Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • őstag

    válasz Mr X #74045 üzenetére

    1. A Ptk. idézett 306. § (1) bekezdése alapján a főszabály a következő: A vásárló, a fogyasztó (tehát nem a forgalmazó!) választhat, hogy kijavítást vagy kicserélést kér.

    2. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A vonatkozó GKM rendelet nem ír elő napokban meghatározott határidőt a kijavításra, kicserélésre, csupán annyit rögzít, miszerint: „A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze”.

    3. Ha a kereskedő nem vállalja a kijavítást, vagy a kicserélést, vagy vállalta ugyan ezek valamelyikét, de nem tud/ott ennek eleget tenni a b) pontban meghatározott feltételekkel, akkor a vásárló jogosult választása szerint, vagy megfelelő árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől, azaz a hibás termék visszaszolgáltatása fejében teljes vételár-visszatérítést követelni.

    Igen, törekednie kell, vagyis nem tarthat 1,5 hónapig, mert azt nem tudja megmagyarázni. De ennek az értelmezése minden egyes esetben a bíróság hatásköre. Ez a mondat egy kiskapu, amivel tele van a mai Ptk.

    ...és ez még csak a jéghegy csúcsa. Amiket linkelgetsz, rég elavultak. [link]

    [ Szerkesztve ]

  • őstag

    válasz Mr X #74045 üzenetére

    „A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze”.

    Ennél a mondatnál meg én hívnám fel a figyelmedet a "legfeljebb" szóra. Ennél hivatalosabbat, és frissebbet nem találsz.

Új hozzászólás Aktív témák