-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Fall-N #260773 üzenetére
nem szeretném, hogy átmenne ez egyébként internetes péniszméret versengésbe, szóval itt kiszállok ebből a dologból, de ettől függetlenül bármikor mondasz olyat a jövőben, ami flat-out hülyeség vagy hamis, akkor bizony szólni fogok, nem vonnám meg másoktól a lehetőséget, hogy korlátlanul vagy ellenvélemény nélkül élvezzék az agymenéseid. ez az szép a nyilvános fórumban
#260746 Lacerta ezzel nem lehet jobban egyet érteni, tökéletesen van megfogalmazva, ez hiányzott az én mondandómból is.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #260800 üzenetére
köszönöm, már volt alkalmam a topicban eltöltött pár év alatt megtapasztalni
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz bardi #261517 üzenetére
ehhez hasonló van Zéfal néven is, bár a kivitelezés minősége egyenesen arányos az árkülönbséggel, de ettől azért nem lesz használhatatlan
iPhone és Galaxy tulajoknak érdemes megnézni, de a ragasztós "Universal" megoldás se rossz“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Ringman #262437 üzenetére
így értem
ZolkoW viszont valószínűleg nem a nettó anyagra, hanem az abból előállított kerékpár vázakra/alkatrészekre gondolt, ahol az állítás igaz, a forgalomban lévő acél vázak és alkatrészek rugalmasabbak az alumínium verzióknál“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ZavaBalazs #262745 üzenetére
ami nekem nagyon bevált, az a Schwalbe leszedője, abból is az újabb (ez)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz -=RelakS=- #262748 üzenetére
Shimano TL-CN42-t próbáltad már?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ZavaBalazs #262754 üzenetére
jaja, ott hiányzik egy F betű, röhögtem én is
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
egy múzeum, és neked a lehető legfrissebb bicó tetszett? másra számítottál?
én is voltam, de szerintem sok kifejezetten érdekes kerékpár volt, bár az összetétele kicsit felemás, az országúti felhozatalhoz képest szegényes a monti, és talán jobban rá lehetett volna menni a hazai gyártásra, vagy azokat külön helyre sorolni... bmx sem volt csak egy... pedig úgy tűnt hely még lenne bőven“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz Mezga Aladár #263087 üzenetére
cikkszám végén az E betű a széles jelölése
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mezga Aladár #263095 üzenetére
a dobozon is megtalálható a cikkszám (az elején egy E betűvel megtoldva, ESHRC701xxx), de igen, ha nincs meg a doboz, akkor a cipő nyelve lesz a mérvadó
a standard az E helyett S egyébként (R01S)
és ha mélyebben érdekel, akkor az R a szín (red, mint piros, de a fekete az például L, ne kérdezd miért) az SH a "shoe" rövidítése, ar RC a "road competition" rövidítése, a 701 az a 7-es széria első verziója (701-702, stb) az M a "male" vagyis férfi verzió, illetve jelölik még a gyártási helyet is a cikkszámban“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz szimpláncsak #263099 üzenetére
a kiállításon ha megfigyeled a legtöbb darab nem a múzeum tulajdona
sok országúti van kb 2 tulajdonostól, talán azért olyan az összetétel amilyen, mert ehhez volt hozzáférésük?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jjeahh #263168 üzenetére
vagy Pro Slide-on Race Grip, van 30-as és 32-es is
érzésre pont olyan, mint az ESI bár mindkettőt csak kiállításon markolásztam“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Grave_444 #263241 üzenetére
az agydinamós gyári lámpa az az Allroad felszereltség része, amihez tartozott még sárvédő és kitámasztó is a standard bringákhoz képest.
a képen egyébként egy 2019-es Cube Aim Allroad látható“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz orbano #263298 üzenetére
a váltófülön felfekvő csavart kellhet esetleg állítanod, bár lehet úgy is kevés lesz neki a 34 (nagyon lent lesz a görgő a lánckerékhez képest)
a paralelogramma egyenes úton mozog, a lánckeréksor kerekei viszont nem azok, itt egy kép, ami kb szemlélteti mire gondolok:
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz orbano #263962 üzenetére
a chaincase kompatibilitás azt jelenti, hogy képes fogadni a láncvédőt, ami a középcsapágyon rögzül. azoknak az acél lemeze jellemzően 1-1,5mm vastag, szóval vagy a csapágy kialakítása (négyszög-octalink esetben a pereme, HollowtechII esetében a hézagolás) hogy a láncvédővel együtt lehessen felszerelni és mégis jó legyen a láncvonal
itt egy jobb kép, hogy érthető legyen hogyan működik:
ez ránézésre bordás, szóval nem tökéletesen fokozat mentesen állítható
vannak olyanok, amiknek a feje fix (nincs hátul meghasítva) és befelé mindkét irányból szűkül - és nem 3db a nyereg rögzítés mint ennek, hanem 4db amiből a két középső kúpos, így a két külsőt összehúzva egyszerűen bele szorul a fejbe. na azok tényleg a kör minden tized szögében rögzíthetőek, mint a régi Selle Italia Monolink karbon csövek[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #264030 üzenetére
bemegy a por, és recseg?
lehet igazad van és segít rajta egy vékony sor paszta, de talán valami olyasmi, amiben van súrlódás növelő mint a karbon paszták, nehogy elforogjon a kenés miatt“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz ZolkoW #264044 üzenetére
a Hope floating rotor-ja nem valódi floating, csak úgy néz ki
tudom, mert van#264045 -=RelakS=-
azt próbáltad már, hogy úgy húzod meg az egészet, hogy a fékbetét és a tárcsa közé teszel valamit, mondjuk papírlapot, vékony fém lemezt, stb?[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
válasz andrisbandi #264233 üzenetére
a megoldás a tesztflotta fenntartása
sajnos nem igazán dívik a hazai kereskedők körében, mert bármennyi engedmény (hiába térül meg máshol esetleg) olyan, mintha a fogukat húznák
az meg, hogy a "big picture"-t lássák, az még nem megy.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz andrisbandi #264244 üzenetére
a hiedelemmel ellentétben a karbon újrahasznosítható, csak anyagilag egyelőre nem mindig éri meg, illetve hasonlóan a műanyaghoz, az eredeti terméket (amiből újra hasznosították) jellemzően nem lehet gyártani belőle, csak valami mást, mert csökken a szakítószilárdsága. másik link: [link]
mostanában növényi alapú epoxyval kísérleteznek, ami tovább növelné az újrahasznosíthatóságot.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz andrisbandi #264252 üzenetére
hát, város méretűről még nem tudok, de vannak cégek, akik már ipari mennyiségben hasznosítanak újra, többek között az itthon is egységgel rendelkező Mitsubishi Chemicals. (Szigetszentmiklóson vannak, bár az itteni üzem jellemzően fröccsöntéssel foglalkozik)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz zsamiatt #264264 üzenetére
az autókereskedés sem tart minden modellből, csak típusonként egyet.
egy kiskereskedő, aki elad egy évben mondjuk 500+ bringát, szerintem tudna vállalni 5-6 teszt modellt, ami elmegy év végén (netán 2 év után) mondjuk beszerzési áron, vagy alatta kis bukóval. gondolnám én naivan.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz dellfanboy #264270 üzenetére
mondjuk itt egyből két dolgot kell figyelembe vegyél: az árfolyam változásokat és az eltérő áfa összegeket. szerintem minden kiskereskedő a kardjába dőlne, ha át kellene árazni a termékeket naponta az aktuális MNB árfolyam szerint.... például. és egy németnek eleve 8% áfa előnye is van.
szóval reklamálhatsz te a nagykernek, de mit csinálsz a KTM-el, a Kellys-el, meg a többi direkt importőrrel? ott még az sincs...[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz 6030D #264277 üzenetére
jogosak az érvek, ettől függetlenül tartom, hogy 5-6 teszt bringa pont 5-6 bringával több, mint ami manapság kipróbálható egyes boltokban (tisztelet a kivételnek).
ebike forgalmat például szerintem erősítené, ha többet lehetne próbálgatni, még ha nem is a megfelelő színben és felszereltségben áll rendelkezésre. nem gondolnám, hogy az emberek alsó kategóriás merev XC montikat próbálgatnának amúgy sem“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #264524 üzenetére
ahogy az autózásban, itt is azzal küzdenek a mérnökök hogy:
- az élettartam az első tulajdonos 3-4 évét jelenti-e vagy többet
- és mi a fontosabb, az, hogy az első tulajdonosnak minden jobb legyen (könnyebb, erősebb, gyorsabb, stb) vagy az, hogy túléljen 20 évet, szerelhető legyen, stbstb.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Runner_fxr #264532 üzenetére
gondolom tudod, hogy 250 ezer kisker ár felett mindenre 3 év 'garancia' van Magyarországon (jótállás+szavatosság)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Friczy #264536 üzenetére
a gyártói garancia itthon az "önként vállalt garancia" fogalmába tartozik akkor, ha az több, mint 3 év (1 év szavatosság + 2 év jótállás) és mint ilyen, bármiféle feltételhez köthető + a hivatal (Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Főosztálya) által nem kikényszeríthető.
így lehet élettartam váz garanciát adni Trek bringákra, aztán amikor a tulaj 15 év múlva jelentkezik a törött aluvázzal, akkor azt mondani neki, hogy szorri, de olyan alkatrészt használtál benne, ami nem volt a gyártó által jóváhagyva (mondjuk féket vagy villát cseréltél, de akár nyeregcső is lehet) és már integethetsz is az élettartam garinak
és a gyártó által vállalt garanciák jellemzően inkább marketing fogások, lásd Kia/Hyundai - Magyarországon a Kia 7 év vagy 150.000 km garancia, ugyan ezek a Kiák az Egyesült Királyságban már csak 100.000 mérföldig (136.000 km) vannak garantálva, de az Egyesült Államokban meg 5 év 60.000 mérföld. (és az ugyan erre a technikára épülő Hyundai-ok meg 5 év km korlátozás nélkül...)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz jjeahh #265446 üzenetére
a Radon a H&S Bike Discount Gmbh márkája
gondolom kitalálod, mit birtokol még a cég? igen, a bike-discount.de online boltot szóval itt nincs szó "almárkáról"
viszont egyes modellek tényleg a Cube-nál készülnek Waldershof-ban (de nem minden)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz sepyi #266051 üzenetére
fékbetétet (vagy más autóalkatrészt) gyártatni és az EU-ban eladni pl úgy lehet, hogy itt kiválasztasz egy országot, majd odaviszed és bevizsgáltatod a termékedet, ebből lesz az E szám jelölés (E13 Luxemburg, ott a legkönnyebb papírt kapni) tehát effektíve te magad, a gyártó vagy kénytelen teszteltetni, ha a piacra akarod küldeni.
a kínainak is érdeke, hogy sikerüljön, tehát igyekszik jót csinálni, de ő maga nem fogja idehozni és tesztelni, ha a kedves vevőnek kell, majd megoldja. ő csak elmondja, hogy ha akarod, akkor tud E13 szabványosat gyártani, te meg eldöntöd, hogy kell-e“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Mauzes #266068 üzenetére
egy valamire való szervizben az óradíj 12-15 ezer forint
egy belső csere 10 perc, az munkadíjban 2-2,5 ezer önmagában
egy rendes belső meg simán 2 ezer felett van (ismétlem, rendes, mint Schwalbe vagy Conti)
az 5 ezer szerintem is teljesen korrekt az elvégzett munkáért, anyaggal“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz velizare #266184 üzenetére
A jótállás esetében Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 6. § (1) és (2) bekezdése azt mondja, hogy a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
A kerékpár sajnos közlekedési eszköz, így az eladó nem köteles a vissza szállítás fizetésére
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
vótmá?
[link]a Shimano visszahív(?) 760.000 hajtóművet, de úgy tűnik nem automatikus cserére, hanem ellenőrzésre
EU-s részletek még nincsenekérintett típusok:
Ultegra FC-6800
Dura-Ace FC-9000
Ultegra FC-R8000
Dura-Ace FC-R9100
Dura-Ace FC-R9100Pgyártás: 2012 júniusa és 2019 júliusa között (ez egyébként KF és RF közötti gyártást jelent)
bennem felmerül, hogy ha ez valakinél eddig nem repedt el, akkor mi a garancia, hogy ezután mondjuk 2 évvel nem fog (és akkor is élni fog-e a csere?) meg akiknek eddig MÁR elrepedt - van olyan is bőven a neten - szóval ők mit kapnak, egérutat?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Napfénysüti #266225 üzenetére
azt olvastam (Facebook, tehát érdemes fenntartásokkal kezelni) hogy mivel a Simano állítása szerint "csupán" az összes hibás termékek 0,47%-át érinti a leválás (ez azért még mindig ezres darabszám lehet, ha csak az amerikai piacra saccolnak 760 ezret totál eladottban) szóval ha a tied éppen nem mutat hibajelenséget, lehet nem is történik semmi.
állítólag itthoni SSC boltok már kaptak infót, esetleg érdemes lenne őket megkérdezni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz jjeahh #266283 üzenetére
a Shimano 5 évig fog még a most "leváltott" aftermarket termékeket (közte Deore-t is) gyártani és árusítani, tehát 2028-ban még lesznek a boltok polcain Alivio, Acera, Altus meg Deore cuccok, párhuzamosan a Cues-el.
ami történik, hogy a gyártók már nem vehetnek, csak Cues-t, de dobozos az lesz minden egyelőre
szóval aki átállást fontolgatja, annak nem kell sietnie[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz toth_janika #266287 üzenetére
Tree Frog mount sem játszik?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Napfénysüti #266225 üzenetére
megvan a hivatalos infó:
Shimano 11-Speed Hollowtech II Crankset Inspection and Replacement Program | SHIMANO - YouTube
azaz ha nincs repedve, akkor egyelőre nincs csere sem“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs