Új hozzászólás Aktív témák

  • Aaron14

    őstag

    válasz D@niel #107025 üzenetére

    Magyarországon, hivatalos forrásból vásárolt elektronikai cikkeknél (itt persze lehet kivétel, de én most az iPhone-ra térek ki) a 4. javítás után bekövetkezett hiba esetén (még garanciális időn belül, szavatossági időn belül kérdéses) jogosult a fogyasztó új, dobozos készülékre.

    Ez úgy működik, hogy befotózod, leírod a hibákat az Apple Support-nak. Ők elbírálják és vagy engedélyezik vagy sem. Természetesen mindenféleképpen jogosult lenne a vásárló az új, dobozos készülékre, csak egyetlen probléma van, hogy az Apple sokszor szarik bele a magyar jogszabályokba. A NFH szerint a refurb készülék sem cserének, sem javításnak nem minősül, ami teljes mértékben igaz!

    Tudok olyan esetről, ahol hasonló szituáció miatt 150.000 Ft bírságot szabtak ki a Magyar Telekom Nyrt.-re, mivel nem volt hajlandó új, dobozos készüléket adni a vásárlónak, az Apple üzletpolitikájára hivatkozva. Igaz, ott 3 munkanapon belüli meghibásodásról volt szó. Ebben az esetben az értékesítő (Telekom) köteles betartani a jogszabályokat és nem hivatkozhat az Apple álláspontjára.

    [ Szerkesztve ]

    Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB

Új hozzászólás Aktív témák