Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    őstag

    Üdvözletem a topik lakóinak!

    Foglalkozik valaki egyedi kerékpárok építésével? Szeretnék jövőre elektromos bicajt venni, de a piacon elérhető elektromos biciklik nem felelnek meg az igényeimnek (vagy csak én nem találtam ilyet egyelőre).

    Olyan elektromos biciklit (pedelec, automatikus hajtás rásegítés) szeretnék, amelyhez két oldaltáskában (a hátsó kerék mellett) helyeznék el 2*6 vagy 2*8 db upsekhez való akkumulátort, amely a reményeim szerint képes lenne akár 500 -600 kilóméteren át maximális rásegítést biztosítani. Ezért az olyan ,,okos'' modellek, ahol egy meghatározott form factorú és méretű akkumulátort lehet csak használni, nekem nem szimpatikusak, hiszen azok (értelmes emberi áron belül maradva) csak 50-150 kilóméterig hatásosak.

    Olyan modellt szeretnék, amelyen a hátsó kerékben van a motor, a hátsó keréken 8 sebességes fogaskerék van, hagyományos shimano váltóval (kattintgatós). Legalább 35 km/h-ig rásegíteni képes modellre gondoltam.

    Az első kerékben agydinamót szeretnék.

    Sárhányók, hátul csomagtartó, elöl-hátul lámpa, tehát a szokásos utility felszerelés megléte (vagy a felszerelésükhöz szükséges pilonok jelenléte) is fontos számomra.

    Levegős gumi helyett tömör gumit szeretnék, bár azt később akár én magam is ki tudom cserélni.

    Ehhez egy 28"-as alapot szeretnék, de olyat, amelyen a nyereg magasságát le lehet eléggé ereszteni. Rugós nyeregcsővel, elülső rugózással, középvázzal (tehát nem felső vázzal, nem férfi vagy női vázzal, hanem a kettő között).

    Azt szeretném kérdezni, hogy körülbelül mennyibe kerülne egy ilyen? Ha esetleg valaki foglalkozik ilyesmivel, az ajánlatát szivesen várom privát üzenetben is.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    válasz jeni #297 üzenetére

    nos, gondoltam motorra is, de nincs jogsim :D
    a linken szereplő elektromos bicajok 1m körül vannak, én 200 körül gondoltam rászánni, a használt szimpatikus pedelec bicajok 160-200 között vannak, viszont azokon nem igazán lehet az akksit mókolni. nyilván teljesen jó lenne egy , a specifikációknak nagyjából megfelelő használt pedelec bicaj is, ha a váz megfelel az igényeimnek, és az akksijához hozzá tudok könnyen modolni további akksikat.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    válasz ivana #299 üzenetére

    illegális, vagy sem, sok modell 35 km/h-ig segít rá a normál 25km/h helyett. agydinamó arra az esetre kell, ha kifogynak az akksik. a kilóméterrel kapcsolatban igazad van, napi 160 kilóméternél többet biztosan nem mennék vele, viszont azok a modellek, amik 100 km-et ígérnek... hát nem valami bizalomgerjesztő, akkor inkább legyen felültervezve. de köszi az észrevételedet, akkor inkább olyan modellt keresek majd, ami 150-200 km körülire van tervezve, és felkeresem az e-bike topikot. ps: a tömör gumi nem rázza ki a beled.

    [ Szerkesztve ]

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    válasz Runner_fxr #301 üzenetére

    köszönöm a tanácsokat, de közben már kutattam tovább, bőven meg tudnám építeni 200ból (160ból találtam megfelelő jelöltet). de úgy döntöttem, hogy valószínűleg nem fogom megépíteni. ugyanis utánanéztem, és az akksik 200-300 db teljes lemerítés-feltöltés ciklus után teljesen tönkremennek, ez annyit tesz, hogy kb 20-30 ezer km után akksicsere, ami majdnem annyi, mint maga a bicaj, plusz ezen felül cserélni kell a tömör gumikat is (azok is 10 ezerre vannak hitelesítve, persze a gyakorlatban elmennek 20-30 ezerig, de pont ott kell azokat is cserélni), illetve azon a ponton kell cserélni valószínűleg a teljes hajtást, csapágyakat, mindent, magyarán ez annyit tesz, hogy a teljes biciklit cserélni kell. na most kiszámolva az jött ki nekem, hogy ez mindösszesen 30%-al olcsóbb, mintha továbbra is vonattal járnék, úgyhogy marad a MÁV. rövidebb (2*30 km alatti) távokra meg marad a normál bicajom.

    [ Szerkesztve ]

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    válasz Runner_fxr #303 üzenetére

    értem. akkor tényleg a ,,jövő akku technológiáját'' kell megvárnom.
    igazából a következőket akartam elektromosítani:

    1. hetente egyszer-kétszer megyek postára, piacokra, távolabbi boltokba, ilyesmi helyekre, pár kilóméter
    2. évi 20-40 alkalommal biciklizek egyszerre 2x8 kilómétert maximum (normál utakon).
    3. évi max 10 alkalommal biciklizek egyszerre 2x15 kilómétert (részben hegyes utakon)
    4. évi 3-6 alkalommal biciklizek 2x30 kilómétert (városok között)
    5. évi 3-10 alkalommal utazok 2x55 kilómétert, na ezt már vonattal
    6. évi 1x vagy 2x pedig 2x100 kilómétert (nyilván ezt is vonattal)

    na most az első három célra tökéletes a normál biciklim is.
    a negyedik már kicsit problémás, és azt is gyakran inkább vonattal teszem meg. emiatt vetődött fel az elektromos bicaj ötlete
    az ötödik meg a hatodik pedig hagyományos bicajjal elképzelhetetlen (legalábbis nekem, nyilván egy biciklistának meg se kottyan, de én nem vagyok az, csak egy egyszerű humán vagyok biciklivel)

    és ha most megvenném azt a 160 ezres pedelec bicajt, amit találtam, azzal az első három ponttal kapcsolatban nem lennék előbbrébb, mert azt már megszoktam, és simán letekerem normál bicajjal is. a 4. ponton segítene, de arra csak nagyon ritkán van szükségem. viszont az 5. ponthoz már valószínűleg nem lenne jó, a 6.-hoz meg ugye űrtechnológia kell.

    na most ami bicajom van, az egy sima 40 ezres 28as bicaj, amit tavaly vettem használtan. egy év alatt kb 500 kilómétert toltam bele. gyárilag agydinamós volt, de a hátsó lámpa halott volt, úgyhogy ahhoz forrasztottam be új vezetékeket, illetve vettem rá kulacstartót, kulacsot, prizmákat, illetve tettem rá prizmákat, hogy közlekedésre alkalmassá tegyem. vettem rá kilóméterórát, de az egy év után elpusztult. ez egy 3x8 sebességes, rendszeresen lemosom és olajozom, 4 havonta felpumpálom. valószínűleg ezt a biciklit megpróbálom majd életben tartani addig, ameddig csak lehetséges, és ha az akksi technológia tényleg komolyan fejlődik, majd csak utána dobom ki, és utána veszek helyette elektromosat.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

Új hozzászólás Aktív témák