- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Steam topic
- Diablo IV
- Több mint 20 percnyi játékmenet videón a Flintlock: The Siege of Dawn
- EA Sports WRC '23
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- EAFC 24
- PlayStation 5
- Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Három nap alatt 5 millió eladott példány
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #30053 üzenetére
Teljesíthető, de nem 25óra alatt! Egy csomó bele nem kalkulált dologgal is kell ilyenkor számolni!
Én szerdán 100km-ént akartam megállni fél órára és ebből lett az hogy Révfülöpnél álltam meg 20percre ami 200-nál volt. Persze előtte is megálltam 2x3percre vízet vételezni. Majd a köv. Balatonkeresztúrnál volt, mert az út mellet volt egy zöldséges ahol banánt vettem, meg egy alkoholmentes sört. Utána már Siófoknál a LIDL-nél, mert út közben se temető se kút nem volt. Majd még 1x a Velencei tónál naplementét fényképezni. Így lett a 420km 15óra 35perc tekerés. Reggel 4:53-kor indultam és este 21:50 körül értem haza. Azaz így lett cirka 17óra. De hangsúlyozom olyan, hogy pihenés csak Révfülöpnél volt és az is csak 20perc amiből 10perc kajálás volt. A bringán ülve folyamatosan kajáltam a banánokat és a műzli szeleteket, diót, szőlőcukrot.Az emelkedőkre még tényleg rá kell gyúrnod, mert egy ekkora távon iszonyat fárasztó tud már 200-300km után még felfelé is mászni! Tapasztalatból beszélek, az idei 7300km-em után.
[ Szerkesztve ]
-
04ahgy
nagyúr
válasz ludsimon #30046 üzenetére
"620 km, nettó 25 óra alatt simán teljesíthető!" - Nem is olyan rég a gyakorlott hosszútávos bringás esetén, 560km / 24h = nem durva kijelentésemnél még szakértő kollégáztál... Hogy is van ez?
Felénk ez vagy következetlenség, vagy kettős mérce. Holott én akkor sem éreztem lekicsinylőnek a hozzászólásom, mint ahogy most sem, de ahogy beoltottál azt megjegyeztem.
(#30054) rétisün: "ahol szembeszelem volt, ott egy montis(!) szélányékában tartottam a ~30-as tempót " - Ez egy igen szép gesztus, hogy így nyilatkozzon egy outis egy montisról. Habár ő valószínűleg rövidebb távon ment.
HGyu
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
04ahgy
nagyúr
válasz ludsimon #30080 üzenetére
+60km-t 3 órára számoltam, 45 perces megállásokkal az 4 megállást enged, 30 percesekkel hatot. Természetesen értem a nettó-bruttó közti differenciát. Ha az ismerősöd edzettségi szintjét ehhez hozzávesszük (ami nem kicsi), akkor azért a te nettó 25ó/620km-ed kicsit vészesebbre adódik.
Én nem országútis vagyok, sosem ültem olyan kerékpáron még életemben, nem megyek 30-at megközelítő átlagokat mint ti, szerintem a topikban sem állítottam sosem. De azért kívántad nekem azt az 560-at, na. Az montival egyértelműen kvázi teljesíthetetlen, még egy könnyű XC géppel is, ez tény.
Amit írtam, azt meg az általad és többiek által is linkelt nemzetközi versenyek eredményeinek gyors fejbeli interpolálását figyelembe véve írtam, előzetesen átgondolva, hogy hülyeséget írok-e.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
szki
őstag
válasz ludsimon #30053 üzenetére
Nekem az Adria közelebb van Autóval a Szlovén Koper 320 km. Míg a horvát Rijeka 300 km. Kényelmesen 3 órán belül szoktunk odaérni autóval. Bicajjal viszont mindkettő 350 km. Ami nem nagy táv egy napra, de igazi hegyek vannak útközben...
A Bp.-Rijeka 620 km biciklivel kemény lenne. Tavaly nyáron Győrből indult egy tucatnyi bringás az Adriához. Emlékeim szerint ~600 km-t tekertek 25 órán belül, és volt kísérőjük is. Kaptak menet közben hideget-meleget. Szó szerint: 30+ fokos hőség, és a jégeső is volt útközben.De ha már annyira vízpartot keresel, akkor idehaza is fogsz találni. Persze nem a Balatonra gondoltam. Például a kiváló vizű Gyékényesi tavakat bátran ajánlom mindenkinek!
Ja, persze mély víz csak úszni tudóknak!Más: Gratulálok a Duna Maratonon indulóknak!
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #30101 üzenetére
Ha meglesz a bringád és nem lesz ilyen brutális idő, próbaképpen tekerj egy 200-ast! Csak hogy tudd mire számíthatsz ha nagyot akarsz alkotni A legjobb ha azt egyedül csinálod meg, mert teljesen más 2-en 3-an tekerve menni. Nincs semmi pihenés menet közben.
Most megyek vissza a jó hűvös aknába, mert helyettem senki sem dolgozik[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz ludsimon #30111 üzenetére
Hali!
A középtányéron nagyon látszik a kopás, a nagytányérnak sincs sok hátra.
#30113) ludsimon
Volt már!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
szki
őstag
válasz ludsimon #30148 üzenetére
Nagyon osztogatod a tanácsokat Mikor is tekersz/tekertél kánikulában 200 km-eket?
Ha meglesz az a középtányérod, akkor holnaptól nincs mentséged...TheChos3nOne: Mindenki másképp viseli a hőséget. Viszont fokozatossággal hozzá lehet szoktatni a szervezetet a 35+ C fokos hőségben történő tekerésekhez is. Ahogy télen is lehet tekerni -5C foknál hidegebb időben is több órát.
Szellős fejfedő/sisak kell, mert a fej a legmelegebb testrészünk sport közben, és fontos a jó hűtése. Rengeteg sima vizet kell inni. Kell a szénhidrát utánpótlás is, de óvakodni kell a túl szénhidrát dús italoktól, mert leállhat az emésztés a túl sűrű cucctól, és akkor vége. Sose akkor igyál, amikor szomjas vagy, hanem előtte Ásványi só pótlásnak a sós ropi is hasznos. Pár banánt illik ilyenkor lenyomni, mert optimális ütemben szívódik fel belőle a szénhidrát. Kell kis fehérje, és zsír alapú táplálék is, hogy menet közben is működjön a regeneráció.
De mint mindig nem is a táv, vagy a hőség a meghatározó egy ilyen nagy túránál, hanem az iram. Testzsírból is kell megoldani egy ilyen túrát -
belaazallat
addikt
válasz ludsimon #30155 üzenetére
Nem csak arra a hozzászólásra értettem, amire csabi94 fórumtárs reagált. Lehet, hogy csak azért értem félre a hozzászólásaidat, mert rossz napom, hetem van.
Más:
Elegem van! (nem kicsit) Szétszedtem többször a bringát, át néztem, átzsíroztam mindent, valami recseg, de nem tudom mi! És baromira idegesít! Ma haver is átnézte, de ő a hátsó küllőket mondta, de szerintem nem az, annak másmilyen hangja van.
A recsegés akkor jön elő, mikor hajtok, minél magasabb pedálfordulattal annál intenzívebb. Vagy a nyereg, vagy a hajtás valahol(hatókar monoblok illesztésnél(négyszögtengelyes)), vagy tényleg a küllők. A monoblokk most lett cserélve, de előtte is csinálta, akkor nyeregcsőbilincsre gondoltam, cseréltem azt is. Egyik szét szedés óta még jobban csinálja. Valakinek van valami ötlete/ megoldási javaslata, ami nem kerül pénzbe?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #30157 üzenetére
Én nem vagyok egy nagy megmondó! Csak ebben az évben kezdtem tudatosabban tekerni pl. szki azaz legfőképpen az Ő tanácsai alapján. Régen még kb 15-20évvel ezelőtt de akár 5évvel ezelőtt is csodálkoztam, hogy miért esek le majdnem a bringáról 40-50km után. Az ásványi sókat abszolut nem pótoltam, valamint igen kevés volt az energia bevitelem miközben több órát akartam tekerni. Azt hittem azért, mert már öregszem. De itt tényleg sokat tapasztaltam a nagyoktól! Év elején már azt is mondtam, hogy nem fogok pl. 40fokban tekerni és ma is 4kor jöttem haza 40+ os körben. Igaz megéreztem, mert az orrom is eldurrant pedig a pulzus nem volt magas és a fejem iszonyat fájt már a végére. Ez azért van mert ilyen kis távokon próbálom megnyomni. De a szervezetem nem igazán van erre berendezkedve. Inkább reggelente fogok 40-50km es körbe bemenni és délután nyílegyenesen haza. Ahogy szki barátunk tanácsolta
A mai hazajövetelemen sokszor eszembe jutottak a RAAM-os "állatok". Azt hogy lehet megcsinálni versenyezve? ElképesztőMás: Mától végre láthatom a pillanatnyi pedálfordulatomat is, mert megrendeltem a CATEYE ASTRALE 8 as órámhoz a vezeték és konzol szettet. Kiderült hogy általában 95-100 között pörgetem a legtöbbet.
Szerintetek ez jó vagy inkább törekedjek a 90 körülire?Amúgy nagyon kockulsz Simon! Én pl. 2sebességgel közlekedtem kb. 1hétig, mert szétcsesztem a fékváltókaromat. De mentem, igaz imádkoztam, hogy szembeszelet ne nagyon kapjak a húzos emelkedőkön , mert nem biztos hogy felértem volna a tetejére.
Aztán sikerült összerakni, de még mindig nem 100% os. Azt az egy darab törött rugót kell legyártatnom hozzá, de most képtelen vagyok foglalkozni vele, mert elleptek az ügyfelek és már a jövő hétre irkálom a naptáramat. -
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #30172 üzenetére
Azt el is felejtettem mondani, hogy az alatt az egy hét alatt minden nap meló után lekaptam és szétszedtem a fékváltómat és 2-3óra próbálkozás, majd amikor besokalltam akkor összerakás annyira, hogy a féket azért használni tudjam és gyerünk. Nagy örömmámor volt mikor összeraktam a jelenlegi állapotára. Senkinek sem kívánom azt az érzést mikor letekeri a záróanyát, majd egy feszítés és egyszerre ugrik szét 4-5 rugó meg sok kis alátét meg ez-az. Nekem az első váltóbovden cserénél ez volt a tanulópénz
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #30172 üzenetére
Pusztán jószándékból mondom, de az ilyen "most nem tekerek mert meleg van", "most nem tekerek meg esőre áll", "most nem tekerek mert recseg valami", "most nem tekerek mert hiányzik valami" dolognak egy vége van: abba fogod hagyni a biciklizést, vagy legalábbis jóval kevesebbet fogsz menni, mint szeretnéd / tervezted. Saját tapasztalatból mondom, én tavaly pontosan így voltam vele. Idén elhatároztam, hogy esőt, illetve a "kötelező pihenést" leszámítva nincs kifogás, meg is lett az eredménye: csak júniusban többet tekertem, mint tavaly egész évben.
Illetve csatlakoznék beleazallathoz és csabi94-hez: gyanítom, hogy semmi szándékosság nincs ebben, és nem is veszed észre, de időnként tényleg furcsán jön ki az ahogy fogalmazol.
Toomy:
Én múltkor első váltó állításánál jártam hasonlóan, gondoltam kicsit kilazítom, hogy lentebb húzzam, mert túl magasan volt. Csavar lazít picit, még picit, még picit, na erre váltó leesik, bowden ki, szét az egész Aminek az összerakása önmagában nem nagy művelet, de mivel sose csináltam előtte ilyet, és nem is készültem rá, ezért át tudom érezni a helyzetedVolt korábban kérdés sisakkal kapcsolatban:
Tényleg arra érdemes rámenni, hogy kényelmes legyen. Ne legyen túl nagy, ha teljesen a fejedbe nyomod (fejed teteje is rendesen hozzáér a szivacshoz), akkor se érjen le picit se a füledig (én ezzel szívtam meg, kicsit nagy lett a tavaly vett sisak. Rövid távon nem tünt fel, hosszú távon viszont nyomta a fülemet, cserélhettem le), ellenben be tudd húzni úgy a szemöldöködig (vagy legalábbis ne sokkal afölé), hogy a hátulja is még normálisan álljon, és kényelmes maradjon. Bogárháló szerintem nagyon hasznos, idegesítő tud lenni, amikor menet közben érzed, hogy valami épp a hajadban van, de a nyílásokon át nem éred el... A többi meg kb. mindegy (szín is, én sötétszürke sisakban tekertem a hétvégén ~3 órát 38 fokban, baja nem lett a fejemnek, pedig nem is locsoltam)Tekerés a melegben:
Csak a most vasárnapi 134km-es tapasztalatom van, annak a jó része (~5 óra) volt 30 fok felett. Nálam drasztikusan megnőtt a folyadékigény (25 fok környékén 35-40km-t letekerek minimális vízzel, most ekkora távon elfogyott lazán 1 liter, ha nem több), 5 liter víz biztosan elfogyott.
A magadra öntögetés nagyon jó dolog, sajna csak a végén jöttem rá (csak arra figyelj, hogy ne a felmelegedett vízből, mert azzal csak rosszabb lesz, erre is csak az első próba után jöttem rá ).
Evés problémás, alapból nem kívántam semmi kaját, de az édes-száraz müzliszeletet főleg nem... szóval hideg kóla tényleg jól jön (szénsavmentesítve, vagy kicsit várva a továbbindulás előtt), meg mindenfajta izotóniás cuccok. Meg fagyi is jó igazából (illetve hát nekem bejött ) Mondjuk ezen a ponton én is csatlakozok az RAAM-sokat tisztelőkhöz, el nem tudom képzelni hogy lehet ilyen melegben annyit/olyat enni tekerés közben, hogy egész nap bírja az ember
Kutaknál meg tényleg célszerű megállni akkor ha a teljes víztartalékod legalább negyede elfogyott. Mert nem is mindenhol van, és sajnos nem is mindegyik működik, szóval ha centizi az ember, akkor könnyen szorult helyzetbe kerülhet... -
szki
őstag
válasz ludsimon #30178 üzenetére
No, vártam ezt a beszámolót! És előjött minden olyan probléma a srácnál, amit jeleztem előre.
Ilyen hosszú útra egyáltalán nem szabad hátizsákot felvenni...Tőled is várunk egy beszámolót a közeljövőben egy 200+ km-es túráról
(#30182) ludsimon : Dobálózol a számokkal! A felkészülésen túl a körülmények határozzák meg mennyi idő alatt teljesíthető egy táv.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #30178 üzenetére
(még jó, hogy van a családban FB )
elismerésem a srácnak, ha most feladni kényszerült is, legközelebb biztos meg fogja csinálni
már az sem mindennapos dolog, hogy valaki nekivágjon egy ilyen útnak. kitartást kívánok neki a következő, sikeres útjához!war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz ludsimon #30212 üzenetére
No, nyugi!
"A kistányérnak a felfogatásai pont oda esnek ahol ennek a fránya Ultegrának van a merevítése."
Minek Neked kistányér?
Nem ismerem a pontos szerkezet kialakítást, de lehetséges megoldások:
a.) a kistányér elhagyása
b.) egy flex csodákra képes Persze egy felszerelt műhely sem árthat... -
amargo
addikt
válasz ludsimon #30232 üzenetére
Hacsak nem lesz ilyen eső itt.
Nem csak eső tud ilyet csinálni:
[link]a zöldön múlthéten volt egy kidőlt fa, de azóta feldarabolták.
Nem kell feltétlen 90-es pedálfordulat, a kilátóba én is középtányéron járok fel, igaz csak 60-as fordulattal..
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #30235 üzenetére
"hogy tekersz fel 38-as középtányéron 7%-os emelkedőn..."
42/27-ben lennék kénytelen feltekerni, mert nekem olyan van......de persze én könnyen beszélek, mert itt mifelénk nincsenek ilyen emelkedők.
mondjuk nem 25-el, csak 14-16-al......
(#30240) Vasinger!: " az árirány ár!" helyett "az ár irányár"-t javasolnék
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz ludsimon #30235 üzenetére
"A puding próbája az evés". Ha majd tekerünk együtt, akkor megmutatom 7% nekem nem sokat mond, hisz azt még ki se táblázzák Azt az emelkedőt látni, vagyis tekerni kell! Az se mindegy, hogy 38/21 v. 38/28 a max áttételem (kétféle hátsókerekem van).
Ha 38/28-al tekerek, akkor 15 km/h-s sebességhez tartozik 87-es pedálfordulat nálam. Míg a 12 km/h-hoz 70-es.
Igaz, hogy országúton tekerek, de nem épp az Alföldön. Idén 5800 km-t tekertem, amiben 25200 m szint volt a Garmin Connect szerint. Futottam is 460 km-t 5000 méter szinttel... -
deicide
veterán
válasz ludsimon #30252 üzenetére
A 170km-es Bakonyi túrámon volt több, mint 2000m szint, ha azt pl 10szer megcsinálom, az 20k méter szint 1700km-en.
Sukoró-Vereb-Csákvár-Bodajk-Bakonycsernye-Dudar-Veszprém-Berhida-Sárszentmihály-Székesfehérvár-Sukoró.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
-
D.Orion
veterán
válasz ludsimon #30302 üzenetére
Kulacsrögzítő csavar általában M5-ös vagy ahhoz közeli. Átfúrni a menet megsértése nélkül maximum 4.6-as csigafúróval lehet, de ehhez nagyon biztos kéz kell és a lyukra teljesen merőlegesen kell tartani a fúrót. A csavar magmérete(menet nélküli méret) 4.8.
DE!
M5-ös menetfúrónak előfúrni a lyukat elvileg 4-es fúrószárral kell. Saját tapasztalat alapján az én vázamban M5x4.6-os menet volt és ehhez 4.2-es előfúrást kellett alkalmazni(nagyjából 2-3mm-es aluváz esetében), hogy a végén se ne szoruljon, se ne lötyögjön benne a kulacsrögzítő csavar.
Ha olyan a vázad, hogy merőlegesen odaférsz a fúrógéppel, akkor fúrd ki 4.2-es fúróval és küld át rajta a menetfúrót, kitekeri a régi csavart és kitisztítja a menetet. Ha nincs menetfúród, akkor venned kell egyet(300Ft max). Menetfúró nélkül hiába fúród át a csavart majdnem magméretű fúróval, erősen kétséges, hogy a menet sérülés nélkül túléli ezt, az meg pláne, hogy utána valahogy ki tudod erőszakolni a bent maradt fémet a menetből. Fúrószárból pedig valami jófélét használj, mert ezek a rögzítőcsavarok mind edzett fémből készülnek, feltéve ha nem valami high tech carbon ez is.
Szerk.: Bocs a hosszadalmas leírásért, csak végeztem némi fémiparit és ha csak azt írom, hogy: "4.2-es elfúrás majd m5 menetelés", akkor az nekem egyértelmű, de annak aki nem ért hozzá lehet, hogy semmit nem jelent. Így leírtam úgy ahogy anno tanultuk.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz ludsimon #30235 üzenetére
Amikor sz@r volt a fékváltókarom akkor az érdi 10% os emelkedőn a 12-23-as fogaskoszorúmon közepére volt rakva a lánc ( 16-17-re tippelek) és elől a kisebbik 39-es tányéron mászkáltam egy hétig. Nem volt egyszerű de felküzdöttem magam. Majd az emelkedő után fel lehetett dobni elől az 52-es tányérra oszt gyerünk
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!