- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #233264 üzenetére
Szerintem a méret az nem olyan fontos, mármint amit a gyártó ajánl. Egyedül az a fontos, hogy a tárcsa kompatibilis legyen a betéttel. Az organikus (gyantás) betétet mind elbírja, de sok nem a félfémest. Azokra rá is van írva, hogy 'only resin'. Másik meg, hogy a villa bírja el a nagyobb tárcsát és ne csavarja el a villát/telót. Például sok olcsó teló nem bírna el egy Magura MT7-et + 203-as tárcsát.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #233266 üzenetére
Simán gyártói bullshit. Nyilván vannak jobb és kevésbé jó tárcsák, de túloznak hogy melyik kompatibilis. Általánosságban minél jobban ki van vágva, annál könnyebb és annál kisebb a fékezési felület= fékerő. Egyedül ahogy írtam két fontos tényező van.
1. A villa/teló előírt legnagyobb tárcsa méretet ne lépjük túl -> elcsavarja a lábát.
2. Csak akkor használjuk félfémes betéttel, ha támogaja is a rotor. Organikus jó az összessel.
(3. Zárójelesen IS 6 csavaros vagy CenterLock, de ez egyértelmű.) -
Fall-N
veterán
válasz fulton #233340 üzenetére
Azért a külsérelmi nyomokon, meg az általános kinézetén látszik egy biciklin, hogy mennyire vigyázott rá a gazdája. Ha ütött-kopott akkor nyilván nem kímélték. Akkor sem ha a hajtás csupa kosz és olajsár. De ha valaki arra lusta, hogy lemossa a biciklit és csupa sárosan teszi fel hirdetésre, arról sem lesz jó véleménnyel az ember.
Az igaz viszont, hogy sokszor úgy tud megsérülni a karbon, hogy nem látszik, viszont a laminálásnál végig van repedve belül. Általában én is csak új alkatrészt veszek (meg is szívtam a Bontrager kerekekkel), a váz volt használt, de szinte új volt látszott rajta. Egyébként nem vettem volna meg. Igaz ez alu, karbonnál résnél kell lenni.Autóban meg ha van az embernek rá keret akkor vegye. Én viszont nem vennék újan, mert hatalmas összeget bukik az ember rajta ahogy kigurul a szalonból. Persze ez mindennel így van, de autónál az értéke miatt nagyságrendekkel nagyobb ez a bukta.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #233355 üzenetére
Nekem sajnos kellett költeni a hónapban, de beszorítottam a black fridayre egy ilyen BBB nyomatékkulcsot (BTL-73), meg egy KLS Token narancs-fekete markolatot [link].
A nyomatékkulcs 29690 lett volna a markolat 3190 és itt a helyi boltban (Kalobike) -50 %-os akció volt (össz: 16440 Ft volt) így jól jártam a BBB-vel, mert baromi drága 30ezerért. A gagyibb kulcsok kerülnek 10-15ezer Forintba.
Valamennyi visszajön belőle, mert a hátsó kereket eladtam, ma adtam fel postán. -
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #233405 üzenetére
Jó lett a géped, jól is néz ki!
Én mindig szemre lövöm be a féket, nem rakok közé semmit, bár tényleg egyszerűbb lenne. Mechanikus fékhez lehet jó ez a kis segítség, mert ott annyira meg lehet növelni a két fékbetét közti távolságot, hogy simán befér. Amikor a régi kerék miatt imbolygott a tárcsa én is elég szélesre állítottam be a távolságot. Nőtt is a fogáspont a fékkaron, így nem jó nyilván. Én először a külső feléhez állítom be kábé 1 mm távolságra (rögzítem a csavarokat), majd hozzáigazítom a belső felét az imbuszkulccsal. Hidraulikus féknél máshogy van, ott minium két dugattyú van, itt csak a külső feléről nyomja.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #233465 üzenetére
Én úgy tudom a Magura MT7 és az XTR a csúcs fékerőben. A Magura fékereje brutális, csak túl hirtelen adja le és a fékkart sem dicsérik. Viszont divat Shimano fékkarral szerelni.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #233484 üzenetére
Igen hidraulikus féknél előny, mert ha befér akkor elég rászorítani és beáll. Mechanikusnál semmit sem ér, mert a dugattyú elnyomja a féket belső oldalára és hozzá is ér a tárcsa. Úgy lehet maximum, hogy beljebb kell állítani a betétet, rászorítani majd visszaállítani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #233517 üzenetére
Nekem eddig pozitív volt a csomagküldőkkel a tapasztalatom. A GLS és a DPD is mindig felhívott kézbesítés előtt fél órával. Mondjuk én jobban szeretem a csomagpontos rendelést már, mert akkor megyek el érte, amikor tudok vagy akarok. Persze sajnos ez nem működik például külföldi redelésnél.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #233549 üzenetére
Az is jó megoldás vagy merev univerzális bowdenházat kell venni az nem mozog sehová. Nekem az egész bicikli ezzel a fajta az Acor bowdenházzal van huzalozva. Igaz nekem külső elvezetésű, így könnyű dolgom van. Nem zavar a látványa se, nekem nem hiányzik a belső kábelezés. (Egyedül droppernél néz ki hülyén szerintem ha kívül fut a kábel, de nekem nincs dropper.) Az átlagos bowdenház spirális ez hosszanti szálas. Jót tesz a váltási teljesítménynek és a fékerőnek is (bár hidraulikus tárcsaféknél oly midegy, mivel oda nem kell). Tényleg jó merev, van tartása.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #233582 üzenetére
Nekem ilyen van (Style B a képen, a másik fajta semmit sem ér mert elforog.) [link] csak KLS logóval. Nem szeretem én sem a kitámasztót, de városban sajnos muszáj. Márcsak azért is, mert a kerékpártárolóba a tárcsafék miatt nem tudom betenni a biciklit, mert sokszor a tárcsa útban van, elgörbíteni meg nem akarom. Amúgy nincs az én vázamon sem dedikált adapter támasztónak, de ez a fajta minden vázhoz jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #233620 üzenetére
Munkahelyen sem engedik nekitámasztani a biciklit a falnak, így amúgy is kénytelen vagyok használni. Városban meg sokszor nem megoldott a dolog. Azaz nincs tároló, sem olyan tereptárgy amihez neki lehetne dönteni. De amúgy sem tenném a festés miatt.
Viszont azzal egyetértek, hogy MTB-n még csak csak elmegy egy kitámasztó, de outin még nem láttam, irtó furcsán is festene rajta. Bár ritkán látok városi közlekedésre országútit.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #233635 üzenetére
Itt általában városi, olcsó acélvázas biciklik mennek, amik értéke 10-50ezer Ft. Sok Cruiser, Csepel Budapest stb. Akik komolyabb géppel mennek, azok sport célra használják, nem boltba menni. Az országútis akit látok az sem áll meg és nem is kell kitámasztani a biciklijét. Természetesen vannak komolyabb gépek, de nem boltba járásra használják. Jeeahh ahogy írta terepen hátrány a kitámasztó, mert fennakad és úgyis letörik. Meg ha nem száll le az ember, nem hagyja ott akkor tényleg fölösleges.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #233706 üzenetére
Én csak annyit vettem észre, hogy hiába megyek nagyrészt aszfalton a félterep gumi sokkal jobb és legalább legyen 1,95"-os azaz 50 mm széles. A slick gumi, ami általában 1,75-ös (47 mm) sokkal jobban tapad és nehezebben gurul. Viszont vizes, nyirkos úton is jobban fog a féltetep, a városi gumik csúsznak. Amiről pont múltkor fulton írt, arra is az a gyógyír. A súlyomhoz elég belsőbel kábé 3,5 bar akkor van egy kis rugózás is. Tubelessel ezt gondolom lejjebb lehetne vinni.
Én el sem tudnám képzelni, hogy outival menjek ezeken a vacak utakon 32 mm-es külsőkkel. Akkor már inkább gravelt választanék, amibe bemegy a 40-50 mm-es gumi legalább.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #233717 üzenetére
Ne is mond. Kábé 2 órás gyötrelem volt felrakni. Igaz négy évig hozzá sem kellett nyúlni, de örömmel adtam el.
Ha már gumi téma a felniszalag a lényeg. Ha vastag fajta, mint például a Hermanns sárga szalag, akkor nehezen megy fel. Nekem az új hátsó keréknél konkrétan fel sem tudtam tenni miatta a külsőt, mert a kerületének kábé a 2/3-ánál már annyira feszült, hogy nem ment fel sehogy. Elmentem vettem egy vékonyabb fajtát, utána kézzel fel tudtam tenni egyszerűen.
Az sem jó ha túl széles, mert akkor a felni szélénél felkunkorodik, ami pont elég ahhoz, hogy ne menjen fel a külső. A Hermanns [link] amúgy sem jó fajta, mert egy idö után elöregedik, megkeményedik a széle és kiszúrja a belsőt. Eddig nekem egy noname fekete gumis jött be, meg a Shimano kék vagy Schalbe kék szalagjai.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #233724 üzenetére
Jól néz ki. Egyedül nekem a sok hézagoló fura a kormányszár fölött.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #233738 üzenetére
Egyébként ahogy néztem a katalógus adatait az ilyen kínai karbon csodáknak, mindig a súly amin elhasalnak. Még mindig jobb, mintha az ember alatt csuklana össze valamelyik, de azért látszik, hogy kell a know-how. Például a Trifox karbon kormány nem sokkal könnyebb, mint egy átlagos, drágább alu kormány.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #233770 üzenetére
Igaz, nekem is a 27,2-es alu rugalmas. De az olyan vázba ahová például 31,8-as nyeregcső kell, az jóval merevebb. Múltkor néztem itthon elég horror áron mennek a karbon nyeregcsövek. Márcsak azért sem vennék. A kormány ahhoz képest nem drága.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #233819 üzenetére
Csak azt nem értem, miért felülről kell a csavart becsavarni? Legtöbb nyeregnél alulról kell, ami logikusabb is. Vagy végig menetes az egész, így alulról is lehet?
Csak ezeket a brand neveket nem értem sosem. Miért nem kérdeznek meg egy angol nyelvterületen élőt, hogy nem hangzik-e bénán. Legalább Elite One lenne. Vagy lehet csak elírták. Az hogy kilazul, az kisebb baj, amúgy sem nyúlnék hozzá nyomatékkulcs nélkül. A karbonpaszta meg tényleg nem árt sosem.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #233847 üzenetére
Amúgy a féken és alkatrészein spórolni amúgy sem érdemes, mert az a 0 fékerő városban például elég aggasztó tudna lenni, de terepen sem lenne jó emiatt esni vagy nekimenni valaminek. Amúgy sem olyan drágák, hogy megérje egyáltalán várni rá heteket. Normális fékbetét amúgy is kapható bármelyik boltban.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #233908 üzenetére
Kínai karórákkal is ez a baj. Van már minőségi 316L tokozás, zafír üveg, jó számlap, minden de a MEO rossz. Soknál például bemegy a por az üveg alá. Kár értük, mert igaz hogy ismert órák formáit másolják de jók lennének. Ami jobb minőségű az meg már árban nem éri meg. Egy mezei 20ezer Forintos rozsdamentes acél tokos Casio óra kenterbe veri az összeset. Párszor próbaképpen rendeltem párat, de végül adtam el mindet és vettem több Casio búvárórát.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #233948 üzenetére
Az a baj, hogy nem sok alternatíva van teló helyett. Én amikor építettem a bringát, akkor teló helyett merev karbon villát akartam venni. Persze sehol sem lehetett kapni, a beépítési magasság meg általában kevés, amire a vázat tervezik. Niner gyárt megfelelőt, de az legalább 200k Ft.
-
Fall-N
veterán
Tegnap beszereztem egy Cateye AMPP500 lámpát. Nagyon jó a fényereje, jó a FlexTight felfogatás (utálom a szilikongumis felfogatást lámpánál), megérte az árát. El tudom képzelni milyen brutális lehet az 1100 lumenes változata, amikor ennek is bőven van, sőt sokszor 250 lumenes módban használom.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234064 üzenetére
Szerintem jobb lehet a Rider 15/15 Neónál. De én ajánlom Bryton vonalról a 320 vagy 420-at is. Rengeteg adatmező kifér, pontos, jól bírja az akku. Méretre is még elfogadható, 15 után elsőre nagynak tűnt. Később kapott sport mount tartót, így már nincs útban. 420 a csigavonalas útkövetéssel tud többet (meg ebike, elektronikus váltó kompatibilis).
Sigma kompueterem még nem volt, de teszteken jókat írnak róluk. Bryton mellett Cateyeokat néztem, de Bryton felhasználóbarátabb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #234195 üzenetére
Nem olcsó, de még mindig olcsóbban jön ki, mint ha alapból hidrós fékes gravelt venne az ember.
Azt nem tudom melyik bolt, hogy áll hozzá, de lehet hogy meg lehet kérni, hogy szereljék át vétel előtt és úgy kalkuláljanak új árat és a régit meg számítsák be. Bár nem hiszem, hogy sok bolt örülne ilyen kívánságának. Főleg hogy a garancia miatt tudják hárítani a kérést, mert a komplett biciklire szól, nem alkatrészekenként.
Ringman: Igen azért írtam én is, hogy az is cserés. MTB-knél még lehet külön a váltó - és a fékkar, de outiknál általában egyben van csak. Bár spórolás miatt MTB-ken is szeretik a fékváltót, mert gyakorlatilag ugyanannyi az ára, mint a sima váltókarnak, így tudnak spórolni a gyártók. De MTB fékváltó is ugyanilyen, ha hidraulikus féket szerel az ember akkor le kell cserélni a fékváltót külön váltókarra + a hidrós féknek lesz fékkarja.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #234199 üzenetére
Igen, de ezt rúgja fel a gravel, ami miatt kicsit gravelesedik a sima outi kategória is. Oda meg már szélesebb kormány kell, pont a terepen való manőverezés miatt.
Én mondjuk városban is jobban szeretem a szélesebb kormányt, ezért cseréltem a 600 mm széleset 720-ra. De simán bevállaltam volna akár 800-asat is. Szerintem mindenhol előny ha manőverezni kell. Sokkal jobb, mint az ideges régimódi 600 mm körüli kormányok. Városban is vannak sajnos hirtelen manőverek a közlekedés miatt. Lehet hirtelen jön egy gyalogos, figyelmetlen az autós.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234267 üzenetére
Nekem az a baj az esővel, hogy utána mehet a bicikli mosás, lánckenés, féktárcsa tisztítás hármas. Ezt csináltam pont tegnap, most szép patika a bicikli. Ha holnap esik, inkább megyek gyalog munkába. Mosás már eleve macerás lakásban a többit meg lehet bárhol oldani. Mondjuk messziről mosva szoktam autómosóban újra. Nyáron pöcsöltem vödörrel + rongyokkal. Első váltót takarítani szinte lehetetlen így. Ezért is jó ha nincs, illetve nem lenne. Na majd jövőre faragok egy 1x7 vagy 1x8-as rendszert belőle.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #234272 üzenetére
Velotech-kel az a baj, hogy alsó polcos OEM kínai vackok általában. Egyedül amit értelmesnek látok az az 1000 és 1000+ lumenes, 2 in 1 aluházas, powerbank lámpáik azzal a kis kijelzővel a tetjén. Azzal meg az a baj, hogy nem olcsó és inkább vettem egy Cateye lámpát, ami bár papíron 500 lumenes, de így is nagy fénye van a jobb minőségű optikai üveg miatt. A rögzítése meg a bevált FlexTight csavaros gyorsrögzítős. A fényt is jobban veti, hiába a kevesebb lumen.
Többi lámpájuk elmenne, de a szilikonos gyorsrögzítő nem a súly középpontjában van, így mindig előrebukik a lámpa. Odaajándékoztam ismerősnek inkább.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #234329 üzenetére
Nekem is hat csavaros, van nyomatékkulcsom, így szögegyszerű felrakni a tárcsát. Arra kell vigyázni, hogy gyengébb minőségű agyperemnél el lehet nyalni a menetet, főleg hogy manapság mind alu. Láttam már ismerősnél olyat, amikor megkért hogy rakjam fel neki. 5 Nm-re állítottam és már körbeforgott az egyik csavar. Kapott menetrögzítőt. Pedig a gyári ajánlás 6,2 Nm.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234347 üzenetére
Érdekesek a gyártók az ajánlással. Elvileg az agy gyártójának kellene megadni az értéket, mert az a fontosabb itt. A rotor egy fém lemez, nagy kárt nem lehet tenni benne, de az agyban már igen. Az Avid ahogy látom a táblázatban szintúgy 6,2-t ajánl a bts by Ashimára is az van írva (nem mertem volna annyival), a Hayes is 5,6. Tektro tárcsára 5,5 Nm volt írva. Még nyomatékkulcs megléte előtt tettem fel, kézzel a rotorokat, így nem bikáztam meg. De ha újat kell feltenni akkor maradok a 4 Nm-nél. Köszönöm is a táblázatot. 👍
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #234356 üzenetére
Itt is eddig normális volt a DPD és a GLS is, meg párszor MPL is hozott ki nagyobb cuccot, például bútort azzal sem volt baj. Viszont munka mellett, meg amúgy is sokkal jobb a csomagpont. Akkor megyek érte, amikor nekem jó. Most is BikeProról rendeltem tegnap, Postán ottmaradósra kértem, mert az volt a legolcsóbb és közelebb van, mint a Foxpost autómata. Ezért is jobb a csomagpontos rendelés, mindig olcsóbb. Sajnos ez külföldi rendelésnél nem működik, de az nekem ritka, pár éve nem is volt.
-
Fall-N
veterán
Átfordítottam angolra, mert kiégett a szemem, másrészt nem tudok németül (gondolom nem vagyok vele egyedül).
"A caliper is also suitable for determining the elongation. 120mm poses. Make sure that the sensor does not slip between the roller and the tab. A new chain has approx. 119.5mm (Campa 119.4mm, SRAM 119.6-119.75mm, Shimano 119.7mm and even partially up to 119.85mm at 12x) and can be used with steel sprockets up to max. 120.5mm can be used. My wear gauge specifies 120.3mm for aluminum sprockets and 120.6mm for steel sprockets. If you have small chainrings made of aluminum or expensive narrow wide chainrings, I would not drive the chain longer than 120.3mm, which corresponds to about 0.5% total length for many chains. Chain blades and sprockets are in danger from 121mm at the latest, but experience has shown that sprockets can be replaced because they no longer switch clean.”
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234449 üzenetére
Ugyanilyen van nekem is. Sokkal több hasznát veszem, mintha tolómérővel kellene szerencsétlenkedni. Láncnyúlást mérni azt nem lehet vele. Alkatrészek méretét, lánc vonalat stb. lehet arra jó.
-
Fall-N
veterán
válasz balintbaba #234467 üzenetére
Én is így látom. Venni kell egy hasonló vázat, akár használtan, meg váltót és át kell szerelni az alkatrészeket.
Például a sózott utak télen ami nagyon nem tesznek jót az acél váznak és alkatrészeknek. Itt valószínűleg maga a váz festése is rossz minőségű volt.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #234508 üzenetére
Magyar gyártók közül a Gepida, ami kilóg a sorból, azaz jobb minőségre. Magellan volt jó, de sajnos megszűnt (a bts alkatrészekkel együtt sajnos), meg a Mali, ami ma is létezik és hellyel-közzel gyárt jó dolgokat. Például a vázaik nagyon jók és igényesek.
Csepel drágább kategóriában tud jót, például a Deepspace, Royal szériák, RoyAL, TorpedAL stb. Ebikebsn is jók, azt annyira nem követem.
De amiket te említettél, mind alsó kategóriás.
Szer.: Én is inkább a Riverside felé venném az irányt. Az olajos fék ne tévesszen meg, Decában ety ilyen szett nem drága, később lehet cserélni. A mecha fék nem érzékeny a hőmérsékletre, nem is értem ez honnan jött.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #234525 üzenetére
Hidd el hosszabb távon jobban jársz vele és csak új bringa garanciával. A használt HT-nél, meg ha elromlik valami viheted szervizbe.
A hirdetésekben mind keveset használt és szinte új. Gyakorlatilag meg külföldről kukázott biciklik, mivel már nincs kereslet a 26"-os biciklikre. Tele is van az összes apró és a FB is velük. Sok eladó nem is ért hozzá, csak hozzák be huszasával az ilyen kerékpárokat.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #234555 üzenetére
Most nem rosszból, de ezekkel sokkal csúnyább a bicikli, mintha a kormányon lenne. A lámpa egy szükséges "rossz", de látni (és persze látszani) kell. Letörni is könnyebb vagy a városban valaki letöri és ellopja a lámpát. A kerek vagy csepp formájú lámpák még akár jól is nézhetnek ki egy városi bringán, de ez nem az. MTB-re esetleg valami robosztus kinézetű lámpa nézne ki jól, sokkal rövidebb konzollal, de ez a lapos és hosszú forma nem adja ki.
Én nyáron mindig leszedem a lámpákat, mert sötétben nem kell tekernem és persze sokáig van világos.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #234580 üzenetére
Én is erre gondoltam. Ez egy ""modern"" Csepel Tacskó. Itt már nem is érdemes írnom, hogy túl kicsi a váz. MTB-től nagyon messze van.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen