Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #12017 üzenetére
A vevők a megrendelésnél nem egyeztetnek, sok esetben fingjuk sincs arról mi kellene nekik csak vesznek valamit..
Nálunk is megvettek olyan autót ami nem jó a munkához, amikor szóvátettem hogy a 4.10m kicsit sok lesz majd akkro megmagyarázták hogy nincs annyi. Majd lemérték. Aztán tanakodtak és nem értették, hogy kifizettek 130 000 eurot és hogy baszták el ennyire...A fuvarozók 75%-a müszakilag hülye a fuvarozáshoz...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
zsid
senior tag
válasz Di Natale #12053 üzenetére
Van egy munkatársam, kiugrottak Basel mellé rakodni Franciaországba. Tesóm is vele ment. Jöttek vissza,a határon elkérték a papírokat, a tesómnak még folyamatban volt a tartózkodási engedély kiállítása így csak az igénylést igazoló papírt tudta odaadni. Elvették, elvitték leelenőrizni, 5 perc múlva hozák vissza és mehettek tovább. Semmi mást nem kértek, a fülkét nem nézték át, a rakteret ki sem nyitották, semmit...
Hív munkatársam majd meséli: " teljesen szétszedtek minket a határon, mindent átnéztek jó nagy szopás volt"
Érted, az öcsém ült mellette és tudom, hogy nem így történt
Sosem fogom megérteni, ezek az emberek mit élveznek az állandó hazudozáson...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12062 üzenetére
Nem ám. Az előző V2 volt, biztos hogy V2 nem lesz soha többet.
A sor3 érdekes, kicsit olyan terménydarálós hangja van, mint az MP4-es Actrosnak alapjáraton1200-as boxert szerettem volna, de sehogy nem fért bele a keretbe, szóval maradt ez. A nagyendurókból csak boxeren és ezen kívül csak V2-esek vannak, így kizárásos alapon
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12071 üzenetére
Igen. Ezt csak átmenetileg vettem, mert megtetszett. Túra BMW-t szerettem volna (R1200RT-t), kibéreltem egyet majd kiderült hogy nem passzol a magasságomhoz és nem az igazi hosszú távon. Ekkor fordultam a nagyendurók felé, azok kényelmesebbnek bizonyultak,csak ott a BMWk nagyon felkapottak és brutálisan túl vannak árazva - igaz jók is Aztán véletlenül lett Triumph.
Az a baj ezzel a gyönyörűséggel, hogy innen a hegyi passok "messze" vannak és oda-vissza pályán a naked az szívás. A túragépekkel és az újabb endurokkal a pályás szakaszokat kényelmesebben lehet átugrani, van tempomat, szélvédelem, fűtött ülés és markolat - azt sme kell megvárni az indulással, hogy a nap felkeljen.Tervezünk hosszabb túrákat meg némi sátrazást is pár haverral, oda meg jól jön a 3 doboz ami van hozzá. Igazából a funkcionalitás és a kényelem miatt lett enduro. Ha nem 190 centi lennék, hanem csak 170 akkor akármi jó lenne
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #12077 üzenetére
Áhh, egyik haverom anno 16. szülinapjára egy 125-ös Virago-t kapott, két személlyel az is ment 100-at
Az olyan cruiserek meg nagy köbcenti mellett sem erősek , persze az áttétel miatt korrektül mennek, messze nem olyan mint egy combosabb speed hogy 1-esben 150+ km/h
Ma megint kurultam erre-arra. Eddig nagyon tetszik a Tiger, fürge, kényelmes és amilyen nagy olyan könnyen kezelhető.. Egy-két év és kiderül jól választottam-e
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz HoTaZo #12079 üzenetére
Hopp az elírás lett
Nem is azt mondom, hogy 125-ös Viragot nézz 50-en túl. Az 1100-es Virago vagy V-star sem egy erőgép azzaé a 62 lóerővel, de krúzolni bőven elég. De akár ott a negyven egynéhány lovas 650-es DragStar. Munkatársamnak az van, elsőre azt hittem hogy az is 1100-as, mint a sajátom.
Ha úgy is ezek a chopperek-cruiserek tetszenének...Azért 40-60 lóerővel nehéz durván hülyének lenni, ott már jelentős teljesítménykorlát van. A piros kosaras is cuki, remélem mire ahhoz eljutok pár motor elkopik alattam
Voltunk ma lángosozni, a tulaj férje nagy motorok és jöttek a cimboráik enni. 6 disznó nagy Harleyval. Azért annak az 1700-1800 köbcentinek már akad hangja.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12137 üzenetére
A schwyzerdütsch az leginkább ónémet/alemann kombinálva egy kis franciával és angollal, a rétoromán lent Graubündenben meg még ennél is durvább.
Ha az ember megszokja a helyi "hangzási" sajátosságokat akkor egész érthető ez. Amikor kijöttem egy kurva szót sem értettem, pedig Németországban és Ausztriában semmi gondom nem volt, van német nyelvvizsgám is de ez teljesen más.Praeteritum egyáltalán nincs, megértik de nem használják. Kb az összes igét máshogy ragozzák, pl
haben esetében: ha/hesch/het - gehabt helyett gha
sein bin vagy ben/besch/isch - gewesen helyett gsi
wollen will/wetsch/wett
können cha/chasch/chaA bernerdütschnek külön szótára van... amúgy dallamos és ha megszokja az ember hogy ez másabb mint a hochdeutsch akkor egészen mókás nyelv
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #12173 üzenetére
Szerintem ennek a kérdésnek afejből történő megválaszolása nem elvárható, biztos kell lennie valami térképnek, vagy google maps..
Azért ezzel kapcsolatban fel merül benne a kérdés, hogy ahány ország annyi féle szabályozás és C kategóriával sem bóklászhatsz akármerre Magyarországon.... oktatják ezt egyáltalán?
Amikor én csináltam az árufuvarozóit akkor is volt ilyen a vizsgában, de akkor még olyan hogy tiltás gyakorlatilag nem létezett. Nem volt olyna infrastruktúra amire át lehetett volna terelni a forgalmat<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12180 üzenetére
Nem. A 2014-es (?) útdíjtörvény óta nem mehetsz csak autópályán és főúton, a többi nem fizetős útra csak célforgalomban hajthatsz fel, de főutat ott sem keresztezhetsz..
Na most ezt kezdőként GKIn honnan kellene tudni? Oktatják? Ha oktatják a magyart akkor oktatják a többi országét is?
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12182 üzenetére
2013 július 1-ig Magyarországon matricás útdíjfizetés volt rendszerben a haszonjárművekre is, de ez csak a gyorsforgalmi úthálózatra korlátozódott. Tudtál venni napi, havi, éves matricát amivel mehettél az autópályákon, a többi útra nem kellett semmit fizetni.
Majd bevezették a fenti dátumon ( most kerestem ki ) a használatarányos útdíjat, amikortól az összes autópálya és főút fizetős lett és a díjfizetés megtett km alapú lett.
Nyilván senki nem szerette volna, ha a teherforgalom egy része a mellékutak használatával spórolna, ezért beleírták a kreszbe ezt:(14) * A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.
(15) * A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha
a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve - különleges felépítményű jármű esetén - a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről;
b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről
közlekedik.
A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti.Így mindenki kényszerítve lett a fizetős utak használatára. Míg 2013 előtt az éves matrica 200 000Ft volt egy kamionra, ugyanerre az éves futásra az útdíjam ~12-13 000 000 forintott tett ki. Ennek volt egy érezhető árdrágító hatása is, mert ezt nyilván nem tudták benyelni a fuvarozók.
Nagyjából ma már minden kamionban van egy útdíjfizető fedélzeti eszköz, mert ezzel kényelmesen megoldható a fizetés. Ha nincs - és az elején nem volt - akkor automatából tudtad megvenni az útdíjat ami egy fix útvonalra vonatkozott. Ha attól eltértél és volt ellenőrző jármű/fizetőkapu akkor az instant csekket jelentett. Valami 160 000Ft/alkalom volt az elején ha jól emlékszem. Aztán ezen is változtattak.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12192 üzenetére
Sikerült megoldani a dolgot, de szerintem elb@xták.
A jogalkotók sem voltak a helyzet magaslatán, a fuvarozók a helyzet közelében sem így ez az egész útdíjrendszer a későbbi TSM rendszerrel közösen - a Magyar Közút Zrt hathatós segítségével - a belföldi fuvarozásra nézve egy rakás sz@r.Önmagában az elképzelés és az irány jó volt, de a kivitelezés az olyan magyarosan borzalmas...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12194 üzenetére
Pontosan. Kis akarással kijárhattak volna - sőt most is kisírhatnának - némi módosítást, így a szabályozás kezdvezett volna a belföldi fuvarozásnak és sok esetben belföldön kisebb költséggel lehetett volna fuvarozni. Mivel ebben az országban minden fontosabb pozícióban rokonok és haverok ülnek, így senkinek, semmilyen oldalról nem jutott eszébe hogy szóvátegye: "halló, ezt lehetne másképp és az nekünk jobb lenne". Sem a fuvarozóknak, sem a megbízóknak, sem a termelőknek...
Ez is csak arra példa, amit gyakran emlegetek: a fuvarozásban dolgozók jelentős része nem ért a fuvarozáshoz, sok esetben a fuvarozók sem.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12196 üzenetére
Igazából kis túlzással mindenki ezt csinálja otthon, nem? Elég kevés az olyan szakmunkát végző vállakozó/cég aki képes hosszú távon normálisan gondolkodni és a vezetésnek megvannak a kompetenciái a vezetéshez. Azért nincs nálunk a cégtáblákon, hogy XY Kft - anno 1952...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Teodor52 #12221 üzenetére
Ööö erre két módon lehet válaszolni:
-elméleti síkon
-gyakorlati síkonElméletben egy normális szerelvényen minden tengely légrugós és fel van szerelve szenzoros( vagy nyomás alapú) kalibrálható tengelysúlymérővel ami kalibrálás után +/-100kg pontossággal méri a tengelysúlyt. Ez alapján az EBS tökéletesen elosztja a fékerőt a szükséges paraméterek alapján ( terhelésváltozás [lejtő/emelkedő], fékerő, kerékmegcsúszás stb..). Általános eset nincs, mert a szerelvények nem homogének, raksúly, súlyeloszlás függvényében változik a tengelyterhelés és talán az kijelenthető hogy általánosságban minden tengelyre az oda szükséges fékerő lesz kifejtve. A betétek kopása azért függ a méretüktől, vastagságuktól stb.. szerintem a melyik kopik el hamarabb az ilyen formában nem értelmezhető. Ha egy EBS-es póton vékonyabb a betét kopórétege , mint a húzón akkor nyilván akkor is kopik el leghamarabb, ha minden klappol..
Ami biztos a bogis tengelyről kopik le a legkésőbb
Az utolsó 6x2-es Scaniám az minden tengelyen légrugós volt és minden tengelyen mért tengelysúlyt, a pótkocsim is EBS-es volt és az is mérte a tengelysúlyt. Viszont az én vontatómon volt kipufogófék és retarder is, ezeknek a fékteljesítménye 1300 lóerő körül volt, ami annyi jelent hogy 50t össztömegben 90km/h-ról 15km/h-ra a fékpedál érintése nélkül le tudtam lassítani és ugyanebben az össztömegben az 5-7%-os lejtőn is hatásosan tudtam vele visszafékezni a szerelvényt. Ez az én esetemben ezt eredményezte a vontatón:
Kis kerekítéssel 300 000km alatt közelítőleg 12% volt a fékbetét kopás a vontatón ( a harmadik tengely az bogis volt..), a betétek szerintem még most sem voltam cserélve, ha én hajtottam volna tovább ugyanazzal a melóval akkor talán valamivel 1 millió km felett elmentek volna a betétek.
Ennek viszont van egy hátránya is: retardernél nincs -vagy csak minimális - a fékezés a pótkocsin, így ott gyakorlatilag berohad a féktárcsa. Az én 1 éves pótomat frankón kib@xták műszakiról, mert pl a bogis tengelyen alig volt mérhető fékhatás, a két nem bogis pedig szintén gyatra volt. Elmentem, kikapcsolt retarderrel kicsit megvasaltam és tádáá újra volt fékhatásMás retardel nélküli ismerősömnél ahol értelmes sofőr vezetett ott 350 000-400 000km között kellett fékbetétet cserélni a vontatón. Összehasonlításképp, van olyan haverom akinél 100 000km a betétek csereperiódusa, mert se retarder se ész nem áll a sofőr rendelkezésére.
Ha van bubu+retarder(intarder) és e mellé még adaptív tempomat is ( mint nálam), akkor ott brutálisan ki lehet tolni a fékbetétek élettartamát. A Wielton pótkocsiba vagy 250 000km-t beleraktam és műhely közelében sem járt így erre még csak saccolni sem tudok, de a vontató adataiból kiindulva ott bőven fél millió felett elmennének a betétek.
És akkor a gyakorlati sík, azaz a valóság:
a vontatók 98%-a laprugós elől így onnan 0 terhelésadat érkezik és úgy 2017-ig a vontatók 99%-a semmilyen súlyadatot nem jelzett ki. Ott az EBS csak a légrugók nyomásadataiból tudott volna valamit kiolvasni, ha ez az adott vontatóban rendelkezésre állt volna. Gyanítom, hogy nem volt így, mivel a tengelysúlymérő is ugyanez a jel és pl a DAFnál és MANnél ( utóbbinál még az Euro6-os TGXnél sem ) volt lehetőség utólagos programozásra vagy infókijelzésre, mert nem volt beépített mérőeszköz - a dunaharaszti szervíz szerint.
Valszeg ott a fékerőelosztás a szintjeladó alapján korrigált jellel és valami központi nyomásjellel történhetett.
Az is valóság, hogy belföldön én dolgoztam dobfékes pótkocsival, ABS hibát jelző pótkocsival, ABS hibát jelző vontatóval, láttam fékhatással sem rendelkező pótkocsit napi forgalomban és amíg meg lehet okosítani a műszakit meg sokan gombokért gurulnak addig mindig lesz olyan hulladék az úton, aminél pont az lesz a legkisebb gond hogy mikor kopik el a betét.Amíg az olyan dolgok, mint a tengelysúlymérő és a retarder extrák, amíg nem tudatosan és munkának megfelelően veszik a szerelvényeket a fuvarozók, amíg nem értelmesen szervezik a fuvarokat és amíg nem kap minden sofőr normális járműkezelési képzést a jármű gyártójától addig az első bekezdésben fejtegetett elmélet olyan távol áll a valóságtól, hogy még általánosítani sem lehet.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
Én itthon vagyok. Tegnap motoroztam az Alpokban, ma úgy néz ki egész nap döglök aztán a holnapot még meglátjuk
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz peterattila #12276 üzenetére
Nekem nincs, de ha ráguglizol akkor az általában kijavítja ha megközelítőleg jól beírod. Vagy megkérdezed itt és segítünk.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #12278 üzenetére
Igazából önmagában a ragozás nem bonyolult, ha megtanulod a határozott névelőket utána erős melléknév ragozás esetén a jelzőket, a határozókat, a kérdőszavakat, hatűrozatlan névelőket stb ugyanúgy kell ragozni, tehát egy sémát rá lehet húzni 6-8 nyelvtani problémára.
A névelők megtanulása sem gond:
ami jó az hímnemű
ami rossz vagy problémát okoz az nőnemű
a sör pedig azért semleges, mert bár jó, de ott a tetején a hab...<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
Én szerencsés vagyok, mert egy kilót sem szedtem fel amikor leraktam.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Új 2K Gamer PC Ryzen 9 5900X/RTX 3070 8Gb/Asus Tuf lap/M2 500Gb NVME/2x16Gb DDR4/750W 2Év gari
- ASUS VivoBook Pro 14 OLED Ryzen laptop RTX VGA-val
- Asztali PC , i5 6600 , GTX 980 4GB , 32GB DDR4 , 256GB SSD , 500GB HDD
- Honor Magic 5 Lite 5G 8/256GB Dual SIM Mobiltelefon
- Gaming PC , R5 5500 , RX 6700 10GB , 32GB DDR4 , 480GB m.2 , 1TB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs