Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Andreaspasco #14884 üzenetére
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz HoTaZo #14902 üzenetére
A fiam egyszer kinn hétvégézett Olaszban muszájból és a cég kitalálta, hogy ha már úgyis ott van, elvállalnak olyan talán hét belföldes fuvart gabonát hordani az ottani egyik telepről a másikra.... Szerintetek kinek érte meg jobban...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
-
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Somatom #15093 üzenetére
Vonatnál számolhatunk 2400t-t, vonatonként. Kamionból ez kb. 100 lenne, így számolj! Amúgy azokat a kamionokat egy helyen rakják? Nem összehasonlítható így. Sok olyan árut visznek kamionnal, amit vasúton célszerűbb, olcsóbb szállítani. Nem is beszélve arról, hogy villamos vontatás esetén nincs dízelgond, azaz vízi energiával, napenergiával szélenergiával lehet szállítani. Nyilván nincs mindenütt vasút, kisebb mennyiségeknél/távolságoknál nem célszerű az árut vonatra rakni, de ez a kamionokkal is így van. Például holnap jön két talajcsavar nekünk. Nem kamionnal jön, gondolom...
Amúgy.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Andreaspasco #15095 üzenetére
Hát nem tudom mióta kamionozol, nekem Július elsején lesz 39 évem a vasútnál.... '83-ban kezdtem. Tudod akkoriban forgatták ezt: [link]
Ja és kamiont se csak szimulátorban láttam. Bár vezetni ugyan nem vezettem soha, de a fiam két évig csinálta, előtte 7,5 felezett is. Tudom mi hány méter és hány tonna. Van sok olyan cucc, amit eleve nem tud normál kamion elvinni, mert mondjuk ötven tonna a darabonkénti tömege. Vasúti kocsira az még simán felrakható.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Somatom #15102 üzenetére
Ezt nem értem. Tehát a kamionokat ott rakják meg az A8-on? Csak Mo-on több száz vasúti rakodóhely van. Az ott elhaladó kamionokat hol rakják meg és mikor? Percenként hetet.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
3200 t a maximális vonattömeg nagyjából. Sík terepen. Természetesen az egészen extrém méreteket trélerrel viszik, de abból nem percenként van 7 hanem mondjuk hetente az A8-on is gondolom. A kamiont vonatra, az nem igazán jó megoldás, a félpót vonatra inkább, de a legjobb a konténer. Itt ugye arról volt szó, hogy mi lesz, ha nem lesz sofőr, vagy gázolaj például. A percenkénti hét kamion az percenkénti hét sofőr. Na mondjuk most jönnek az ukránok is majd, lehet.
Erre mondtam, hogy lesz vonat. Na meg ha igazán korszerűsödne nálunk is a vasút, akkor sokkal gyorsabb lenne a szállítás. Nincs például stau. Ellenben bevezették a mv-nél is a pihenőidőt, mint a kamionosoknál. Ugye a furgonosok is a tachográf felé haladnak.
Nyilván nem tér vissza az "aranykor" ami azért nem volt annyira arany a vasúton sem természetesen. Viszont ha a vasúti teherszállításban is lesz akkora járműfejlesztés, mint a közútiban... Bár ha elkezdik a környezetvédelmet úgy erőltetni, mint a személygépkocsiknál, lesznek érdekes dolgok a teherautóknál is. Hasonlítsd össze a nyolcvanas évek Rábáit a mai MAN-okkal például, na most a vasútnál nincs új mozdony tulajdonképp, azokkal/olyanokkal megy nagyrészt ma is, mint akkor. Mintha most is olyan kamionok lennének a közúton, mint anno.
A pályákban szinte semmi fejlődés nincs nálunk. '84-ben hamarabb felért a gyors Pestre Szolnokról, mint ma. Akkoriban mennyi autópálya is volt? Ma mennyi van?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Andreaspasco #15111 üzenetére
Ki mondta, hogy mindent? De rengeteg olyan áruról volt már csak itt a topikban is szó, amire sokkal jobb a vasút. Pl. mióta van útdíj, nemcsak a vasútvállalatok fizetnek a pályáért, azóta rengeteg sóder visszajött a vasútra...
Felőlem vigyed nyugodtan a híg trágyát a kamionnal, gondolom jól megfizetik... Meg máris indulhatsz Ukrajnába búzáért. Nem tudom miért nem tudják elszállítani onnan, hiszen van sok kamion....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Andreaspasco #15121 üzenetére
A sóder hogyan jut el a keverő telepre?
Nálunk két cégben is iparvágányon... Az egyik betonelemeket gyárt, a másik mixerbetont csinál...
A búza amúgy élelmiszer... Tudtad?
Romlandó és élőállat régebben sok ment vasúton. Tejet is szállítottak a Viharsarokból Rákosra. Persze ez csak akkor, ha van elég mennyiség. Olyan ez, mintha egy furgonos vitatkozna veled, hogy ő beszáll mondjuk Nápolyban a kocsijába és kiszáll Pesten, közben meg se áll. Te nagyon lassú vagy.... Meg qva drágán hoznád el azt a száz videokártyát és útközben meg ki is rabolnának...
Minden szállítási módnak megvannak az előnyei és a hátrányai. Mind megtalálja a helyét a piacon, ha az egyik drágább lesz, vagy macerásabb, a másik benyomul a területére. Ráadásul ti legtöbbször külföldön jártok, az ottani vasúttal hasonlítsd össze az autópályák forgalmát. Amúgy a vasúti teherszállításban a halálos balesetek az egy százalékát sem érik el a közúti teherszállítás közben bekövetkezett baleseteknek például. Ez is egy szempont. Na meg most is jöttem vagy öt kilométert hetvennel egy tartálykocsi mögött a szolnoki déli elkerülőn, mert előzni nem lehetett, ha nem vagyok türelmes, mint sokan....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- Aliexpress tapasztalatok
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Macbook Pro 13" - 2017 gyártás, i7 16/256GB, touchbar, garancia, szürke (67)
- Macbook Air 14" - 2022, M2, 8/256GB, Apple gar, 100% akku, doboz, ezüst (02)
- Macbook Retina 12" - 2016, 8/256GB, garancia, doboz, ezüst (70)
- ÚJ - M3 MAX MacBook Pro 14" Zoll - 1.6M helyett - 1.200.000 Ft - 1 ÉV Apple garancia
- Új - 16.2" MacBook Pro M3 MAX 14C / 30C 36GB / 1 TB - Magyar - AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen