- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
- Xbox Series X|S
- World of Tanks - MMO
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Escape from Tarkov
- Diablo IV
- War Thunder - MMO Combat Game
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Call of Duty: Black Ops 6
-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #30204 üzenetére
Igen, ez van gyárilag a 8G 4D-ben. Legalábbis a 2007 után gyártott, de 2009 előtti verzióban.
Illetve nekem a tetejébe S46B24L-MF van nyomva. Ebből gondolom az MF lenne a Maintenance Free.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #30211 üzenetére
Beletették, letesztelték. 5x egymás után beindították. Beindította? Be. Akkor ez maradt.
Különben vicces, mert tavasszal, illetve nyár elején a szervizben vagy 30x beindították, hogy egy métert nem mentek vele, illetve mert leállt magától, és az akksinak kutya baja nem volt. 6 év után lassan.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #30220 üzenetére
Az átlag nők a technikai eszközöket sosem praktikum vagy logika alapján közelítik meg. Hadilábon állnak a fizikával is. Nap mint nap tapasztalom én is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #30345 üzenetére
Mikor új volt a Civic, és valamelyik barát/ismerős először látta/ült benne, mind mondta, hogy "ez csajozós autó"
Amellett, hogy ez nem igaz, elmeséltem nekik, hogy 1) Szerintem ugyan szép, de a nők nem feltétlenül ezt a kocsit/típust szokták kedvelni; 2.a) amelyik "csajnak" számít a kocsi, annak a szemében ez egy trabant, a sok kisebbségi mercédeszaudibéemvé mellett, tehát inkább azokba teszik a pics. ...seggüket; 2.b) akinek meg nem számít a kocsi, annak 2.b.1) mindegy, hogy trabantba ül be, vagy béemvébe, vagy akár Hondába; 2.b.2) annak a szemében nincs is olyan, hogy csajozós autó. Tehát ez egy paradoxon.Ergo nem is terveztem, és spontán sem szedtem még fel vele nőt...illetve "csajt".
És 3) Ahol kocsival lehet nőt felszedni, onnan nekem nem is nagyon kéne.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #30393 üzenetére
A szilikon itt ugye úgy értendő, hogy silica gel van benne?
Azt nem tudom, hogy macskaalomként még milyen összetevői vannak, de a kifejezett páramentesítésre kapható ipari silica gel 1 órás 100-120°C-on történő melegítésével regenerálható. Tehát ha nincs benne olyan, ami 150°C alatt megolvadna, akkor olcsóbb lehet regenerálni, mint kidobni és újat venni.
Ebben a felhasználásában. Mert nyilván macskahúggyal nem érdemes sütögetniAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #30449 üzenetére
Nem néztem még utána.
Én mondjuk átderengős ledeset kerestem, ami ajtónyitásra kivilágosodik, elinduláskor elhalványul. Hasonlóképp, csak itthoni szabályoknak megfelelő működési módokkal.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na, úgy látom legszívesebben mindenki eladná a modern hipercsúcsűrtechnika gépparkját, és venne egy VFTS Ladát.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #30500 üzenetére
Előremenet is nekiment, meg hátramenet is.
De ritka fehér holló lehet. Észre is veszi, és nem is szarja le szó nélkül. Biztos magyar volt az illető?
(Hálistennek hogy nekem behajtható, és mindig be is hajtom, pont ezért)
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Fekete lámpa sárga ráccsal.
Olyan volt már?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #30851 üzenetére
Állandó szopóágon van a Honda.
Valamibe mindig bele lehet kötni, de mégse jön rá hogy mi a baj.Például hogy Európában az a divat, hogy van egy 1.2-es fapad, nagyonolcsóér' és még akár 6 féle motor, és mindehhez 95 féle extrát tudsz választani, tetszőlegesen, vagy épp olyan kombinációban, hogy rendelhetsz fűthető ülést, de csak ha rendelsz hozzá automatikus esőszenzoros ablaktörlőt. Amit rendelhetsz, ha rendelsz hozzá 19-es felniket. Amit rendelhetsz, ha Sport extracsomagot rendelsz. Amit rendelhetsz, ha veszel intelligens ledes fényszórókat. Amit vehetsz, ha veszel telefonelőkészítést. Amit vehetsz, ha veszel hozzá multifunkciós központi kijelzőt.
Persze kell az ülésfűtés, szóval leokézod mindet. Máris vettél 2,5 millióért extrákat, DE! van egy 90 ezres ülésfűtésed.
Ott van továbbá, hogy flottaautónak szerintem még a Hondánál sem Hondát alkalmaznak, hanem kettőnulla pédétédéi passzátot, vagy egyhatfordeszkortot vagy egyhat opelasztrát. Tehát a Honda eleve nem tervez flottaértékesítésekre sem. Szerintem.Meg aztán nincs olyan nagy gurítás motorilag, ami mindenkinek megfelelne, tehát nem veszik a népek. Mert mi volt a 140 lovas 1.8-as szívóval is 2006-ban? Szerintem korát megelőző konstrukció volt, van némi ereje is, fogyasztásban is nagyon jó, szerintem szélsőségek között használható motor, de ugye a márkafanok nekiestek, hogy nem rúg hátba, meg nem megy, meg mi az hogy 2000-től már húz, ez már nem is Honda. Aztán így meg kinek kellett. Az ufót még csakcsak elvitték, de megmaradt kicsike kompaktnak, az utódja már nem váltotta be a reményeket, a motorkínálat se javult, az egyhatdízelben bíztak a Hondánál, de nem tudták, hogy a környezettudatosság és spórolás csak a törvényi szabályozásokban keresendő, az emberek a válság idején is kormot akarnak okádni, meg kitolni 8000-en üveghangon a szemét a motornak, késlekedés nélküli azonnali gázreakciót akarnak és 300 lóerőt meg 6 másodperces gyorsulást egy kétliteres motorból.
És mivel ezt a Honda nem adja meg, bukik.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Akad itt bárki aki új Hondát vett, és csak ő használta, és úgy is szar volt? Vagy mindenki ismeretlen előélettel vette használtan 100(200, 300)k-val, és azóta szar?
Csak kérdezem, mert lehet fosozni a Honda stratégiáját, vagy fejlesztéseit, de egy Ferrari vagy egy Toyota motort is ki lehet fingatni 3 km alatt is ha "hozzáértő" használja.Kolléganőtől se vennék Renault Megane-t, aki -10 fokban 1 másodperccel az önindító behúzótekercs kiengedése után 4000-es fordulaton csikorog kifelé a mélygarázsból, vagy másiktól, aki ugyanígy fosatott szanaszét egy Focus 18tdi-t.
Ugyanakkor családban 150k km tettünk 2 új Hondába, és kutya bajuk, céges viszonylatban még három Honda volt a kezeim alatt, és bármi volt is a bajuk, a motorjuk tökéletes volt, pedig a cégeseket nem szokták kímélni.
Nem tökéletes a Honda, de a motorhiba az 99%-ban user error. Ha nem a mostani user, akkor a korábbi.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboy93 #31129 üzenetére
Nem tagadom, tapostam már én is el 2-ben 7000-ig városközpontban 40-es táblánál, ha valami faszparasztból előtört a gyökér. Melegen. De ha hideg a motor, akkor lehet az összes közlekedő egy gigantikus bunkó, leszarom, mert nem fogom nyomni neki. Még ha valahova nagyon siettem is, addig nem nyomtam ki a szemét, míg nem volt meleg a motor.
Aki nem érti hogy működik, annak olyan ez a belsőégésű motorral szerelt autó, mint a villanyautó: lenyomja a gázpedált, megy, lenyomja a féket, megáll. 2x2 bit: 10, 01
Az emberek 70%-a ilyen. A maradékból 20 legalább sejti hogy mi van a motorháztető alatt, és van a 10% aki érti is hogy mi miért történik.És kurvanehéz pont attól a 10%-tól autót venni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboy93 #31132 üzenetére
Nem lehet. Amint mondtam, a többség - és valljuk be, ezek közt ott van szinte az összes nő - nem tudja és nem is akarja tudni hogy hogy működnek a (technikai)dolgok. Lenyomja a pedált, megy, fék, megáll, kormány jobbra balra. Mint a dodzsem. Ami ettől több, bonyolultabb, az már űrtechnika, fölösleges sallang, férfidolog. De ez igaz sok férfira, izé...szóval hímneműre is.
A legtöbb nő, és igen sok
férfi(nemnő) igazából nem is akarja megérteni, ezért hiába magyarázod, nem tudja(és nem is akarja) felfogni. Használni akarja, ha nem jó, lecserélni és ennyi.Kolleginának (aki vezetett már többszázezer kilométert szerte Európában) a céges mikrobuszban gondot okozott a műszerfal fényerő beállítása. "A takarításkor elállították, állítsd már vissza. Mondom: balra a kormány mellett ott egy tekerő, azt kell felfelé... Ne magyarázd meg, nem akarom tudni, majd ha megálltunk állítsd vissza.."
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31178 üzenetére
olajevés
De akkor miért marad látszólag állandó a szint néhány motornál? Mert a helyét üzemanyag veszi át. [link]
Egyes autótípusoknál nem árt, ha azt is tudomásul vesszük, hogy az olajfogyasztás együtt jár az adott konstrukcióval. Vagyis bizonyos, a gyártó által meghatározott mértékig normálisnak számít. [link]
az autónak van megadva gyárilag olajfogyasztása, ami normális dolog. Gondoljunk bele azért akármennyire jó egy illesztés, azért az sem tökéletes. A dugattyú olaj lehúzó gyűrűjének is lenni kell kenésének, mivel a fém a fémmel érintkezve gyorsan kopásnak indulna.[link]
Ha normál használattal rendszeresen, állandó mennyiséggel fogy az olaj, az nem feltétlenül baj, vannak ilyen konstrukciók, ám amennyiben ez a jelenség megszűnik, az bizony problémát jelenthet. Ebben az esetben szinte borítékolható, hogy valamilyen belső tömítetlenség következtében üzemanyag kerül a rendszerbe, ami miatt az olajszint ugyan állandó értéket mutat, csakhogy az üzemanyag elpárolog, így az olajmennyiség csökken és elégtelenné válik a kenés [link]
Namost nekem is eszi 108 000 km-nél, de ette 4 km-es korában is. Cserébe eljárok 6 liter körül.
Ha választani kell, hogy 10-15 000 km alatt lassan beleöntök 7-8 deci 3500 Ft-os olajat, vagy megyek ugyanennyi kilométert 6 helyett 8 literes fogyasztással (pedig esetemben a fogyó olaj a konstrukcióból eredő optimálisabb megoldás) ... inkább előbbi, mert a 2 liter plusz több mint 100k HUFAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Pont a Honda nyomására lett bevezetve a 0W16 olajminőség, de már egyúttal tervebe vették a 0W12 -t is, sőt, talán a 0W8 -at is.
Csakhogy annak megfelelő motor is kell. Tehát míg régen általános volt a 15W40, sőt, még én is emlékszem single-grade olajra, és az felelt meg a motorok kenési igényének, addig a korszerű motorok elbírják a 0W20-t is. Aztán a könyvbe beírják az intervallumot, 0W20 - 15W40, és mindenki tehet bele amit gondol, a motornak nem okoz gondot a garanciaidőn belül. Csakhogy a gyárban nem fogják azt írni, hogy ha te Skandináviában élsz, és az üzemmeleg motor sem éppen üzemmeleg, legyen benne 15W40, és a Szudánban használt Honda sem ideális 0W20-al működtetve. De 3-5 évig elmegy. És ennyire tervezik az előírásokat.
Azt meg érdekes mód senki nem nézi, hogy az A5/B5 olaj, vagy a C3/C4 olaj nem épp a könyv szerinti, és sokszor ugyanolyan, ha nem fontosabb paraméter, mint a viszkozitási érték. Sok 8gen tulajdonos esküszik egy bizonyos olajra, csakhogy éppen nem felel meg a könyv szerinti A1/B1 vagy A3/B3 követelménynek. És nem, az A5 nem jobb, mint az A1. Más. Más igényekre. Van amelyik autónál előírás az alacsony hamu(szulfát, stb.) tartalom, de a másiknál épphogy nem jó.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #31359 üzenetére
Hogy pontosak legyünk, a rezonátor szerepe az atmoszférikus(szívó-) motorok szívó oldali gázlengéseinek szabályzása, amolyan feltöltő nélküli feltöltést biztosítva, esetleges szívócső-hossz változtatással együtt akár egész széles fordulatszám tartományban is. Melynek párja a megfelelően tervezett leömlő/katalizátor/dob rendszer.
Bármibe nyúl valaki, a többit igazítani kell.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Sátán44 #31387 üzenetére
Én gyanakodnék. Ugyanis.
- Miért ennyire nagyon eltérő a két első fényszóró búrája? Nem volt csak 5000 Ft a baloldali polírozására? Esetleg miért kellett az egyiket cserélni?
- Melyik tengerparton használták, hogy a tőcsavarok és egyéb horganyzott rögzítők, kötőelemek ennyire rozsdásak? Vagy ennyire sokszor slagozták a motorteret?
- Előző kérdés adott, mert mitől éktelenkedik akkora széles rozsdacsík a felnyitott motorháztető szélvédő felőli alsó részén? És esetleg még máshol ami a képen nem látszik...
- Miért van, és mit akar jelenteni az USA SNA 1.8 felirat a légszűrőházon?Hirtelen csak ezeken kötözködnék, ha nem ismerném a futásteljesítményt. De azt ismerve....
Második ránézés:
- Miért hiányzik a jobb oldalon 1, a bal oldalon 2 db 10 Ft-os műanyag patent, és miért van leszedve a bal oldalon teljesen a műanyag léc?
- Miért hiányzik a hűtőmaszk fölötti fekete takaróelem középső patentje, és miért áll el a maszktól 2-3 mm-t, holott a felső nagyobb fekete a maszk éle alá kellene hogy becsússzon...
- Miért van a bal első ajtó képén a kilincs fölött a kárpit alaposan megnyomorgatva? (az egy belülről szivacsosított, de alapvetően rugalmas, mégis kemény elem, milyen erő hatására marad ilyen?)
- Hol van a motorháztető belső fekete szigetelő filc burkolata?
- Lehet, hogy nem eredetiek az első fejtámlák [link] ?Ránézzek harmadszor is?
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #31468 üzenetére
Én még a tükrök behajtásával szoktam ezt fűszerezni. De az aki eleve úgy parkol, ami rajta kívül mindenkit irritál, az pont úgy gondolja, hogy ő bármit megtehet, és csak neki van igaza. És az ilyen embereket senki sem szokta tudni meggyőzni soha semmiről.
Erre felénk is a legelső 10 hely ami megtelik, a rokkantparkoló és a családos. Ha sehol sincs hely ezekben, akkor nagy kegyesen leparkolnak a normál helyekre. De én soha a büdös életbe nem tudtam még bunkón parkolni, mert mindig állt ott már valaki
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
De én se tudom hogy mi a f@szé' linkelgetek cikkeket a levegőbe...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az nem úgy megy, hogy ha kopott a motor (a hengerpalást belső átmérő nő, a dugattyúgyűrűk vastagsága csökken, a palástnyomás csökken, a dugattyú és henger közti hézag nő, a szelepszár szimmering kopik, stb,) hogy akkor jó sűrű olajat kell bele tenni, az majd jól nem fér a rések közé....van egy rossz hírem, a 15W40 üzemmelegen elvileg pontosan ugyanolyan híg, mint a 0W40...nem fog mesterséges tömítőanyagként viselkedni, csak szarabb kenést eredményez...hidegen meg pláne. A 15W40 kb. -5 fokon olyan, mintha valaki iszonyatosan elkezdene keverni egy bögre mézet, a 0W40 meg mintha bögre teát. Sarkításnak tűnik kissé, de a bögrében nincsenek is századmilliméteres illesztések...
Azt is leírták már, én is talán, hogy attól, hogy egy olajszint 15 000 km alatt nem csökken, az nem jelenti azt, hogy az olajba viszont nem kerül benzin, ami pótolja az olajtartalom csökkenő arányát.Az ilyen szerelőket meg küldeném fatuskóba éket verni, ilyen hozzáállásokkal. Szégyen, hogy egy szerelő nem rendelkezik minimális tribológiai ismeretekkel, vagy akár ismerje a belsőégésű motor működését.
Persze. Ha soha többé nem állítjuk le a motort, akkor egyszer beindítani a 15W40 is jó. De ha valaha is kihűl, minden hidegindításnál majdnem annyit ártunk vele, mintha egy 3 kilós kalapáccsal ütnénk a vezérműtengelyt.Hidegindításnál az önindító is küszködik, az olajszivattyú is küszködik, a lassan felépülő olajnyomás, azaz a lassan kialakuló hidrodinamikai állapotok miatt tovább lesz elégtelen a kenés a siklócsapágyaknál, és még sorolhatnánk.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #31547 üzenetére
Az a baj, hogy a 10W40-nek az 5W40-hez képest az esetleges árkülönbségen kívül előnye nincs.
És ha a nembrutál magyar télen van mondjuk -5°C, akkor ugyan mindkét olaj a szivattyúzhatósági határon innen van, tehát magyarul az olajpumpa elkezdi nyomni őket pár másodperccel az indítózás után, de rég rossz, ha azt nézzük, hogy mi a szivattyúzhatósági határhőmérséklet, és eszerint választunk olajat... Ugyanis a 10W vagy 5W vagy 0W ezt mutatja meg. Akárki ráguglizhat, hogy ez a határ a 10W-nél, sőt még a 15W-nél is alacsonyabb, mint ami "átlagos" téli magyar hőmérséklet, de mivel most arról kellene beszélnünk, hogy adott hőmérsékleti értéken (legyen a példa szerinti -5°C) mennyire könnyen szivattyúzható az olaj, akkor ott az 5W jobb, mint a 10W, és a 10W is jobb, mint a 15W.
Ez nem olyan, hogy -20°C és +100°C között teljesen azonosan viselkedik a 0W és a 15W, csak -21-en a 15W váratlanul megdermed(megfagy), a 0W meg még bírja. Mert -20°C és +20°C közötti tartományban, de még a +20°C és +80°C tartományban is másképp viselkednek. És a teljes hideg tartományban folyósabb, jobban szivattyúzható a 0W.A Civicnél a skála 0W20 - 15W40. Tehát a gépkönyv megengedi a 15W40-et is, de 110 000 km és 5 év alatt még sosem tettem 0W-nél "gyengébb" olajat bele. (A gyárban 0W20 -t tesznek bele...)
Ha egy adott időpontban gyártott autóhoz a legalacsonyabb értékű gépkönyv szerinti olaj a 10W40, az nem jelenti azt, hogy az 5W40 olaj, ami későbbi fejlesztésű, ne lenne pont olyan, illetve hidegindításkor még jobb, mint a 10W40. Ha lenne szervizkönyv/gépkönyv-revízió az autóknál, ami elég ritka a mi szintünkön, abban szépen leírnák a régebbi autóknál is, hogy bizony, a 10W40 mellett az 5W40 is megfelelő.Arról ugyanis a szerelő kollégák elfelejtkeznek, hogy a 0W szivattyúzhatósági határához, vagy a hidegen könnyebb szivattyúzhatóságához vajmi kevés köze van az adott motor kopottságának... Beszélhetünk ugyanis hidegindításról (ami nem konkrét hőmérsékletet jelent, hanem szinte bármilyen környezeti hőmérséklettel azonos hőmérsékletet), hideg üzemről(a környezeti hőmérséklet és az üzemi hőmérséklet közötti folyamatosan emelkedő hőmérséklet), és üzemmeleg állapotról (ez az állandósult, egyenletes tartós üzemhez tartozó hőmérsékleti tartomány, de szűk). Elsőben jobban teljesít a 0W vagy 5W, másodikban is szintén, és a harmadikban elméletileg közel azonos minőségű olajoknál egyforma a kenési teljesítmény.
Már csak azt kell belátni, hogy a szintetikus olajok élettartamban és fáradásban jobban teljesítenek, mint az ásványi olajok, márpedig 10W vagy 15W szinten jellemzően résszintetikus, vagy tisztán ásványi olajról beszélhetünk. 0W 5W esetén esélyesebb a teljesen szintetikus olaj.Továbbá az API szabvány jelölése is olyan, hogy ha azt írja a könyv, hogy SL vagy későbbi olaj jó bele, akkor nem kell azért az olcsó ásványi SL-t keresni, mert "az is jó bele" (by szerelők) mivel jelenleg SM, SN-nél tartunk, amik hozzák, sőt, túlteljesítik az SL szabványt.
Én azonban senkit nem beszélek semmire, én biztos, hogy 0W30-0W40 olajat fogok az autóba önteni, mert a gépészeti indokok ezt igazolják. A szerelők meg valószínűleg nagy örömmel fognak árajánlatot adni bárkinek egy motorfelújításra, amit simán okozhat a "jó az bele" motorolaj..
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #31559 üzenetére
Azért nem azt mondom, hogy az említettek nem állnak hozzá kellő odaadással, odafigyeléssel és alapossággal, egyrészt mert ez szembemenne a többség tapasztalatával, másrészt lehet, hogy 1000 problémából épp 1000-el többet tudnak minimális energiával és költséggel megoldani, mint én tudnék.
De azt gondolom, hogy a tribológiai ismeretek méltatlanul mellékesnek vett ismeretanyag, nemcsak a laikus felhasználóknak, de a szakembereknek is, amiben akár én is bőven csak kezdő vagyok. De sokszor úgy érzem, hogy nemhogy a márkaszervizek, de a független szervizek is sokszor legyintenek a felmerülő kérdésekre. Ahogy bizonyos olajmárkára szerződött szervizek akkor is azt az olajat teszik az autóba, ha semmilyen téren nem felel meg a gépkönyvnek, és a kérdésre a válasz: 1) ez is jó bele, 2) hát nekem erre van szerződésem. Így ugyanis rövidre lehet zárni a vitát, a problémát, és a lehető legkisebb energiával megy tovább a folyamat. Nem veszi el az értékes munkaidőt a vita, vagy okoz gondot az olaj kezelése.
Saját tapasztalat: a városunkban legismertebb független szerviz egyik vezető szervizese meghallgatta a motorra vonatkozó zörej és működési panaszaimat, szerinte semmi baja, de tankoljak bele a legdrágább benzinből, és nézzem meg úgyis előjön-e... Természetesen tankoltam, kipróbáltam, és úgyis fennállt. De ezt tudtam előre, mert tudtam hogy nem ez a baj... Ez egy szakember instrukciója? Tegyem bele a legdrágább benzint, hátha megjavul? Ugyanez az ember biztosan váltig állítja, hogy jó a kocsiba a 10W40 is. Hiszen a gépkönyv ezt írja. Hogyne. Ez igaz, ezt IS. De mi a legjobb bele? 0W40? Ááááá, nem kell az ebbe, fölösleges olyan drága olaj bele... ?? Egy 30 éves zaporozsecbe biztos, de egy pár éves Hondába? És mit jelent a drága? 15 000 km futásteljesítményt miért drága literenként 500 Ft-al drágább, de egyértelműen jobb minőségű olajjal megtenni? Tényleg ezen a 2000 Ft-on múlik a családi költségvetés??
Nem azért drága az autózás, mert újként megadjuk neki a legjobbat, hanem mert korábban mások sem adták meg, és amit most használtautót használunk, ennek viseli a következményeit.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #31562 üzenetére
Ez már egy karcosabb vélemény, de alapjaiban igen.
Szerintem akkor kezdhetünk el beszélgetni(vitázni?) az olajok viszkozitásáról, ha a beszélgetésben résztvevők fel tudnak rajzolni egy kinematikai viszkozitás - hőmérséklet függvényt, mondjuk berajzolva -30°C és +140°C között a leggyakoribb single grade és multigrade motorolajok függvénygörbéit, elmagyarázza a metszéspontok miértjét és meg tudja mondani, hogy mi az összefüggés a függvénygörbe és a viszkozitási index között..
De szerintem itt kb. le is zárom részemről, nem akarok téríteni, de a logikus gondolkodás sosem árt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #31565 üzenetére
Áá, én nem adom fel
Ebből a cikkből a következő ábrán az látszik, hogy egy 5W-s egyfokozatú (téli), és egy 40 -es egyfokozatú (nyári) olaj viszkozitása hogyan viszonyul egy 5W40-es többfokozatú olaj viszkozitásához a hőmérséklet függvényében.
Az ideális a 10-15 körüli viszkozitási érték elérése az ideális 100°C-os üzemi hőmérsékletnél.
A 40-es olaj 100 °C-hoz tartozó viszkozitási értéke megegyezik a 5W40 melegoldali, azaz 100°C-hoz tartozó értékével. Míg az 5W olaj 0°C-hoz tartozó viszkozitási értéke megegyezik az 5W40 hidegoldali, azaz 0°C-hoz tartozó értékével.
Mivel a melegoldali viszkozitásra méreteznek a gyártók, az üzemmeleg(100°C) motort veszik ideálisnak, ezt vegyük mondjuk 10-es értéknek, ettől nem tér el sem a 40-es, sem a 5W40-es, és nem térne el a 10W40 vagy 15W40 melegoldali, azaz 100°C-on mérhető viszkozitása sem, vagyis egymás függvénygörbéjét 100°C-on egy pontban metszenék.
Csakhogy a 0°C-on mérhető viszkozitás már jelentősen eltér. 0W,5W,10W,15W. Ezekhez 0°C-on már nagyon különböző értékek tartoznak. A cikk legalsó ábráján látszik a különböző többfokozatú olajok összehasonlítása, mivel a függvény logaritmikus, a skála lineáris, ezért látszik, hogy 0°C alatt még sokkal jobban eltávolodnának egymástól az értékek. Vagyis 0°C-on a 0W viszkozitása alacsonyabb, és fölfelé haladva egyre nagyobb. Ha a 10 az ideális, akkor a 0°C-os hidegindításkori 564 érték az 5W30-nak távol áll a 10-től, de sokkal közelebb van, és hamarabb eléri, mint a 15W40 1360-as értéke... Remélem ez a része érthető.És mivel az lenne a jó, ha mindig 10-es lehetne, minél laposabb a görbe, minél alacsonyabb 0°C-os hőmérsékleti viszkozitásról indulunk a 10 felé, annál jobb a motornak.
Az elsőre linkelt ábra logaritmikus skáláján a lineáris görbe egyértelműsíti a viszkozitási indexet: Az 5W40-es olaj viszkozitási indexe sokkal jobb, mint a másik kettőé: azaz a hőmérséklet változásától sokkal kisebb mértékben változik a viszkozitása.
A 0W40 olajnak még laposabb lenne a görbéje, mert az 5W egyfokozatú görbéje helyett a 0W egyfokozatú görbéjét metszené a 0°C-on, míg a 15W30-nak meg sokkal meredekebb, mert ő meg a 15W egyfokozatúnak a görbéjét magasabban metszené, míg a 30-as egyfokozatúnak a görbéjét meg 100°C-on alacsonyabban metszené. Az adott olaj görbéje(egyenese) meredeksége mutatja a viszkozitási indexet (VI)Bármi nem világos, tessék kérdezni. Ezt így egy akármilyen szerelő sosem fogja elmesélni és elmagyarázni...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Winner_hun #31568 üzenetére
Alacsony viszkozitási indexű olajok hidegen sűrűbbek, melegen hígabbak, mint az ugyanolyan SAE viszkozitási számmal jelölt magasabb VI-ű olajok. Mivel a függvény logaritmikus, az üzemi hőmérséklet fölött kevésbé változik a viszkozitás, mint az alacsony tartományban.
Tehát elképzelhető, hogy egy 0W30-as, vagy egy 0W20-as olaj nagyon nagy nyári melegben, elégtelen hűtésnél, magas fordulaton járatva "túlmelegszik", és jobban elvékonyodik, mint az ideális, de ezt egyrészt elég nehéz üzemszerűen előidézni, másrészt viszont ezért van 0W40 vagy 5W40-es olaj.
Tehát az xW30-as olaj, jobban el fog vékonyodni 100 fok fölött, mint az xW40-es, nyilván, hiszen a 30-as egyfokozatú olaj egyenese alacsonyabban van 100°C-nál, mint a 40-esé. De ehhez a 0W, 5W, vagy 15W hidegoldali résznek nincs sok köze, hacsak nem annyi, hogy a 10-15W már részszintetikus vagy ásványi, amik alapvetően gyengébb viszkozitási indexet tudnak, tehát meredekebb lesz az egyenesük, vagyis 100 fok fölött hirtelenebbül vékonyodnak. A magyar nyári 40°C-ban jól meghajtva egy autót nem indokolja a 40-nél magassabb melegoldal, és nem fog elvékonyodni, függetlenül attól, hogy 0W, vagy 15W van előtte, mindazonáltal extrém esetben a lapos egyenessel rendelkező 0W40 kevésbé fog vékonyodni, köszönhetően a magas VI-nek, és a szintetikus létnek mint a 10W40 a résszintetikusságával.Az a baj, hogy nem esik jól rajzolni, mégis inkább megrajzoltam
de próbáld megezenelképzelni. [mindegy, bennehagyom] : Az 5W olaj egyenese alá képzelj el még egy párhuzamos egyenest, a 0W-ét, és fölé még kettőt a 10W és a 15W-ét. Kis szünettel rajzolj be még a 40-es egyenese alá 2-t, a 20-ast, a 30-ast, és egyet fölé, az 50-est. Ha megvannak a párhuzamos vonalak, akkor a 0°C-nál, meg a 100°C-nál rajzolj egy függőleges egyenest. Ezután az 5W40 szaggatott vonal mintájára kösd össze a 0W 0°C-át 3 külön egyenessel a 20, 30, 40 olajok 100°C-pontjaival, túlnyúlva a pontokon, és megkapod sorban a 0W20, 0W30, 0W40 egyeneseit. Ugyanígy az 5W 0 fokos pontját a 20,30,40 pontokkal 100°C-nál. És így tovább. Jó kusza lesz, úgyhogy csak a szélsőségeket érdemes kiemelni: 0W40 és 15W30. Az előbbié egy lapos egyenes lesz, az utóbbié egy erősen zuhanó. És éppen a 15W30 erős zuhanása miatt fog az az olaj hamarabb vékonyodni, ha véletlenül 100°C fölé megy a hőmérséklete, mint a 0W40. De az üzemi hőmérséklet környékén teljesen azonos értékük lesz...
Remélem a rajzból látszani fog a lényeg: Bal oldalon az a jobb olaj (a zöld) amelyik lejjebb van, míg 100°C fölött az, amelyik feljebb van(ez is a zöld).Ezért mondjuk mindenkinek már 1 napja, hogy pl. a 10W40 annyival másabb az 5W40-nél, hogy hidegben szarabb, melegben meg ugyanolyan. HA meg túlmelegszik? Az 5W lassabban vékonyodik el. Ennyi a lényeg. Két 10W40-es olaj közül meg az lesz a jobb, amelyiknek magasabb a viszkozitási indexe, mert az vékonyodik kevésbé a véletlen túlmelegedéskor.
(Ha valaki ezt végig érti, felmerülhet a kérdés, hogy a pontok összekötözgetése után hogy lehet két 10W40-es olajnak különböző meredeksége(VI), ha ugyanazokat a pontokat kéne összekötni: nos, a valóságban az azonos gyártó azonos típusú olajait kell összehasonlítani, mert a két különböző gyártó és típusú olajai esetében az "egyfokozatú alapolajok" egyenesei sem fognak megegyezni, tehát máshová esnek az adott olaj saját 0W, 5W, ... 20, 30, 40 egyfokozatú egyenesei, mint a másikéi.)
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #31570 üzenetére
Utolsó, és ígérem befejezem
Winnernek is.Móricka ábra, de az előző függvénygrafikont alapul véve megrajzoltam a 0W40, 5W40, 10W40 olajok egyeneseit.
A függőleges tengely a viszkozitás(fölfelé sűrűbb, mézesebb, lefelé hígabb, folyósabb) az előzővel megegyezően logaritmikus skálával, vagyis fölfelé egységnyit haladva egyre nagyobb a változás, lefelé haladva egyre kisebb. Ez fontos, mert a közös metszésponttól balra és jobbra egységnyit haladva balra nagyobb, jobbra kisebb különbség adódik az egyes színes vonalak(olaj viszkozitások) között.
(A 0W,5W,10W fekete egyeneseket a -40°C - +40°C szakaszon van értelme berajzolni, fölösleges a 100°C környékéig elhúzni, a 30,40 fekete vonalait pedig kb. 60 és 150°C között, hiszen úgyis az adott pontokat kötjük össze.)
Ahol metszik egymást 100°C-nál, legyen ott 10-es a viszkozitás, az a tökéletes. Amint látszik, a 10W40 a közös metszésponttól balra, tetszőleges hideg hőmérsékleten vizsgálva sűrűbb, mint a 0W40-es ugyanott, ugyanakkor - és erre hívnám fel a figyelmet ! - a metszésponttól jobbra, vagyis a túlhevülő motor tartományában a 0W40 közelebb van a 10-hez, vagyis kevésbé híg, mint a 10W40, aminek a vonala ugyanott lejjebb van, vagyis utóbbi vékonyabb!Remélem így már sikerül eloszlatni azt az általános tévhitet, miszerint a 0W, 5W kezdetű olajok bármikor "túl" hígak, vagy xW40 létük ellenére üzemmelegen hígabbak, vékonyabbak lennének, mint a hidegen sűrűbb, vastagabb, viszkózusabb 10W vagy 15W kezdetűek. A 0W20 vagy 0W30 vagy 5W30 lehet híg extrém meleg versenytempónál, de nem a 0W vagy 5W tulajdonság, hanem a 20 vagy 30 miatt!
A 0W40 viszkozitási indexe mindig jobb, mint a 15W40-é, laposabb az egyenese, tehát üzemitől hidegebben folyósabb, melegebben sűrűbb.
Az emberek sajnos a többfokozatúságot nem értik, hajlamosak úgy képzelni, mintha a 0W40 és a 15W40 egyenesei párhuzamosak lennének! Az ábrából jól látszik, hogy nem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Honda szalon=márkaszerviz=kötelező lehúzás...megy az állandó cigánykodás, sunyiság, meg akarnak fejni a lehető legjobban, megvezetve, átverve. És azt hiszed mennyire jól jártál, mert ők mégiscsak értenek hozzá...lófaszt, már bocsánat..
Ha a gépkönyvben szerepel, nem tagadhatják meg, hogy más olajat tegyenek bele, mint amire ők leszerződtek valakivel. Persze ilyenkor bevált gyakorlat, hogy a használt olajra kezelési költséget számolnak, vagyis ezzel húznak le, ha már az olajjal magával nem tudnak.
Persze hogy ragaszkodnának ahhoz, hogy a megvásárolt 2 hordó azaz 400 liter olaj literét vették 1800-ért, eladják neked 4000 Ft-ért...
Leszarják ők hogy te a jobbat akarod az autódnak, ők meg vastag hasznot akarnak rajtad húzni az olcsón vett olajukkal.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz LógaGéza #31589 üzenetére
A szám átfordul, de nem nullázódik le.
8G-ben legalábbis 9999,9 után 0,0 jön, de az erre vonatkozó addigi fogyasztási átlag értéke nem változik, tehát ha 9999,9 kilométeren mondjuk 5,9 volt az átlag, akkor utána 0,1-től is 5,9-el számol tovább, tehát tudja ő, hogy az már 10 000,1 csak nem tudja kiírni.Viszont nem teljesen értem. Ha két hete nulláztad, akkor azóta vagy 1048 km-t mentél - akkor lásd fönt - vagy 48 km-t, akkor meg az 48 km
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szőröscica #31587 üzenetére
Én végigpróbáltam a Castrol Edge Sport/FST 0W40, 0W30, illetve a Mobil1 0W30, 0W40 verziókat, és amellett, hogy a C.Edge nem teljesen fedi az ACEA gépkönyv szerinti követelményeit, a Mobil1 olajaival mintha zökkenőmentesebb lett volna a hétköznapi élet. 8gen márkatársak nagyon esküsznek a Castrolra, nekem a próbálkozások azt eredményezték, hogy a könyv szerinti összes kritériumnak megfelelő M1 0W40 tűnik ideálisnak.
Attól még lehet, hogy más motorba más felel meg jobban.R18A2 motor követelményei: ACEA A1/B1 vagy A3/B3, API SL vagy jobb, 0W20 - 15W40 viszkozitás.
Castrol Edge FST: ACEA C2/C3, API SM, 0W40
Mobil 1 NewLife: ACEA A3/B3/B4, API SM, 0W40Titanium FST-vel ugyanaz a baj, C3-as
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Bár nem vagyok nagy ismerője az Eneosoknak, a 0W20 alapján ez Premium Ultra lesz.
Tudtommal annyi a történet, hogy az ACEA egyszerűen nem minősítette (még?) ezt az olajat, vagyis nem kapott hivatalos besorolást. Így az API szabványt kellene alapul venni. Azonban a két minősítő intézet más módszerrel minősít, vagyis nem egyértelműen megadható, hogy adott ACEA minősítés melyik API minősítésnek megfelelő. Általában a tengerentúli a megengedőbb, vagy inkább nagyvonalúbb, az ACEA a szigorúbb, vagy pontosabb megadás, mivel SM minősítésű olaj lehet A1/B1, de akár A5/B5, vagy C2/C3 is.
Hülye a gépkönyv is, bár valami logika volna benne, sajnos szimplán lefordították a nemzetközi egységes könyvet. Mert ugye az első két verzió európai, a harmadik tengerentúli. Ezért előbbieknek ACEA szabványt adnak meg, az utolsónak API-t. A gond az, hogy csak.Feltételezve azonban, hogy a motor maga konkrétan nem különbözik az európai és a tengerentúli modellekben, így ha az utóbbihoz az SM (vagy későbbi/jobb SN) minősítésű megfelelő, akkor az Eneos PU 0W20 SM-ként megfelelő lehetne. Mivel az autóhoz ACEA szerint A1-A3-A5 is meg van adva, én csak remélem, hogy ez az olaj nem C2 vagy C3 besorolást kapna ACEA-ban.
Cx ugye a kifejezetten katalizátorkímélő olajtípus (mod: pontosabban a gáz "utókezelés"-t is alkalmazó motorokhoz), de tudtommal a C-s olajok akkor használhatók (egyébként)katalizátoros autóban, ha a könyvük kifejezetten ezt írja elő. Létezik továbbá - a bonyolultság kedvéért - hibrid vagy semleges olaj, mely mind az A3/B4, mind a C3 minősítést megkapja. Ez önthető abba is, ami A3-at kér, és olyanba is ami C3-at. Gondolom ebben a katalizátorra vonatkozó adalék pont a határon van.
Nem mondom, hogy a C3-as olajtól tönkremegy a motor ami A1/3/5-t kér, de azért nem véletlen az az előírás, nem csak a hecc kedvéért írják ezt elő.Viszont, az Eneos Premium Ultra 0W30 az meg ACEA C3 !
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ezzel kedveskednék a 10W vagy 15W olajakat használó kollégáknak
Illetve szorgalmi feladat annak aki szeret olvasgatni
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Én is jártam egy 15 000 km-es periódust Castrol C3-as olajjal, remélem nem okozott gondot, de a Cx olajoknál mindig ott van megjegyzésként, hogy bizonyos motorok nem szeretik, ahogy az A5/B5-nél is.
A C-seknél általában a szulfáthamu, foszfor, kén tartalom(SAPS) arányával játszanak, illetve A5/B5-nél azokkal az adalékokkal, amelyek a nyírással szembeni ellenállást határozzák meg (HTHS), így a C-sek a károsanyag kibocsátással, illetve az égéstermék feldolgozásával függ össze inkább, az A5 meg a hosszú csereperiódusú olajcserével.
Sajnos azt nem tudom, hogyha egy A1/3/5 követelményű motorba Cx olaj kerül, valójában mi történik benne... még az ius lehet, hogy semmi különös, csak a kibocsátott környezetvédelmi értékek lesznek rosszabbak
Én speciel igyekszem az A1B1/A3B3 előírásomhoz igazodni, kerülni a Cx-eket, és maradni a 0W30 / 0W40 olajoknál, gyártótól függetlenül.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz !Overdose! #31525 üzenetére
Valódi fullsynth 5W40 csak az LM Synthoil 5W40, az valóban Group IV-es, minden más 5W40-es Group III-as (HC/MC/ETC). Sőt mostanában a G3-as olajok fejlődésével már megjelentek 0W-s olajok is. Lásd LM, Mobil.
Inkább arra kell figyelni, hogy ACEA 08-as legyen az olaj.
Ami biztos, hogy fullsynth az a Fuchs XTL.mod: Sustina 5W40 az GrIII-as
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz vekk200 #31620 üzenetére
Az "ezek" pontosan mit takar? Mert mondjuk az enyémbe (R18A) például gyárilag DENSO Iridium SKJ20DR-M11S -t tettek. 120 000-s csereperiódussal, de mikor 100-nál kicseréltettem, még semmi bajuk nem volt.
Viszont mivel egy deformálódó gyűrű a tömítés, ami az első nyomatékra húzásnál megroppan és felveszi az érintkezési felület formáját, túl sokszor nem illik kiveszegetni és ismét beteszegetni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31648 üzenetére
Nem. De még ellenőrizve sem. Csak géppel. Azt mondják az szól ha elmászik.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #31690 üzenetére
Ráadásul a hétvégén párszor igen agresszívan megtapostam, rá is néztem a fogyasztásmérő mit mond, 14000 km-re mutatja most, és 0,1-el alacsonyabb már, mint legutóbb néztem Tehát minél jobban taposom, annál kevesebbet fogyaszt.
(Ja, 1.8, 140 ló)[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz LógaGéza #31725 üzenetére
Én nem öntöznék bele ilyeneket. Mert mit is csinál ez? Semmi konkrétat nem mondanak róla. Írják le a pontos hatásmechanizmust, meg a részleteket, addig ez csak szöveg. Utólag persze lehet majd törni a fejet, hogy mi rakódott le vajon a szelepekre, a dugattyútetőre, a gyertyákra, a hengerfalra, a katalizátorra, stb.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Erről jut eszembe. Működik
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest