-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Aladdin #52806 üzenetére
Nincs, gyárilag ilyen, mondhatni konkstrukciós hiba. Ha megnézed azzal hogy belelóg a kerek rész az indexbe, pont az izzóra takar rá, és ami "mellette" kétoldalra eljön, az összességében hiába nagy felület, valójában már kevés fényt ad. Túrom egy ideje a netet, hogy legyen indexelős videó, de nincs. Majd csinálok.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Aladdin #52808 üzenetére
Nappal akarnám valahol, de mostanában mindig sötétben érek haza, és sötétben minden fényesnek látszik.
Nappali fényben viszont - a legtöbb autóéval összehasonlítva - szerintem kevésbé látható. Na majd a szünetben remélem lesz alkalmas idő.Attól hogy engedélyezték, még nem biztos hogy jó. Egyébként azt is utálom, azt már más autóknál, amikor közvetlenül a fényszóró(tompított) mellett van az index, így pl. este szemből féloldalról marha nehéz érzékelni, ha még szarul is van a magasság beállítva, mint az autók 70%-ának, akkor meg pláne. Nyilván ezen segít egy tükörindex, az jól elkülönítve szemből is látható, míg a kerékjáratira téve a kis villogót nem mindig. De pl. azt a Civic búrájánál figyeltem meg, hogy egyes gyártók az ellentétes oldalra is megpróbálják átvinni az index fényét, azaz szemből nézve a bal oldali index villogását, az autóhoz képest 45 fokban jobb felől nézve is látni. Kis tört háromszögekkel "prizmázzák" át. Egész jól. Az elsőkkel tehát nincs baj.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
BlacKSouL #52840 üzenetére
Ez meg a hosszabb videó. Pár rövidebbet még később, de a lényeg ezen látszik.
Ez a gyári izzója. Ez még az amit HakanSükürék beletettek. Gondoltam rá hogy öreg, csereérett, de az igazság az hogy új kora óta ilyen. Szerintem sima új izzóval ugyanilyen lenne.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Aladdin #52846 üzenetére
Az izzó fénye többszörösen szóródik. Maga az izzó a kör alatt van, direktben a fénye sehol nem látszik, és mivel a foncsor is és a búra is hullámos, sok nagyon apró visszavert fénysugarunk lesz csak. És ugyan látszólag a teljes búrafelületet bevilágítja, a fényerő nem többszöröződik hanem elhal. Ha vagy csak a foncsor vagy csak a búra lenne hullámos, akkor működne, de nem lenne egyenletesen elosztva.
Gondolkodtam rajta, hogy vagy veszek egy újat, de csak az egyiket cserélem, látni e hogy jobb vagy kapásból berendelem a +30-as philipset. Ha nem jobb, akkor is jó lesz tartaléknak.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Aladdin #52857 üzenetére
Valamikor lehet hogy járok majd arra, majd ha elmegy ez az újabb tél, és lesz valami tavaszi haveri program. Ha úgy alakul szólok.
Azon agyalok mikor a helyzetjelző csere miatt szétszedtem, néztem e az indexet ilyen kosz szempontból. De talán nem. A foncsor is porosodik néha, de azt nehéz letakarítani. Viszont mondom gyárilag se volt acélos. Mikor hoztuk el Sopronból, jöttünk vagy 100 km-t, apám már akkor megjegyezte hogy gyenge, ő mögöttem jött végig.
Amúgy a dupla körlámpa dizájn sincs kihasználva. Jobb belső vak. Bal belső csak köd. A két külső meg 5/21w-os, helyzet és fék. Civinfos fórumtárs adott leírást, ő megcsinálta dupla duplára, segített volna is, csak eleinte gari miatt nem csináltam, most meg már lusta vagyok. Műszerfal izzót is megrendeltem még tavaly, hogy majd nyáron kicserélem ami kiégett, de attól meg félek kicsit szétbombázni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Aladdin #52857 üzenetére
Ja igen, ez meg amit mondtam, hogy az ellentétes oldali indexet is látni elöl.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
yodamester10 #52860 üzenetére
Nekem ilyen kell bele. Nemtom a sárga festék mért ennyire drága
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
demars #52931 üzenetére
Te mit teszel az emelőtányér és az alváz közé? Látom ott van pl. gumibak, de egy darab gumiért 4000Ft-ot sokallok. Meg szerintem 3 centi vastag is. Instabilabbá teszi. Egy 1 centis gumilap praktikusabbnak tűnhet, mert az még valamennyire belenyomódik a tányérba, és nem emelkedik ki túlságosan, kellő mértékben felfekszik, de már véd is. Az összehajtott újságpapír köteg is egy megoldás, bár kicsit fura.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
demars #52953 üzenetére
Na közben én is jártam a raktárban, más miatt, erre véletlenül belebotlottam egy darab gumilapba. Kérdeztem kollégákat kell-e, aszondták hogy a 10-15 tonnás acéltekercsek és a raklapok között van csúszásgátlónak betéve, gyakorlatilag újratermelődő hulladék. Még adtak belőle. Hulladék gumizúzalék újrapréselve. Kb. másfél centi vastag. Pontjó.
[kép] [kép] [kép]Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Dan-szan #53065 üzenetére
Nem létfontosságú, de ártani sosem ártott, ha van. Én a kisebbikkel amiben nincs, kétszer tolattam már neki valaminek, a nagyobbikkal amiben van, még nem.
Haverom is mostanában keresgélt, mondtuk neki hogy érdemes mindenképp festhetőt, süllyesztettet venni, az esztétika miatt, és ezek azért jellemzően jobb minőségűek is. Én ha már utólagos, valószínűleg 8 szenzorost tetetnék, elég ha egyszer nézed el elöl is, a javítás többe lesz.
Az, hogy most világítson, távolságot számokkal írjon, piktogramokat mutasson, egyéni ízlés kérdése, ha egy finomátmenetes pittyegőst talál az ember, az bőven elég. Van amelyik csak 3 lépcsőt tud: nem sípol, lassan pittyeg, gyorsan pittyeg, folyamatosan sípol. Van ami meg lépcsős átmenet nélkül változtatja a pittyegés sebességét. Utóbbival fölösleges bármilyen kijelzés.
Szerintem.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Tom1939 #53105 üzenetére
Az 1.3 és az 1.2 i-DSI motorok hidegen méretükhöz képest nagyon iszákosak, de ha bemelegszenek, akkor meg méretükhöz képest nagyon takarékosak tudnak lenni. Vagyis rövid városi utakat nem szeretik, de melegen városban akár egy hibrides fogyasztást is közelítik. Pályatempónál már megint sokat forognak, és emelkedik a fogyasztás, viszont a cvt ezt némileg javítja, mert majdnem egy ezressel tud kevesebbet forogni 120-130 körül mint a kéziváltó.
Igazából hiába hogy a fajlagosan jó fogyasztást nézi mindenki, a másik hozadéka a konstrukciónak az alacsony károsanyag kibocsátás. Legalábbis kategóriájában.
Ha valaki kiismeri, nagyon jó kis motor. Szerintem kár, hogy már nem gyártja és nem fejlesztette tovább a Honda.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboldi #53117 üzenetére
karakter:
céges 1.6 biturbó dízel kisbusz. ugye renault motor. bármely fokozatban 1300-as fordulatnál lenyomod a gázt, semmi nem történik. kb. 2-4 másodperc után elkezd kúszni a fordulat felfelé, csigatempóban, amint eléri az 1500-at, a kisebbik turbó fütyülni kezd, érezhetően lök egyet a kocsin 2000-ig, majd 2000-nél a lökés megszűnik, és olyan közepes gyorsulással kúszik tovább lassan a fordulat 2500-ig, aholis már semmi nem történik, tehát ha 2500-tól 4000-ig húzatom, valamit gyorsul ugyan, de már hangos kereplő csattogó hangja lesz. ezért 2500-nál érdemes elváltani, akkor ugyanis gyors váltással 1500-ra esik a fordulat, kis szerencsével fölé, és nem lassul le teljesen a kisturbó, és így elkapva a fonalat ismét jön a lökés 1500-2000 között. tehát gyakorlatilag 2-6 fokozatokban végig úgy tudsz csak dinamikusan haladni, hogy 1500-2500 között lökdösöd vele a kasznit. Gyorsabban kell váltogatni mint egy sportkocsival vagy pályaversenyautóval. De még szuper váltással is lesz visszaeséskor egy másodperces turbólyuk. 1500 alatt teljesen halott, egyeneletes vízszintes haladáshoz éppen elmegy, 2500 fölött meg már teljesen fölösleges használni, gyorsulni nem nagyon akar, hatványozottan hangosodik, a hang-karaktere borzalmassá válik, és gondolom iszik is mint az ökör, ha már két turbó itatja. az egész autót mintha a kisturbó vinné a hátán.szuper takarékosnak kéne lennie, de az előzőhöz képest ami egy vw 1.9-es 100 lovas td motor volt, kb. 0,2-0,4 literrel fogyaszt kevesebbet átlagosan. Vagyis 8,6 helyett 8,3 körül. Talán nyáron amikor 30 fokok vannak, akkor kicsit bemegy 8 alá. Pedig aközt a régi vw és eközt a startsopos kétturbós modern között konstrukcióban sok év különbség van technikailag.
és alapból mozgat egy 2 tonna feletti dobozt, mégis, minden egyes embert megérez. ha egyedül vezetem, akkor még fürge, de már ha 3-an ülünk benne, érezni hogy lomha lesz. pedig ez lenne az előnye, hogy 9 emberrel se veszít a dinamikából.
maga az autó egyébként nagyon kellemes személyautós érzetű, szóval nem panaszkodom, csak a dízel karakterisztikát valahogy nehezen találják.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
martillo #53231 üzenetére
Én két éve vettem EBC tárcsákat, festett volt, de idővel ahogy illik a fékező felületetkről szépen fémtisztára tisztult. Tavalyi évben nem vettem észre ilyesmit, viszont idén télen, 1-1 sósabb-latyakosabb idő után ha beálltam garázsba, pár nap után már összerozsdált a betéttel, méghozzá kéziféket NEM behúzva is.
Első évben mintha egyáltalán nem is rozsdált volna, talán maximum a 2 napos állandó felverődő eső kapta meg a tárcsát, de azt is csak vékonyan. Beragadni sosem. Na idén nekem is már állóra ragadt, kitolatáskor nem is engedett. Úgyhogy idén rendszeresen meglökdöstem a kocsit, és a lökdösés hatására kipattantak a fékek, de igen, durva, hogy kiengedett kézifékkel is össze tud rozsdálni.Amit érdemes megtenni, hogy a kerék levétele után a féknyerget lebontani, kivenni a betéteket, a sarkait lepucolni drótkefével, a vezetősínt szintén, hőálló zsírral megzsírozni vékonyan és úgy összerakni. Az a legkritikusabb pontja ennek a féknek, eléggé hajlamos a korrózióra, és esős-havas időben éri is a sós lé. A hátsók ragadnak be, az elsők szinte sosem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na ez így nagyjából egy évnek az átlaga, nyári majd téligumis szezonban együtt. A nagyságrendet akkor is jól mutatja, ha ez a valóságban mondjuk kb. 6,1 lehet, ahhoz képest, ha valakinek mittudomén 8-at mutat, és 8,5-öt mér kúton.
Olaj 0W20. Korábbi években a 0W40-el 5,8-5,9-re jött ki. Tehát a legalacsonyabb, a motorhoz megfelelő viszkozitású olajjal kb. ezt a 3-4 decit lehet megspórolni. Igazából nem is a 0W40-hez, hanem mondjuk 5W40-hez kellene hasonlítani, de azt a kísérletet vállalja be más
Ez durván 5%-os fogyasztáscsökkenés, ami az eco-olajok által "hivatalosan garantált" kb. 0,2%-os értéktől nagyságrenddel jobb. Mindazonáltal az hogy kb. 0,2%-ot garantálnak, az nem egyenlő azzal, hogy annál több nem lehet, csak kevésbé lehet belekötni. Ahogy az autógyárak is megadják az 1 liter /1000 km-t, mint maximum megengedett (normális) olajfogyasztást, ami nyilván nonszensz, de ebből a szemszögből védve vannak. Ha ettől kevesebbet fogyaszt, annak örüljön a vevő. Olaj üzemanyagtakarékossági százalékos értéke szintén. Ha jobb mint 0,2%, örüljé'.
Motor köszöni jól van, tiszta, újszerű. Olaj viszkozitásra visszavezethető kopása, problémája jelen pillanatban 151.000 km-nél nincs.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ha üzemmeleg, álló helyzetben 20 fok körüli levegő hőmérsékletnél vagy afölött már kapcsolgatni fog a ventilátor, ez normális.
Kormány nagyon érzékeny a kerekek dőlésére, ha az út lejt oldalra, akkor azt azonnal jelzi elhúzással. A Civic is ilyen egyébként. De még a 2 tonnás mikrobuszunk is. De természetesen jelezhet eltérő nyomást. Mindazonáltal kb. 0,2-0,3 nyomáskülönbséget még nem nagyon érezni. Érdemes ránézni. Ha egyforma, akkor az út lejt. De legrosszabb esetben el is lehet állítva a futómű, nagyobb baloldali kerékdőlés (kifelé) vagy kisebb értékű összetartás is okozhatja.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboy93 #53384 üzenetére
Noha némi logika alapján kifejezetten nem ajánlott bármilyen anyag, pláne kenőanyag felhelyezése a fék "dobja" és a keréktárcsa közé, én azért évről évre nagyon nagyon vékonyan megkínálom valamilyen anyaggal, pont azért, mert még így is össze szokta kapni a sólével áztatott téli imádat. De soha nem okozott még gondot az, ha egy filmrétegnyi kenőanyag került a két felület közé, ellentétben azzal, amikor csak szárazon volt, és a sólé tökéletesen összehegesztette a rozsda által. Amikor viszont teszek közé, akkor szezon után is az utolsó csavart lassan kell kitekerni, mert saját súlyánál fogva magától billen lefelé a kerék. Alapvetően nem a fék oldalt kenem, hanem a felnit, nekem a gyári acélon vannak ugye az érintkező "bütykök", nem úgy fekszik fel, teljes felületen, mint az alu, és ezeket a bütyköket szoktam kisujjam hegyével végigsimítani valami egyszerűbb zsírral. Épp csak "megnedvesítem" vele a felületet, se fel nem tart, se ki nem folyik belőle semmi. A fék oldalt inkább csak le kell törölni simára. Van aki réz sprézik, de az is inkább csak a központosító tengelyvég peremét, a sík felületet nem. De nekem az már sok.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
demars #53406 üzenetére
Nekem egyszer valaki megzsírozta a csavart, persze azóta nem, de ami rajta volt, maradt vékonyan, azóta már megkopott, megszáradt nagyjából. Nem hinném hogy valaha lelazult, bár az tény, sosem mértem nyomatékot leszedéskor. Haveromnak csontszáraz a csavar is, meg a csavar felfekvő kúpja is, és neki 140 Nm-re kell húzni, hát letekeréskor odabasz az ember kezének mikor nagy reccsenve megindul. Nekem simán csak elindul lefelé. Viszont idén lehet, hogy kézzel túlhúztam a csavarokat, ugyanis nyomatékkulcs nélkül raktam fel, és mikor később pártíz km után már nyomatékkulccsal ránéztünk, egyetlen csavarnál sem húzott már rajta. Vagyis lehet, hogy inkább le fgom lazítani mind, úgyis a fékekre muszáj ránéznünk, és akkor már csak nyomatékra húzom vissza.
A csavart zsírozni azért sem jó, mert túlhúzhatod. Húzod nyomatékra, de csak nem szorul, még mindig megy, még mindig megy, és addig húzod, hogy elszakítja a menetet.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Két dologra hívnám fel a figyelmet. Az egyik ismétlés a másik új jótanács.
Aki teheti, kerékcsere alkalmával ellenőrizze a fékbetétek állapotát, az se baj ha 3 db csavar kitekerésével leveszi a nyerget és megnézi őket alaposabban. Akkor rájöhet, hogy hiába teszi be a bármilyen fékszettet, ha a téli retek összeveri ott a környéket, akkor bizony szépen meg tud szorulni. A betétvezető lemezeket meg kell pucolni fémtisztára. Úgy bele tud állni a betét sarka, mint a cövek. A betét sarkait is ellenőrizni kell, mert hiába van szép sárgára festve, ha egy kis helyen is megpattan, alatta úgy fog rozsdálni mintha muszáj lenne. Ezt is fémtisztára lereszelni, majd mindkettőt vékonyan megzsírozni. Sajnos zsírzás nélkül azonnal összerozsdál, zsírzással viszont egy idő után összegyűjti a koszt, és azért. Jó megoldás nincs, rendszeresen karban kell tartani.A másik, hogy aki festett tárcsát rakat fel, annak bárki bármit mond, 100-150 km után igenis ki kell vennie a betéteket, lekaparni róla a rajta összegyűlt tárcsafestéket, és úgy visszarakni. Ugyanis ennek hiányában a betét élénél összegyűlő, valamint a középső vágatban beszoruló festékcsomó megég, üvegkeménységűre keményedik, és mivel keményebb mint a betétanyag, feltartja a betétet, nem fog rendesen felfeküdni a tárcsán. Nekem pl. úgy feltartotta, hogy a tárcsa két szélén már hozzá sem ért semmi. Ez látszik a betét két szélén a rozsdás sávokból. És egy vékony csíkban tárcsára szoruló üvegkemény valami nem fog fékerőt produkálni...
Ja, és a fenti képek a nem egészen 2 éves ebc szettről készültek, amely egyébként jól karbantartva szépen teszi a dolgát. A következő szétszedéssel nem fogik két évet várni. A motor csak hajt, vagy élvezetet ad, de a fék a legfontosabb biztonsági berendezés. Ne hanyagoljuk el.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Hátsó fékdugattyú porvédő gumigyűrűt cserélt már valaki? Mindenképp szét kell szedni hozzá a dugattyút, vagyis le kell engedni a fékfolyadékot? Anélkül nem lehet cserélni?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
Peter.70 #53529 üzenetére
Az A/C gomb ki-be nyomkodása elméletileg mindössze annyit csinál, hogy bekapcsolja vagy kikapcsolja a kompresszort. Vagyis ha eltekintünk az automata üzemmódtól - amiben elméletileg csak és kizárólag a hőmérsékletet tudod szabályozni, minden mást automatikusan csinál, és bárminek a megváltoztatása automatikusan kikapcsolja az automata módot - akkor be tudsz állítani kézzel egy ventilátorfokozatot, egy befúvási irányt, egy hőmérsékletet, és mindezekhez tudsz bekapcsolni vagy kikapcsolni egy klímakompresszort az A/C gombbal.
Az automata klímák esetében intervalumokban tudsz hőmérsékletet szabályozni. Ha nyáron vagy melegben pl. 27 fokban ki van kapcsolva a klímakomresszor, akkor a környezeti levegőnél, vagyis . 27 foknál hidegebb levegőt nem fogsz tudni fújatni, bármilyen hőmérsékleti érték beállítása 27 fok alatt, mindössze 27 fokos "hideget" tud előállítani. (De ez manuálisra is igaz) Ahhoz már kell a kompresszor működése. Akkor addig fog bizonyos mértékű hideget befújni, míg adott hőmérsékletet el nem éri a beltéri hőmérő.
Tehát röviden: az A/C gomb kikapcsolásával (nekem a kijelzőn jelzi hogy AC OFF) a kompresszort kikapcsolja, de a ventilátor és minden más beállítás megy tovább ahogy addig.
Eredménye: ha addig ment a kompresszor, akkor leállása után benedvesedik és felmelegszik a hőcserélő, és ilyenkor nedves párás levegőt fúj be az utastérbe, míg meg nem szárad (5-10 perc ventilátorozás, mérettől függően). Ha klímával együtt állítja le valaki a motort, akkor is benedvesedik a hőcserélő, és felmelegszik, de ilyenkor nem szárítja le semmi, hosszú órákig nedves meleg marad, és ez vezet leginkább a klíma gombásodásához.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
nandow #53547 üzenetére
Például: Kinti hőmérséklet 27 fok, beltéri hőmérséklet 34 fok.
Elindulsz, klímát bakpcsolod, letekered 25 fokra. Kompresszor beindul, a légcsatorna hideg-meleg terelője elfordul a hideg felé vagyis több hideg levegőt kever a közös befújó csatornába. A kompresszor kapcsoló üzemmódban működik, automatikusan, hőérzékelőkkel (is) vezérelve, de folyamatosnak tekintett üzemben. Vagyis jellemzően menet közben, menetszéllel időnként behúz a kuplung, működik, időnként kienged, nem működik. Ezt abból lehet érezni, hogy időnként kicsit megtorpanhat az autó. Melegben álló helyzetben akár folyamatosan is mehet a kompresszor (és a külső ventilátor)
Amint a beltéri hőmérő kb. 26-27 fokot érzékel, vagyis ennyire lehűlt a beltér, akkor a hideg-meleg terelő elkezd átfordulni, és automatikusan egy kis meleget enged át, vagyis a klíma hőcserélő felől is, és a fűtőradiátor felől is enged be levegőt. Amint a 25 fokot eléri, és van vertikális légterelője, akkor automatikusan a felső nyílásokhoz hidegebb, az alsó, lábtéri nyílásokhoz valamivel melegebb levegőt terel. (Ez ilyen általános beállítás, hogy állítólag így komfortosabb az átlegembernek)
Minden esetben ha hőmérséklet egyensúly állt be, a kompresszor a nyomásviszonyok, külső hőmérséklet, belső hőmérséklet, sőt, a napérzékelő alapján ritkábban, vagy sűrűbben kapcsolja be magát, de gyakorlatilag folyamatos gáznyomást, azaz hideg hőcserélőt biztosít, a vezérlő viszont a terelőkkel úgy állítja be, hogy a nagyon hideg levegő mellé kisebb-nagyobb arányban kever kis meleget is, szintén a hőérzékelők jeleinek figyelembe vételével. Kisüt a nap: több hideget kever. Befelhősödik, több meleget ad hozzá. Hűvösödő kinti levegőt érzékel, több meleget kever hozzá. Forrósodó kinti levegőt érez, több hideget ad. Stb. Vagyis a kompresszor majdnem folyamatos üzemben, folyamatos hideget állít elő. A hozzákevert meleggel fogja szabályozni a beltér hőmérsékletét.A ventilátorsebességet kézi módban te adod meg, sőt, a befújás irányát is, hogy melyik rácson jöjjön, ő csak hozzáigazítja a befújt levegő hőmérsékletét úgy, hogy minél jobban megközelítse a beállított értéket. (Pl. Ha valaki csak lábra nyomja a hideget, sokkal később langyosul el, mintha mindenhova nyomja, hiszen a befújt hideg lefelé megy lentről viszont nem jön föl, a hőmérő pedig középtájon szokott lenni. )
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
TaylorPro #53622 üzenetére
Mert a szendvicsben mi hal meg?
Az igaz, hogy nagyon erős oxidálószer, ezért az ember semmiképp nem jó ha szendvics helyett bentmarad, de az is tény, hogy oxigéndús környezetben, vagyis levegőben gyorsan le is bomlik. Abban a koncentrációban, amilyet kb fél óra alatt az ózongenerátor elő tud állítani, egy autó utastér méretű helységben ez szellőztetéssel kb másodperceket, vagy percet jelent. Vagyis ha megy fél órát, majd leállítják, aztán kinyitják az ajtókat, azonnal elkeveredik a kinti levegővel, mivel nagyobb a sűrűsége gyakorlatilag "kifolyik"az ajtókon. Garázsban kicsit problémásabb lehet, de szabadtéren ajtónyitás után 2 perccel az ózonkoncentráció gyakorlatilag 0 lesz.
A szagát már rendkívül csekély koncentrációban is érezni, de a percekig szellőztetett autóban később érezhető furcsa szag már nem az ózon mint gáz szaga, hanem az általa lebontott egyéb anyagok maradékáé. Ez lehet por, pollenek, bogártörmelék, egyéb anyagok, fém, műanyag, bőr, és bármi az utastérben vagy a szellőzőrrndszerben lévő anyagé. Minél sterilebb egy autó utastere, annál kevésbé marad szag, minél koszosabb, szennyezettebb, idősebb, annál erősebb.
De az ózont nem úgy kell elképzelni, mint a filmekben a nanobotokat, hanem az ózon egyszerűen a nagyon instabil kötését szeretné stabilizálni, és ehhez olyan szabad atomokat keres, amivel megteheti. Pl gombák, baktériumok vírusok, vagy kisebb élőlények sejtfalából szakít ki atomokat, ezzel öli meg őket. Bármivel érintkezik, abból próbál szabad gyököt szerezni.
Műanyag és gumi anyagokat gyorsan öregíti, szintén ugyanilyen okokból.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
yodamester10 #53708 üzenetére
Jótanács: ha már lekopott a festék a felfekvő felületről, akkor mindenképp nézz rá a betétek élletörésénél összegyűlő festékmaradványokra, és pucold le róluk, mert különben ráég, megkeményedik, és egy idő után rontja a fékhatást. [link]; [link]; [link]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
nandow #53876 üzenetére
Igen, ha full auto mód van mindent magától állít. Melyik nyíláson fújjon, milyen erővel, és mennyire legyen hideg a befújt levegő. Sőt, még a belső keringetést is átállítja ha úgy gondolja.
Nyilván a szenzorokból kapott jelek alapján van egy programja, ami alapján állít. Mint egy motorvezérlő elektronika. Hogy miért fúj sokáig hideget nem tudom, de nekem sem tetszett soha amit ő állított, ezért soha nem használok auto módot. Maximum 2-es erősséggel, eleinte föntre és lentre, 24 vagy 25 fokra azoktam állítani, a rácsokat pedig teljesen fölfelé. Ha már érzem a tarkómon a hideget, akkor leveszem 1-esre és kész. Esetleg átállítom csak föntre, és néha keverek lábtérbe.
Amúgy ma próbáltam, 28 volt kint, bent már izzadtam, benyomtam 24-re. Bekapcsolás után 5 perccel már 2-ről 1-re vettem vissza, addigra lehűlt az egész utastér.
Automatán nekem túl erősen fúj túl hideget.Soha ne magadra irányítsd. A vezető rácsait is inkább szétfelé, hogy ne érjen közvetlen légáram. Amúgy ha full auto módban mondjuk letekered a ventilátort, akkor az kézire váltja a ventilátort, de minden más marad auto. Irányra is igaz, ha belenyúlsz csak abba, akkor csak azt teszi kézire, az erősség marad auto. Atb. De akkor inkább fölösleges az auto. Ha kiismered mi a jó, akkor szerintem barátibb a full kézi mód mindenre.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
nandow #53881 üzenetére
A városi üzem nem releváns, mert változik a fordulatszám, ami gyakran alacsony. Olyankor a kompresszor sem dolgozik csak alacsony fordulaton. Mintha a split fali inverteres klíma leszabályozna. Ezt akkor látni jól, ha beülsz a leparkolt meleg autóba, beindítod, és benxomod a klímát. Odateszed a kezed a rácshoz, hideg, de nem nagyon. Aztán frlpörgeted úgy 2000-re, ott tartod, és hirtelen lehűl.
Ettől függetlenül, ha tartós haladással 24 fokra beállítva megy 10 percet, majd utána feltekered 28-ra, akkor el kellene állítódnia a meleg felé. Annyi idő alatt biztos hogy 28 alá megy a beltér, és talán az utastéri hőmérő is. De mivel nagy a tehetetlensége, ezek lehet hogy hosszabb idő alatt történnek. Ha 50 fokos utastéri hőmérsékletről indulunk, akkor sok idő kellhet mire a szenzorok lehűlnek 28 alá.De ha hosszabb idő, félóra után nézve se fúj meleget 28-ra csavarva, akkor is lehet szenzorhiba, szoftverhiba, állítómotor hiba.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Az átfolyásmérős fogyasztásmérés úgy tűnik ugyanolyan probléma, mint a szent kvarcóra pontossága. Előbbivel annakidején már az F1-ben is gondok voltak ugye, - pedig azt hinnénk oda mindenből a csúcs megy - az utóbbi meg olyan, hogy két különböző típusú Hondában két különbözőféleképp késik vagy siet az óra. Pedig az nincs a szerb erőműhálózattól függően késő vagy siető villamos hálózatra kötve.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
flegga92 #54062 üzenetére
Minden esetben érdemes megnézni a kerékőr dobozát, ha megvan, mert más-más értékek lehetnek. Én is pl. kisebb értékre emlékeztem, pedig nem kisebb, mint a kézikönyv szerint a kerékcsavaroké (ami 108 Nm). Ettől függetlenül nem tudom, hogy kisebb autónak lehet-e kisebb nyomatékú, esetleg a kerékőr létezik-e másféle akár gyári Hondás is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz
tboy93 #54096 üzenetére
23 évig volt fehér autónk, van összehasonlítási alapom. Havernak fekete autó van (zongoralakk fekete BMW) mindkettő áll 2 napig egy helyben, és már a garázsban olyan mintha 5000 km-t mentek volna mosás nélkül. Max a bogárbél nem gyűlik annyira.
Mivel az úti mocsok (eső, latyak, sár, por) jellemzően barnásszürke, ezért ami ettől eltérő szín, azon meglátszik. A sima por is szürkés. Ezért a téli, vagy esős mocsok ami alulról verődik fel a barnás, homokos színű autón nem látszik, a sima felülről szálló por meg az ezüstön, szürkén.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Csak a szokásos
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nincs. Elfogadom a fél liter körüli átlagos maximális csalást. Vagy annyi, vagy kevesebb. Az már olyan kicsi különbség, hogy elhanyagolható.
Lehet ezzel az autóval sokat fogyasztani, mert a céges ugyanilyen 6,5-7,5 között mozgott ugyanígy a fedélzetit nézve. De azt nem én vezettem.Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Normcore puckscreen 58,5mm/1,7mm
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Periferiak - Telefon - Barkacsolas - Nyari - Konyhai -- Cuccok olcson--
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter