike is, bár kevesebb) és mindig eladja őket. Sokszor amikor beugrottam hozzá éppen vettek nála valamit. És ezek legalább 3-400ezer Forintos bicikik, pont a Csepelek állnak nála régóta. Volt 2 millió pénzért egy eMTB Merida nála, azt is eladta elég gyorsan. Pedig ez egy kisváros (Baja) és ez csak az egyik bolt. Másik ismerős csomó Gepida trekkinget ad el. Ezeken kívül ott a KaloBike (BikeTrend) ott is van jópár eladás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #249995 üzenetére
Ha megnézed az outi alkatrészek mindig drágábbak voltak, mint egy MTB alkatrész. Valahogy az outi presztízse nagyobb. Ha megnézed akkor egy 20-30 éves acél vázas outi nagyobb becsben van tartva, mint egy ugyanilyen idős MTB. Sőt az utóbbi semmit sem ér szinte (pedig egy jó állapotú Klein Attitude milyen jó lenne). De autós példával élve egy csúcs outi egy sportkocsi, egy MTB meg egy terepjáró (vagy SUV ). Bár én ezzel nem értenek egyet, egy csúcs Scott MTB jobban érdekelne bármilyen outinál.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #250037 üzenetére
Ezek a szenzoros felfüggesztések úgyis egy jó ideig maradnak horror árban, mint a SRAM AXS, így szerintem nem a szélesebb körben fog az "zavarni" bárkit is.
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #250094 üzenetére
Miért vallaná be bármelyik sportoló is, hogy doppingol? Mindegyik doppingol, nem csak a testépítők. A hivatalos álláspont szerint az doppingol, aki lebukik a teszten. Ha nem ....
Ez ugyanúgy naív hozzáállás, mint amikor a YouTube tele van olyan clickbait videókkal, hogy a Szikla tiszta-e vagy Mark Whalberg? Hogy a viharba ne lenne 50+-osan. Biztosan a plafonon van az ember hormontermelése természetesen ilyen idős korban.
A RockRider bicikli meg most miért olyan nagy dolog, hogy versenyt nyertek vele? A bicikli kevesebbet tesz hozzá, mint maga a versenyző. Vannak érdekes videók, amikor például profi DH-s egy sima, acél libakergetővel simán lejön a legdurvább lejtőn. Technika, edzettég ott van mögötte. Ezek a RockRider biciklik meg nyilván nem az alsó polcos cuccok, simán lehet versenyképes vázuk a franciáknak is.
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #250106 üzenetére
Keto csoda alligha lehetne versenysport mellett. Keto diéta mellett heti maximum 100 g (!!) szénhidrát a megengedett, ami sportoláshoz édeskevés lenne. Fogyásra való ez a diéta, de nem a legjobb módszer amúgy sem, hosszú távon nem is nagyon engedélyezi egy orvos sem. A kalória számlálása + egészséges többszöri étkezés sokkal többet ér. Az a 100 g szénhidrát is azért kell a hét végén, hogy a kimerültség elmúljon, amit az elvonás okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Fifaisshit #250119 üzenetére
Na ez így nem igaz! Hosszabb távon a szénhidrát megvonás (mivel az agynak kell) fáradtságot és koncentrációs zavarokat okoz. Ezért kell hétvégén visszatölteni. Egyáltalán nem csoda diéta és mivel hosszabb távon nem lehet csinálni, így vannak jobb módszerek. Kalória számlálást lehet a végtelenségig. Sokkal egészségesebb is mint egy hiány diéta azaz amikor valamit meg kell vonni a szervezettől. Szénhidrát is szükséges a szervezetnek, csak nem mindegy milyen (lassan felszívódó, alacsony glikémiás indexű) és nyilván nem a finomított cukor lesz az. Fölösleges is megvonni, hacsak nem cukorbeteg az ember. Fogyni is könnyebb úgy, hogy lehet sokfélét enni (nem csak zsíros dolgokat), csak a mennyiség ami kevesebb lesz. Az emésztést sem viseli úgy meg.
De ez nem teljesen ide való téma és rengeteg ezzel foglalkozó cikk van. Sportolók sem véletlenül nem keto diéta mellett edzenek. Nem is lehetne fenntartani hosszú távon.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #250139 üzenetére
Itt ma csak borús az idő, nem esett szerencsére. Elvileg "kellene" a meteorológusok szerint.
Más: szerintetek egy merev alu villa + karbon kormány van olyan komfortos, mint fordítva? Csak azért mert a karbon kormány talán több rezgést el tud nyelni. Meg akkor megúsznám a kínai karbon villa beszerzését, alut kapni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz lordmynher #250149 üzenetére
A 622 az az outi 28", trekking 28" és az MTB 29". Az a Bulls trekking lesz.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250157 üzenetére
RaceFace Next-et néztem (35k itthon) meg a Funn Black Ace-t. Utóbbiról van teszt, ott azt írják, hogy merev és komfortos. Ez a 31.8 mm-es verzió volt, a 35 mm-es az gondolom merev lehet mint az állat.
Azért lenne lényeges, mert a telót akarom kiváltani merev villára, de azt sem akarom, hogy stétrázzon a rossz út. Acél villa biztos nem kell, így marad az alu. Karbon adná magát, de macerásabb.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #250171 üzenetére
Ha nem kell a monoblokk én levágnám simán a hajtókar előtt a tengelynél. Később le tudod menteni a hajtást. Utána már hozzáférnél a monoblokk csészéihez, de erőkar kelleni fog ha így összerohadt az egész. Csavarlazító mehet bőven, még nyeregcső felől is befújhatsz nyugodtan.
Nekem egy évig volt bent a régi hajtás, nem volt berohadva, de mégsem volt olyan könnyű kiszedni. Kellett a nagy és erős acél állítható villáskulcs. A hajtókar és monoblokk leszedő BikeFun és jól vizsgázott. Az olcsókkal nagyon vigyázni kell, mert valamelyik csak a menetet szedi ki a hajtóműből és kuka lesz az egész! Vigyázz hogy totál egyenesen kapjon bele a menet és teljesen koppig be kell hajtani. Főleg itt lehet elrontani, mivel a vége felé már nehezen megy bele és ha nem ütközött neki a monoblokk kúpos tengelyvégéhez, akkor szedi ki a menetet a hajtókarból. Főleg, hogy az alu, a kihajtható szerszám meg acél.
Én emiatt sem veszek már integrált hajtóműn kívül mást. Sokkal egyszerűbb és a váz menete is biztonságosabban van. Ha berohad oda egy belső csészés, hagyományos monoblokk, akkor ott az esély, hogy sérül a váz is.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250162 üzenetére
Köszi, valószínűleg akkor totál felesleges lenne. A logika diktálná, hogy a kormány is ha elnyelné a rezgést, akkor kevésbé mennének át az út hibái. Karbon villával van sok embernek tapasztalata, rázós úton elnyeli a legtöbb rezgést, nagy ütést persze az sem védi ki.
Hasaggymeg: Természetesen egy levegős teló lenne a legjobb megoldás, de a karbantartást akarnám megspórolni meg a 100+ ezer Forintot. Persze erős kompromisszum lenne a merev villa, de legalább igénytelen lenne. Na meg persze az is vonz, hogy egy jó teló 1,5 kg, egy karbon villa a harmada (az alu meg fele). Az én alap olajos telóm meg közelíti a 3 kilót, így rögtön lenne több mint két kiló mínusz. Amiket néztem emberi áron (RockShox Recon Silver TK Solo Air), azok is a két kiló fölötti tömeggel vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #250188 üzenetére
Azok csak váltáskönnyítő bemarások.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #250197 üzenetére
Viccnek szántam, de ha tényleg szállítás közben sérült meg az elég gáz. Bár nem tudjuk milyen csomagolás volt rajta. Eddig majdnem mindent az ebiketól rendeltem, semmi gond nem volt egyik alkatrésszel sem. Legutóbb lánc és sor jött, pont ma rajtam fel az előbb. Semmi baj nincs velük, tökéletesen be volt csomagolva. A gyári dobozokon kívül bele volt rakva egy nagyobb kartonba.
-
Fall-N
veterán
válasz abéla #250207 üzenetére
Na ez jó hír. Mossot én is néztem, csak nem az M6-ot, hanem az M5L-t, aminek 29"-nál 470 mm a beépítési magassága. Hiába 26"-os a biciklim, kell a nagyobb a geo miatt. (a 26-osnak csak 430/435 mm).
Igazából se a Mosso nem kapható itthon, sem a karbon villák bármelyike, így sajnos tök mindegy melyik jönne Aliról. Esetleg itthon van Force merev alu villa, az van eBike-nál is. Hasonló a Mossohóz, csak szoloíd fekete a festése.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #250224 üzenetére
Lehet, úgy néz ki tényleg gyári hibás. Egyébként nem írta a kérdező, de milyen márka? Drágábbak jobb gyártási minőségűek. Nekem gyárilag Funn van és tényleg látszik, hogy a legapróbb dolgokra is figyeltek a gyártásnál. Igaz egy ilyen NarrowWide lánctányér kábé 12ezer Forint körül mozog, nem annyi mint egy Spyral OEM kínai, ami harmad ennyibe kerül. Csak azért meglepő, mert láttam már Aliról rendelt tányérokat élőben (Decas, Snail) és egyikkel sem volt gyártási probléma. Pedig azok 2ezer Forint körül mozognak árban (majdnem drágább a postaköltség).
De az alap Tourney sem volt hibás sosem, pedig az a legalja minőségű.
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #250229 üzenetére
Attól függ. Általában az első felrakás a legnehezebb, ezért szokták "rárobbantani" kompresszorral (azaz hirtelen a megfelelő nyomás, amit kézzel nehéz kivitelezni.) Kézzel biztos hogy kicsit túl kell fújni, hogy kipattanjon a pereme a guminak körben. Booster viszont ajánlott kézi műhelypumpához. De a többiek leírják a tapasztalatokat. Az viszont biztos, hogy a kínai (Xiaomi például) akkus zsebkompresszor túl lassan fúj, így nem ér érdemben sokat.
Azaz leegyszerűsítve a kérdésed, nem árt ha van olyan nagy pumpa.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz peetie1 #250241 üzenetére
Jó dolog az, de nekem sem kell. Egész addig nincs vele szívás, ameddig nem jön egy durva vágásos defekt. Akkor összeb*sz mindent a tej. Ettől függetlenül, akinek van rá keret, miért ne? Nekem városba fölösleges lenne, terepre jobb, mint a belső, ha minden kötél szakad akkor meg bele lehet tenni egy belsőt.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #250285 üzenetére
Csillaganyát lefelé lehet könnyen kiütni, ha lyukas a villa/teló nyaka. Akkor kell csak roncsolással kiszedni, ha az alja tömör.
Cserélni nem kell, fölösleges, kábé örök élet. Annyi teendő lehet csak vele, hogy lejjebb kell ütni, ha vágni kell a nyakból neadjisten. Ha ez nem áll fennt és ép a menet benne, akkor úgy kell hagyni.
Ahogy írták, karbon nyaknál van expander, egy cső ami szétfeszül a csavar hatására. Azt könnyen ki lehet szedni és többször használható.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #250301 üzenetére
Szerintem is user error. Van egy ismerős pár, akinek megvan a bicikikje 4-5 éve (XT) és idén volt először olajcserén mindkét bicikli. Addig használták csak bármi hiba nélkül.
Ja meg nem kell beszari módon állandóan fékezni, úgy nem forr fel.
Mai nap tanulsága:
Cseréltem kazettát és láncot, meg a fékkart 7-ről 8s-re. Állítanám be a váltót, erre nem akart elsőre csak összejönni, olyan mintha eltolódott volna egy fokozatot az egész. Utána nézem, hogy ferde a kanál? Erre jobban megnéztem, hogy féloldalasan tettem be a kereket. Pont a váltó felőli oldalon nem volt teljesen a helyén. Megigazítottam, után rögtön be tudtam két perc alatt állítani (csak az L határolót kellett kijjebb tekerni, semmi extra).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #250306 üzenetére
Kiütni meg berakni se nehéz, ahogy írtam előzőleg a villáról leszedni a központosító gyűrűt a lassú és nehézkes. A többi már pár perces művelet. A piros szín az nekem jó lett volna, de fekete lett.
Tipikusan sokszor nekiállni és előszedni meg elrakni a szerszámokat sokkal macerásabb. Nekem is a hajtás csere ma megvolt gyorsan, utána mentem is tesztelni ameddig nem esett. Utána persze délután elkapott az eső, de nem érdekelt. Bevált a 11-28-as 8s sor.
SLX fék meg jó nagyon, próbaltam teszt biciklin. Nekem mondjuk még a madzagos változat is bőven elég.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #250318 üzenetére
Kaptál választ, levegős lesz ha felforr az olaj. Ergo nagyobb tárcsa kell, nem 160-as.
jjeahh: Használom én sokat, mert általában (túl) gyorsan megyek városban, így sokszor kell hirtelen lassítani. Fog szépen, persze egy hidraulikus erősebb az tény. De bőven jó a fékerő. Ha nem az lenne már rég cseréltem volna.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #250336 üzenetére
Főleg ha olyan helyen van, hogy szét is nyílik a vágás, azt nem hiszem, hogy bármi is betömíti. De gondolom a vágásos defekt jóval ritkább mint a szúrásos.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest