Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • harry

    veterán

    válasz Dumas #11262 üzenetére

    Úgy tudom nem kell. Tanfolyam amúgy sem kötelező.
    Kreszt kell újra letenni akkor, ha már levizsgáztál belőle, de két éven belül nem szerzel jogsit.
    Meg orvosi alkalmasságit, ha a régi lejárt - akkor is, ha már van jogsid.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tatabánya #11339 üzenetére

    Én sem érezném problémának - legfeljebb amiatt, mert tényleg még egy anyagi lehúzási lehetőség, bár azért az 5k nem annyira földhöz vágó 5 évente, ha megnézed, ennyi idő alatt mennyit költesz benzinre / kocsira -, de sokakra ráférne, hogy számon kérjék tőlük időnként. Főleg annak fényében, hogy változik is folyamatosan.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tatabánya #11350 üzenetére

    Pedig jó az, ha egyszer ráérez az ember, én kifejezetten szeretem használni - úgy értve, hogy talán hiányozna, ha automatás kocsim lenne, bár biztos kényelmes lehet. De én szeretek váltani, motorféket használni, stb.
    Igazából ha megtanulja az ember, hogy hol a fogáspont, és ott szépen lassan engedi, akkor más gond már nincs is igazán vele. Ez is csak álló helyzetben érdekes, menet közben nyilván nem bonyolult használni.

    Az viszont biztos, hogy nem tanultam volna automata váltós kocsin, mit ér az a tudás? Tetszőleges kocsit nem tud elvezetni az ember (meg talán ilyen jogsival nem is lehet). Nem is praktikus, eléggé korlátok közé szorítja az ember.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz bzoley #11353 üzenetére

    Nyilván nem, csak a saját álláspontomat mondtam el. Illetve talán könnyebben veszi, ha nem mumusként tekint rá, hanem mint hasznos berendezésre :D Nekem segít a használatban, ha megértem a dolgok működését, esetleg nézhet videókat. Persze igazán majd csak idővel fog belejönni úgyis, mire gyakorlatot szerez, de talán ha érti a mögöttes dolgokat, jobban tudja majd, miért és hogyan kell kezelni, avagy pl. miért baj, ha egyszer csak leugrik róla, mit is csinál a kuplung, stb.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tatabánya #11365 üzenetére

    Nem kell a sírás, van, akinek nehezebben megy, nincs ezzel semmi gond, persze attól még kellemetlen, de idővel menni fog úgyis. Tényleg sok mindenre kell figyelni, meg hát új élmény ez vélhetően bármihez képest, amit korábban próbált az ember, persze, hogy nehezebben megy.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tatabánya #11371 üzenetére

    Szerintem továbbra is hülyeség automatán tanulni, és olyan meg nincs, hogy valakinek nem való, ez nem agysebészet, nézz csak szét, mennyi szerencsétlennek is van jogosítványa, gondolhatod, hogy vélhetően azok sem remekeltek eleinte (sőt), mégis kaptak valahogy jogsit. Ez egy tanulható dolog, nyilván van, akinek könnyebben megy, másnak nehezebb, nincs ezzel gond alapvetően.

    És ha legalább már lesz, akkor el lehet járni tanulgatni benzinköltséget amennyit szeretnél, míg biztosan érzed a kocsid, akkor lesz időd kitapasztalni valami nyugis parkolóban, vagy tudom is én.
    Én sem azt mondom, hogy ténylegesen elégséges tudás hiányában ugorj majd bele a közepébe, nem kell eleinte nagy utakat meg fuvarokat vállalni, csak magadban, amennyit kényelmes.
    És ha már belekezdtél, most kellene befejezni, később csak nehezebb lesz, ha újra kell kezdeni kresztől mindent, rengeteg időd és pénzedet kidobnád. Télig még sok idő van, addig simán belefér több vizsgaalkalom is, nem kell az elsőn átmenni. Azért a 60 óra vezetés nem olyan sok, hogy egy ilyen újszerű dolgot teljes biztonsággal megtanuljon az ember.

    Mintha lett volna már szó róla: esetleg másik kocsi, oktató?
    Nekem is mesélte az oktatóm, hogy az egyik tanítványának bár mentek a dolgok, a parkolásokat valahogy sehogy sem sikerült megoldani. Így jött a megoldás, és megkeresték a legkeskenyebb kocsit (talán Wagon R+ volt?), és azzal könnyebben mentek a dolgok.
    Tehát ha valami nagyon nem megy, akkor nem kell ugyanúgy tovább erőltetni, biztos van, amin lehet változtatni, csak azt mondom, nem érdemes feladni, keresni kell valahogy a megoldást.

    Vezetés gyakorisága: én eleinte 3*2 órát mentem (3*1 alkalom), de kicsit soknak éreztem utólag, nekem kellett idő ahhoz, hogy ülepedjenek a tapasztalatok, így szerintem nem biztos, hogy jó megoldás sűríteni. Persze lehet van, akinek ez segít.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz peleador #11376 üzenetére

    A KRESZ alapvetően tanfolyam köteles, szóval elvileg valamilyen formában részt kell venni (szemben pl. elsősegéllyel, amit tanulhatsz teljesen könyvből), hogy mikor vannak órák, az iskolánként (és még azon belül is) változik. Én olyat kerestem, ami minden nap volt, több óra, így szerdától következő hét keddig tartott talán... érdemes ezt is megfontolni, és akkor azt a hetet valahogy kihagyni edzésről. De volt rá lehetőség, hogy átjárjak másik időpontra, ismételjek, stb. Adott iskolát kell megkérdezni, mik a lehetőségek.
    De aztán szerintem abból sem lett volna baj, ha utolsó órán odamész, visszamenőleg beírod magad, aztán jó... és ezek szerint, van online tanfolyam is. Nem hiszem, hogy ezzel sokat akadékoskodnának, úgy megkapják a pénzt, a te bajod, ha nem jársz be tanulni. De amúgy tényleg fel lehetne készülni egyedül is.

    Gyakorlat rész: ezt pedig mindig az oktatóval kell egyeztetni, minden alkalmat, de persze nem árt előre jelezni, hogy te mindig ekkor érsz rá, mert lehet, van már oda betáblázva tanulója, vagy ő akkor nem minden héten ér rá, vagy hasonló.
    Tipp: érdemes jó gyakorlati oktatót választani, és mindent köré építeni (tehát akkor annál a sulinál beiratkozni, nem variálni kocsik között, stb). Egy jó gyakorlati oktató többet ér, mint egy jobb elméleti, vagy helyileg jobb helyen lévő suli, vagy jobb kocsit keresni, stb.
    Persze lehet elméletet / gyakorlatot külön sulinál is csinálni, jellemzően ekkor a jó nagy betűkkel hirdetett kedvezmények nem érvényesek.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    tatabánya: elvileg, ha vészfék nélkül meg tudsz állni, akkor kéne beengedni a buszt, kezdőként ezt lehet nehezebb megítélni, meg amúgy is lehet egy szar alakot fogtál ki, most már kár ezen agyalni, felejtsd el a dolgot pár hétre. De aztán vedd fel a fonalat, ne viccelj, hogy egy vizsga után meghátrálsz, 5 környékén már necces a helyzet, de 2-3 alkalom azért igen sokaknak befigyelt. Most, hogy jogos vagy sem, az másik kérdés, de azzal meg nem tudsz mit csinálni.
    Beszélj mindenképp az oktatóddal, mert egy ilyen kedves távozásért tudtommal el is tilthatnak egy időre. Ha meg jogsi nélkül vezetsz, főleg forgalomban (tehát nem ismerőssel, elkülönített helyen, pusztán gyakorlás végett), az a legnagyobb hülyeség, mert veszélyes lehet mindenkire nézve, és ha így elkapnak, a büntetés mellett ismét csak eltilthatnak. Amíg az első alkalommal a kezedbe nem kapod a műanyag kis jogsidat, nem vezethetsz, igazolással sem (azzal akkor lehet, ha megújítod később). Szóval kérdezd meg az oktatót, mit javasol, esetleg alternatív megoldást is ajánlhat... de hülyeség jogsi nélkül bohóckodni, főleg ha azt mondod, nem is annyira sürgős/fontos a dolog.

    Amúgy ez a busz kiengedés érdekes dolog, már a gyakorlatban, noha többnyire igyekszem kiengedni őket, meg szerintem illik is, ha azt nézem, hogy azon sokkal többen utaznak - viszont nem egy kellemes élmény, ahogy nagy gázfröccsel elindul, és jól bekormoz, te meg mehetsz utána... szóval azt is megértem, aki nem vágyik erre, meg később előzgetni macerás, araszolni mögötte, stb.

    új követelmények: 580km szerintem sem vészes, legfeljebb akkor, ha valaki nehezen érzi a kocsit, és sokat tölt rutin pályán, no de akkor is, 30-as átlaggal ~19 óra, ami pont a forgalmi gyakorlat ideje a régi rendszer szerint (ahol 10 ugye rutin volt). Más kérdés, hogy sok értelmét nem látom, ott csalják el ezt is, ahol akarják, az oktató beírja amit kell, aztán vagy te vezeted le, vagy ő a hétvégén, vagy egy kis pénz is segíthet ezen is biztos, stb. Meg aztán ja, ki lehet hozni ezt is úgy, hogy kimentek autóútra, vagy mennek két kört az M0-n, aztán egy nagy falat le van tudva. Az elképzelés szerintem is jó lenne, de nem hiszem, hogy sok érdemi változás lenne a gyakorlatban.

    Esetleg a kamera kocsiba lenne érdekes kérdés, nem csak vizsgán, hanem gyakorlás alatt is, hogy egyrészt látni lehet, tényleg mennyit áll/megy és milyen helyen, másrészt esetleg ha vissza lehetne nézni, tanulhatna abból is az ember, hogy lássa, mi is volt a helyzet, amit elnézett (tábla, gyalogos, többi kocsi, stb).
    De ilyen úgysem lesz. Esetleg vizsgán, az megint egy másik téma, és felvet pár kérdést...

    Kresz vizsga: "ne legyen, mert az emberek megbuknának?" Hát bakker, pont ez a lényege, hogy felkészüljenek, és tudják, és ne bukjanak meg :U És nem mellesleg, legalább elméletben tisztában legyenek vele.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz molnarpeter #11530 üzenetére

    Ja akár :D Azon gondolkodtam már akkortájt is, hogy GPS tracker, lementeni az útvonalakat amerre járunk, és esetleg neten megnézni, vagy egy-egy neccesebb helyet megnézni külön, stb.

    tatabánya: ez miért kapcsolódik iskolához? Esetleg oktatóhoz, bár a vizsgabiztos még ahhoz sem. Esetleg úgy érdekes, hogy másik vizsgahelyszínre kerülj, hogy biztos elkerüld ezt a vizsgáztatót - na csak ott meg még sosem vezettél, és vagy minden vizsgaútvonal új lesz, vagy igen sokat kell menni, hogy megismerd. Mert az szerintem nem jó ötlet, hogy új területen vizsgázz egyből, legalább azaz érzés legyen meg, hogy igen erre jártam már, ez és ez következik, úgy legalább nagyjából.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tatabánya #11535 üzenetére

    Szerintem amúgy pozitív élmény lesz, több helyen hallottam, hogy oktatót / iskolát váltott a tanuló, és utána jobban mentek a dolgok. Gondolom a sulinak is érdeke, hogy jó élményekkel távozz / mesélj róluk, főleg úgy, hogy az előző hely nem tetszett.
    Pár év múlva meg úgyis csak legyintesz majd az egészre :) Megszerezni nehéz, utána már minden csak könnyebb lesz, ahogy nő a rutin.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz tatabánya #11547 üzenetére

    Az úgy egyáltalán nem vészes, egy hét alatt le lehet tudni a tanfolyamot, én nyár elején ~2 hetet vártam vizsgára, szóval egy hónapba is beleférhet.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz jerry311 #11553 üzenetére

    Igazából nem tanfolyamköteles a dolog, másrészt ez csak elsősegély, alap dolgokkal legyen tisztában az ember, csodát nem kell tenni. Illetve a tanfolyam egy dolog, iskolában sem annyit kell tanulni amennyit órán vagy, ha otthon utánanéz az ember, már nagyjából azért egy alap szintű használható tudást lehet szerezni. Hangsúlyoznám, hogy most tényleg alap szinten kezelhető vészhelyzetről beszélek, amikor muszáj valamit csinálni, és igencsak jó, ha képben van az ember.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Buster17 #11560 üzenetére

    Csigánál ~1 hét alatt legyem az elmélet oktatás (ha a gyorsat választod), talán két hetente indul, meg kell kérdezni, ahogy máshol is. Hogy ki-mennyire korrekt, az inkább a gyakorlatvezetőtől függ, szóval ha találsz ajánlottat, oda menj, maga az "iskola" nem sok vizet zavar. Nézd meg azt is, adott sulinál a gyakorlati óra mennyit is jelent, pl. csigánál talán 45p.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Mici80 #11571 üzenetére

    Kifejtenéd? Pont ezt írtam az előbb, hogy egy iskolán nincs sok mindent ajánlani, lenyomják az elméletet, a többi úgyis a gyakorlatvezetőtől függ, az meg nem iskolafüggő, hanem adott személy kérdése. Vizsgáztatáshoz megint csak semmi közük. Viszont sok helyszínen, időpontban kínálnak oktatást, no ehhez van - és ez pozitív, házhoz jön a doki, és lehet menni elsősegély okításra is, és az árai is alacsonyak. Esetleg mondom a rövidebb gyakorlati órákat tudom negatívumok közé sorolni. Illetve a nyomott árak miatt lehet nehezebb rendes gyakorlati oktatót találni, de ez megint csak egyénfüggő inkább.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Mici80 #11573 üzenetére

    Továbbra is tartom, hogy mivel a gyakorlatvezetőn van a hangsúly, ezért nem az iskola neve a lényeg: egy "gyengébb" hírű iskolánál is dolgozhat egy rendes, megbízható ember, akinél fel tudsz készülni rendesen, és egy "jobb" iskolánál is lehetnek hanyag emberek. Ha valaki azt mondja, hogy ez az ember a csigánál fel fog készíteni rendesen, akkor nyugodtan lehet odamenni, ezért mondom, hogy nem sulit, hanem gyakorlatvezetőt kell találni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Zirowe #11602 üzenetére

    Csigavér árai elég alacsonyak, sok helyen / időpontban lehet menni, mi itt többen oda jártunk, bár biztos másik oktatásra.

    De pont ezt beszéltük korábban, hogy nem annyira lényeg az iskola, jó gyakorlati oktatót kéne keresni, és aköré igazítani a dolgokat. Jó iskolánál is kifoghatsz gyengébb oktatót, és fordítva. Kreszt/elméletet ledarálják mindenhol, úgyis utána kell olvasnod valamennyit / tesztelni a programmal, ezt kb. mindegy, hol csinálod. Vizsgákhoz / buktatáshoz megint csak semmi köze egy iskolának.

    Iskolánál nézd meg, mennyi a normál után a pótóra (jellemzően több), vagy ha iskolát váltasz menet közben, az jelent-e ráfizetést (elbuksz-e valamilyen kedvezményt, amit utána ki kell fizetni). Bár jó esetben erre nincs szükség, válthatsz gyakorlati oktatót is, ha nem vagy elégedett, nem kell egyből iskolát. Még ami érdekes lehet, hogy a gyakorlati 'óra' ténylegesen hány percet jelent. Kényelmi szempont, hogy jön-e üzemorvos a sulihoz alkalmasságit csinálni, vagy el kell menned magad dokihoz (csigánál kijöttek). Illetve mivel az elsősegély vizsga nem tanfolyamköteles, nem is tartanak mindenhol, de szerintem azért megéri elmenni, ne a vizsgán kelljen először a bábut nyomorgatni, pl. pont előttem egy srác ezen bukott meg, hogy újraélesztésnél rossz helyen nyomkodta szegény bábut. De mondjuk sok videó van már neten is, kidolgozott tételek, könyvek, szóval fel lehet készülni tanfolyam nélkül is.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz degu #11605 üzenetére

    Nem, hanem olyan iskolák áraihoz képest, ahol magasabbak az árak :-P

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Dyrtyho #11698 üzenetére

    Ha ugyanazok a tesztlapok (tehát pl. nem egy program dobálja random), az szerintem úgy nem praktikus, az egész anyagot lefedő kérdéssort csináld inkább. Én tesztprogrammal gyakoroltam, benne van az összes kérdés, ami rossz lett / nem voltam biztos benne, annak a számát kiírtam, és a második körben végigmentem azokon, és így tovább. Már persze akkor, ha már nagyjából képben van az ember, noha tanuláshoz is jól jött, mert voltak magyarázatok.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Minap beszélgettünk erről: kerékpárral át lehet menni gyalogosátkelőhelyen úgy, hogy rajta ülsz és hajtod? Mert az rendben van, hogy nem vagy gyalogos, és elsőbbséged sincs, azt szintén tudom, hogy járdán közlekedni nem lehet. De attól még át lehet menni biciklivel is? Nekem úgy mondták, hogy igen, ahogy pl. gyalogosként is át lehet menni nem csak a gyalogosátkelőhelynél, ahol viszont elsőbbsége van, bringánál ez nyilván nem játszik. Én nem tudom, alapvetően azt gondolnám, hogy az a gyalogos forgalom része, mint a járda, és ott nincs helye bringának (csak leszállva és tolva), mások szerint ez csak elsőbbségi jogokat ad gyalogosnak, de nem tiltja a bringás áthaladást.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #11713 üzenetére

    Tudnátok erre adni valami hivatalos forrást is? Mert addig már mi is eljutottunk, hogy ki-mit gondol, noha én is azt mondanám, hogy gyalogosátkelőhely a gyalogosok átkelésére szolgál, míg haverom úgy mondta, hogy az nekik ad elsőbbséget, de átmehet bringa is, ahogy gyalogos sem _csak_ ott mehet át, itt csak elsőbbsége van.
    Bal kanyar: volt ennek valami mögöttes magyarázata, de nem tudom, mi... talán, hogy jobb szélről be kellene sorolni a felezővonal mellé, és az veszélyes, és ezért ne, vagy tudom is én. Sok értelmét így hirtelen nem látom.

    Buster17: no ezért mondom, hogy a lehet/tilos az más kategória, mint az elsőbbség kérdése, utóbbi nyilván nincs, de attól még nem tilos átkelni.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #11721 üzenetére

    Jó az elsőbbségi része eddig is rendben volt, csak a tiltáson gondolkodtunk, tehát ha pl. egy gyalogos rád szólna, mert te bringával mész át, és nem szállsz le róla, hogy told, igaza lenne-e (nem vizsgálunk keresztbe autós forgalmat vagy bármilyen elsőbbségi feltételt). De akkor nincs igaza, mert át lehet hajtani...?

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Buster17 #11731 üzenetére

    Nem, 55 kérdés van, ami összesen 75 pont: 45*1 pont + 10*3 pont. Sikeres 65 pont felett.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Diego! #11741 üzenetére

    Sok mindent nem tudsz, ilyenkor már kár agyalni a dolgokon szerintem. Nekem mindig azt mondta az oktatóm, hogy ez egy bemutató lesz a vb-nak, ahol bemutatod, hogy ismered a szabályokat, nyugodtan, figyelmesen tudsz közlekedni. Senki sem szereti, ha egy kezdő kapkod, elnagyolt döntéseket hoz. Sietni nem kell, az óra nekünk dolgozik, ha kifogsz egy pirosat, az csak jó, ha elsőbbségadás kell, nyugodtan meg lehet állni, körülnézni, nem csak lassítva kirohanni.
    Aztán majd kiderül. Az úton / kocsiban lévő idiótákkal sok mindent úgysem tudsz kezdeni.
    Boríték dolgot biztos nem úgy intézném, hogy egyszer csak előkapom, hogy oldjuk ezt meg... ha már így, akkor legalább az oktatóval kell beszélni, az úgyis biztos ismeri a vizsgáztatót, aztán megmondja, hogy érdemes-e egyáltalán próbálkozni (vagy akár "kell-e").
    Szóval szerintem szépen nyugodtan józan ésszel, aztán majd alakul... első bukás nem nagy dolog, de még a második sem, ha esetleg mégsem jönne össze, no de csak jól megy majd minden.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Dyrtyho #11780 üzenetére

    Nem gond, majd belejössz. Pici gáz, kuplung fel, fogásponton megtart, majd teljesen fel. Sőt ha kellőképp lassan engeded a kuplungot, és nincs nagyon leterhelve a kocsi (sok utas, emelkedő), akkor az alapjárat is elindítja (még egy 1.4-es benzinest is), de nyilván könnyebb / jobb, ha adsz egy kis gázt, és lesz ereje a motornak. Persze időre akkor is szüksége van, míg mozgásba jön a kocsi, ezért kell fogáspontnál kicsit megtartani. Mi aránylag korán kimentünk forgalomba, de a biztosabb indulásra csak úgy később éreztem rá.
    Nem kell amúgy siettetni ezt a forgalom dolgot, tanulja meg mindenki rendesen kezelni azt a kocsit, kormányozás, iránytartás, lassítás gyorsítás, kanyarodás, ezekhez azért kell pár óra, fölösleges a forgalmat (meg a tanulót) terhelni ezzel. A közlekedéshez nyilván majd az kell, de ahhoz szükséges a kocsi ismerete.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz albiosz #11800 üzenetére

    Ez azért így egyáltalán nem biztos, alapok nélkül nem jó forgalomba menni, mert túl sok mindenre kell figyelni, és annyi felé ha nem tud, akkor nem ér semmit (pl. ha a gépjárműkezelése köti le a figyelmét, akkor biztos nem tud annyira figyelni táblákra, forgalomra, és többet érne pár kör tekergés a pályán).
    De nyilván ha nincs gond a kocsival kezelésével, akkor lehet próbálgatni, az sem jó, ha sokat van az ember pályán, de ez elég egyénfüggő.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák