-
GAMEPOD.hu
JavaScript != Java (A JavaScript nem összekeverendő a Javával, két különböző programozási nyelvről van szó!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
rikxjeee
tag
Már miért kéne írni nekik? Ez egy eszköz, amit használsz ember... Mindegy, kiszálltam én is, tégy amit akarsz.
-
sztanozs
veterán
válasz hiperFizikus #7699 üzenetére
Angolul pedig tessék megtanulni. Anélkül programozni olyan, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
cattus
őstag
válasz hiperFizikus #7699 üzenetére
1. Elnavigálsz erre az oldalra: [link]
2. Beilleszted a kódot a megfelelő helyre.
3. Rányomsz a Save (Mentés) gombra.
4. Az URL-t kimásolod és beilleszted a hozzászólásodba.
5. ???
6. Profit.Angol nélkül meg
nagyon nehezenkb. sehogy sem fogsz előrébb jutni.[ Szerkesztve ]
Do the thing!
-
I02S3F
őstag
Sziasztok! Ha szeretném felülvizsgáltatni a kódom (html+css+js), azt hol tehetem meg? Kaptam a jó gyakorlat kialakítására útmutatót, de a mostani projektben nem lesz időm áttanulmányozni. Majd nyáron.
-
I02S3F
őstag
Köszönöm szépen Nektek!
-
hefike
tag
Sziasztok!js-ben hogyan lehet megoldani a számrendszerek közötti átváltást?konkrétan 10-ből 16-ba szeretném egy text mező értékét kiolvasni majd átváltani 16-os ba.köszi.
-
whYz
addikt
Sziasztok
Szeretnem google maps segitsegevel a kozeli pontokat osszecsoportositani. Ehhez egy nested for loopot hasznalok. A gond ott kezdodik, hogy a masodik for loop folyamatosan novekszik es egy ido utan akkora mennyisegu lesz, hogy soha nem lesz vege, 1 szalon futtatom es 5+ gigabyte mennyisegu ramot eszik.
for(var pinKey in this.pinLocations)
{
for(var newPinKey in groupedLocations)
{
dist = this.getDistanceBetweenTwoLatLongs(this.pinLocations[pinKey].LL, groupedLocations[newPinKey].LL);
if(dist <= 3)
{
// A ket pont eleg kozel van, szoval hozzaadjuk a pint ehhez a grouphoz
groupedLocations[newPinKey].A = groupedLocations[newPinKey].A.concat(this.pinLocations[pinKey].A);
break;
}
}
if(dist > 3)
{
// A pin nem volt eleg kozel egyik grouphoz se, igy csinalunk egy uj groupot
groupedLocations[pinKey] = this.pinLocations[pinKey];
}
}Hogyan tudnam ezt a folyamatot leegyszerusiteni?
-
Csepe
aktív tag
A Marker clustering nem jó erre, vagy nem erre gondolsz?
Nihil Novi Sub Sole /::\ https://bit.ly/2R7gwB2
-
whYz
addikt
Szia
Koszi a valaszt, de ha jol latom a marker clustering pont ugyanazt a logikat hasznalja mint az en kodom, szoval nem sokat segit a helyzeten. A dolog mukodik kis mennyisegu ponttal, de en akkora mennyisegu adatot probalok feldolgozni, hogy azt mar nem birja.
A 2 for loop itt talalhato az 1114 es 1047-es soroknal.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! Adott egy chat alkalmazás ami php, mysql, ajax, js en alapszik. Az "agya" egy 2000+ soros JS. Ezt a chatet már lassan 2 éve toldozgatom, foltozgatom, új funkciókat raktam bele. Viszont most elakadtam.
Adott ez a rész: https://pastebin.com/HphUVspj
Gombnyomásra ellenörzi, hogy létezik e az ablak. Ha nem akkor a 2.sor szerint megcsinálja, 6.sortól kezdődően pedig feltölti content-tel.
Működik is, minden tuti.
Viszont: A gombok divet hiába rakom sticky.-re nem marad az ablak tetején görgetéskor (<div id="gombok" class="gombok" style="position:-webkit-sticky; position:sticky; top:0;">
) Nem igazán foglalkozik vele. Minden más egyéb formázást benyel és kezel. Valamit rosszul csinálok, vagy engedjem el mert ilyet nem fogok tudni megvalosítani? Az a baj semennyire nem vagyok otthon JS-ben. Ezzel a chattel is csak hobbi szinten foglalkozok, a toldozás / foltozás megvalósítását is google barátom segítségével valósítom meg.
Kép: -
bucihost
senior tag
válasz instantwater #7717 üzenetére
Lehet félreérthető voltam. A kérdés afelé írányult volna, hogy css vonalon próbálkozzak vagy van valami JS-es okosság a megoldásra?
-
T J
tag
válasz bucihost #7716 üzenetére
css-es válasz:
a sticky-s elem csak addig marad a helyén, amíg az őt tartalmazó div határa el nem éri, mert az kitolja a képből.
És egyetlen parent div sem lehetoverflow:hidden
.
http://dinbror.dk/blog/help-css-position-sticky-doesnt-work-solved/ -
whYz
addikt
Sikerult megoldani a problemat. Ha valakit erdekel akkor ugy csinaltam, hogy minden egyes groupot a hozza tartozo latitude/longitude racshoz rendelem, igy ha ellenorzunk egy uj pontot akkor csak az ahhoz tartozo racsban levo groupokat kell ellenoriznem az egesz terkep helyett. Ezzel az eddigi par napos terkep feldolgozasi ido lecsokkent masodpercekre. Erdekes, hogy a google-nal nem gondoltak valami ilyen megoldasra...
-
whYz
addikt
válasz instantwater #7722 üzenetére
Ja csakhogy az isMarkerInBounds_-t en is hasznalom es az nem oldja meg a problemat, mivel a legfelso zoom levelen igyis ugyis ki kell szamolni az osszes groupot es a tobbi level se sokkal jobb. Igazabol csak egy kis optimalizalas kellett, hogy tul tudjon lendulni az utolso par for loopon es az ossze is jott. Egyedul a meridiannal nem tokeletesek a groupok, de ez belefer. Egyebkent ujabban ezt hasznalom ugyanerre a celra es elkepeszto amit elasticcel ki lehet belole hozni.
-
-
RedHarlow
aktív tag
Sziasztok,
A segítségetek szeretném kérni kiszedni egy 2 dimenziós tömbből pár adatot az alábbiak szerint egy új tömbbe..
original =
['AAAA','B','C','x','2'],
['AAAA','B','C','y','4'],
['AAAA','B','C','z','null'],
['AAAA','B','C','v','null'],
['BABA','D','W','S','null'],
['WWWW','S','A','Q','null'];0-nak és 2-nek egyeznie kell minden sorban, hogy használjuk a továbbiakban.
['AAAA','B','C','x','2'],
['AAAA','B','C','y','4'],
['AAAA','B','C','z','null'],
['AAAA','B','C','v','null'],Valójában azon két sor utolsó adatára van szükségünk ahol 3 = x || y.
result = ['AAAA','B','C','2','4'];
[ Szerkesztve ]
-
sztanozs
veterán
válasz RedHarlow #7728 üzenetére
Ne haragudj, de nem értem mit szeretnél. Milyen 0-nak és 2-nek kell egyeznie?
Miért nem jó a második tömbben a 3. és 4. sor?
Mit jelent neked az, hogy 3 = x || y?JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
RedHarlow
aktív tag
válasz sztanozs #7729 üzenetére
0 = ID.
2 = Type.Az a lényeg, hogy a weboldalon a jogosultság igények 4 sort kapnak mivel az igénylés beadásakor 4 db speciális mezőt tölthet ki az igénylő. Ebből számomra minden esetben 2 mezőnyi adatra van szükségem, x-re és y-ra.
Példa:
A telefonszámra és mailre nincs szükségem.
Ezekből szeretnék 1 sort csinálni valahogy így:
result = [AAAA, Kiss Tamás, Jogosultság, Budapest, 40000]
[ Szerkesztve ]
-
RedHarlow
aktív tag
Kész is: Link!
Szóval azt szeretném ha a permission tömböbe már csak a jogosultságok kerülnének, és úgy, hogy a telephely és azonosító sorokat összevonja.
var permissions = ['AAAA', 'Kiss Tamás', 'Jogosultság', 'Budapest', '40000'];
[ Szerkesztve ]
-
rikxjeee
tag
Lehet, hogy hülye kérdés, de ezek az adatok honnan jönnek? Miért így?
-
RedHarlow
aktív tag
Sajnos nem férek hozzá az adatokhoz csak így ebben a formában, egy weboldalon mint felhasználó. A feladatom ezen adatok kimásolgatása egyesével, ezt szeretném gyorsítani egy chrome extensionnel, ami szépen kiszedi az adatokat nekem úgy ahogy nekem arra szükségem van mivel napi szintű feladat.
[ Szerkesztve ]
-
whYz
addikt
válasz RedHarlow #7735 üzenetére
Eleg gany modon jon az adatod, de ha jol ertem akkor valahogy igy kellene kineznie az eredeti adatnak. Ezzel mar tudsz valamit kezdeni...
-
Jim-Y
veterán
-
RedHarlow
aktív tag
Közben én is találtam rá megoldást: Link!
De köszönöm a segítséget!
-
sonar
addikt
Sziasztok,
Ehhez hasonló filterező scriptet tudtok ajánlani?tablefilter
A tudást mástól kapjuk, a siker a mi tehetségünk - Remember: Your life – Your choices!
-
Tomi_78
tag
Sziasztok!
Korábban már kérdezősködtem itt párszor, pl. a játékok sebességét illetően, és ajánlották itt nekem a SetInterval() helyett a requestAnimationFrame() függvény használatát.
Azóta használom is ezt, hiszen az én 4 GB RAM-mal és kb. 3 GHz-es CPU-val rendelkező számítógépemen jól és simán futnak a javascriptes játékaim.
Viszont most kipróbáltam egyiket egy, az enyémnél lényegesen erősebb és gyorsabb számítógépen (pl. 8 GB RAM van benne, tehát kétszerese az enyémnek) és elhűlve tapasztaltam, hogy a játékom lassabban fut, mint a saját gépemen. Pedig egy gagyi kis Pong-szerű, labdapattogtatós játékról van szó.
Miért van ilyen sebességbeli különbség, ráadásul a gyengébb gép javára? És hogyan lehetne megoldani, hogy mindenütt egyforma sebességgel fusson? -
sztanozs
veterán
válasz Tomi_78 #7741 üzenetére
Szia!
A requestAnimationFrame lényege, hogy mindenhol ugyanolyan sebességgel fusson. Az, hogy ott lassabban futott vsz csak valami lokális ok miatt lehetett (pl sok tab, máshol is használta valami aktívan a grafikus drivert, vagy valami egyéb). Az is lehet, hogy nem volt lassabb, csak voltak olyan dolgok, ami miatt más volt a limitáló és amiatt tűnt lassabbnak.
írasd ki a képernyő szélére az fps-t, és látni fogod, hogy tényleg lassabb-e.JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Rickeffe
aktív tag
válasz sztanozs #7742 üzenetére
Szerintem ez így ebben a formában nem teljesen igaz.
Ha egységnyi elmozdulás van framenként és a másik gépen a böngésző nem ugyanazt az fps-t adja akkor nem fog egyezni a "sebesség", viszont a tickekek pontosak. Az fps-t viszont a böngésző adja meg, de nem a ram mennyiség alapján ha jól tudom.
tomi_78
https://stackoverflow.com/questions/46852857/how-to-time-requestanimationframe-independent-of-refreshrates[ Szerkesztve ]
Rickeffe
-
martonx
veterán
válasz Tomi_78 #7741 üzenetére
a requestAnimation frame a képernyőfrissítéshez igazodik, nem a gép sebességéhez. Simán lehet, hogy a te gyengébb gépednek 120Hz-es kijelzője van, a másik erősebb gépnek meg 60Hz-es. Ebben az esetben nálad 120fps-t fog eredményezni a requestAnimationFrame, a másik gépen meg 60fps-t.
A SetInterval felejtős, teljesen megbízhatatlan.
requestAnimationframe-nél így tudod fixálni az fps-t, hogy mindenhol azonos sebességet adjon: https://stackoverflow.com/questions/19764018/controlling-fps-with-requestanimationframe
Nyilván fixálni csak lefelé tudod, azaz 60fps-től lefelé.Én kérek elnézést!
-
Rickeffe
aktív tag
válasz Tomi_78 #7745 üzenetére
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/window/requestAnimationFrame
The number of callbacks is usually 60 times per second, but will generally match the display refresh rate in most web browsers as per W3C recommendation.Böngészőtöl függ.
Először végeznék egy mérést ami megadja az aktuális kb fps-t. Aztán ahhoz viszonyítanék.Rickeffe
-
bandi0000
nagyúr
Bekérdezek ide, hátha valaki találkozott hasonlóval
Angular 9
Reactive formot használok, meg materialt
Használok egy pár beépített validátort, meg egy sajátot a jelszóra
A gond ott van, hogy minden hibát egyszer ír ki, tehát először csak a required-re lő, aztán ha van benne valami, akkor kiírja, hogy rövid a jelszó stb, de ha használom a saját validátoromat , ami azt nézi, hogy van e benne nagybetű, akkor kiírja a hibát akkor is, amikor üres a beviteli mező, és akkor 2 hibát ír ki a required-re, meg a saját validációmra
Ezt nem tudom, hogyan kellene megoldani, azt próbáltam már, hogy a custom validatorba megvizsgálom, hogy van e benne hiba, és a hibák között nincs az, amire éppen létrahoztam a custom validatort, de ígyis ugyan ezt csinálta
Legrosszabb esetben használok pattern-t, de azért szebb lenne emígy megoldani
Xbox One: bandymnc
-
bucihost
senior tag
Sziasztok!
Létezik bármilyen konverter, amivel jQuery-ből JavaScript-et tudnék varázsolni?
Van egy 13soros jQuery, amit szeretnék használni JS-ben. -
cattus
őstag
válasz bucihost #7748 üzenetére
Ilyen automatizált megoldás szerintem nincs, de itt le van írva pár dolog, meg ha 13 sor, szerintem ide is bedobhatod.
Amúgy csak egy megjegyzés, hogy a jQuery is JavaScript (pontosabban egy JS-ben írt library), gondolom itt te a DOM API-ra gondolsz, hogy ne kelljen a teljes jQuery-t behúzni.
[ Szerkesztve ]
Do the thing!
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen