Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Neil Watts #1564 üzenetére
Kapcsolonak nekem az MX Silent Red jutott eszembe, aztan elolvastam az elozo hsz-ed es lattam, hogy taktilis kell.
Amugy nekem ugy tunik, hogy eleg tiszta elkepzelesed van arrol, hogy mit szeretnel. Innen valoszinuleg mar csak par google kereses megtalalni a megfelelo (osszeillo) komponenseket.
Az biztos, hogy a halksag nem csak a kapcsolokon mulik, hanem a haz kialakitasan, a PCB mountolasi modjan is.
Valaki hozzaerto biztos jon majd konkret tanacsokkal. Split-ben en nagyon nem vagyok otthon.
Illetve a masik billzetes topik sokkal latogatottabb es szerintem ott is elfernek az ilyen epitos kerdesek.[ Szerkesztve ]
-
addikt
A QMK jedikhez szolna a kerdes:
config.h-ban kikommenteztem a szivarvanyos modokat, igy csak az egyszinu hattervilagitas maradt, viszont a default szint nem tudtam beallitani.
Bemasoltam ezt a sort, de maradt piros (ami a 0).#define RGBLIGHT_DEFAULT_HUE 21
Kellene meg valamit allitani masik fileban is? -
addikt
Ha ez nem az a torles, ami a "qmk flash" kozben lefut, akkor nem, kulon nem toroltem semmit.
Downloading element to address = 0x08000000, size = 28308
Erase [=========================] 100% 28308 bytes
Erase done.
Download [=========================] 100% 28308 bytes
Download done.
File downloaded successfullyKozben az is feltunt, hogy a docs-ban azt irja, hogy ennek kell yes-en lennie a rules.mk-ban:
RGBLIGHT_ENABLE = yesEz a kod komment szerint az underglow-ra vonatkozik es nalam nincs is engedelyezve.
RGB_MATRIX_ENABLE = yes
Ilyen sorom van es gondolom azRGBLIGHT_DEFAULT_HUE
helyettRGB_MATRIX_DEFAULT_HUE
-t vagy valami hasonlot kellene define-olnom. -
addikt
HID Console device nem is connectel, csak a sargaval jelzett STM32 DFU device es a 'Clear EEPROM' gomb ki van szurkitve.
Itt a linken kek sorokkal jelzi neki a HID console device-t.
--------------------------------
A RESET-et mar raraktam az Fn retegre, igy legalabb a bootloader modba tetelhez nem kell az USB kabel-t ki-be dugdosni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz 0xmilan #1592 üzenetére
For keyboards using the STM32F072 like the BDN9 Rev. 2 and DSP40, the STM32F072 microcontroller doesn't actually have real EEPROM in it, so it is emulated instead using flash memory. To clear out the emulated EEPROM in this case, download the STM32F072 Flash Clearing .bin file and open it up in QMK Toolbox. Then press the reset button on the PCB and then click the
Flash
button.
Felflasheltem a stm32f072_clear_flash.bin-t, de az se oldotta meg. -
addikt
Kozben sikerult default hue-t meg fenyerot allitanom:
#define RGB_MATRIX_STARTUP_HUE 8
#define RGB_MATRIX_STARTUP_VAL 160
Mint megtudtam, a docs.qmk.fm altal hasznalt docsify nem statikus oldalakat general, igy a google nem indexeli. Igy nem csoda, hogy elso korben nem talaltam ertelmes talalatokat. Persze eszembe juthatott volna a hivatalos dokumentacioban kutakodni.
-
addikt
Milyen forrasztopakat javasoltok?
-
addikt
Nem letezik Zoom +/- keycode, igy ezt csak macroval vagy a VIA "any" gombjaval tudod megoldani.
Nyilvan programfuggo, hogy hol milyen kombo mukodik, de Windowson a control + eger gorgo jo lesz a legtobb esetben.
C(KC_MS_WH_UP)
C(KC_MS_WH_DOWN)A fenti stringeket masold be a Special ful > Any gombjanak a keycode mezojebe, miutan kivalasztottad a knob balra/jobbra oldalait.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Gardaai #1795 üzenetére
https://hardverapro.hu/apro/vilagitos_billentyuzet_magyaritas_olgyon_es_gyorsan_nem/hsz_1-50.html
Bar nem latom, hogy a magyar ekezetes karakterekkel hogyan lenne esztetikusabb egy US/UK kiosztashoz kepest.
Ha esztetikat szeretnek, akkor blank keycapeket raknek ra. -
addikt
válasz DrojDtroll #1814 üzenetére
Nem teljesen ertem a problemat. Ez valami kit volt gondolom, amit te epitettel meg, de a PCB-n akkor is szokott lenni egy gyari firmware. A legelso flash elott mukodtek a billek?
Honnan van a 'default layout' firmware, amit raflasheltel?
Magadnak buildelted a QMK dev kornyezettel?
Teszt gyanant ramehetne a VIA firmware is, amit dqdb linkelt. Artani nem art, kesobb flashelhetsz ra 'vanilla' QMK-t, de legalabb latszana, hogy hardveresen minden oke.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz DrojDtroll #1816 üzenetére
Ah sorry, akkor hulyeseget mondtam. Valamiert az XD75 PCB-bol indultam ki, amihez nem kellett kulon controller, hanem a PCB-n van minden es gyarilag flashelve jott.
-
addikt
Forrasztoonbol van ajanlott? Azt olvasom, hogy 0.8 mm koruli atmero a javasolt.
Ez jo lehet?
Illetve kb. mennyi gramm megy el egy teljes billzetre kapcsolokkal, diodakkal, mikrokontrollerekkel egyutt?[ Szerkesztve ]
-
addikt
Koszi! Megneztem mar egy adag ilyen videot, szoval elmeletben mar mindent tudok.
Kyek csatornaja eleg jo a temaban.
Amugy ebben az Urchin build videoban 0.5-0.6 mm-t ajanl az apro SMD dioda padokhoz, de gondolom 0.8 sem a vilag vege.Hotswap socket nem lesz, mert ahhoz allitolag ajanlott lenne egy top plate is, hogy stabilan tartsa a kapcsolokat, de ezt most ugy terveztem, hogy semmilyen plate nem lesz, se alul, se felul; csak a csupasz PCB.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Igy kartonba nyomkodva probalom kitalalni, hogy 20 gf pink vagy 25 gf purple legyen, de alig - vagy egyaltalalan nem - erzek kulonbseget a ketto kozott. Valszeg a pink lesz a befuto "ha mar lud, legyen kover" alapon.
Amugy ez a modszer uj kiosztasok tesztelesere is tok jo! -
addikt
válasz 0xmilan #1838 üzenetére
Tegnap este, amikor eloszor csinaltam a controlleres resz, akkor eszembe se jutott, hogy igy teljesen le kene nyomni a Mill-Max pineket a socketbe es ilyen lotyogos allapotban voltak, felig kilogva. Miutan megfolyattam a forrasztast, mindegyiket be tudtam tolni a helyere, de valszeg a folyamatban sikerult ket oszlop pin-t osszekapcsolnom, ezert a kozepso- es gyuros ujj paros elkuldte mindket gombot egyszerre, mindharom sorban. Megprobaltam onszippantoval szetszedni, de nyilvan nem mukodott. A controllert is rendesen hozzaforrasztottam a sockethez es a socketet se tudtam leszedni a PCB-rol. Sima kapcsolot, aminek csak 2 pinje van le tudtam forrasztani, de a controller, ami 24 helyen forrasztva van, mar tul sok volt. :/
...Long story short, kell egy uj kit majd, de hat nem en vagyok az elso, aki tonkrevagott controllert vagy PCB-t. Meglepoen jol ment amugy az elejetol, pedig az SMD diodakkal kezdtem. Ha ezt a nevetsegesen hulye hibat nem kovetem el, akkor mar a Sweeprol irnek. A bal oldal, amit mar normalisan csinaltam, hibatlanul mukodik.[ Szerkesztve ]
-
addikt
A kep csak illusztracio, hogy a millmax pineket ennyire be kellett volna nyomni, hogy a controller folott alig latszodik ki valami. Nekem folotte meg volt jo par mm, mert nem toltam be oket eloszor rendesen. Fogalmam sincs miert.
A socketek forrasztasanal nem volt semmi problema. Azt a controller (vagy tape) nelkul csinaltam. Az itteni Option 1 szerint csak kezzel tartottam a helyen a nyakot lenyomva. Beforrasztottam az elso es utolso labat mindket sorban es utana megforditva megneztem, hogy a controllert passzol-e. -
addikt
válasz Domonkos #1842 üzenetére
Ezt csinaltam, bar a csipofogo nem vagta gond nelkul kette a dolgokat. Volt, ahol a socket / pin kiesett magatol, mert az onszippantoval elegge levalasztottam elotte, volt ahol a csipofogoval teptem le. Nem volt egy nagyon turelmes mutatvany, valoszinuleg csinalhattam volna ovatosabban is.
A controller hatulja egesz jol nez ki.A socket feloli oldalan (face down orientacioban van) viszont leteptem jopar padet es az egyik vitt magaval egy kis szalat is, ami lehet hogy mar problema.
Amugy a kis led vilagit rajta, meg
lsusb
is latja, szoval nem halt meg teljesen.Szerintem veszek egy teljesen uj kitet, ehhez a roncsolodott jobb oldalhoz meg egy socket + mill-max parost, hatha rendbe lehet hozni. Mondjuk a nyakban is van meg egy adag socket- meg switch lab, amit nem forrasztottam ki rendesen csak letepkedtem.
Ha sikerul ezt is helyrehozni, akkor lesz 2 mukodo par, ha nem, akkor meg lesz egy extra bal oldali macropadnek vagy nem tudom. -
addikt
Kozben latom, hogy a nyakon is van ilyen resz, hogy a karika teljesen kiszakadt szoval az a vezetek nem megy el a masik pontig. Ez igy mar biztosan nem fog mukodni, igaz?
-
addikt
válasz Domonkos #1846 üzenetére
Igen, ez a Sweeq fantazianeven futo matrixos / diodas- illetve hotswap socketeket tamogato verzio. Minden masban egyezik az eredeti Sweep-pel.
Ennek ugye pont az a lenyege, hogy felszabaduljanak pinek a trackball / trackpoint / OLED tamogatashoz, amik ebben a buildben nincsenek, szoval elmeletben lehet hely potolni a letepetteket. -
addikt
Meglatogatott azt alt accountom, avagy pentek esti eletkep Domonkos jovoltabol.
-
addikt
válasz 0xmilan #1850 üzenetére
Ez privatnak indult eloszor, de inkabb gyarapitom a hozzaszolasaim szamat.
Domonkos, van kedved utolag hirdetest csinalni a dactylnak?
Kezdem megszokni, de nyilvan eleg sok uj valtozo van.
Forma
Az alfanumerikus resz par perc hasznalat utan teljesen kenyelmes. A thumb cluster nem a kedvencem, de nem is veszes. Lehet, hogy nagyobb szogben elforgatnam az alfakhoz kepest es egy kicsit beljebb, lejjebb (ha tenting mellett nezzuk) vinnem. Tudom, hogy pont ezeket mondtad, hogy ilyen iranyban valtoztattad az eredeti 3D modellt, de ugy erzem, hogy meg mindig kicsit messze vannak a thumb gombok az alfaktol. :D Ez valszeg csak az en heppem, hogy nem szeretek a huvelykujjal annyit nyujtozkodni. Emiatt eloszor azt is hittem, hogy a legbelso thumb gomb lesz az idealis (es akkor ilyen Sweep-szeru, 2 gombos thumb clusteresen tudom hasznalni), de egy eleg magas csuklotamasszal a "rendes", kozepso gomb is konnyebben elerheto. Erre amugy a tescos, motivacios uzenetes faronk egesz jo megoldasnak tunik. Ennek darabja 90%-os akcioban csak 250 ft volt :D
Kapcsolok
Kozel egy ev kihagyas utan az MX kapcsolok is szokatlanok, de jo erzes ujra 'puha felhokon' gepelni. A Gateron G Pro 3.0 White 38 gf kemenysege tetszik. Az alfakon ilyen extrem tenting mellett siman lehet pihentetni az ujjakat ugy, hogy nem kell a veletlen lenyomasoktol tartani. A huvelykujj home pozicioja lehet, hogy elbirna egy red vagy yellow kapcsolot, mert azt ugye felulrol nyomom, szoval jobban ranehezedik az ujj.Idozitesek
A hosszabb kapcsolout egyik kellemetlen hozadeka, hogy tobb idobe telik felengedni a billentyuket. Ami nevetsegesen hangzik, hiszen millisecundumokrol van szo, de amig choc kapcsolokkal egyaltalan nem voltak veletlen home row mod aktivaciok, addig itt konkretan volt olyan billentyu-szekvencia, amit csak sokadik probalkozasra tudtam leutni ugy, hogy ne a modifiert erzekelje, hanem csak a sima alfakat (pl. 'or' a ctrl-r helyett). Ezeknek a veletlen HRM triggereknek hala ezt a hsz-t is 1-2x ujra kellett gepelnem. Lehet, hogy csak szoknom kell, hogy az MX switcheken is a chochoz hasonloan pattogosabban engedjem fel. A modtap idoziteseken egyelore nem akarok valtoztatni, mert a choc Corne-on tok jol mukodott, inkabb probalok itt is gyorsabban gepelni majd. -
addikt
válasz Domonkos #1852 üzenetére
Igen, a DSA picit alacsonyabb, mint az XDA. Lehet, hogy kiprobalom majd azzal is.
A GOSIG RÅTTA meg mindig elerheto!
Jo otlet az on-the-fly varialas. Most latom, hogy a Dynamic Tapping Term beepitett QMK funkcio! 😮 Voltam mar parszor ezen az oldalon, de ugy latszik meg soha nem olvastam vegig rendesen.
> Tipp: mar most deritsd ki, hogy hogy tudod a futo kodbol kideriteni, hogy aktualisan milyen ertek van beallitva!
ezpz, DT_PRNT keycode. Itt az ideje ujra forkolnod az aktualis QMK mastert. Jo sokat fejlodott az elmult evekben (gondolom). -
addikt
válasz PROTRON #1853 üzenetére
A nagy topikban irtam mar parszor, hogy keresem az idealis eger alternativat, amihez nem kell nagyon kinyulnom a billentyuzetrol, es persze a trackballok is kepbe jottek. A Corne-omon van egy beepitett pimoroni trackball, de az a meretebol adodoan szerintem
hasznalhatatlannagyon korulmenyes.Egy sima hanyatteger szerintem nem segitene sokat. Ahhoz is ugyanugy ki kell nyulni oldalra.
A kovetkezo lepes az talan egy Charybdis Nano lesz. Ott kozvetlenul a huvelykujj alatt van a golyo.
Az Azeron Cyborg sajnos tenyleg nem olcso mulatsag. En csak jatekra hasznalom, de arra nagyon szeretem es csak par ora volt megszokni, mert elotte a Corne-ra mar megvolt a jatszos reteg es azt vittem at kis modositasokkal. Gyakorlatilag ugyanugy column stagger mindketto, szoval a fizikai poziciok nagyjabol maradtak.
-
addikt
válasz PROTRON #1856 üzenetére
Szerintem alapvetoen minden Bastardkb billentyuzet MX kapcsolok kore van tervezve, de elvileg rakhatsz choc kapcsolokat is a hazba anelkul, hogy azt modositani kellene.
Ha jol gondolom, akkor Domonkos choc Skeletyl-je is igy keszult.Igen, a Cyborg felso sorait felfele kell nyomni / pockolni korommel, ami eleg termeszetellenesnek tunik a tobb evtized ujbeggyel valo gepeles utan.
Ott eppen ezert csak a mutatoujjamat hasznalom, de azt eleg gyakran, mert a space/ugras van rajta. Ezt konnyu lenyomni es nagyon intuitiv volt, mert a mutato ujj lefele az meg pont az "ellentete", a control/crouch lett. Eleinte kicsit fura volt a mutatoujjal ugrani, hiszen ahhoz mar az idok kezdete ota minden letezo jatekban a space/huvelykujj az alapertelmezett, de hamar megszoktam.
A kozepso ujj felfele pockoles meg oke lenne szerintem, a gyurus- es kisujjaknal mar nehezebb kivalasztani, hogy csak azt mozditsam felfele es ne legyen mellette egy masik ujjal felrenyomas.
A ket szelen meg van 1-1 oldalra iranyu gomb is, ezeket nagyon konnyu es kenyelmes lenyomni, mert nem is feltetlenul kell kivalasztani csak a kisujjat / mutatuujjat, hanem lehet az egesz kezet kicsit odebbmozditani. -
addikt
válasz 0xmilan #1851 üzenetére
Kozben megis Sweep-esitettem a Dactyl Manuform-ot, szoval 3x5+2-re lett igazitva a fizikai (es logikai) kiosztas es a legbelso gomb lett a huvelykujj home pozicioja:
Az 1.5u kupakokat felcserelte az 1.75u es 2.25u, igy a huvelykujjamat kozelebb tudom vinni az alfakhoz es a 2.25u meg a szelen lenyomva is meglepoen stabil.
A thumb clusteren meg igy is tudnek csiszolni, szoval lehet, hogy vennem kell egy 3D nyomtatot, hogy tudjak kiserletezni a hazakkal.
A 34 gombos kiosztashoz mar tenyleg ajanlott combo-kat hasznalni es kicsit banom, hogy ezeket korabban nem allitottam be. Sok funkcio, amit a Miryoku gyarilag egy ketkezes mod/layer+tap leutesre rak, sokkal egyszerubben es kenyelmesebben elerheto egy gyors, egykezes komboval.
-
addikt
Elkeszult a Sweep es ezuttal mukodik mindket fele! 🎉
Nincs socketelve, csak egy header van a mikrokontroller es a NYAK kozott, igy jo alacsony. Ez igazabol csak akkor szamitana, ha lenne rajta egy trackball / trackpoint, de szerintem kinezetre is jobb igy.
Felul a Corne, socket + header. Alul a Sweep, csak headerrel.
A Dactyl Manuform kialakitasaval nyilvan nem tud versenyezni, de talan segit majd kitalalni, hogy MX vagy Choc kapcsolokat szeretnek-e hosszu tavon.
-
addikt
A Charybdis open source. Githubon elerheto a BOM, abban meg a sensor PCB, ami egy PMW3360-at hasznal.
A PMW3901 felhasznalasi terulete egy kicsit mas.
"It uses a tracking sensor that is similar to what you would find in a computer mouse, but adapted to work between 80 mm and infinity."
Szoval ha a trackball-t a szenzortol minimum 8 centire forgatnad, akkor jo lehet. Amugy meg a PMW33xx vonalon nezelodnek. -
addikt
Az Azeron Cyborg d-pad-je meg is halt fel ev alatt. Azt hittem, hogy ennel tartosabb lesz. :/
-
addikt
válasz Domonkos #1939 üzenetére
Persze, miert ne lenne erdemes?
Discordon azt mondtak, hogy a support intezi a garanciaztatast, ami gondolom azt jelenti, hogy kuldenek egy uj modult. Ugye egyben van a d-pad a joystick-kal.
Nem tudom, hogy a postaert fizetnem kell-e vagy mennyibe fog kerulni.
A forumon tavaly nyaron azt irtak, hogy tesztelnek uj kapcsolokat, ami egy uj modullal is jarna. Azt a kerdesemet ignoraltak, hogy ebbol lett-e azota valami.
Parszaz forintert tudnek venni uj alkatreszt, csak akkor nekem kene beforrasztanom.Ok is tudjak, hogy nem ez a legtartosabb alkatresz, mert eleve az az ajanlas, hogy ne rakd pl. a WASD-ot vagy egyeb nagyon gyakran hasznalt funkciot a d-pad-ra, mert nem birja a terhelest. (Meg miert is raknad, amikor ott van mellette a rendes joystick)
Nekem a mute, unmute, Esc, 'B" volt ramappelve, amiket egy ora alatt szerintem <50x hasznalok. Ezeket at tudtam rakni masik nem (vagy alig) hasznalt gombokra, szoval nem okozott tul nagy ervagast.Kozben rendeltem egy Elgato Stream Deck Pedal-t, amivel ezt a 3-4 funkciot el tudom majd erni labbal is. Igy peldaul mute/unmute-hoz nem kell majd levennem a huvelykujjamat a joystickrol, a d-pad meg megmaradhat masra.
-
addikt
válasz MaxxDamage #1964 üzenetére
Nem javitottal a helyzeteden.
-
addikt
Na, akkor hozok egy epitett billzet temat, ami talan Domonkosnal is meguti a szintet, hiszen pont egy altala epitett Dactyl Manuform az alany.
Mitol lehet, hogy ugyanaz a firmware kulonbozo modon viselkedik a Manuform-on egy egy Sweep-en? A Manuform hand wired Pro Micro-val, a Sweep meg PCB + RP2040-es Sea Picro, ami gondolom nem elhanyagolhato info, hiszen ha a szoftver ugyanaz, akkor valszeg a hardverben keresendo a valasz.
Szoval ugye home row mods-ot hasznalok, a mutato ujjak alatt a shift-ek es a tapping term 200 ms. A masik harom ujj / modifier is erintett, ahol 230 ms a tapping term, de shift-tel itt nyilvan egyszerubb szemleltetni a jelenseget.
Igy nez ki, ha a Manuform-on elkezdem egyszerre pufolni a T es N billentyuket (Colemak-DH kiosztas):
ntntTTntntTntnttnntntntntTntntntTntntntntntntTTntntTtnntTntNntes igy nez ki a Sweep-en ugyanez:
tnntnttnnttnntnttntnnttnnttnnttnnttnntntnttnnttnntntnttnnttntntntMiert aktivalodik a Manuform-on a modifier, amikor nyilvanvaloan nem volt 200 ms-ig nyomva tartva egyik billentyu se, hanem combo-szeruen egyszerre voltak lenyomva rovid ideig?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Horgász topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Microsoft Excel topic
- nVidia tulajok OFF topikja
- Formula-1
- Synology NAS
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest