Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kotomicuki

    senior tag

    A 2. lépcsős fegyverfejlesztéseken gondolkodva eszembe ötlött, hogy Kopárfény után, amikor már szabadon bolyonghatna Aloy, végigszenvedném, talpig zöldben a főküldetés-szálat a "A Megtört Ég" küldetés azon pontjáig, ahol a kezembe nyomják a kék sasszemíjat, így már teljesen (jobbfajta) kékben kezdhetnék neki a nyugat felderítéséhez - némi vadászat és a megfelelő helyen való vásárlást követően.
    A kérdésem az lenne a tapasztaltabbakhoz, hogy ezen megmozdulás után - már, ha kitudom vitelezni ;] - lesznek-e eltűnő és a későbbiekben már fel nem vehető mellékküldetések, elintéznivalók?
    Vagy mindenképp lépésről-lépésre kellene haladnom, ha nem szeretnék semmiről sem lemaradni?!

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz DaDa #558 üzenetére

    Több részegységet nem lehet egyszerre leadni - mint pl. a páncélkészítőknél az összetevőket - , hiába is lenne nálad 2-3 darab belőlük, mert váratlan esemény szakítja meg a főküldetés folyamát, amit előbb meg kell oldani, ill. mindig van vmi aktuális újdonság és beszélgetős rész, ami után előbb ki kell mozdulni a bázisról, hogy frissülhessen a történetszál a már aktivált programrésszel, így mindig csak 1-1 darabot lehet feltölteni a Gaia-alrendszerekből.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Jorus #567 üzenetére

    Nagyjából uaz a vonalvezetése a HFW-nek, minta HZD-nak: minél nyugatabbra mész, annál jobb felszerelést tudsz venni, DE ehhez a főszálon is kell küldetéseket csinálnod a folytatásban, míg ez az első részben nem volt kötve semmihez sem.
    Az egyik ilyen mérföldkő a Bázisfoglalás: innentől elérhetőek a jobb felszerelések a boltosoknál - pl. a jobb(ik) kék íj-variánsok.
    A torlaszok elbontásához kellő dolgokat szintén a főküldetésben előrehaladva kapja majd meg Aloy, ahogy a nagyobb, vízalatti terek felkutatásának lehetőségét is.
    A repülés tudománya csak az utolsó küldetések egyikében kerül megszerzésre.
    A Kulrut megmentése után népesedik be a térkép a legnagyobb gépekkel, így a lila 4.-5. szintű fejlesztések innentől lesznek elérhetőek, alanyi jogon - levadászás és alkatrésztörés útján.
    Elméletileg az Alvával való (első) találkozás után lesz meg Aloy-nak, a repülésen kívül az összes olyan képessége, amivel már minden akadály elhárul a Nyugat felfedésének útjából. A fő küldetésszálat is legalább eddig kéne elvinni, hogy utána vissza lehessen fordulni és tulajdonképpen szabadon játszani.

    Nekem annyi volna a kérdésem, amire még nem kaptam megnyugtató választ, hogy ez a "rohanás" nem jár-e bizonyos küldetések elvesztésével, mert azok pl. okafogyottá válnának ezzel...

    Amúgy a játékot ezen két út mentén lehet játszani: vagy helyben szétnézel, majd vissza-visszatérsz, ha megvannak a nyitódolgok, vagy előrerohansz és a nyitótudással felvértezve, egyben tudod le az elmaradottakat, ha azok még akkor érdekelnek téged egyáltalán.

    Részemről nem vagyok megelégedve az újítások mértékével, mert néhol túlzásba estek a játékfejlesztők és ezzel inkább munkává, vagy még inkább: kényszermunkává aljasították le az amúgy szórakoztatni hivatott elemeket (is).

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Jorus #569 üzenetére

    Elméletileg a játék mindenre figyelmeztet, tehát, ha nincs meg az adott küldetés végrehajtásához szükséges eszköz (vagy szint, ami felszereléssel és skill-ekkel negálható), akkor arra felhívja a figyelmet.
    Ha szkenneled, akkor biztos, hogy megjelöli a dolgokat, bár, lehetnek még bug-ok, amiket javítaniuk kell - most jön ki az 1.19-es patch...

    A skill-fa okkal ilyen nagy: ebbe helyezték át az első rész sebzéskiosztásának a döntő többségét. Azaz: itt már, önmagában a lándzsa és az íj csak a játék első harmadáig ér valamit is, onnantól a fegyvertechnikák és bátorsághullámok kombinációja fogja adni Aloy sebzésének legnagyobb részét - jó esetben, a fejlesztésekkel és a tekercsekkel együtt.
    Tehát a skill-ekre mindenképp és folyamatosan figyelni kell - ahogy kötelezően a fejlesztésekre is - , hogy ne kerüljön a játékos vert helyzetbe, már a játék közepén: nem megfelelő fejlettséggel nem lehet alapanyaggal bírni a harcokat egy bizonyos szint után - nagyon nem mindegy, hogy 3-4 (akár "ingyenes"), vagy 30-40 (közben legyártandó) lövéstől hullik-e el az áldozat...
    Nagyon nehéz fokozaton legfeljebb a sorrend változhat, mivel itt nem tudja Aloy egyetlen csapással leteríteni a legkisebb, gyanútlan áldozatot sem, tehát a lopakodás lehetetlen a megfelelő "pontozás" nélkül - de pont emiatt, ez a legélvezetesebb fokozat, mert ez tolja ki a monoton unalomba fulladás határát.

    Én azért néhol sokalltam a Lara Croft-os részeket - a legelső, undorítóan pixelzsonglőr részre utalva ezzel - , de ezzel együtt egy valóban színvonalas Far Cry-t kap kézhez az egyén. ;)

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz bbuffy #571 üzenetére

    Anno a III tett rám nagy hatást és ahhoz tudnám hasonlítani: toronymászás, vadászat, gyűjtögetés, fegyver- és tárolófejlesztés, helyőrségek, mellékes feladatok, próbák jutalmakkal és emellett volt még a főszál története.
    Természetesen, meglátszik a közben eltelt idő a grafikán, de a többi, kissé sarkítva, de uaz, mint régen: egy kisebb-nagyobb adagokban élvezetes játék, mert az alaprecept az összetevőivel mindig beválik. Persze, nagyon elnyújtva egy önmagát ismétlő, monoton játékmenetet kapunk, amit csak a történet (és a beleélhetőség) tud megmenteni, de azzal egyik esetben sincs gond. :K

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Jorus #573 üzenetére

    A YT-on Arktix videóit tudnám ajánlani, azokban minden benne van: mit, mikor, hol kellene venni, vagy honnan kerülhet az Aloy-hoz, hogyan kéne fejleszteni-tekercselni, mire kéne költeni a skill-pontokat és ezek használatát is bemutatja - angolul, de eléggé színvonalasan.

    Már a játék legelejétől érdemes MINDENT felszedni, amit csak Aloy lába elé sodor a szél, mert amíg még vásárolni és fejleszteni is kell a harcok mellett, addig jóval több fog fogyni a készletekből. A fejlesztések meg akár pár csörte alatt is megtérülhetnek a lőszerárban.
    A fölösleget el lehet adni a kereskedőknél és náluk olyat venni, amiből hiány van - de ehhez is kellenek a szilánkok, tehát a leggyatrább loot-ot sem szabad otthagyni és mindent fel kell csipegetni.
    A lőszer készítésnél is sokat lehet bukni, mert mindig egy bizonyos számú muníciót gyárt a parancs és ha ennél kevesebb a hely a tárolóban, akkor a létszámfölötti elemek elvesznek - már csak ezért is megéri fejleszteni a tegezeket, hogy ne kelljen a harc hevében még ezt is számolgatni, annyiszor.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Jorus #577 üzenetére

    Onnan már csak a végjáték van hátra: pár küldetés és vége.
    Ha nagyon kened-vágod a harcrendszert, akkor kék cuccokban is végig lehet nyomni a játékot - nem lesz könnyebb a vége.
    A nagyon ritka és legendás tárgyak már leginkább csak a tekercshelyeik és a képességeik számában (és ez utóbbiak mértékében) térnek el a kék variánsaiktól, mert sebzésben - nagyjából - csak egy szint a különbség köztük: 4. szintű kék = 3. szintű lila (kb. - nagy általánosságban).
    Azt meg magadnak kell érezned, hogy szükséged van-e a sebzéstöbbletre, aminek itt már túlságosan is megkérik az árát.
    Tipp: de legalább az alapanyagos erszényedet fejleszd, ha nem vagy mágusa a harcnak, mert az utolsó küldetés zabálni fogja a készleteket, ha nem vagy pro a sebzéskiosztásban és hiába vannak a lerakatok, ha azokból a dolgokat, hely hiányában a központi, harcban elérhetetlen tárolóba teleportálja a játék.

    A kőrakásokon az R2-t hosszan nyomva lehetne átkelni - kifeszíti Aloy a lándzsájával.

    A kép, ahogy maga az egész játék: hangulatos. :)

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Jorus #584 üzenetére

    Meg kell lesni a kereskedőket, hátha van készleten náluk 1-2 darab a kellő gépalkatrészekből, persze: jó pénzért. A Páncélkészítők szoktak jobbféléket maguknál tartani.

    A Fényrobbanás sasszemíj - Tövismocsár és környéke az első lelőhelye - különleges vesszőjével, már, ha fejlesztve van az íj - erre kéne (elsődlegesen) tartogatni a zöld kristályokat - , lehet legjobban bontani a gépek alkatrészeit. Ugyan, eléggé drága a "lőszer", de, ahogy Mike is írta: megérheti.

    Az "agyar" nagyon kelendő portéka: vagy 60 darabot kellene összeszedni, csak a legendás cuccokhoz... - még mindig ajánlanám Arktix [videóit] a yt-ról: így talán könnyebb és olcsóbban kijön a begyűjtés.

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Kotomicuki #585 üzenetére

    A "Páncélkészítők" Keruf brigádját jelentené, de a többi, "mezei" kollégájuk is tarthat készleten megfelelő gépalkatrészeket.
    A feketedobozokat gyűjtő is árul ilyesmit a Múltidéző Ligetben, bár nála eléggé korlátozott a kínálat.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz tomtom9 #601 üzenetére

    A vadászíjjaknak van jóval nagyobb tépési, mint rombolási sebzése, valamint a Hasító és Fényrobbanás sasszemíjaknak van külön, a gépek részegységeinek a leválasztására dedikált nyílvesszői, amikkel leszedhetőek a még "élő" gépekről a kellő darabok.
    Ha a játékélmény rombolása is belefér, akkor a legegyszerűbb módszer a beállításoknál az "easy loot" bekapcsolása, ami MINDEN részegységet épen hagy a gépek elpusztításakor.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz tomtom9 #605 üzenetére

    Nagy általánosságban:

    A második részben a jobbféle tárgyak és a nagyobb ellenfelek csak akkor jelennek meg a kereskedőknél, ha a főküldetésben túljutott a karakter bizonyos küldetéseken - pl. a bázisfoglalás és a Kulrut megmentése.
    A játék harmadától-közepétől Aloy bázisának tövében is létesül egy kereskedelmi hely, ami a történet előrehaladtával, egyre több mindent tud árulni.

    A jobb dolgokat jellemzően a "fővárosokban" - pl. Pusztadal, Tövismocsár - és egyes vadásztáboroknál lehet megvenni, de a fő-, mellék és egyéb küldetések is szép számmal dobálnak végső jutalomként használható tárgyakat, sőt, néha egy-egy feltörhető láda is tartalmaz ilyen dolgokat, ezért érdemes mindent alaposan körbejárni.
    Jellemzően minél nehezebb, vagy hosszabb a küldetés(szál), vagy minél nyugatabbra található a helyszín, annál jobb tárgyak nyerhetőek ki, amiket a küldetés leírásában már annak megkapásakor felsorol -> minden zöld felkiáltójelet érdemes felkeresni, majd végigfutni a küldetések leírását, hogy melyik is ad tárgyat.

    A pénzt nem érdemes sajnálni rájuk, ha valóban jobbak a már meglévőnél, de érdemes nyitott szemmel, minden kereskedőt megnézni, mert egy-egy féle és színű tárgyból lehet 3-4 darab is és nagyon eltérő tulajdonságokkal - esetleg "nem szeretem" játékstílust megkívánva az előnyeik működésre bírásánál.
    Valamint az lenne az ideális, ha minden elemtípushoz lenne legalább egy-egy fegyver is, hogy semelyik ellenfél ellen se kelljen - annyira - hátrányba kerülni a harcok során.

    A fejlesztések értéke és tárgyigénye a színekkel egyre csak nő, miközben a sebzés nem biztos, hogy ilyen arányban változik - pl. a kék 4. szint általában megegyezik a lila 3.-kal, de az utóbbihoz jóval macerásabb eljutni - , ezért jól meg kell gondolni, hogy egyáltalán van-e a fejlesztésre rászánható fedezet a zsákban - meg idő és kedv - , mert a kellő fejlesztések nélkül (addig) fölösleges egy, csak az alapdolgaiban jobb eszközt beszerezni, ha a fejlesztett, már meglévő annál többet tud.
    A jobb tárgyak mellett szól, hogy a tépési-, elemi állapotba hozási és egyéb (pl. DoT) képességeik sokkal jobban nőnek a sebzési értékeiknél , ezért már sikeresebben használhatóak a nagyobb gépek ellen, ill. sokkal kevesebb lesz a lőszerigény a kisebbeknél is általuk, HA fejlesztve vannak. Valamint egyre több képességük és tekercshelyük lesz, amik különösen akkor mutatnak látványos előrelépést a kisebb szintű tárgyakhoz képest, ha a fegyverjártasságokat, bátorsághullámokat, főzeteket és ételeket is használja mellettük a játékos és így az egymásra rakódó bónuszok végösszege megsokszorozódik.

    A gyűjtögetős és több helyszínes küldetésszálak nagy valószínűséggel ugyan csak a játék vége felé fejezhetőek be, mert szükség lehet hozzájuk a speciális képességekre is, amit Aloy a történet előrehaladtával tanul meg, de mindig legendás tárgyat adnak jutalmul:
    - Ereklyék és Fekete dobozok gyűjtése
    - a 6 nagyobb Lázadótábor kifüstölése
    - a vadászpróbák és a "lovasversenyek" teljesítése
    - a veremkihívások teljesítése "csak" Aloy lándzsáját, annak sebzését fejleszti legendás szintűre (ehhez azért pár marék Xanax is legyen kéznél...)

    [ Szerkesztve ]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz tomtom9 #612 üzenetére

    Ahogy már írták előttem: ez egyéni döntés kérdése.
    A játékfejlesztők túl(?)/nagyon sok mellékes elfoglaltságot tettek bele a játékba, ami egy adott szintű karakternek és felszerelésének sokáig tud kalandokat biztosítani, így a legjobb ha saját magad fedezed fel a térképet, gyűjtöd a küldetéseket és oldod meg a feladatokat, aztán, ha ezek elfogytak, vagy csak olyan van már, ami túl kemény, akkor lépsz tovább a főszálon.

    A Rémhatár bezártságában illene minden feladatot megoldani, így felkészítve Aloy-t mind szintben, mind felszerelésben a rá váró megpróbáltatásokra.
    Majd a bázisfoglalásig mindenképp célszerű elvinni a fősztorit, mert ez számos dolgot megnyit. (ez még teljesen felfejlesztett, zöld tárgyakkal megoldható a legnehezebb szinten is)
    Ezután eléggé sok (mellékes) dolog van, amit tenni lehet: ezen a ponton pár 10 órácskát bele lehet hajtani könnyedén a játékba. (kék cuccok)
    Majd a 3 részegység és Béta begyűjtését nagyjából egyben letolni, mert ezek is oldanak föl újabb lehetősségeket.
    Emiatt itt is megnyílik egy nagyobb "ablak" a térképen az eddig megoldhatatlan feladatok felkutatására és végig vitelére. (lila dolgok beszerzése és húzása)
    Ezután már csak a végjáték következik, de a repülés elsajátítása után is vannak, direkt ezen tudást igénylő küldetések és csak ezek befejezése után kellene az utolsó főküldetést megcsinálni. (talpig legendás felszerelésben)
    De ez csak egy szerintem optimális "útvonal", amitől szabadon el lehet térni: ha korábban kellenek a jobb cuccok, akkor a főszálat kell hajtani - a Kulrut megmentéséig mindenképp - , ha "megelégszel" azzal, hogy a játék csodálatos hangulata beszippantson, akkor az önálló felfedezésnél nincs nagyobb élmény, ebben a játékban sem.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    Aki kíváncsi az új DLC történéseire és tud angolul, annak Arktix csatornáját ajánlanám a yt-on, aki most nagyon korai hozzáférésben foglalkozik az új résszel: [link]

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz VágniValó #651 üzenetére

    Remélem, annyit azért megtesznek, hogy azon a gépen, amin a HZD közepes grafikán elfutott ez hajlandó lesz még minimumon megmozdulni - i5 4690, RX 560 4 GB, 16 GB RAM.

    A regisztrációdat véglegesen kitiltottuk a következő ok miatt: III.10.8 Üdvözlettel: PROHARDVER!

Új hozzászólás Aktív témák