-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #237577 üzenetére
Az semmi. Facebook csoportban pár emberke aki lakásban lakik, a kádban mossa a biciklit. Annak, hogy örülhet az asszony.
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #237654 üzenetére
Ismerek pár boltost, aki szervizes is. Sajnos a legtöbb szezonban állandóan túlórázik, mert nyitvatartási időben sokkal lassabban megy a dolog. Egy már vett fel emiatt egy eladót. Volt egy másik kiváló szerelő a városban, ő abba is hagyta, mert gyakorlatilag a boltot vitte + este 8 vagy 10 óráig szervizelt. Jó be is sokkalt. Sajnos teljesen más az, hogyha nekünk van időnk és szerelünk magunknak, mintha futószalagon kell szerelni.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #237683 üzenetére
Én nem próbálkoznék vele. Talán a legjobb és legkíméletesebb a kerti slag, de az lakásban megoldhatatlan. Zuhanyfejjel nehéz úgy locsolni, hogy ne menjen be a csapágyba is. Mondjuk lehetne valami adapterrel a zuhanyfej helyére valami kerti mosót tenni.
Autómosóban is távolról szoktam mosni, hogy ne menjen a kritikus részekre. Közelről sosem szoktam rá irányítani. Annyiban könnyebb a dolgom, hogy sár ne szokott lenni a bicikli csak por.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237778 üzenetére
Én a WD40 teflonos lánckenő sprayt használom, kevésbé lesz koszos, mint az olaj. Sima WD40-nel az a baj, hogy rövid ideig bírja vele a lánc, egyébként jó kenésre, mert zárakat, lakatot is azzal ken sok mindenki. De látom te is ezt írtad.
Egyébként a WD40 szinte semmire sem jó kerékpárhoz, ezt már pár szervizes is mondta. Egyedül rozsdát lazítanak vele. Minden más tisztításra az isopropyl vagy féktisztító jó. Láncot is azzal érdemes takarítani, sokkal jobb hatásfokkal oldja a zsírt és olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237795 üzenetére
Igen, megnéztem. Erről a WD40-ről megoszlanak a vélemények, viszont a Special PTFE nekem is bevált. Sima WD40 nincs is itthon.
Nem bicikli kenéshez (pl. ajtó forgópánt) van itthon valami méregdrága német speciális kenőspray (hőálló, autómotorhoz való), azt használom.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #237800 üzenetére
Én is így jártam. Vettem egy hátsó kereket, egy hónap után úgy föllazultak a küllők (nem mind), hogy kézzel (!) lehetett mozgatni. Ismerős szervizesem gyakorlatilag újrafűzte a kereket, mert egyszerűbb volt úgy mint csak simán centrírozni. Gépi fűzésű kerék volt, gyakorlatilag ahogy használtam, egyre jobban lazult fel. Ezzel szemben az első kerék, amit kézzel fűztek tökéletes (Sapim küllők).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #237806 üzenetére
A kellő küllőfeszesség a titok, de erre nincs 100 %-ig jó megoldás, mert függ a kerékpáros súlyától is. Ha túl feszesre fűzik akkor eltörhetnek a küllők, ha laza akkor fellazul. Meg persze a felninél is meg van adva a maximális nyomaték amit kibír a küllőfuratnál. Ezt nehezíti manapság a tárcsafék miatti csavaró erő még pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz IMIIKE1998 #237834 üzenetére
Fúrd szét és tegyél bele csavart vagy gyorszárat. De léteznek folding biciklik manapság is, így valószínűleg lehet kapni alkatrészt is hasonlót.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #237836 üzenetére
Postával nekem nincs gondom, hazai kézbesítés elég jó. Hátsó kereket adtam el, pénteken délelőtt 10-kor adtam fel, szombat negyed egykor kapta meg a címzett, az ára meg hétfőn már a számlámon volt. Második eset, gyerkőc akart egy Grogu (Baby Yoda figura a Mandalóri sorozatból) figurát, két nap alatt megjött a Postára (direkt otthagyósra kértem). A Foxpost vagy a GLS csomagpontra +1 nap szokott lenni és drágább is valamikor.
A nemzeti csomagkicserélő központ, ami ül a csomagon, utána az MPL már gyorsan lezavarja a kézbesítést. Tudom, hogy az előbbi is a Postához tartozik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237873 üzenetére
Nekem 500 lumen van, simán szélesen beteríti az utat/terepet, városban 250 lumen módban megyek, mert már az 500 is bőven vakít. DH-ra minden lumen számít oda el tudom képzelni az 1000+-t.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #237901 üzenetére
Egyébként a legjobb tényleg az agydimamó lenne, de sosem kéne a nehéz első agyas Shimano féle. A lámpák fényereje és választéka is erősen korlátozott.
Másik két megoldás hátsó lámpára:
-Kisebb fényerejű, cserélhető akksis első lámpa + piros áttetsző matrica fólia.
- Olcsóbb tölthető hátsó lámpa és azt cserélgetni, ha olyan a konzolja.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237947 üzenetére
Én is erősen gondolkodom, hogy megfordítom a Cube CPS Pro 90 mm / 16°-os kormányszárat -16°-ra. 🤔 Nekem amúgy sem tetszik külsőre a mostani +16°-os beállítás és amúgy is ez direkt forgatható fajta, úgy van a minta is. (A Cube Nuroad gravelen is ilyen van gyárilag). Lehet megfordítom még ma.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237990 üzenetére
A gyártók szerint a rövid, szinte 0 hosszú stucni + minél szélesebb, akár 800-as kormány a trend. Viszont a saját testméret és a váz mérete meg mást mutat. Ha valakinek hosszúak a karjai, ahogy nekem is, kellhet simán a 8-9 cm hosszú szár is. Bár elvoltam az 5 centissel is. A kormány szélessége is a vállszélességhez kell, hogy igazodjon. Mivel nekem az széles így nekem akár a leghosszabb 800-as sem gond, de jelenleg 760-as van. Előtte 580-as volt, na az nem volt megfelelő.
De ha nagyobb a váz egy számmal vagy kisebb, akkor lehet kompenzálni szintén a hosszal. De ha túl nagy és alapból 0-ás a stucni akkor nincs megoldás.Outi más tészta, ott már nem mindegy milyen hosszú a szár, mert az irányíthatóság rovására mehet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Megfordítottam a kormányszárat, sokkal jobban fest az egész + jó a pozíció is. Egyedüli szépséghiba, hogy az a2z S-Caphez adott csavar úgy látszik nem túl erős, így a csavar kulcsnyilása szétment. Ez egy következő program lesz, azaz a cseréje. Van itthon Cube és Alcor A-Head kupak, az utóbbi a Cube szárhoz járt gyárilag. Pont jó lesz a csavarja. A narancs a2z "korong" marad. Pedig egyrészt nem állat módjára húztam meg, másrészt Y-kulcsos imbuszt használtam, utána jött volna a nyomatékkulcs. Az összes többi csavart az előírt 8 Nm-re húztam.
[kép] [kép] -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #238060 üzenetére
Erős a kezem azt aláírom, de annyira nem is feszítettem meg. A csapágy is pont jó, se nem kotyog, se nem szoros. Az az igazság, hogy az Acor kormánycsapágyhoz is járt egy kupak + csavar az sokkal erősebb fajta, annak 5-ös kulcsnyilása van nem 4-es. Azzal raktam össze eredetileg még tavaly.
A távtartók jók így, nekem nem tetszenek ha a szár felett vannak, inkább akkor vágnék még a villanyakból.
jjeahh: Á egyenes nem kell, nekem bejön ez a KLS kormány.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #238140 üzenetére
Az semmit sem jelent, hogy országúti vagy sem. Testbikeos kolléga mászós, felső kategóriás full karbon "MTB"-je (?), merev niner karbonbillával, SRAM XX01 AXS váltóval és hajtással 7-8 kg körül van. Na azzal is lehet gyorsan haladni.
Egyszer belinkeltem ide a biciklit, azóta könnyített még rajta.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #238162 üzenetére
Egyszer leírtam korábban, hogy hiába vannak városi, félslick vagy slick gumik, sokkal jobb aszfalton is a félterep gumi (nem a túl bütykös persze). Egyrészt a slick túlságosan tapad és általában keskenyebb méretben kapni. Sokkal jobban gurul egy szélesebb, ballonosabb gumi. Vizes úton is biztosabb a tartásuk, nem csúszkál, mint a városi. Emiatt én csak ilyen félterep/univerzális gumikat veszek. A tömegét persze nézem, ne legyen ilyen 800-1000 grammos szörnyeteg, hanem inkább olyan 550-700 g tartományban legyen. Asszony gumija is egy középkategóriás, defektvédett Continental (valami extra puncture), nekem jobban bejön a saját félterep Kenda K80-asom.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #238275 üzenetére
Rugalmas mint az állat. Eleve az ékes szár + A-Head kormányfej is egy gyengítés az állítható volta miatt. Egy idő után kotyogni szokott a csuklónál. Sokkal merevebb lenne ettől még egy hagyományos ékes kormánystucni, ami egy darabból van. Persze egy -7 fokos outi régi fajta.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz wetomi #238280 üzenetére
Teljesen érthető, a teló cseréje is. Egyedül ez az átmeneti állapot furcsa, a gyári meg egyenesen horror az utolsó fotón. Bár megfordítva jó lehet a gyári, ha idiótán is nézne ki.
Egyébként milyen villa? Gondolkodom rajta, hogyha tönkremegy az XCM akkor merev karbonvilla lesz helyette. Csak a beépítési magasság ami sosem jó. A jelenlegi 515 mm a karbon villáknak 29"-es méretben 470 mm max. Toseek márkájút láttam, ami jónak néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz wetomi #238286 üzenetére
Hát a kormány az inkább attól függ, hogy kinek milyen széles a válla. Nekem 760-as lett az 580 mm helyett, de rögtön megszoktam, mert jó széles a vállam, de ültem már 800-assal szerelt gépen, az is simán jó lenne. Szerintem jót tesz az irányításnak a széles kormány, főleg rövid kormányszárral. Nekem most 90 mm hosszú -16°-os Cube/syntace van, lehetne rövidebb egy kicsit. Amikor kormányt cseréltem, akkor ezt kaptam SOS-ben helyben (25,4 beforgójúról kellett 31,8-asra váltanom).
Persze mindenkinek más a jó. Nekem már fura lenne egy 580-600 mm széles kormány. Hajlíott nekem is, annyira nem tetszenek az egyenes kormányok, de lehet megszokás kérdése az is.
A villa jónak tűnik, csak kár, hogy alapból ilyen kicsik (430 mm). A 470 mm még csak - csak, de lehetne 500-520 mm is. Nekem csak 26"-os q bicikim és simán kell az 515 mm beépítési magasság. Hasonlót viszont nwm kapni, mert a 29"-os merev villa a 470 mm.
Hasaggymeg: sárga-fekete nekem is bejön, azért van most is az. A Pimp my ride cuccok meg narancs színűek.
Sajnos az a2z S-Cap kupak nem jött le tegnap roncsolás nélkül, így most a gyári fekete Acor van fent. Lehet rendelek még egyet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #238303 üzenetére
Úgy hogy nekem sem és a szervizes havernak sem volt csavarkiszedője. Ezért lelazítottuk a kormányszár két oldalsó csavarját, ami a villanyakat fogja és forgattuk a kormányszárat, közben fogtuk fogóval a kupakot. Természetesen lejött a narancs eloxálás és csúnya lett. A kormányszár nem sérült meg más sem.
Nem nagy gond, majd rendelek másikat alkalom adtán, bár ez a fekete Acor kupak sokkal erősebb a csavar is.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #238356 üzenetére
Nekem is Argo van erős, bírja a 100 + kilóm. Viszont mióta a sportosabb előre dőlős helyzetet preferálom hosszabb távon már kevésbé kényelmes, így valószínűleg pont ilyen sportos Cube lesz a vége.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #238446 üzenetére
Mászásra jobb a hardtrail, lejtőre a fully. De mivel a fully hátsó tagját is lehet lockolni, ezért már nincs igazán hátránya. Elvileg súlyban előnyösebb a hardtrail, de manapság elmosódtak a határok.
Ugyanígy hülyeség a gravel előnye, mert simán lehet már 9-10 kilós MTB-t építeni és ha ugyanúgy csak könnyű terepre megy az ember, mint gravellel, akkor lehet könnyebb gumi, más áttétel, így rögtön lehet gyorsabban haladni a hardtraillel is.
A 27,5" kerék egyértelműen marketing szülte valami. Nem is nagyon használják a gyártók a 29" mellett, csak XS és S váznál. Olyan nagy előnye nincs is a 26"-lal szemben, ezért is a 29" terjedt el.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #238474 üzenetére
Ahogy írtam, nem mindenre a fully a jó. Mászásra a minél könnyebb, hardtrail XC való. Attól, hogy lockolt taggal fel lehet menni, attól még nem a legjobb célgép rá. Lejtőre való inkább a fully, meg nehéz sziklás, gyökeres terepre.
Itt az kell eldönteni, mire használja az ember. Aki többet mászik, az a lejtőzésnél köt kompromisszumot, aki inkább lejtőzik, az meg nehezebben mászik.
Aki profi az amúgy is elmegy mindenhol hardtraillel. És hiába fárasztóbb, megszokja azt is az ember előbb-utóbb.
Magam részéről én sem szervizelgetném a tagot, inkább merevfaru. Ha lenne pénz fullyra akkor is egy végletekig kikönnyített hardtrail, vagy downcountry.
Gravelt meg városban tudnám elképzelni. A rossz utakra jobb lenne, mint egy CX, mégis lehetne gyorsan haladni vele.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #238496 üzenetére
Én sem erőltetném. Ahogy hallottam, papíron ígéretes a súlya miatt, gyakorlatilag meg szart sem ér. Egyébként is az egyre terjedő tubeless miatt a kutyát sem érdekli a latex belső.
Hátránya még, hogy porózusabb, mint a butyl belső, így nem tartja a nyomást, pár naponta kell pumpálni rá. Tej vagy slime is esélytelen bele.
Speedy007: Brigéciol is jó vagy a féktisztító/isopropyl is. Az legalább zsírtalanít is erősen. Mindkettő kapható autós boltban is. Bármilyen tisztításra jó a féktisztító, ezért sem vettem sosem brigéciolt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #238502 üzenetére
A féktisztító is alkohol, de alkoholtól biztos nem rozsdásodik, mivel szinte azonnal elpárolog. Isopropylt kapsz festékboltban és patikában is, bár utóbbiban simán letagadták nekem. Természetesen ha teljesen leszedte az alkohol a zsírt/olajat, akkor újra kell kenni a hajtást, azért tudott rozsdásodni, nem volt ami védje az acélt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #238567 üzenetére
Én a kormánycsapágyat, ha már rág, kicseszem az egészet és újat rakok. Filléres tétel bármilyen más alkatrészhez képest. Persze ha jó állapotban van, akkor elég a tisztítás+ újra zsirozás.
Viszont a menetes kormánycsapágy sosem lesz smooth, mert sokkal gyengébb, mint egy A-Head. Meghaladta már a technika. Ki is halhatna már végleg, még a városi vackokban is. Egy normális kontrakulcs készlet többe kerül, mint az egész. A-Head-hez meg elég egy 5-ös imbuszkulcs.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #238652 üzenetére
Az elég gáz. Nekem Selle volt mindig, egyik sem kattogott. Pedig 100 kg körül vagyok, nem pillesúlyú. Ha alattam nem ad hangot akkor átlagos rider alatt sem. A mostani Argo sem ad hangot.
Nem baj, azért is jó a fórum, így biztos nem veszek Ergon nyerget. Cube nyergeket nézegettem eddig, bár nem veszek mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Atti777 #238662 üzenetére
Gumitól nem, de egy normális biciklitől igen. "Kicsit" túl lett költve arra a Csepel vázra.
1 milliót meg nem kell elkölteni, venni kell egy normális aluvázat. Sokkal többet hozna, mint a gumi. Egyébként testbikeon is volt egy hasonló kérdés, a válasz az volt, hogy nem a gumi hoz sebesség növekedést, hanem az edzés és fejben az elhivatottság. Mondjuk ott a normális bicikli adott volt. De ilyen célokhoz normális edzőbringa kell, meg más áttétel azaz hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #238729 üzenetére
Nekem amúgy sem árt sajnos, mert túl erős a kezem. Ezért is magát el az A-Head kupak csavarja. Itt legalább megcsúszik a kilincsmű és nem szakad a csavar.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #238761 üzenetére
Azért nem ennyire vészes a helyzet, kicsit eltúloztam. Nyomatékkulcs előtt is szereltem biciklit (meg más dolgokat is) és nem téptem agyon a csavarokat. 😁 Viszont kapkodva és fáradtan nem érdemes szerelni (lásd A-Head top cap). Viszont mindig benne volt a dologban, hogy nem kevés-e az a nyomaték és akkor lazulni fog a csavar. A sok rezgés is segít rajta. Karbonnál meg nem mernék kísérletezni, hogy reped-e az anyag vagy sem.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #238768 üzenetére
Nem kell túlgondolni. Fel kell fújni egy bizonyos értékre és ráülni. Ha nagyon lapul a kerék akkor már eleve kevés a nyomás és ott a felütés veszélye aka 'snakebite'. Persze tubelessnél kisebb a veszélye a felütésnek és a belsőt sem harapja ki a felni, mert nincs. Viszont ki kell menet közben is tapasztani. Az elérhető maximum érték sem jó, mert akkor elpattog a kerék és úgy veszik el a mozgási energia. Terepen meg nyilván az elérhető legkisebb nyomás elérése a cél, de aszfalton meg a maximum körüli, ami még nem pattog.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #238815 üzenetére
Már írtam, amit több versenyző is alátámasztott máshol, hogy rohadtul nem a ruha meg a gumi számít, hanem az edzettség. Ezek akkor adnak javulást, ha már adott a stabil alap bicikli és van pár év szisztematikus edzésmúlt. Ha csak ennyin múlna, mindenki ki lenne pattintva. Egyébként nem egy versenyző nem használ GP5000-et.
Egyébként számszerűsítve egy gumi kábé 10-20 Wattot adhat pluszba, ami szinte semmi, a többi 200-250-et annak kell adni, aki hajtja.
Defekt külön téma, általánosságban egyik passzív védelem sem 100%-os, de jelentősen rontja a gumi képességeit. Ezért ideálisabb a tubeless tejjel. Én is elengedtem, 0 védelemmel megyek, ha nagy ritkán jön egy defekt, inkább javítok, minthogy cipeljem a plusz súlyt a gumikkal.
Úgyhogy megint túlgondoltad.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #238865 üzenetére
Igen az is jó megoldás, főleg ha nem Tubeless Ready a felni, ahogy az enyém sem. Őszi szezonban meglátom, ha lesz pár defekt akkor töltök bele Virttoria tejet.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #238867 üzenetére
Szerintem ne költs a Csepelre egy Forintot sem! Sokkal előrébb lennél ha vennél egy alapabb outit és később ha nőnek az igényeid akkor azt fejleszted. Amatőr szinten semmit nem számít a karbon és egyéb csilli-villi extrák, így nem álom maradna egy jobb bicikli, hanem valóság. De ha küsőbb annyira kell lehet venni külön vázat is, de addig is sokkal előrébb lennél. Szerintem annyi pénzt ellocsoltál ruhára és egyéb dolgokra, hogy kijött volna abból egy középszintű (ha újan nem akkor használtan maximum) alu outi és előrébb lennél sokkal. Van olyan amikor nem érdemes fejleszteni a bicikit mert zsákutca. Ahogy írtad, használtan csak buksz minden Forintot, mert nem tudod eladni jó áron.
A GP5000 semmit nem fog hozni, mert alkalmatlan a Csepel rá. Nehéz, túl rugalmas, az áttételek sem erre vannak szabva. Ez egy alap városi biciki, pont lassú komótos tekerésre (mugli), ezért "trekking", bár ez a Csepel hülyesége.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #238905 üzenetére
Nem a frászt. Én már városi bringára sem tennék/teszek mást. Szar, esős, nyálkás időben igen is van értelme. Az adagolhatóság plusz előny ha hidraulikus. Súlyban persze több, de megér minden grammot. Másrészt drágább kategóriában, ki akarja koptatni már a felnijét fékezéssel?
Hasaggymeg: Nem elég a kulacs neki, ezért az volt a kérdés, hogy ki szabad-e fúrni a a vázat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #238974 üzenetére
Végülis. Mondjuk el nem tudom képzelni milyen embernek vagy zsiráfnak kényelmes ez. De legalább ződ a bowdenház!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Csepel női kerékpár
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs